Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 153, 154, 155  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 16:40 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Moppersmurf schreef:
Dan is het jouw beurt om aan te tonen dat de factchecker fout zit en dat wij domme jongetjes daar in trappen. Ik wens je veel succes daarmee.

Nee dus. Het is aan jou om aan te tonen waarom een deelstaat met 240 miljoen inwoners en maar 5% vaccinatiegraad maar zes positieve corona gevallen heeft momenteel, terwijl het er hier in Nederland met al die vaccinaties honderden of duizenden per dag zijn.

Dat is een interessante vraag die jij niet kunt of wilt beantwoorden.

FEIT.

BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 16:46 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Moppesmurf schreef:
Carlos, jij plaats een artikel dat moet aantonen dat ivermectine werkt. Heb je dat zelf kunnen controleren, of het werkt?
Heb je een universitaire opleiding voltooid en ben je naar India geweest voor onderzoek?
Nee dus. Je gelooft klakkeloos een artikel omdat het in jouw straatje te pas komt.

Haha, weer een nieuw criterium; je moet ergens ter plaatse geweest zijn om een oordeel te kunnen vellen?

Ik denk dat we dit forum dan wel kunnen sluiten, denk je ook niet? Of wou jij soms beweren dat jij wél in India bent geweest om ter plaatse onderzoek te doen? Nee hé? Slaat dus weer nergens op dit verwijt. Om te janken gewoon.

Moppersmurf schreef:
Hier is-ie nog een keer:

Niet serieus te nemen dit, bovendien ouwe meuk (tip: kijk es naar de datum).

Ik heb het over de actuele situatie zoals die nu is, en stel vast dat jullie alleen goedkope verdachtmakingen hebben en geen enkele op feiten gestoelde weerlegging. Zo jammer dit.

BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 16:50 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

carlos schreef:

Nee dus. Het is aan jou om aan te tonen waarom een deelstaat met 240 miljoen inwoners en maar 5% vaccinatiegraad maar zes positieve corona gevallen heeft momenteel, terwijl het er hier in Nederland met al die vaccinaties honderden of duizenden per dag zijn.

Dat is een interessante vraag die jij niet kunt of wilt beantwoorden.

FEIT.

Nee, die vraag kan ik niet beantwoorden. Ik ben niet in India voor een uitgebreide studie. Maar die vraag kun jij net zo goed niet beantwoorden: je gelooft dat het dalend aantal besmettingen het gevolg is van het toedienen van ivermectine.

FEIT.

En als er dan andere theorieën de ronde doen dan wijs je die af (zonder dat je het gelezen hebt) omdat het niet strookt met jouw geloof.

FEIT.

Het geloof, dat ivermectine door de farmaceuten geboycot wordt omdat er niet genoeg aan te verdienen valt.

Leg mij dan maar eens uit, hoe het dan komt dat er tientallen geneesmiddelen WEL gebruikt worden en goedgekeurd zijn, terwijl daar ook niks aan te verdienen valt ??

BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 17:03 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

carlos schreef:
Niet serieus te nemen dit, bovendien ouwe meuk (tip: kijk es naar de datum).

Ik heb het over de actuele situatie zoals die nu is, en stel vast dat jullie alleen goedkope verdachtmakingen hebben en geen enkele op feiten gestoelde weerlegging. Zo jammer dit.

Aha, je geeft dus toe dat je het niet gelezen hebt. Want als je het wel gelezen zou hebben zou je weten dat de datum van het artikel in dit geval niet belangrijk is. De fact check klopt niet? Wat klopt er dan niet aan? Hoe kun je weten dat het niet klopt als je het niet gelezen hebt?

Hoe kan iemand jouw op dit onderwerp nog serieus nemen?

BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Nou Carlos, deze twee vragen moet je toch zeker kunnen beantwoorden:

-Waarom zouden andere landen ivermectine niet gebruiken als het in India zo'n daverend succes is?

