Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 153, 154, 155  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 8:44 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

carlos schreef:
Ik ben niet bang voor de vaccinatie maar ik wil 'm gewoon niet. Natuurlijke immuniteit is de beste immuniteit die je maar kunt hebben.

Waarom pleit je dan voor Ivermectine en HCQ? Natuurlijke immuniteit is toch veel beter?
De bijsluiter van Ivermectine al eens gelezen?

- rugpijn,
- kortademigheid,
- incontinentie voor urine of ontlasting,
- moeilijk staan en lopen,
- verwardheid,
- slaperigheid,
- bewustzijnsverlies (coma),
- jeuk,
- rode ogen,
- pijnlijke gewrichten,
- spierpijn,
- koorts,
- misselijkheid,
- braken,
- opgezwollen lymfeklieren,
- diarree,
- duizeligheid,
- hartkloppingen,
- hoofdpijn,
- zichtverlies,
- galbulten
- dikke enkels door vochtophoping.
- bloed in de urine te vinden.,
- opgezwollen oogleden en oogontsteking.
- bloeding van het bindvlies van het oog,
- gevoel van zwakte,
- maagdarmklachten,
- buikpijn,
- hoesten,
- last met de ademhaling,
- keelpijn,
- duizeligheid bij het opstaan,
- naar gevoel in de testikels.

Het vaccin weigeren, maar dan wel pleiten voor Ivermectine kan maar één oorzaak hebben: angst voor het vaccin.
Je kunt nog duizend keer beweren dat je niet bang bent voor het vaccin, maar dat ben je WEL.

Het vaccin is niet duurder dan Ivermectine, heeft minder bijwerkingen dan Ivermectine, de injectie is nauwelijks voelbaar, je staat binnen een paar minuten weer buiten en de prik is gratis voor elke Nederlander.

Bovendien: met Ivermectine kun je niet naar het theater of op buitenlandse vakantie. Het vaccin heeft alleen maar voordelen boven Ivermectine. De enige reden dus om NIET te kiezen voor het vaccin is ANGST.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 9:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Ik zal eens bij de dierenarts gaan informeren, ben eigenlijk wel benieuwd of ze veel vraag krijgen naar dit middel.

Blijft toch wonderlijk hoe al dat wantrouwen in een door en door getest vaccin even groot is als het vertrouwen in een onbewezen medicijn en het medisch advies van..... de dierenarts Laughing

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 9:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
En door wie worden de verspreiders van nepnieuws betaald? Door de wappies die hun onzin geloven. Support me on Patreon!
T-shirts available!

Of denk je dat die dat gratis doen? Dream on.

Hier een kijkje achter de schermen: https://www.dumpert.nl/item/100005482_76dd7482

'ik ben gewoon een bedrijf, ik moet gewoon content maken' - aldus één of andere wappie.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 9:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Ondertussen wordt er in Frankrijk al meer dan een week gedemonstreerd tegen de aangekondigde invoer van een coronapaspoort;
Ook in Duitsland grimmige protesten, en honderden arrestaties las ik.

Verloren energie. De meerderheid wil zo'n paspoort. Mensen die tegen zijn worden als wappies gezien.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 9:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Ondertussen heeft Australië het leger op straat gestuurd in Sydney om overtreders van het corona regime op te sporen en mensen vanuit helikopters met luidsprekers toe te blaffen dat ze thuis moeten blijven.

Gaan wij dit ook krijgen in Europa over een paar maanden? Zou zomaar kunnen. In Australië is het dus al realiteit geworden.

Krijg daar steeds meer begrip voor hoor, hoe lang willen de dwarsliggers nog dwars blijven liggen Carlos? Want zoals ik al zei: er zit een grens aan wat acceptabel is.

(overigens: HugoTalks is fakenews)

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 9:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Quote:
Ah, jij denkt dus dat de farmaceutische industrie uit naastenliefde die mrna vaccins in elkaar knutselt en dat winstbejag daarbij geen rol speelt? Ik denk dat jij dan heel naïef bent en voor mij gaat het argument dus wel op want ik denk daar toch echt anders over.

Aan ivermectine is meer te verdienen. En blijvend. Vandaar dat je argument niet opgaat.

Quote:
Niet relevant.

