Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 118, 119, 120 ... 160, 161, 162  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 12:40 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Een uitzondering in je aversie tegen vaccinatie. Jammer dat ik het moet uitleggen.

De discussie over wel of niet vaccineren is nog daar en toe, maar jij roept op om niet-gevaccineerden publiekelijk te 'merken' met een mondkapje (vernederen dus) zodat iedereen meteen kan zien, 'hey daar heb je weer zo'n ongevaccineerde'. Dat is van een totaal andere orde, het zijn twee verschillende discussies. De meeste mensen die het vaccin zijn gaan halen zijn daar absoluut geen voorstander van.

Ik zou dus eigenlijk zeggen dat jij net zo goed een minderheidsstandpunt verwoordt, sterker nog, dat weet ik wel zeker.

In Engeland is het in ieder geval, DEELS en voorlopig, van de baan.

Leg anders maar uit waar je nog QR toegang voor nodig hebt in Engeland. Als het op grote festivals niet hoeft, dan kun je daar denk ik bij de pub op de hoek van de straat ook niet mee aankomen. Of in de supermarkt. Of in de bioscoop.

Blijft over: voetbalstadions, luchthavens.

De Engelsen hebben natuurlijk ook gezien wat er in Frankrijk gebeurt sinds het systeem daar werd ingevoerd, ik denk dat dat zeker meespeelt. Is mijn mening, hoef jij het niet mee eens te zijn natuurlijk, maar het ligt wel voor de hand dat het zo ongeveer is gegaan.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het enige gepaste antwoord op de corona waanzin, is non-compliance accross the board (bij gebrek aan een Nederlandse zin die net zo goed klinkt).

Niet testen, geen mondkapje dragen, niet mee doen aan die QR onzin, en je zeker al geen vaccin laten opdringen met dreigementen als onderpand.

Voor mij de enige nuchtere, rationele benadering. Ik breng het al maanden iedere dag in de praktijk, dus ik weet waar ik het over heb. En het werkt.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 13:48 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Zou Hugo hier gejokt hebben?

Er komen geen voordelen voor gevaccineerden...enkel nadelen voor ongevaccineerden. Zoiets? Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 14:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
jij roept op om niet-gevaccineerden publiekelijk te 'merken' met een mondkapje (vernederen dus) zodat iedereen meteen kan zien

Heeft niets met 'merken' te maken. Heeft met keuzes te maken carlos. Het hele leven bestaat uit keuzes. Ga je op de fiets of met de auto? Dit is niet anders, de keuze is 'neem je een vaccinatie of draag je een mondkapje'. Wat mij betreft dwingen we die keuzes af.

Jij verwart al sinds het begin van deze hele discussie vrijheid met vrijblijvendheid. Aan keuzes hangen consequenties, ook voor gevaccineerden en ongevaccineerden.

Dat parasitaire gedrag (ik profiteer wel van de acties van anderen) of dat verstorende gedrag (ik ga saboteren wat de rest besloten heeft) moet maar eens afgelopen zijn.

Quote:
In Engeland is het in ieder geval, DEELS en voorlopig, van de baan.

Je houdt je vast aan strohalmen. In Engeland is het tijdelijk van de baan voor specifiek nachtclubs. Daar tegenover staat dat andere landen en ook Engeland op andere gebieden tal van andere maatregelen neemt. Dus dat ene nieuwsberichtje wat in jouw algoritmes opduikt is wederom een uitzondering.

Quote:
De Engelsen hebben natuurlijk ook gezien wat er in Frankrijk gebeurt sinds het systeem daar werd ingevoerd, ik denk dat dat zeker meespeelt. Is mijn mening, hoef jij het niet mee eens te zijn natuurlijk, maar het ligt wel voor de hand dat het zo ongeveer is gegaan.

Klopt, kijk ik totaal anders tegenaan.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 14:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Er komen geen voordelen voor gevaccineerden...enkel nadelen voor ongevaccineerden. Zoiets? Rolling Eyes

Ik heb je al gezegd hoe het verloopt. Als de overheden direct met een verplichting komen, dan zet iedereen zijn hakken in het zand. Dus eerst kijken we hoever we komen met vrijwilligheid. Dat is de overgrote meerderheid (80%-85%). Vervolgens kijken we naar de gevolgen die de dwarsliggers veroorzaken en besluiten we wat we daarmee doen. 99% van de ziekenhuisopnames zijn ongevaccineerden, accepteren we dat en voor hoe lang bijvoorbeeld.