-Leg mij eens uit, hoe het komt dat er tientallen geneesmiddelen WEL wereldwijd gebruikt worden en goedgekeurd zijn, terwijl daar ook niks aan te verdienen valt ?

BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 17:43 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Moppersmurf schreef:
-Waarom zouden andere landen ivermectine niet gebruiken als het in India zo'n daverend succes is?

-Leg mij eens uit, hoe het komt dat er tientallen geneesmiddelen WEL wereldwijd gebruikt worden en goedgekeurd zijn, terwijl daar ook niks aan te verdienen valt ?

Maar natuurlijk, gewoon weer nieuwe vragen stellen.

Kom eerst maar met een serieuze weerlegging van het Ivermectine verhaal en de door mij ingebrachte data over de actuele situatie in India, tot die tijd ga ik nergens meer op in.

BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 17:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
En bovendien is de regel: wie stelt die bewijst.

carlos schreef:
Precies, toon maar aan dan.

Manmanman wat een kleuterreactie.

En weer de inhoud ontweken.

BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 17:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Er zijn trouwens al heel wat wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar Ivermectine. Een overzicht:

Duidelijk nu? I rest my case.

Kijk, daar gaat ie weer. Geen reactie op een eerder gemaakte stelling, gewoon met iets anders komen. De door mij gestelde drie vragen staan nog open:

1. Er zit enkele weken tussen daling en inzet van Ivermectine, tijdstippen komen niet overeen.
2. Ieder ander land heeft ook dergelijke golven zonder Ivermectine. Waarom zou deze specifieke golf dan het resultaat zijn van Ivermectine?
3. Hoe kan het dat je afgaat op besmettingen die vastgesteld zijn met een PCR test die jij niet erkent als correct meet instrument?

En eerder....

1. Waarom zien we de 12k sterfgevallen als gevolg van vaccinatie niet terug in de oversterftecijfers?

BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 17:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Kom eerst maar met een serieuze weerlegging van het Ivermectine verhaal en de door mij ingebrachte data over de actuele situatie in India, tot die tijd ga ik nergens meer op in.

Voor een serieuze weerlegging heb je een serieuze onderbouwing nodig. Nergens onderbouw jij dat de terugloop van besmettingen in India door Ivermectine komt. Nergens.

Je kunt er dus niet eens inhoudelijk op ingaan. Je ziet gewoon terugloop en roept dan 'ivermectine'. Nogmaals: wie stelt die bewijst.

BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ben ik niet duidelijk geweest? Nog maar een keer dan.

Carlos schreef:

BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 18:17 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Kijk, daar gaat ie weer. Geen reactie op een eerder gemaakte stelling, gewoon met iets anders komen

Onterecht verwijt, dus een leugen.

Is gewoon een aanvulling op hetgeen ik eerder al postte, komt uit precies dezelfde link. Ik rijk je notabene 63 wetenschappelijke studies aan over Ivermectine, het staat je vrij om ze stuk voor stuk te gaan ontkrachten. Daar ben jij toch zo van, de wetenschap?

Quote:
Ivermectin is an effective treatment for COVID-19. The probability that an ineffective treatment generated results as positive as the 63 studies to date is estimated to be 1 in 1 trillion (p = 0.00000000000083). As expected for an effective treatment, early treatment is more successful, with an estimated reduction of 73% in the effect measured using random effects meta-analysis (RR 0.27 [0.16-0.44]). 61% and 96% lower mortality is observed for early treatment and prophylaxis (RR 0.39 [0.17-0.90] and 0.04 [0.00-0.59]). Statistically significant improvements are seen for mortality, hospitalization, recovery, cases, and viral clearance. The consistency of positive results across a wide variety of heterogeneous studies is remarkable, with 92% of the 63 studies reporting positive effects (27 statistically significant in isolation).

De wetenschap heeft gesproken.

BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 18:52 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Moppersmurf schreef:

carlos schreef:
Maar natuurlijk, gewoon weer nieuwe vragen stellen.

Omdat je geen enkele vraag wilt beantwoorden !
Correctie: omdat je geen enkele vraag kunt beantwoorden.