De scope van de discussie bepaal je niet alleen en ik heb het over Nederland.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 9:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Cliox schreef:
Wat mij overigens verbaast en waarop je niet reageert is dat je losgaat op de bijwerkingen van het vaccin terwijl de bijwerkingen van Ivermectine ernstiger zijn en je toch Ivermectine blijft promoten. Het gaat je dus niet om de bijwerkingen, het gaat om het ageren tegen het overheidsbeleid. Anders zou je exact hetzelfde reageren op Ivermectine. En op de experimentele dosis. Maar daar hoor ik je niet over?

Dat mag, maar ik herken me totaal niet in het beeld dat jij schetst, en dat de bijwerkingen van ivermectine ernstiger zouden zijn dan hartfalen of bloedstollingen met dood als gevolg waag ik dan weer ten zeerste te betwijfelen. Ik op mijn beurt verbaas me dan weer dat jij zo enorm tekeer gaat tegen een geneesmiddel dat al tientallen jaren bekend staat als veilig, en miljoenen mensen het leven heeft gered tijdens deze pandemie.

Daar kan ik dan met mijn verstand niet bij.

Ivermectine heeft geen levens gered maar mensen ernstige leverschade toegebracht. En dat zonder zeker te weten of de mensen die ivermectine is toegediend ook daadwerkelijk Covid hadden, want dat is alleen vast te stellen door een PCR-test en een PCR-test is niet betrouwbaar volgens jou.
Daar ga je al!

Verder wil ik nogmaals melden dat ivermectine is goedgekeurd met een dosis die 100x lager dan nu nodig blijkt. De dosis zit onlosmakelijk verbonden aan de goedkeuring en was dus experimenteel. Een groot issue bij het vaccin, bij ivermectine boeit het je niets.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen tegenstander van ivermectine, ik wijs jou enkel en alleen op de tegenstrijdigheden.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
En dat zonder zeker te weten of de mensen die ivermectine is toegediend ook daadwerkelijk Covid hadden, want dat is alleen vast te stellen door een PCR-test en een PCR-test is niet betrouwbaar volgens jou.

Dit blijft een ijzersterk instrument en is ook de reden waarom Carlos de vraag om een beter instrument dan de PCR test steevast blijft negeren.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 11:05 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Icesurfer schreef:
P.S Heb mij met Biontech laten inspuiten bij mobiel vaccinatie centrum, niet omdat ik er zelf van overtuigd ben,
maar omdat mijn eerste dochter, opleiding verpleegster mij dat adviseerde.

Gelukkig heb je een dochter die slimmer is dan jezelf. Laughing

Icesurfer schreef:
Als ik gestorven zou zijn aan corona, zou mijn eerste dochter mij verwijten kunnen hebben gemaakt,
want ik zou niet naar haar (advies) geluisterd hebben.
Als ik nu aan inspuitingen dood ga, heeft mijn eerste dochter misschien last van zelfverwijten,
maar ik kan met goed geweten, in liefde sterven.

Ach ja, als dat jou gemoedsrust geeft, waarom ook niet.

Icesurfer schreef:
Ik was dan ook doodsbang en heb al een klein kind gehuild tijdens inspuiting
en had alvorens onder tranen afscheid genomen van enkele dierbare
mensen via ingesproken boodschappen op mobiel telefoons.

Lezen jullie mee, Elisabeth en Carlos? Ervaringen van een lotgenoot van jullie. Doodsbang !

Icesurfer schreef:
19 augustus is mijn tweede en ook laatst Biontech inspuiting.

En daarvoor ben je nog steeds doodsbang? Als je van de eerste spuit niet dood neervalt gebeurt het bij de tweede ook niet.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Blijft toch wonderlijk hoe al dat wantrouwen in een door en door getest vaccin even groot is als het vertrouwen in een onbewezen medicijn en het medisch advies van..... de dierenarts Laughing

Wonderlijk is vooral hoe jij keer op keer hoogdravende conclusies trekt die totaal niet af te leiden zijn uit hetgeen ik schrijf. Ik zei alleen maar dat ik wel benieuwd ben hoeveel vraag er is naar dit middel, en om dat bij de dierenarts te doen ligt nogal voor de hand want via de huisarts zal je het niet krijgen.

En nogmaals, Ivermectine staat al tientallen jaren op een lijst met essentiële geneesmiddelen op het WHO, of ontken je dat soms ook?