Nadat je de overgrote meerderheid vrijwillig mee hebt is een vaccinatieplicht ook een stuk minder problematisch. Die 85% die al gevaccineerd is, wat merken die van een vaccinatieplicht? Persoonlijk niets. Enige wat ze kunnen merken is dat het aantal ziekenhuisopnames omlaag gaat en dat oma wat veiliger is.

Niets om op tegen te zijn dus.

Het gaat allemaal vanzelf hoor, kost wat tijd maar je zult zeker in de meer kapitalistische landen zien dat er een vaccinatieplicht komt. De VS bijvoorbeeld, daar zijn de zorgkosten toch al absurd hoog - iedereen klaagt daar steen en been over. Dus waarom zou je extra blijven betalen als je heel veel zorg met een veilig vaccin kunt voorkomen?

Die zorgpremie-prikkel komt er vanzelf in. Hoeven we echt niets voor te doen...

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 14:52 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Je houdt je vast aan strohalmen. In Engeland is het tijdelijk van de baan voor specifiek nachtclubs.

Is gewoon niet waar joh, lees nou eerst eens het artikel dan weet je ook waar het over gaat. En beantwoordt mijn vraag dan ook meteen; waar heb je nog wel een QR code voor nodig in Engeland?

Dat dit specifiek en enkel nachtclubs betreft is een leugen.

Cliff schreef:
Ik heb je al gezegd hoe het verloopt.

Klopt, maanden aan een stuk, iedere dag, over die helse zomer die mij te wachten stond. Probleem is alleen dat er van al jouw voorspellingen niets, werkelijk helemaal niets, is uitgekomen. Dat maakt dat ik je voorspellingen nu met een dikke korrel zout neem. De meeste dingen die jij zoal voorstelt zijn praktisch en juridisch niet of nauwelijks haalbaar, los van de ethische bezwaren tegen jouw pleidooi om van rechtsongelijkheid en apartheid de nieuwe norm te maken in Nederland.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 14:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:

Niet testen, geen mondkapje dragen, niet mee doen aan die QR onzin, en je zeker al geen vaccin laten opdringen met dreigementen als onderpand.

Dus tot in lengte van dagen opgescheept zitten met coronamaatregelen en sjokken van lockdown naar lockdown.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 15:00 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Heeft niets met 'merken' te maken. Heeft met keuzes te maken carlos. Het hele leven bestaat uit keuzes.

Ja ja. wij weten wel beter Cliff.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 15:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:

Voortschrijdend inzicht. Hier aan vast blijven houden is kansloos. Op basis van de wetenschap van toen zijn uitspraken gedaan.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 15:08 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het was een retorische vraag Cliox...

Natuurlijk heeft Hugo een potje zitten liegen daar, hij doet al anderhalf jaar niets anders. Een totale schertsfiguur met de geloofwaardigheid van een natte dweil, ik snap niet dat er überhaupt nog mensen zijn die een woord geloven van wat hij zegt.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 16:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
En beantwoordt mijn vraag dan ook meteen; waar heb je nog wel een QR code voor nodig in Engeland?

Voor iedere ondernemer die dit eist Carlos. Ook hier maak je wederom dezelfde fout als in Texas. De overheid mist soms de slagkracht om iets verplicht te maken, klopt, is Nederland is dat ook (nog) zo.

Niettemin staat het iedere ondernemer vrij dit te eisen. Zoals ik al zei: bij de opening van ons schooljaar kon je alleen naar binnen met de QR code. Is dat overheidsbeleid? Nee. Althans, geen idee. Het is iets wat wij als personeel zelf bedacht hebben, voor de veiligheid van iedereen.

In de VS zag je al dat veel banken, supermarkten, winkels, etc. de mondkapjesplicht gewoon in stand hielden terwijl de overheid zei dat er geen verplichting meer was. Dit doet men voor twee redenen:
1. Veiligheid van de klanten (hoewel jij denkt dat niemand dit wilt, wil de meerderheid toch echt de veiligheid van testen voor toegang)
2. De eventuele schadeclaims wanneer iemand aantoonbaar Covid heeft opgelopen in één van de private organisaties (supermarkt, bank, winkel, etc.)