We hebben al lang een antwoord gegeven op het ivermectine verhaal, maar het antwoord bevalt je niet. Jij kunt wel blijven beweren dat een fact check geen antwoord is, maar dat is het wel. Het is in ieder geval IETS van een antwoord.

Op mijn vragen komt HELEMAAL NIETS van een antwoord. Dus probeer ik het nog een keer:

-Waarom gebruiken heel veel landen ivermectine niet als het in India zo'n daverend succes is?

Als je zelfs op zo'n simpele vragen geen antwoord weet, dan is er geen enkele discussie mogelijk.

BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

carlos schreef:
De wetenschap heeft gesproken.

Als dit pure wetenschap is, waarom wordt ivermectine dan in heel veel landen niet gebruikt?
En waarom worden er andere medicijnen wel gebruikt, ondanks dat daar weinig aan te verdienen valt?

BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 19:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Ben ik niet duidelijk geweest? Nog maar een keer dan.

Niet nodig hè, ik heb gevraagd naar je onderbouwing. Die geef je niet.

En nog een tip: als je bewijzen gaat eisen voor wat er niet is, dan zit je wetenschappelijk nagenoeg altijd fout.

Maar goed, je bent gewoon aan het trollen hier, zoveel is duidelijk. Je bent nu van het negeren naar het saboteren gegaan op dit forum. Bedroevend. Teleurstellend.

BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 19:53 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Cliff
Maar goed, je bent gewoon aan het trollen hier, zoveel is duidelijk. Je bent nu van het negeren naar het saboteren gegaan op dit forum. Bedroevend. Teleurstellend.
bedroevend en teleurstellend het zijn 4 papagaaien die zelf niet doorhebben dat zij door sommige volgers 1000 pagina's voor de gek gehouden worden .
Een beetje pienter persoon is op de hoogte dat bij te veel onzin, zwijgen goud is.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Za Aug 14, 2021 20:50, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 20:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zeg, heb jij inhoudelijk ook maar iets bijgedragen aan deze discussie? Of kom je gewoon af en toe meetrollen?

BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 20:16 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hahahaha...ik wordt nou weer beschuldigd van saboteren omdat ik wetenschappelijke studies plaats waar Cliff de uitkomst niet van wil horen? Way to go!

Inderdaad bedroevend. Totaal niet meer serieus te nemen. Laughing

BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 20:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wetenschappelijke studies? Waar? Oh ja, je hebt het onderwerp gewijzigd van 'In India is het aantal besmettingen sterk teruggedrongen met Ivermectine' naar 'werkt Ivermectine in het algemeen tegen Covid'.

Maar zelfs dat heb je waarschijnlijk niet door.

Ik wacht nog op je onderbouwing dat Ivermectine de oorzaak is van de daling van het aantal besmettingen in India. Pas daarna kunnen we gaan praten of Ivermectine helpt tegen Covid.

Volg je het nog? Of heb je het te druk met trollen?

PS: Deze vraag stond zelfs daarvoor nog open: Waarom zien we de 12k sterfgevallen als gevolg van vaccinatie niet terug in de oversterftecijfers?

BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 20:24 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Moppersmurf schreef:
Omdat je geen enkele vraag wilt beantwoorden !

Waar komt toch dat bespottelijke idee vandaan dat ik iedere keer van alles zou moeten en jullie nooit?

Ga eerst maar eens dat Ivermectine verhaal serieus weerleggen, daarna mag je weer een vraag aan mij stellen. In die volgorde. De bal ligt nu bij jullie, dus jullie 'moeten' vragen beantwoorden of aangedragen claims weerleggen, niet ik.

En nee, dat heb je tot nu toe nog totaal niet gedaan. Jij niet. Cliff niet. En Cliox ook niet.

Ik heb mijn best gedaan tot een inhoudelijke discussie maar er is gewoon geen beginnen aan met jullie. Ik ben ook de enige die vandaag inhoudelijke berichten heeft geplaatst, jullie hebben alleen maar lopen tieren dat het allemaal niet waar is, zonder ook maar iets te onderbouwen.