Cliff schreef:
de dierenarts Laughing

Juist ja, de dierenarts. En dus?

Ab Osterhaus is ook dierenarts...zijn adviezen moeten we dan ook maar niet serieus nemen? Of die weer wel? Rolling Eyes

Laatst aangepast door carlos op Di Aug 03, 2021 12:35, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Aan ivermectine is meer te verdienen. En blijvend. Vandaar dat je argument niet opgaat.

Pertinente flauwekul. Aan de vaccins wordt factor honderd keer meer verdiend. Of denk jij dat het toeval is dat bedrijven zoals Pfizer en Moderna dit jaar recordwinsten boeken?

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 12:38 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Krijg daar steeds meer begrip voor hoor

Laten we het beestje bij de naam noemen Cliff: ben jij er voor om in Nederland het leger de deuren langs te laten gaan om te zien of mensen zich aan corona regels houden, ja of nee?

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 12:47 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Icersurfer schreef:

Nou dat denk ik niet, er zal nu ook van jou verlangd worden dat je de eerstvolgende prik die ons zal worden opgedrongen ook zult nemen. Je zou die natuurlijk kunnen weigeren, maar dan krijg je hetzelfde gezeik als nu en ben je feitelijk weer op punt nul aanbeland.

En dat het niet bij twee prikken zal blijven staat wel vast. Ook Duitsland gaat nu de derde prik promoten, in eerste instantie alleen voor kwetsbaren.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliox schreef:

carlos schreef:
Pertinente flauwekul. Aan de vaccins wordt factor honderd keer meer verdiend. Of denk jij dat het toeval is dat bedrijven zoals Pfizer en Moderna dit jaar recordwinsten boeken?

Vaccins worden ook 100 keer vaker toegediend dan Ivermectine. Pfizer maakte dit jaar 4 miljard winst op de vaccins. Bruto, de belastingen moeten daar nog van af. Enig idee hoeveel winst Amazon of Google dit jaar gemaakt hebben????

4 miljard is een schijntje in verhouding met de triljarden die deze crisis ons kost. Voor mij mogen ze de prijs van het vaccin best een paar euro verhogen.

Wat wel zo is, is het gebrek aan concurrentie. AstraZeneca en Janssen blijken minder effectief, en alles wat uit Rusland of China komt wordt gewantrouwd.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 12:57 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

carlos schreef:
En dat het niet bij twee prikken zal blijven staat wel vast. Ook Duitsland gaat nu de derde prik promoten, in eerste instantie alleen voor kwetsbaren.

Ja. En? Kleine moeite, elk half jaar een prikje. Elk half jaar naar de tandarts is méér gedoe.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 15:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Cliox schreef:

Wederom feitelijk onjuist.

Voor ivermectine zijn de kosten circa € 4,60 per tablet van 3 mg [Bron: www.medicijnkosten.nl; 16-1-2021].
De gangbare dosering voor enkele specifieke parasitaire infecties is 150-200 microg/kg tot een maximum van 24 mg eenmalig. Hiermee bedragen de kosten tot € 36,80 per behandeling.

Bron: https://corona.nhg.org/wp-content/uploads/2021/02/NHG-Advies-Ivermectine-bij-COVID-eerstelijns-populatie.pdf

De Europese Unie is akkoord gegaan met een prijs van 15,50 euro per dosis voor het coronavaccin van Pfizer en BioNTech. Dat komt neer op een totaalbedrag van 3,1 miljard euro voor de 200 miljoen doses die nu besteld zijn, meldt een betrokkene van de EU vrijdag.

Bron: https://www.nu.nl/economie/6091670/pfizer-vaccin-kost-europa-1550-euro-per-dosis.html[/quote]

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Icersurfer schreef:

Nou dat denk ik niet, er zal nu ook van jou verlangd worden dat je de eerstvolgende prik die ons zal worden opgedrongen ook zult nemen. Je zou die natuurlijk kunnen weigeren, maar dan krijg je hetzelfde gezeik als nu en ben je feitelijk weer op punt nul aanbeland.

Ook dit is logisch. Net als dat vaccins niet 100% bescherming bieden. Dus geen idee wat je punt is.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 15:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Cliox schreef:
En dat zonder zeker te weten of de mensen die ivermectine is toegediend ook daadwerkelijk Covid hadden, want dat is alleen vast te stellen door een PCR-test en een PCR-test is niet betrouwbaar volgens jou.

