Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Is zwarte cultuur in de VS crimineler dan de andere culturen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Apr 15, 2021 23:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Ma Mei 24, 2021 7:15 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Elisabeth schreef:
estudiant schreef:
Dit zegt helemaal niks. Een incident opblazen en dan net doen of het een patroon is. Hoe goedkoop kan het zijn.

Hoe zo goedkoop?
Als de carjackers blanken waren geweest en de taxi chauffeur een Afro American dan waren er meteen riots uitgebroken.
Over heel Amerika. En waarschijnlijk ook in Amsterdam, onder de leiding van Akwasi of SS.
Loetje laat alleen maar zien hoe hypocriet de westerse wereld is geworden.
En deze taxi chauffeur was een Pakistani.

Ondertussen hier in Nederland: Er zijn wetten voor blanken (Ja, ik gebruik het woord blank en niet wit, want alleen albino's zijn wit.) en er zijn wetten voor zwarte mensen. Akwasi kan moeiteloos wegkomen met zijn strafbare geweldsaankondigingen. Diefstal van laptops was ook al geen probleem. Je zou haast gaan denken dat er hier in Nederland een black privilege heers

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1406431620/akwasi-definitief-niet-vervolgd-voor-uitspraak-zwarte-piet

BerichtGeplaatst: Ma Mei 24, 2021 7:22 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En dit noem ik nou een lichtend voorbeeld van institutioneel racisme.

Op lichte voet

door kolommer, 22 mei 2021

Vijfendertig jaar geleden was het nog een grap, met een donkere ondertoon, maar toch, om te zeggen dat je een baan bij de overheid wel kon vergeten als je geen lesbische negerin was.
Inmiddels is die grap niet meer grappig. En het wordt nog erger.

In Chicago, qua grootte de derde stad van de VS, is precies zo iemand de burgemeester. Of burgemeesteres. Of burgerouder. Je moet oppassen in 2021, want misgendering is op sommige digitale platforms een doodzonde.

Maar goed. Die Lori Lightfoot dus: dat is me er eentje! Nog afgezien van de omstandigheid dat onder haar bestuur de misdaad welig tiert en Chicagonaren hun heil in naburige staten zoeken, heeft ze zich nu een vrijheid veroorloofd die in omgekeerde richting ondenkbaar zou zijn. Zij heeft er in het openbaar voor gekozen niet langer met blanke journalisten te willen spreken.

Quote:
"By now, you may have heard the news that on the occasion of the two-year anniversary of my inauguration as Mayor of this great City, I will be exclusively providing one-on-one interviews with journalists of color."

Nu staat het iedereen in principe vrij zelf te kiezen met wie hij of zij wil praten of niet, maar een burgemeester heeft een publieke functie en is als zodanig onderworpen aan de regels die voor overheidsfunctionarissen geldt, namelijk dat die in hun functie geen onderscheid mogen maken op basis van huidskleur.
Lori Lightfoot veegt met dat principe haar achterwerk van kleur af.

Wat Lightfoot hier doet is onverbloemde blankenhaat. Dit zou iedere blanke Amerikaan te denken moeten geven. En iedere zwarte Amerikaan misschien nog méér.

https://kolommer.nl/?art=48

BerichtGeplaatst: Ma Mei 24, 2021 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Een vreselijk mens en zij is door een commissie uit de zaal gezet.
Dit ging over de verkiezingen en zij was zo onbeschoft dat ze verwijderd is.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 30, 2021 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

De vraag blijft of de zwarte cultuur nu echt geweldadiger is dan bijvoorbeeld de witte.

Ik kan met de beste wil ter wereld geen zwarte ontdekken tussen het gespuis.

Overigens blokkeren de Republikeinen een diepgaand onderzoek naar deze poging tot staatsgreep. Kennelijk is er grote kans dat er lijnen ontdekt worden die de voormalige president ernstig in verlegenheid zouden kunnen brengen.
Het zou als hoogverraad kunnen worden gezien met de daarbij behorende straf. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Zo Mei 30, 2021 19:55 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En Amerika stemt niet in met onderzoek naar Donald Trump en zijn betrokkenheid bij de zesde januari.

Republikeinen blokkeren onderzoek naar 6 januari
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/05/29/capitoolbestorming-republikeinen-blokkeren-onderzoek-naar-6-januari-a4045350

Mooi zo. Waar geen betrokkenheid is, hoeft dat ook niet onderzocht te worden. En zijn we van dit hetzerige gejank ook eindelijk af.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 30, 2021 21:08 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ze zijn gewoon bang voor de waarheid. Trump zou maar zo schuldig kunnen zijn aan hoogverraad. En daar staat dacht ik in de VS de doodstraf op. Je moet er toch niet aan denken dat Trump...... Confused

Dit is waarom de Republikeinen het onderzoek blokkeren, past goed bij zo'n bananenrepubliek.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 30, 2021 22:16 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:
De vraag blijft of de zwarte cultuur nu echt geweldadiger is dan bijvoorbeeld de witte.