Met andere woorden, kijk maar eerst eens in de spiegel alvorens een ander te beschuldigen van trollen en sabotage (zeg ik tegen Cliff).

BerichtGeplaatst: Za Aug 14, 2021 21:26 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Wetenschappelijke studies? Waar? Oh ja, je hebt het onderwerp gewijzigd van 'In India is het aantal besmettingen sterk teruggedrongen met Ivermectine' naar 'werkt Ivermectine in het algemeen tegen Covid'.

Maar zelfs dat heb je waarschijnlijk niet door.

Tip: reageer op de inhoud, niet op de persoon.

Wanneer je de volgende keer nog eens proclameert dat je de wetenschap volgt, dan zal ik je hier aan herinneren.

Reactie van Cliff op 63 wetenschappelijke studies:

'Waar? Ik weet van niks hoor. Ik vind jou maar stom.' Laughing

Heb je eigenlijk ooit wel eens met wetenschap te maken gehad Cliff? Wetenschappelijke achtergrond? Ik vermoed namelijk van niet.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 15, 2021 0:12 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
carlos schreef:
Blijft toch opmerkelijk, de succesvolle aanpak in India van de zogenoemde Deltavariant (voorheen bekend als Indiase variant).

India's Ivermectin Blackout

https://www.zerohedge.com/covid-19/indias-ivermectin-blackout

Je blijft maar prat gaan op de inzet van ivermectine. Wat je in India ziet, wijkt niet af van wat je ziet gebeuren in elk ander land dat vaccineert en coronamaatregelen toepast: Besmettingen nemen gestaag af. Daarbij zal de groepsimmuniteit na de massabesmettingen ook zijn toegenomen en bijdragen aan de (tijdelijk) neerwaartse trend.

Het is geen toeval dat in New Delhi en Mumbai, waar vaccinatieprogramma het snelst verliep, de vaccinatiegraad het hoogst was en strikte lockdownmaatregelen golden, de grootste daling waarneembaar was. De buitenstedelijke gebieden, het platteland, waar de gezondheidszorg minder goed uitgerust is en de testcapaciteit beperkt is, was dat op dat moment niet het geval nam het aantal coronabesmettingen juist toe. De inzet van Ivermectine ten spijt.

Het is niets meer dan een goedkope goocheltruc met cijfers en getallen om tot een onjuiste conclusie te komen. De daling van besmettingen is over heel India uitgesmeerd terwijl de grootste daling plaatsvond waar de meeste mensen gevaccineerd waren en strengste maatregelen golden. Daarbuiten was dit niet het geval maar die cijfers werden gewoon meegenomen waardoor het leek alsof in heel India de besmettingen terugliepen. Je bent dus gewoon in de val van FakeNews getrapt.

Over Ivermectine hebben we het vaker gehad. De werking van Ivermectine is door de medische wetenschappers onderzocht.
Het resultaat is dat Ivermectine niet werkt tegen het virus. Er zijn ook successen te melden maar resultaten wijken teveel af. Er is geen sluitend bewijs.

Bron: https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/nieuwsartikel/ivermectine-werkt-niet-tegen-corona-.htm
Bron: https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2021/03/22/ema-raadt-gebruik-ivermectine-bij-covid-19-af-buiten-klinisch-studies
Bron: https://www.artsenauto.nl/ivermectine-geen-behandeloptie-bij-covid-19/
Bron: https://www.artsenauto.nl/msd-ivermectine-bij-covid-19-niet-geschikt/
Bron: http://vaccincorona.info/Ivermectine.htm

Daarnaast is het toedienen van Ivermectine niet geheel zonder risico's. De mogelijke bijwerkingen zijn niet van een lager niveau dan bij het vaccin. In Zambia hebben autoriteiten opgeroepen om te stoppen met het toedienen van Ivermectine omdat bij velen leverschade is vastgesteld en mensen ook zijn gestorven hieraan. De bijwerkingen (heb ik eerder gedeeld) zijn niet mild.