Dit blijft een ijzersterk instrument en is ook de reden waarom Carlos de vraag om een beter instrument dan de PCR test steevast blijft negeren.

Het gaat mij meer om de contradictie: Als je overtuigd bent dat PCR-testen onbetrouwbaar zijn kun je ook geen argument putten uit de resultaten die daar uit voortkomen. Om te kunnen achterhalen of covidpatiënten genezen van Ivermectine zal je immers Covid-19 moeten kunnen vaststellen. Carlos gooit feitelijk z'n eigen koning om op het schaakbord door vol te blijven houden dat PCR-testen onbetrouwbaar zijn.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

In het door Carlos geprezen Texas geldt een vaccinatieplicht voor verplegend personeel. Bij weigering volgt ontslag. Een ontslagen verpleegkundige was het daar mee oneens en stapte naar de rechter. De rechter heeft het ziekenhuis in het gelijkgesteld.

"Private werkgevers mogen van hun personeel een coronaprik eisen, bevestigde de federale rechtbank in Texas. Het staat hen ook vrij om weigeraars te ontslaan. Als Bridges dat niet zint, kan ze ergens anders gaan werken, luidde het oordeel."

"Bedrijven mogen in de VS ook andere vaccinaties eisen, zoals de griepprik. Als ze maar uitzonderingen maken op religieuze of medische gronden. Ook op scholen zijn vaccinaties tegen kinderziektes vaak verplicht."

Bron: https://www.parool.nl/wereld/geen-vaccin-dan-volgt-ontslag-voor-verpleegkundige-jennifer-bridges-in-houston~bec0c0af/?referrer=https%3A%2F%2F%2F

Vind je nog steeds dat Nederland Texas moet volgen in het coronabeleid, Carlos?

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 16:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Nog meer vaccinatiesuccessen te melden. Vanzelfsprekend op basis van gedegen onderzoek:

Niet-gevaccineerden
Tegelijkertijd liggen de Amerikaanse ziekenhuizen vol met coronapatiënten die niet gevaccineerd zijn. Meer dan 90 procent van de patiënten met een coronabesmetting in het ziekenhuis is niet gevaccineerd, volgens de KFF gaat het in 95 procent van de overlijdens door corona om mensen die niet gevaccineerd zijn.

In de meeste staten was meer dan 98 procent van alle mensen die besmet werd met het coronavirus niet gevaccineerd.

Nogal wiedes dat de rechter werkgevers in het gelijkstellen.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5246005/volledig-gevaccineerd-toch-ernstig-ziek-de-kans-heel-erg-klein

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 16:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Wonderlijk is vooral hoe jij keer op keer hoogdravende conclusies trekt die totaal niet af te leiden zijn uit hetgeen ik schrijf.

Dat ligt niet alleen aan mij... jouw antwoorden (als ze al komen) laten vaak nogal veel aan de interpretatie over. Vaak suggereer je een hoop en als ik je daar dan op aanspreek 'heb je het nooit zo beweerd'.

Tja.

Quote:
En nogmaals, Ivermectine staat al tientallen jaren op een lijst met essentiële geneesmiddelen op het WHO, of ontken je dat soms ook?

Ook? Wat ontken ik nog meer dan? En over wonderlijke conclusies trekken gesproken... waaruit zou jij af kunnen leiden dat ik die conclusie over Ivermectine trek?

Quote:
Ab Osterhaus is ook dierenarts...zijn adviezen moeten we dan ook maar niet serieus nemen? Of die weer wel? Rolling Eyes

Ik moet alleen even lachen. In Zuid-Italië zag je die combo ook nogal eens. Ging je naar de tandarts of huisarts, liep je om het gebouw heen en zag je aan de andere kant een ingang met 'Veterinario'... zelfde man Laughing

Vanuit de wetenschap bezien vind ik daar overigens weinig mis mee. Een mens is immers ook een dier. Mijn ervaring is echter dat de pijnbestrijding of verdoving bij die dierenartsen/huisartsen combo nogal eens te wensen over laat. Of je krijgt de paardenverdoving, of je krijgt niets.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 16:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Laten we het beestje bij de naam noemen Cliff: ben jij er voor om in Nederland het leger de deuren langs te laten gaan om te zien of mensen zich aan corona regels houden, ja of nee?