Quote:
Klopt, maanden aan een stuk, iedere dag, over die helse zomer die mij te wachten stond.

Neh, dan denk jij alleen. Ik heb een toekomstbeeld geschetst, das waar, ik heb er geen tijdspad aan gekoppeld. Ik heb je ook al uitgelegd waarom ik dat niet doe.

Quote:
Probleem is alleen dat er van al jouw voorspellingen niets, werkelijk helemaal niets, is uitgekomen.

Achachach.... wat wil je toch graag je gelijk claimen. Misschien iets minder ego. Zag het bij Royy ook al, die komt roepen dat hij van A tot Z gelijk heeft gekregen terwijl er tal van voorspellingen niet kloppen. Is dat erg? Nee. Maar maak er niet zo'n drama van joh.

Quote:
Dat maakt dat ik je voorspellingen nu met een dikke korrel zout neem. De meeste dingen die jij zoal voorstelt zijn praktisch en juridisch niet of nauwelijks haalbaar, los van de ethische bezwaren tegen jouw pleidooi om van rechtsongelijkheid en apartheid de nieuwe norm te maken in Nederland.

Loze woorden. Ik heb je uitgelegd dat keuzes vrij zijn maar niet vrijblijvend, en dat is juridisch en ethisch volkomen haalbaar. Zelfs voor Covid waren er al landen met vaccinatieplicht en was er in Nederland al een discussie op gang over het weigeren van ongevaccineerde kinderen tot kinderopvang. Moet je even goed tot je door laten dringen: die discussie liep al vóór Covid.

Enig idee welke kant die discussie zich sinds Covid op beweegt?

Ik denk meer dat jouw tirade hierboven een uiting van angst is dat het werkelijk zich allemaal kan gaan ontvouwen zoals ik zeg. En dat zit hem er vooral in hoe zeer de besmettingen een probleem blijven en hoezeer ongevaccineerden als probleem aan te wijzen zijn. Dat leidt tot of een vaccinatieplicht, of in ieder geval tot consequenties. De keuze om niet te vaccineren kán simpelweg niet vrijblijvend blijven als blijkt dat de gevolgen daarvan substantieel zijn.

Laatst aangepast door Cliff op Ma Sep 13, 2021 16:54, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Ja ja. wij weten wel beter Cliff.

Jij en de kapitein? Laughing

En nee, die filmpjes kijk ik niet - maar afgaande op het plaatje wordt de holocaust erbij gehaald. Net als je handtekening ridiculiseer je jezelf daarmee.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wees eens concreet: waar heb je nou eigenlijk een QR code voor nodig in Engeland?

In Frankrijk hebben we gezien wat de gevolgen waren: lege terrasjes. Ik denk dat ze in Engeland eieren voor hun geld kiezen, of in ieder geval de tijd niet rijp achten om dit op de spits te drijven, zoals die sukkel van een Hugo de Jonge bij ons dus wel wil doen.

Cliff schreef:
Voor iedere ondernemer die dit eist Carlos.

Als je het artikel had gelezen, dan had je kunnen lezen dat juist de ondernemers de grootste tegenstanders van dit plan waren, omdat ze de bui al zien hangen voor hun omzet en eventuele narigheid die het spelen van politieagentje namens de overheid met zich mee zal brengen. Dat gaan we bij ons dus ook krijgen; het horecawezen dat in feite gedwongen wordt om Boa te spelen namens de overheid.

"Voor iedere ondernemer die dit eist" beschouw ik dan maar gewoon als een holle kreet. Geen enkele ondernemer zit erop te wachten om klanten aan de deur te discrimineren op last van de overheid.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
De lockdown heeft ons absoluut niet tot kasplantjes gemaakt. Dat staat ook niet in het artikel van HP de tijd. Stop met het overdramatiseren van dit soort zaken!

De lockdown heeft onze weerstand verslechterd, Cliff. Dat is wat er staat. Ik verwacht zelf ook een vrij zwaar griepseizoen.

Quote:
Overigens kom je ook in een enorme kip-ei discussie terecht.

Vaccinatie werkt voor 96% tegen ziekenhuisopname t.o.v. een eerste besmetting.

