Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Audio, video en software » De Oost.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
De Oost.
BerichtGeplaatst: Di Jun 22, 2021 18:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wat ik nog vergeten was te vertellen is dat ik twee weken geleden de film De Oost heb gezien.
Zeer indrukwekkende film van Nederlandse bodem gemaakt door de kleinkinderen van Ambonese immigranten. Een aanrader!

De Oost

BerichtGeplaatst: Ma Aug 09, 2021 16:39 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb nog ergens foto,s van een oom, over een veldtocht naar Atjeh. Daar zaten toen nog olifanten in het Nederlandse leger. De sultan van Atjeh bejubelde als streng gelovige islamiet, het beroven van passerende schepen die eigendom waren van ongelovigen. Hij was met zijn moordenaarsclub een gevaar voor de scheepvaart in die wateren en daar werd een eind aan gemaakt.
In M-Sumatra stond de bevolking(volgens Franse onderzoekers) in de rij om zich onder Nederlands gezag te plaatsen.
Ze mochten daar alleen toetreden bij de compagnie? als er een eind werd gemaakt aan het houden van slaven, en als de inwoners bepaalde rechten kregen. Aldus die Fransen terwijl ze probeerden de kunst van het Nederlandse rechtsysteem af te kijken
--Het viel mij op dat tijdens een Bokswedstrijd tussen Rudy Lubbers en Casius Clay de Indonesische toeschouwers uitbundig juichten als Rudy een goede stoot uitdeelde. Dus een erge hekel aan Nederland hadden die gewone mensen niet.
Driekwart van deze haat werd ons en hen aangepraat door Groenlinksige verslaggevers. Trouwens toen Suriname werd afgestoten via de politiek correcte PVDA, kwam ik in Suriname zelf ook geen voorstander van de splitsing tegen.
Maar laat Suriname blij zijn dat den Uil toen heeft doorgezet, Anders werden ze nu ook door Groenlinks en D66 geregelneeft.
Ook in die tijd kwam ik toen al de enorme invloed van politiek-correct tegen.
Terwijl we hier trots zijn op de bouwwerken van de Romeinen.
Ik denk dat de bevolking van Zimbabwe ook dankbaar zou zijn als het nog Rhodesië heette.
Voelen die doordrammers zich nu schuldig als ze de puinhopen zien die door hun gedram zijn aangericht? Dat vraag ik me wel eens af. Ik zou me doodschamen.

BerichtGeplaatst: Do Aug 12, 2021 9:27 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Kan iemand mij 1 land noemen waar het nu via door Links aangezwengelde zogenaamde vrijheidsstrijd nu goed gaat?
Zimbabwe wellicht, De Arabische Lente, Ethiopië, Birma of Mexico, Algerije, Libie, Ruanda, enz. Ik weet die landen niet.
Nou kom op. Niet verlegen worden.
Ik zou me doodschamen als ik die resultaten zie. Ik herinner me nog de Ontspan sinaasappels. de hetze tegen Zuid-Afrika.

BerichtGeplaatst: Do Aug 12, 2021 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Wat ik nog vergeten was te vertellen is dat ik twee weken geleden de film De Oost heb gezien.
Zeer indrukwekkende film van Nederlandse bodem gemaakt door de kleinkinderen van Ambonese immigranten. Een aanrader!

De Oost

Recent vernam ik dat de film juist ontzettend tegenvalt. Toch maar eens kijken dan. Netflix?

BerichtGeplaatst: Do Aug 12, 2021 10:31 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik vond het een mooie film.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 13, 2021 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Voor figuren die de film bij voorbaat tegen vinden vallen, kunnen we vaststellen dat ze links zij opgevoed, Ze stonden te juichen toen Zimbabwe ontstond en die stoute blanken moesten vertrekken. Ook van de neergang van Z-Afrika naar 1 der meest criminele landen wereldwijd wereld, kijkt men als Linksmens automatisch weg. Indie moest vrij! De verraden Papoea,s zijn vergeten, de Ambonezen konden doodvallen. net als de Dajakkers. De afstervende San Bosjesmannen.
Ik vraag me vaak af of de wereld beter af zou zijn, als de gemiddelde Linksmens zich de laatste 50 jaar niet met politiek had bemoeid.
Ziet Links ook nu niet de puinhopen die hun beleid heeft aangericht in de laatste jaren.
Domela Nieuwenhuizen en Willem Drees en hun linkse ideeën zijn ook de mijne. Niet de huidige linkse biocentrale,s en doorgeslagen klimaat historie. Ook hun windmolens streep ik door.
Een arbeider heeft recht op zijn loon. Niet gratis te verstrekken. In het zweet van zijn arbeid zal men zijn brood eten

BerichtGeplaatst: Vr Aug 13, 2021 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:
Voor figuren die de film bij voorbaat tegen vinden vallen, kunnen we vaststellen dat ze links zij opgevoed,
Heb je de film gezien?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 13, 2021 11:34 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Poendert schreef:
Voor figuren die de film bij voorbaat tegen vinden vallen, kunnen we vaststellen dat ze links zij opgevoed,
Heb je de film gezien?