Om wat te doen? Binnen mag toch alles?

Wat ik meer bedoel (en ook al schreef): het algemene geduld met de dwarsliggers raakt op. Mijn geduld raakt ook op. Als het aan mij had gelegen had die hele Covidcrisis max. 4 weken geduurd. Ik werkte thuis, hield afstand, droeg mondkapjes, kon verder ook niemand besmetten - daar lette ik heel goed op.

Helaas is er nogal een groep geweest die het minder nauw nam met de voorschriften. Die hebben voor miljarden schade gezorgd en een lange crisis van 18 maanden. Toevalligerwijs was het ook nog eens de groep die tegen alles was: tegen maatregelen die verspreiding van het virus moeten voorkomen, tegen vaccinaties die tegen verspreiding van het virus beschermen, etc.

En het is ook nog eens een hele kleine verdomd hard schreeuwende en niet bijster intelligente minderheid. De groep die zich voornamelijk door social media laat informeren en hard meewerkt aan het verspreiden van fakenews berichten.

Dus ja, de maat raakt een keer vol. Ik ben voor democratie, voor vrijheid, maar het kan niet zo zijn dat binnen die democratie een klein kutgroepje de rest opzadelt met tal van problemen.

Keihard aanpakken dus.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:

Moppersmurf schreef:
Ja. En? Kleine moeite, elk half jaar een prikje. Elk half jaar naar de tandarts is méér gedoe.

Ja, ik snap ook nog steeds niet het bezwaar tegen een eventuele derde prik. Waarom is dat zo verschrikkelijk? Het lijkt vooral een probleem te zijn voor mensen die prik nummer één niet eens willen halen, dus waar maken ze zich druk om.

Er zijn trouwens tal van geneesmiddelen of behandelingen die repetitief zijn. De anticonceptiepil moet je dagelijks nemen. De prikpil één keer per 12 weken. Er zijn ook behandelingen die je één keer per week krijgt.

Ik heb nu 2 prikjes gehad met 4 weken tussenpozen. Daarmee is de kans op besmetting met 85%-95% afgenomen. De kans op ziekenhuisopname is 96% afgenomen. Die investering is het meer dan waard: de prik stelt geen reet voor. Als ik over 6 maanden nog een prik kan halen die mij voor 90%+ tegen eventuele nieuwe varianten beschermt, kom maar op.

Gezeik om niets.

BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 18:57 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Meester vertelt...
Er zijn trouwens tal van geneesmiddelen of behandelingen die repetitief zijn. De anticonceptiepil moet je dagelijks nemen. De prikpil één keer per 12 weken. Er zijn ook behandelingen die je één keer per week krijgt.

Daarom bedacht de medicijnenmaffia een corona fok prik met menstruatie stoornis genererende bijwerkingen, met als gevolg een buitenproportionele geboorte explosie die gans alle ziekenhuizen wederom plat leggen voor het afhandelen van overproductie van bestelde levende babyspeeltjes . staatsfabriek UWV schoolt de werkloze grijpvoorraad ex KLM personeel om tot kraamhulpen .

Vraag me af wat erger is, aan corona sterven of ten onder gaan aan in een uit de klauwen lopende pissebedden volksplaag.
Quote:
Gezeik om niets.
Een groeiende economische ramp op onderwijs/ ambtenaren na.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Aug 03, 2021 19:40 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

10 miljoenste schreef:
Daarom bedacht de medicijnenmaffia een corona fok prik met menstruatie stoornis genererende bijwerkingen, met als gevolg een buitenproportionele geboorte explosie die gans alle ziekenhuizen wederom plat leggen voor het afhandelen van overproductie van bestelde levende babyspeeltjes.

Beetje raar om de geboortegolf toe te schrijven aan de farmaceutische industrie. Maar er is inderdaad een (kleine) geboortegolf. Volstrekt idioot om in onzekere tijden nog wat méér aardbewoners op de wereld te zetten. Hoe dom kun je zijn.

10 miljoenste schreef:
Vraag me af wat erger is, aan corona sterven of ten onder gaan aan in een uit de klauwen lopende pissebedden volksplaag.

Dat laatste.

Weerwoord forum index » Buitenland