Onderzoek in Israël stelt een acht maal mindere kans op ziekenhuisopname na een besmetting.

Met andere woorden: je neemt eerst het veel grotere risico op ziekenhuisopname (19 keer zo hoog) om vervolgens na besmetting te profiteren van 8 keer minder kans op ziekenhuisopname t.o.v. het vaccin.

Makes no sense. Dit is echt een no-brainer Royy.

Buiten de risicogroepen was het aantal ziekenhuisopnames niet zo hoog Cliff.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 17:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Allemaal leuk en wel maar intussen liggen hoofdzakelijk ongevaccineerden in het ziekenhuis en op de IC. Ga daar eens wat van vinden.

Risicogroepen Cliox.

Ik roep t al de hele tijd: zorg dat je je risicogroepen beschermt, laat de rest natuurlijke weerstand opbouwen.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Wees eens concreet: waar heb je nou eigenlijk een QR code voor nodig in Engeland?

Dat staat hierboven. Wat snap je er niet aan?

Dat jij denkt dat alle ondernemers exact hetzelfde denken laat ik echt aan jou. Ik zie dat anders.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 17:28 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ok. Je hebt dus werkelijk geen flauw idee waar ze QR eisen als toegangsticket in Engeland. In jouw geesteswereld gebeurt het vast op elke hoek van de straat.

Waarvan akte! Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 17:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
De lockdown heeft onze weerstand verslechterd, Cliff. Dat is wat er staat. Ik verwacht zelf ook een vrij zwaar griepseizoen.

Zou kunnen, maar wat was dan de oorzaak van het zware griepseizoen 2018? Dat we nu een griepseizoen kunnen verwachten geloof ik wel, maar meer omdat afgelopen twee jaar het influenzavirus nauwelijks vat kreeg op mensen.

Weer een bewijs dat maatregelen prima helpen trouwens.

Quote:
Buiten de risicogroepen was het aantal ziekenhuisopnames niet zo hoog Cliff.

Maar ook hier: denk nu eens logisch na.

Jij wilt de niet-risicogroep besmetten om zo 8 keer minder kans op ziekenhuisopname te realiseren. Maar je zegt zelf al: die groep kwam nauwelijks in het ziekenhuis.

Daar tegenover staat een vaccin wat voor iedereen de kans 19 keer kleiner maakt op ziekenhuisopname.

Dit is echt een no-brainer Royy. Ook heb bewust besmetten van de niet-risicogroep levert niet op wat je wilt.

Tot slot blijft staan: na vaccinatie heb je ook nog kans op besmetting. Kom je alsnog op die 'verhoogde weerstand' uit die je zo graag nastreeft.

Draai het eens om: waarom geen vaccin? Er is geen logische reden, ook niet in jouw argumenten.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 17:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Ok. Je hebt dus werkelijk geen flauw idee waar ze QR eisen als toegangsticket in Engeland. In jouw geesteswereld gebeurt het vast op elke hoek van de straat.

Waarvan akte! Rolling Eyes

Ach, we gaan invullen als we niet het gewenste antwoord krijgen. Dan doe ik dat ook nog maar eens:

1. Carlos erkent de oversteftecijfers van het CBS niet
2. Carlos vindt de PCR test helemaal niets, maar zwaait wel met PCR testresultaten om zijn gelijk te claimen
3. Carlos denkt dat 5% van de gevaccineerden sterft aan de gevolgen van vaccinatie
4. Carlos denk dat Israël gestopt is met vaccineren
Etc...

En ja, 3 + 4 zijn niet jouw beweringen maar die van Elisabeth. Ik heb je er echter niets tegenin horen brengen, dus ga er dan ook maar even gemakshalve vanuit dat je ze steunt.

Lekker hè, dat invullen Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 17:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Allemaal leuk en wel maar intussen liggen hoofdzakelijk ongevaccineerden in het ziekenhuis en op de IC. Ga daar eens wat van vinden.

Royy schreef:
Risicogroepen Cliox.