- rugpijn,
- kortademigheid,
- incontinentie voor urine of ontlasting,
- moeilijk staan en lopen,
- verwardheid,
- slaperigheid,
- bewustzijnsverlies (coma),
- jeuk,
- rode ogen,
- pijnlijke gewrichten,
- spierpijn,
- koorts,
- misselijkheid,
- braken,
- opgezwollen lymfeklieren,
- diarree,
- duizeligheid,
- hartkloppingen,
- hoofdpijn,
- zichtverlies,
- galbulten
- dikke enkels door vochtophoping.
- bloed in de urine te vinden.,
- opgezwollen oogleden en oogontsteking.
- bloeding van het bindvlies van het oog,
- gevoel van zwakte,
- maagdarmklachten,
- buikpijn,
- hoesten,
- last met de ademhaling,
- keelpijn,
- duizeligheid bij het opstaan,
- naar gevoel in de testikels.

Dus niet een medicijn waarvan je zegt, baat het niet schaadt het niet. Als dat het geval zou zijn zou ik de fanatici begrijpen. Nu niet. De grootste resultaten worden bereikt met vaccineren en lockdowns. Dat is ook de keuze die we moeten maken: Blijven we in lockdowns tot in lengte van dagen en is dit het nieuwe normaal of zetten we in op groepsimmuniteit door vaccinatie?

FAKE NEWS.....

BerichtGeplaatst: Zo Aug 15, 2021 2:53 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Overigens deze afbeelding natuurlijk totaal van de pot gerukt:

Ivermectine is een behandeling voor mensen die besmet zijn. Niet een behandeling om besmettingen te voorkomen. Waar kom je mee? Het aantal besmettingen

Boven de afbeelding staat in elk geval dat ze gevallen van Covid-19 betreft.
En Covid-19 is de naam van de ziekte die in sommige gevallen volgt na besmetting.
Denk dus dat deze grafiek enkel en alleen de behandeling van ziektegevallen betreft en niet het aantal positieve testen.
Oftewel dat door het gebruik van ivermectine het aantal te behandelen ziektegevallen drastisch verminderd is.
Oftewel dat door het gebruik van ivermectine voorkomen kan worden dat de zorg overbelast raakt met covid-patienten.
-
BerichtGeplaatst: Zo Aug 15, 2021 2:58 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Laat die toevoeging nou maar... je 'natuurlijk'-argument wordt niet meer geaccepteerd.

Voor zover tot nu toe gebleken is op dit forum enkel en alleen door Cliff.
BerichtGeplaatst: Zo Aug 15, 2021 3:03 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Het begint er toch steeds meer op te lijken dat het virus in het lab is begonnen en men dit heeft willen verdoezelen.
Interessant artikel: Lees!

Ook hieruit blijkt alleen maar dat er inmiddels rekening mee gehouden wordt dat het virus ofwel uit het laboratorium ontsnapt is, ofwel dat 'n laboratorium-medewerker besmet is door 'n vleermuis.
In beide gevallen is er dus geen sprake van dat het virus in dat laboratorium "gemaakt" zou zijn.
-
BerichtGeplaatst: Zo Aug 15, 2021 3:14 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Buro's voor de statistiek maken deel uit van de overheidsorganisatie en als die overheid om wat voor reden dan ook vol heeft ingezet op vaccinatie als exitstrategie dan zal zij liever niet hebben dat op een of andere manier blijkt dat veel gevaccineerden naar zich laat aanzien door toedoen van vaccinatie blijken te overlijden.

Cliox schreef:
De overheid heeft geen enkel belang bij lockdowns en gehavende economie.

Dat hangt mede af van de vraag in hoeverre bepaalde overheidspersonen gebaat zijn bij massale en zo vaak mogelijk herhaalde vaccinaties.
Iedereen kan bijvoorbeeld aandelen in bezit hebben van farmaceutische industrieen.
-
Uitbraak coronavirus [deel 2]
  Weerwoord forum index » Buitenland