Hier de cijfers:

Bron

Black on white: 547.948
White on black:. 59.778

Bijna tien keer zoveel misdaden van zwarten tegen witten dus, dan andersom.

En dan te bedenken dat er in dat land ca. 6 keer zoveel witten zijn dan zwarten.

Meen hieruit te moeten concluderen dat de zwarten derhalve ca. ZESTIG keer zo misdadig zijn ten opzichte van witten dan andersom.

Is 't dan vreemd dat bijvoorbeeld witte politieagenten erg achterdochtig zijn wanneer ze met 'n zwarte arrestant te maken krijgen en soms wel 'ns wat hardhandiger te werk gaan dan objectief bezien nodig is?
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mei 30, 2021 23:38 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Wink mij valt vooral White on White op........
Vooralsnog zie ik geen aanwijzingen dat Black dus geweldadiger zou zijn dan White Wink

Het lijkt er op dat jouw grafiek bewijst dat White de meest agressieve cultuur is ...

BerichtGeplaatst: Ma Mei 31, 2021 1:25 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Onderklassen zijn doorgaans gewelddadiger dan midden- en hogere klassen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Mei 31, 2021 3:12 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:
Wink mij valt vooral White on White op........
Vooralsnog zie ik geen aanwijzingen dat Black dus geweldadiger zou zijn dan White Wink

Het lijkt er op dat jouw grafiek bewijst dat White de meest agressieve cultuur is ...

Dat lijkt er voor sommigen kennelijk op, maar als ze even verder kijken dan hun neus lang is zullen ze zien dat 't echt niet zo is.

In de tekst staat nota bene al ergens vermeld dat White on white zo hoog is omdat er in het desbetreffende land nou eenmaal ca. 6 keer zoveel veel witten zijn dan zwarten.

Black on black is nu 396.450, maar als er zes keer zoveel zwarten zouden zijn zou het totaal uitkomen op 2.378.450. Nog iets meer dan white on white dus.

Maar wanneer gekeken wordt naar het totale aantal misdrijven van zowel wit als zwart blijkt dat zwart verhoudingsgewijs bijna drie keer zoveel misdrijven pleegt dan wit.

Wit is totaal 2.490.607

Zwart is totaal 1.056.763.

Dus als er evenveel zwarten zouden zijn als witten zou zwart uitkomen op 6 maal 1.056.763 oftewel 6.340.578.

Intussen blijft het feit dat zwart nu al daadwerkelijk bijna tien keer zoveeel misdrijven begaat ten opzichte van wit dan andersom.
Dit dus terwijl er ca. 6 keer zo veel witten zijn.

In tegenstelling tot wat in de bron beweerd wordt geeft de toevoeging van de categorien wit op wit en zwart op zwart in feite dus helemaal geen ander beeld dan in de oorspronkelijke grafiek die veel gedeeld is wordt weergegeven.
Men had de desbetreffende informatie dus wel degelijk als juist dienen te kwalificeren.
-
BerichtGeplaatst: Ma Mei 31, 2021 8:42 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

estudiant schreef:

Ik kan met de beste wil ter wereld geen zwarte ontdekken tussen het gespuis.

Overigens blokkeren de Republikeinen een diepgaand onderzoek naar deze poging tot staatsgreep. Kennelijk is er grote kans dat er lijnen ontdekt worden die de voormalige president ernstig in verlegenheid zouden kunnen brengen.
Het zou als hoogverraad kunnen worden gezien met de daarbij behorende straf. Rolling Eyes

Ik zie een rondleiding door het capitool met later ingekleurde rookwolken uit neusgaten.
Ik begreep dat er tijdens deze rondleiding geen meubels, ruiten of gebouwen werden vernield. Ook begreep ik hieruit niet dat er personen onder invloed van drugs hebben huisgehouden.
Zijn er werkelijk mensen die hier een gewelddadige overval in zien. (Het is wel onfatsoenlijk, daarom komt er ook niemand weer mee).
Ik weet zeker dat als daar een club voetbal supporters of BLM sympathisanten was binnengevallen,(bekijk de voorbeelden, verbrande supermarkten, beroofde TV zaken) de schade groter was geweest. Daar zijn ook voorbeelden van.
Een ongeloofwaardig voorbeeld. Kom met een echte foto,s.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 31, 2021 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Daar komt nog bij dat die hele binnendringing in het Capitool in wezen terug te voeren is op wat de voorzitster van het lagerhuis niet lang ervoor daar in dat gebouw zoal aan ongrondwettigs had begaan.