Onderbouw dat eens Royy, dat die ongevaccineerden allemaal risicogroepen zijn?
(overigens kun je ongevaccineerden an sich al als risicogroep kwalificeren Very Happy )

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 17:54 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
1. Carlos erkent de oversteftecijfers van het CBS niet
2. Carlos vindt de PCR test helemaal niets, maar zwaait wel met PCR testresultaten om zijn gelijk te claimen
3. Carlos denkt dat 5% van de gevaccineerden sterft aan de gevolgen van vaccinatie
4. Carlos denk dat Israël gestopt is met vaccineren
Etc...

Geen van de vier doet recht aan wat ik vind.

Ik vroeg je naar een concreet voorbeeld waar je QR codes nodig hebt om binnen te komen: dat je er geen enkele kunt noemen zegt mij dan weer heel veel Cliff. En de discussie op de inhoud wil je ook niet aan, die ga je stelselmatig uit de weg op manieren zoals je hier boven doet. Te beroerd zijn om ergens kennis van te nemen maar wel onmiddellijk de ander betichten van leugens en zaken hit hun verband rukken. Terwijl je niet eens weet waar het over gaat.

Het geeft te denken Cliff.

Prettige dag verder.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Zou kunnen, maar wat was dan de oorzaak van het zware griepseizoen 2018? Dat we nu een griepseizoen kunnen verwachten geloof ik wel, maar meer omdat afgelopen twee jaar het influenzavirus nauwelijks vat kreeg op mensen.

Dat zou ook kunnen ja, zullen we moeten afwachten.

Quote:
Weer een bewijs dat maatregelen prima helpen trouwens.

Short term vs long term Cliff. Short term helpt het inderdaad om iedereen op te sluiten.

Quote:

Jij wilt de niet-risicogroep besmetten om zo 8 keer minder kans op ziekenhuisopname te realiseren. Maar je zegt zelf al: die groep kwam nauwelijks in het ziekenhuis.

Daar tegenover staat een vaccin wat voor iedereen de kans 19 keer kleiner maakt op ziekenhuisopname.

19x afgerond 0 = afgerond 0.

Quote:
Dit is echt een no-brainer Royy. Ook heb bewust besmetten van de niet-risicogroep levert niet op wat je wilt.

Juist wel, t levert een situatie op zoals met het griepvirus: een grote, gezonde groep mensen met een getrainde afweer die helemaal niet zo vatbaar zijn voor infectie. Jaar op jaar, zonder extra vaccinatie of extra maatregelen.

Quote:
Tot slot blijft staan: na vaccinatie heb je ook nog kans op besmetting. Kom je alsnog op die 'verhoogde weerstand' uit die je zo graag nastreeft.

Dat is niet duidelijk.

Quote:
Draai het eens om: waarom geen vaccin? Er is geen logische reden, ook niet in jouw argumenten.

De logische reden is simpelweg dat je het lichaam zelf op moet laten knappen wat het zelf op kan knappen. T is dezelfde reden waarom Nederlandse artsen zeer terughoudend zijn met het voorschrijven van antibiotica, terwijl je er in Italie en de VS mee doodgegooid wordt. T is dezelfde reden waarom we niet-risicogroepen niet oproepen een griepprik te halen.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Geen van de vier doet recht aan wat ik vind.

Precies, en jouw opmerking 'In jouw geesteswereld gebeurt het vast op elke hoek van de straat' doet evenmin recht aan wat ik vind.

Ik heb je antwoord gegeven: het ligt bij de ondernemers. Verder ben ik uitgebreid ingegaan op de rol van de overheid en bedrijfsleven. Ik heb je voorbeelden gegeven uit Texas. Daar reageer je allemaal niet eens op, je herhaalt gewoon de vraag.

Wie hier niet inhoudelijk wilt discussiëren is al enkele honderden pagina's duidelijk hoor. Vooral als er weer wat nietszeggende filmpjes komen zodra er iets te moeilijke vragen je kant op komen.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 19:21 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Wie hier niet inhoudelijk wilt discussiëren is al enkele honderden pagina's duidelijk hoor.

Het is me inderdaad duidelijk wie hier stelselmatig de discussie ontwijkt, jij en Cliox vooral. Enige wat jullie willen is prediken en verzwelgen in jullie eigen gelijk. Zodra iemand wat aandraagt wat niet in jullie straatje past wordt diegene onmiddelijk aangevallen en weggezet als leugenaar.

Begin een kerk met z'n tweeën zou ik zeggen.