Ik heb de film niet zelf gezien. Wel heb ik met veel mensen gewerkt die daar waren uitgezonden tijdens de trammelant. Naast familie bij de KNIL. Ook vraag ik me af hoeveel Indo,s werden vermoord na de "bevrijding" Door die lieve "vrijheidstrijders"
In de stukjes van de film die ik zag liepen mij ook teveel figuren met Hitlersnorren rond. Dat is al een veeg teken.
Een Ambonees aan boord gaf mij les in verdedigingstechnieken, hij lulde mij om om samen op een Cruise schip te gaan varen.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 13, 2021 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:
Ik heb de film niet zelf gezien.

Gezien jouw reactie dacht ik dat al.
De film heeft namelijk een behoorlijk linkse inslag. Ze geeft geen erg rooskleuring beeld van Nederland. Ze is ook gemaakt door kleinkinderen van de Ambonezen die hierheen gekomen zijn.

En even tussen jou en mij: die Ambonezen waren in de ogen van de Indonesische bevolking de NSB-ers van het land. Zij heulden immers met de vijand (Nederland). In feite kunnen ze blij zijn dat ze van daar hebben kunnen ontsnappen en naar Nederland zijn gekomen want anders was het slecht met hen afgelopen.

In de film vraagt een Nederlandse soldaat aan zijn Ambonese collega wat die nou eigenlijk van de moorddadige terroristische acties van zijn volk vindt. De Ambonees antwoordt dat dit helemaal niet zijn volk is, Nederland heeft er één volk (één land) van gemaakt, hij komt uit een land dan ongeveer net zo ver van waar ze nu zijn verwijderd is, als dat Amsterdam van Istanbul ligt...

BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2021 10:31 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Poendert schreef:
Ik heb de film niet zelf gezien.

Gezien jouw reactie dacht ik dat al.
De film heeft namelijk een behoorlijk linkse inslag. Ze geeft geen erg rooskleuring beeld van Nederland. Ze is ook gemaakt door kleinkinderen van de Ambonezen die hierheen gekomen zijn.

En even tussen jou en mij: die Ambonezen waren in de ogen van de Indonesische bevolking de NSB-ers van het land. Zij heulden immers met de vijand (Nederland). In feite kunnen ze blij zijn dat ze van daar hebben kunnen ontsnappen en naar Nederland zijn gekomen want anders was het slecht met hen afgelopen.

In de film vraagt een Nederlandse soldaat aan zijn Ambonese collega wat die nou eigenlijk van de moorddadige terroristische acties van zijn volk vindt. De Ambonees antwoordt dat dit helemaal niet zijn volk is, Nederland heeft er één volk (één land) van gemaakt, hij komt uit een land dan ongeveer net zo ver van waar ze nu zijn verwijderd is, als dat Amsterdam van Istanbul ligt...

Niet volgens de Indische bevolking. Alleen door het Maleise deel van de Indische bevolking.
Ik sprak eens een Papoea. Die zei dat wij Belanda,s de Javaanse invallers moesten doodschieten, dan aten de Papoea,s ze wel op.
Papoea,s zijn nl Melanesiërs zoals de bewoners van de Fidji eilanden. En Javanen, de grootste groep in Indie zijn Maleiers net als de bewoners van Vietnam of Bangkok.
De Dajakkers op Borneo zijn dan weer Proto-Maleiers.(weer een andere soort)
Nu die andere miljoenen Indische volken moeten zuchten onder het juk van de Javanen, hebben de aparte volken een stuk minder over hun eigen toekomst te vertellen dan toen Nederland er de scepter zwaaide.(Vertel dat maar eens aan Groenlinkslinks of D66)
Ik verwacht dat de Papoea,s binnen enkele deccenia door de Javanen worden uitgemoord.(mede doordat die laatsten over de moderne wapens beschikken)
Een van mijn collega,s zat via de KNIL bij een radio-station op Borneo. Daar had men in de Kampong beneden een fietswiel opgehangen, daar kon de bevolking op timmeren als de terroristen het dorp overvielen.

BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2021 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:
Niet volgens de Indische bevolking. Alleen door het Maleise deel van de Indische bevolking.

Maar wel volgens Soekarno. De Ambonezen hadden immers met de vijand geheuld.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 18, 2021 9:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Poendert schreef:

Maar wel volgens Soekarno. De Ambonezen hadden immers met de vijand geheuld.

De Ambonezen was een vrij Ambon belooft door de Nederlandse regering. Maar de Ambonezen werden door ons bedonderd, onder druk van de VS.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 18, 2021 9:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:
De Ambonezen was een vrij Ambon belooft door de Nederlandse regering. Maar de Ambonezen werden door ons bedonderd, onder druk van de VS.

Ja en? Wat heeft dat ermee te maken dat de Ambonezen door het Indonesische volk als landverraders werden gezien?

BerichtGeplaatst: Wo Aug 18, 2021 10:51 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Poendert schreef:

Ja en? Wat heeft dat ermee te maken dat de Ambonezen door het Indonesische volk als landverraders werden gezien?

Niet door het Indonesische volk maar door de Javanen. Ook de Indo,s en de in Indie geboren Belanda,s behoorden tot het Indonesische volk. Net als de Batakkers en de bewoners van Celebes of Borneo en Bali.
Mijn moeder ging naar ergens op Java. Ze verbleef er in het christelijke deel van de stad. Daar had iedereen olie lantaarns want iedere keer ging in hun deel van de stad het licht uit. Het islamitische deel had nergens last van.
Men kan als ongelovige prima leven in een christelijk land. In een islamitisch land is dat alleen voor de elite mogelijk.