Wie herinnert zich niet de beelden waaruit bleek dat de rellers bij plunderingen en dergelijke vrijwel ongemoeid hun gang konden gaan terwijl er in de verste verte geen politie te bekennen viel.

Dat was echt niet meer normaal en al dan niet bewust zullen de bezoekers van het capitool om die reden in dat gebouw zijn binnengedrongen, alwaar zij in de kamer van genoemde voorzitster Pelosi 'n copie vonden van 'n brief die zij aan de burgemeester van de plaats waar het zwaarste gereld was had gestuurd met het nadrukkelijke verzoek om niet in te grijpen bij die rellen, zodat een en ander zwaar in het nadeel van de President zou gaan uitpakken bij de aankomende verkiezingen.

[/url]

In 'n dergelijk geval is zo'n binnendringing volkomen gerechtvaardigd te noemen.
-
BerichtGeplaatst: Ma Mei 31, 2021 14:58 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ronduit vermakelijk hoe hier een poging tot staatsgreep wordt goedgepraat. Laughing
Democratie?? Ehhh.....

BerichtGeplaatst: Ma Mei 31, 2021 15:10 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Over echte staatsgreep Democraten en MSM middels gefraudeerde verkiezingen hoor ik je niet,
ach ja ik hoor je dat wel downplayen, ontkennen en goedpraten. Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Mei 31, 2021 21:13 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Met die verkiezingen was niets mis. Tig keer gecontroleerd ook door Republikeinen. Het is gewoon een complot theorie in gang gezet door halve gare Trump.

BerichtGeplaatst: Di Jun 01, 2021 8:52 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

estudiant schreef:
Ronduit vermakelijk hoe hier een poging tot staatsgreep wordt goedgepraat. Laughing
Democratie?? Ehhh.....

U heeft alleen maar in opnaai-pamfletten over staatsgrepen gelezen. Spannend vind u niet?
Ik was bij een echte staatsgreep van de OAS. Daar schoot men je overhoop als men dacht dat je van de verkeerde kant was.
Ik kan nauwelijks geloven dat er personen bestaan die in een rondleiding een staatsgreep proberen te zien. U maakt uzelf belachelijk

BerichtGeplaatst: Wo Jun 02, 2021 11:36 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Very Happy Very Happy ach ja, uw ervaring...... groter dan 10 mensenlevens inmiddels Rolling Eyes

Dus u denkt dat het een gezellige rondleiding was in het Capitool.....(droom rustig verder hoor) Wink

BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2021 11:36 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat een sneu gedoe.

Penn State Prof. brings a Black & White student in front of a large lecture. He says when they earn their degrees “they are not f**king equal” based on skin color alone.

This is so-called “anti-racism” in academia. It’s not that. This is neo-racism. Cost: 35k/year.

BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2021 12:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Die kerel maakt sowieso al een fout. Bij Tim Eimer staan inderdaad zijn ouders te juichen als hij zijn diploma krijgt. Bij Miles Davis staat alleen zijn moeder te juichen. Miles Davis zijn vader zal er niet bij zijn. Sterker nog: Miles Davis kent zijn vader niet eens.

En ja, daar zijn wij blanke mannen vast de oorzaak van. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Di Jun 15, 2021 0:44 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:
Democratie?? Ehhh.....

'n 'Poging tot staatsgreep' door enkele honderden demonstranten met spandoeken. Rolling Eyes

Da's pas echt vermakelijk.
-
BerichtGeplaatst: Di Jun 15, 2021 1:00 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

estudiant schreef:
Met die verkiezingen was niets mis. Tig keer gecontroleerd ook door Republikeinen.

Maar de rechter vertikte 't om het per post stemmen ongrondwettig te verklaren, omdat hij niet van plan was om daarmee de verkiezingen onderuit te halen.
Dit terwijl de grondwet eist dat het stemmen anoniem gebeurt, hetgeen niet het geval was bij het stemmen per post.
"Ja maar, dan hadden de eisers daar maar eerder over moeten beginnen".
Juridisch 'n argument van nul en generlei waarde dus.
Men is wettelijk ook in zo'n geval volkomen vrij om het moment te kiezen waarop men 'n zaak aanspant.

estudiant schreef:
Het is gewoon een complot theorie in gang gezet door halve gare Trump.

Beledigen door met eigen visitekaartjes te gooien naar anderen is op dit forum verboden.
(Daar kan Lampje over meepraten; die kreeg er na de verkiezingen maar geen genoeg van om af te geven op President Trump).
-
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie