Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Feestje asielzoekers eindigd in steekpartij
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Feestje asielzoekers eindigd in steekpartij
BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2002 8:21 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Feest asielzoekers eindigt in vechtpartij

Uitgegeven: 31-1-2002 7:35

GRONINGEN - Een feest voor asielzoekers in het havengebied van Delfzijl is woensdagavond uitgelopen op een vechtpartij waarbij messen zijn getrokken. Vier mannen zijn met steekwonden naar het ziekenhuis gebracht. Een van hen is zwaargewond, aldus de regiopolitie Groningen.

De steekpartij ontstond buiten een feestzaal, waar de COA een groot feest voor asielzoekers uit de regio had georganiseerd. Een groepje mannen, volgens de politie waarschijnlijk afkomstig uit Azerbeidzjan, raakte daar om onduidelijke reden met elkaar in gevecht. Taalproblemen bemoeilijken het onderzoek naar de toedracht van de steekpartij, aldus de politie

Kan de overheid ons belastinggeld nou écht aan niets anders uitgeven?

Dit is nou eens weggegooid geld!

http://home01.wxs.nl/~breet040/home.html Just the facts ma'am!
BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2002 18:36 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Er moet zware straf komen op het dragen van messen in uitgaanscentra etc. Net als niet drinken en rijden, nu dus niet feesten met messen.

jorden
BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2002 20:59 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ehmmm, volgens mij sla je hier de plank mis Jorden. Het betreft hier een asielzoekerspartijtje die zoals te verwachten was, weer op geweld eindigde. Dat heeft niets met het dragen van wapens in uitgaanscentra te maken.

Het is overigens opvallend dat veel asielzoekers zich, overal ter wereld, agressief gedragen. In Nederland vinden er veel vecht- en steekpartijen, verkrachtingen en afpersing plaats in die centra. In Australië worden kinderen in die kampen opgestookt, wordt er geweld gepleegd en gaat men in hongerstaking. Uit andere Europese landen komen eveneens berichten van geweldplegingen door asielzoekers.
De tijd is gekomen om eens een geheel ander beleid te voeren, nl al die agressievelingen ONMIDDELIJK terugsturen, ipv er voor te zwichten.

Een groot deel blijkt niet met frisse intenties naar het westen te "vluchten". Dat zal inmiddels duidelijk zijn.

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2002 21:15 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Clementius,

Citaat:
Het betreft hier een asielzoekerspartijtje die zoals te verwachten was, weer op geweld eindigde.

Hoezo WEER? Geef mij nog eens wat voorbeelden? Ik ben jaarlijks bij een voetbal toernooi voor ama's (alleenstaande minderjarige asielzoekers) betrokken en daar zie ik zelden het onsportieve gedrag wat ik op de Nederlandse velden tegenkom. Ook voor wat betreft supporters.

Over het algemeen gaat het er erg sportief aan toe.

Citaat:
Het is overigens opvallend dat veel asielzoekers zich, overal ter wereld, agressief gedragen. [knip] Een groot deel blijkt niet met frisse intenties naar het westen te "vluchten". Dat zal inmiddels duidelijk zijn.

Opvallend? Helemaal niet, juist erg goed verklaarbaar. In asielzoekerscentra zitten erg veel mensen met oorlogtrauma's of mensen die uit een oorlogsgebied komen. Daar lost men verschillen op niet volgens het poldermodel, maar door elkaar af te maken.

Zeker bij de jongeren (ama's) hoor je soms de meest schrijnende verhalen over het doorsnijden van de kelen van ouders, het afkappen van ledenmaten, het vermoorden van broers, het verkrachten van moeders en zusters. Een maatschappij waarin een oorlog woedt is een keiharde maatschappij. De mensen die erin opgroeien zijn ook keihard.

Als je niet van plan bent die mensen (vooral jongeren) een tweede kans te gunnen moet je ze sowieso niet binnenlaten. Ze gaan echt niet Pietertje Storms bellen als ze een conflict hebben.

Bepaal zelf waarop, maar ga stemmen op 15 mei 2002!
BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2002 23:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Mis? het was toch een feestje en in Asielcentra geld toch ook de nederlandse wet? hoe dan ook, asielzoekers moeten zich realiseren, en dat doen ze nu niet omdat hier alles nog mag, dat ze te gast zijn. Een gast die bij mij een andere gast steekt, kan vertrekken. Dus dat andere beleid waar je het over hebt Clementinus, daar ben ik ook voor.

jorden
BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2002 0:04 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Wat mij betreft zijn mensen die al stekende e.d. een conflict op proberen te lossen, hier niet welkom.

Ik vraag me sowieso af waarom we die grote hoeveelheden 'getraumatiseerde' mensen hier op zouden moeten nemen. Buiten het feit dat dit een zware belasting op onze maatschappij vormt, is het ook dweilen met de kraan open. De stroom mensen zal niet ophouden zolang er conflicten zijn.

De aanpak zoals die in Afghanistan is gedaan, is prijzenswaardig. Het westen intervenieerd en tegelijk wordt er hulp geboden bij de wederopbouw en de opzet van een redelijke regering. Daardoor worden de mensen ter plekke geholpen. Dat is voor hun beter en voor ons beter. Deze aanpak zou overal toegepast moeten worden. Voorts, als een land veilig verklaard is, moeten de vluchtelingen uit het betreffende land terugkeren. Een goede zet is het plan de hogeropgeleide Afghanen weer terug te sturen, zodat ze effectief kunnen bijdragen aan de wederopbouw van hun vaderland.
Dat zou voor de rest ook moeten gelden. Te vaak blijven asielzoekers in Nederland hangen na veiligverklaring van hun land.

Kortom: opvang in de regio.

Wat betreft de incidenten in asielzoekerscentra: met grote regelmaat komen er berichten van vechtpartijen en relletjes binnen. Deze week ook weer van verkrachtingen van Afrikaanse meisjes, door een groep Angolezen. Ik begrijp niet dat deze figuren niet meteen worden teruggestuurd. Als ze dit gedrag in het centrum vertonen is de kans groot dat ze zich ook zo zullen gedragen in de Nederlandse samenleving.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2002 0:23 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Natuurlijk ben ik er ook voor om bij wetovertredende asielzoekers gelijk hun asielaanvraag af te keuren.

Maar dat het geweld in die centra hoger is is heel logisch te verklaren. Bovendien is het Nederlandse beleid soms ook nog dom genoeg om 2 strijdende partijen in één AZC onder te brengen.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2002 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik denk dat het goed zou zijn om door een soort kamp toezichthouder de bewoners te laten controleren op wapens. Het is niet normaal dat men stekend zijn gelijk probeert te halen. Als ik op straat iemand steek is het heel normaal dat ik daar een paar jaar gevangenis straf voor krijg. Stekende assielzoekers horen hier niet thuis. Als ze toch geweld plegen is er maar 1 goede regel volgens mij, direkt terugsturen naar het land van herkomst. Laten ze daar maar gaan steken.Op dergelijke figuren zitten we hier niet te wachten. En die mooie praatjes over trauma's slaan ook nergens op. Iedereen weet het verschil tussen goed en kwaad.Groetjes van de Witte Raaf.
BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2002 21:03 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
En die mooie praatjes over trauma's slaan ook nergens op.

Ja dat hoor ik altijd van mensen die asielzoekers alleen uit de krantenberichten kennen. Helaas is de praktijk anders.

Niettemin ben ik er wel voor criminele asielzoekers direct hun aanvraag negatief te beoordelen en terug te sturen. Tussen de asielzoekers zitten namelijk ook een hoop hoger opgeleiden die echt iets willen bereiken in deze maatschappij, en die worden het slachtoffer van de telegraafberichten en de mensen die naar aanleiding daarvan gaan generaliseren.

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2002 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Zou er een beleid zijn om bevolkingsgroepen die elkaar naar het leven staan niet in 1 AZC te plaatsen?

Vanaf het moment dat de politiek vervelnd wordt, is de democratie in gevaar (Hogg)
BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2002 23:15 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Dat beleid zal er best wel zijn , maar er zal wel actie ondernomen worden pas nadat er iets gebeurt is, net als bij de politie.

jorden
BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2002 23:21 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Nee, dat beleid is er helaas niet. Mensen die elkaar, of beter de ander, in eigen land naar het leven hebben gestaan komen gewoon in dezelfde zitkamer terecht. Er zijn al heel veel klachten over geweest.
BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2002 23:56 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Janneke, dan moeten we daar iets aan doen. Heb je een voorstel?

Vanaf het moment dat de politiek vervelnd wordt, is de democratie in gevaar (Hogg)
BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2002 0:04 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Is het uberhaupt wel duidelijk dat het in dit geval om rivaliserende bevolkingsgroepen gaat? Zo ja, gewoon scheiden, lijkt me niet zo moeilijk.
Ik lees trouwens dat het om asielzoekers uit de regio gaat d.w.z. uit verschillende centra. Niet meer doen zo'n feestje.

jorden

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door jorden op 03 Februari 2002 om 12:08 uur]
BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2002 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Tussen de asielzoekers zitten namelijk ook een hoop hoger opgeleiden die echt iets willen bereiken in deze maatschappij
[cursief]Citaat:[/CITAAT]
De hoger opgeleiden steken niet zo snel, en blijven in hun eigen land omdat ze daar nodig zijn. Wij krijgen het uitschot op ons bordje.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2002 15:41 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

We moeten alle allochtonen behandelen als gasten.
Ze zijn van harte welkom, maar als zij zich niet weten te gedragen, dan gooi je ze eruit.

18.000.000 inwoners in 2035? In 2010 zal je bedoelen!!!
BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2002 21:01 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Hmm... Ik begreep de opmerking van 'Witte Raaf' niet helemaal, tenzij het citaat zijn reaktie was. Want de zwarte tekst was toch mijn zin geloof ik.

Hoe dan ook, het is zeker niet zo dat er geen hoog opgeleide asielzoekers binnenkomen. Ik wil nog wel eens in de CBS archieven spitten als men de cijfers wilt hebben.

Weerwoord forum index » Actualiteiten