Cliff schreef:
Ik heb je antwoord gegeven: het ligt bij de ondernemers

Dat is geen antwoord. Dat is een ontwijkingsmanouvre.

En nee, het ligt niet bij de ondernemers, het ligt bij de overheid, die bepaalt of dit systeem er wel of niet komt.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Short term vs long term Cliff. Short term helpt het inderdaad om iedereen op te sluiten.

Okee, dus je geeft nu eindelijk toe dat maatregelen werken. Short-term. Dat heb ik wel anders gehoord.

Quote:
19x afgerond 0 = afgerond 0.

Je haalt nu je eigen argument ook onderuit he. 8 keer 0 is namelijk ook nul.

En je kunt de risicogroepen niet bewust gaan besmetten om ze uit het ziekenhuis te houden.

Cliff schreef:

Royy schreef:
Dat is niet duidelijk.

Wat is niet duidelijk? Dat mensen die gevaccineerd zijn na besmetting ook meer anti-lichamen hebben? Dat is een logische gevolgtrekking lijkt me. Sowieso zijn de mensen die na vaccin nog besmet raken precies die mensen waarbij het vaccin gewoon niet goed aanslaat, om wat voor reden dan ook.

Quote:
De logische reden is simpelweg dat je het lichaam zelf op moet laten knappen wat het zelf op kan knappen. T is dezelfde reden waarom Nederlandse artsen zeer terughoudend zijn met het voorschrijven van antibiotica, terwijl je er in Italie en de VS mee doodgegooid wordt. T is dezelfde reden waarom we niet-risicogroepen niet oproepen een griepprik te halen.

Nee, ook hier kloppen je conclusies niet Royy.

1) Zelf opknappen wat het zelf kan opknappen. Laten we eens aannemen dat je hier een punt hebt, waar trek je de grens? Bij welke zorgvraag geldt dit? Longontsteking? Bacteriële infectie? Mazelen? TBC? NIet meer hechten van een wond, herstelt immers ook vanzelf? Gebroken been, alleen spalken? Waarom kies je bij deze virusinfectie voor 'los het zelf maar op' en waarom kies je bij andere virus of bacteriële infecties voor behandeling?
2) Antibiotica wordt niet gematigd toegediend omdat men vindt dat het immuunsysteem het zelf moet opknappen. Men is gematigd met anti-biotica omdat er resistentie kan optreden bij bacteriën. Hoe meer je antibiotica voorschrijft, hoe groter de kans is dat er een bacterie komt die resistent is. Verder doodt antibiotica ook allerlei nuttige bacteriën in je lichaam en levert daardoor direct ook schade op. Een vaccin doet dat absoluut niet.
3) We laten niet-risico groepen geen griepprik halen omdat griep geen groot probleem is. Dat kun je van Covid echt niet meer zeggen Royy, het is een enorm probleem geweest. Dus logisch dat je dat anders behandelt dan griep.

Ik heb overigens nog een punt 4:

4) Wanneer je ervoor kiest om het virus rond te laten gaan, zul je geheid meer mutaties krijgen. Immers: hoe meer het virus zich deelt, hoe groter de kans op mutaties. Hoe meer mensen besmet, hoe groter de kans op mutaties. Hoe langer mensen ziek zijn en geïnfecteerd, hoe groter de kans op mutaties en op verspreiding.

Ook dat laatste is dus een essentieel punt om niet te kiezen voor een strategie waarbij het virus rondgaat of rond blijft gaan. De kans dat het muteert in een versie waartegen het vaccin niet meer werkt wordt steeds groter en als dat zo is, kun je alle risicogroepen opnieuw gaan vaccineren. Maar voor het zover is kun je eerst landen weer op slot gaan gooien omdat er een nieuwe variant rondgaat. Je bent dan gewoon terug bij af (maart 2020). Kan me niet voorstellen dat je dat wilt Royy, met als enige reden dus 'natuur is beter dan prikje'.

't Is een beetje de discussie: vitamine C uit een sinaasappel is beter dan vitamine C uit een potje. Kan best zo zijn, maar als die sinaasappelboom in het midden van een drukke snelweg staat en iedereen wil daar zijn natuurlijke vitamine C gaan plukken... dan moet je je even gaan afvragen of die vitamine uit het potje toch niet de betere keuze is.