Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus [deel 2] Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 17, 18, 19  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 15:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Corwin schreef:
Jij stelt dat de test onbetrouwbaar is. Dan is het aan jou om dat te bewijzen.

carlos schreef:
Heb ik maanden geleden al gedaan hier...paarlen voor de zwijnen en weer een herhaling van zetten daar pas ik voor.

Jij hebt nooit aangegeven wat:

1. De betrouwbaarheid is van de PCR test (in procenten)
2. Wat de invloed van cycli is (in procenten)

Ofwel: onderbuikgevoel versus meetgegevens. Dit is geen 'agree to disagree', dit zijn meetbare beweringen.

BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 15:13 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Cliff schreef:

1. Er is een virus
2. Er is een pandemie
3. Je wilt mensen testen op dat virus
4. Je gebruikt het best beschikbare instrument daarvoor

Zo simpel is het. Carlos kent geen beter instrument.

1. Er is een b-film virus
2. Er is geen pandemie, maar een plandemie
3. Om schein op te houden worden allerlei maatregelen genomen
en 24/7 paniek / hysterie op alle msm kanalen.
4. Je gebruikt een zgn. pcr-test om de schein op te houden.

BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 15:16 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Een discussie over de mate van betrouwbaarheid ontwijk je ook al, maar dan vraag ik maar: wat zouden we dan moeten gebruiken? En dan krijg ik: geen idee.

Omdat ik dus werkelijk geen idee heb hoe je covid zou moeten meten, zou een beetje raar zijn als ik dan iets ga lopen verzinnen, niet?

Wat ik wel weet is hoe ik er mee om ga; niet constant bezig zijn met ziektes, met stel dat ik iets onder de leden heb, en zo meer. Als je ziek wordt dan merk je dat vanzelf wel, punt.

Laat jij je iedere dag testen op honderd ziektes dan? Denk het niet hé. Het leven is te kort om altijd maar bezig te zijn met ziektes en dood, Cliff.

Overigens wel nog een interessante vraag die bij me op kwam vandaag, en waar ik wel antwoord op wil: is de pcr-test al eens eerder op deze wijze en deze schaal ingezet tijdens een pandemie om virale infecties vast te stellen? Ik vermoed sterk van niet, maar weet ook dat niet zeker. Jij had het namelijk zelf over eerdere pandemieën, ik zat even te denken aan welke dat dan zouden moeten zijn geweest maar kwam niet verder dan Sars1 of de Varkenspest, vrij recent nog. Of wellicht wat langer geleden, AIDS.

Hoe werd dat dan gediagnosticeerd?

Cliff schreef:
Ook al weten we dat de PCR test misschien 90% betrouwbaar is.

Maak daar maar 90% onbetrouwbaar van, dat komt meer in de buurt denk ik.

Cliff schreef:
Oh, en kom niet met een kinderachtige 'maar hij doet het ook'. Je kunt ook boven dingen staan.

Hou dan ook maar op met iedere keer in de verdediging springen voor je kompanen, en alle ballen op mij spelen. Want ook jij kunt boven dingen staan. Hun vraag je namelijk nooit naar antwoorden op vragen, die ze overigens ook nooit geven. Alleen ik moet blijkbaar overal antwoord op geven, dat meten met twee maten van jou ben ik dus beu.

Cliff schreef:
Zo kun je toch geen normale discussie voeren joh. Wat een niveau dit.

Telkens over wappies beginnen voegt ook niet bijster veel toe. Ook hier weer...hand in eigen boezem steken dan maar.

BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 15:20 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Jij hebt nooit aangegeven wat:

Jawel hoor, diverse verhandelingen over gepost hier maar die ga ik niet terugzoeken of opnieuw googlen.

Bottomline: als je nu nog niet weet dat de pcr tot talloze onzinnige uitslagen (positives en negatives) leidt, dan wil je het ook gewoon niet weten denk ik.

BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 15:36 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Icesurfer schreef:
1. Er is een b-film virus
2. Er is geen pandemie, maar een plandemie
3. Om schein op te houden worden allerlei maatregelen genomen
en 24/7 paniek / hysterie op alle msm kanalen.
4. Je gebruikt een zgn. pcr-test om de schein op te houden.

5. Iedereen een experimenteel vaccin door z'n strot douwen.

BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 15:51 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Het is duidelijk dat de medische experts het afraden, niet verbieden.

Weer een semantische discussie cq. woordspelletje. Een negatief advies van een overkoepelende organisatie komt neer op een defacto verbod, want 99% van de huisartsen zullen zich aan de richtlijn die hen wordt opgelegd houden. Het zou inderdaad wel interessant zijn om te zien wat er gebeurt wanneer een huisarts toch Ivermectine voorschrijft, ik vermoed hetzelfde als met die huisarts die covid patiënten een behandeling met zink en hcq gaf en hen daarmee wist te genezen. Blijkbaar is dat niet de bedoeling.

Ik zal het mijn huisarts vragen als ik hem spreek, goed? Hij zal wel bellen binnenkort, met de vraag waarom ik niet op mijn vaccinatieafspraak ben verschenen.

BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 16:27 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

carlos schreef:
Niets hoeft jou te weerhouden van onderbouwing geven voor hetgeen jij beweert, dus begin daar eerst maar eens mee.

Ik beweer dat degene die de cycli uitvoert wel zal weten hoeveel cycli zijn uitgevoerd. Jij stelt voor dat ik daar een onderbouwing van geef.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 17:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Omdat ik dus werkelijk geen idee heb hoe je covid zou moeten meten, zou een beetje raar zijn als ik dan iets ga lopen verzinnen, niet?

Ehmmm.. ik ga hier maar geen open deur intrappen. Laat ik dit zeggen: zolang je geen feitelijke basis geeft voor je beweringen, neem ik ze niet van je aan. Of je het zelf verzint of ergens op Internet leest laat ik dan in het midden. Maar feiten en wetenschap is wat mij primair drijft, geen vermoedens en loze beweringen.

Quote:
Wat ik wel weet is hoe ik er mee om ga; niet constant bezig zijn met ziektes, met stel dat ik iets onder de leden heb, en zo meer. Als je ziek wordt dan merk je dat vanzelf wel, punt.

Zo werkt een pandemie niet en zo werkt de wetenschap niet. Meten is weten. Als veel mensen ziek worden en veel mensen dood gaan, dan willen we gaan kijken waar dat door komt. We gaan dan meten hoeveel mensen dood gaan en we gaan meten of ze ziek zijn etc.

Quote:
Laat jij je iedere dag testen op honderd ziektes dan? Denk het niet hé. Het leven is te kort om altijd maar bezig te zijn met ziektes en dood, Cliff.

Covid is niet zomaar een ziekte.

Quote:
Overigens wel nog een interessante vraag die bij me op kwam vandaag, en waar ik wel antwoord op wil: is de pcr-test al eens eerder op deze wijze en deze schaal ingezet tijdens een pandemie om virale infecties vast te stellen? Ik vermoed sterk van niet, maar weet ook dat niet zeker. Jij had het namelijk zelf over eerdere pandemieën, ik zat even te denken aan welke dat dan zouden moeten zijn geweest maar kwam niet verder dan Sars1 of de Varkenspest, vrij recent nog. Of wellicht wat langer geleden, AIDS.

Geen idee, maar ook hier: zoek het even op. Verdiep jezelf erin, kun je vast wel terugvinden. Wat ik wel weet is dat de PCR test wetenschappelijk niet ter discussie staat. Daarmee zegt ik niet dat het 100% betrouwbaar is, maar dat de wetenschap heeft geaccepteerd dat het de meest betrouwbare methode is op dit moment. Men gebruikt de PCR test zelfs om andere testmethoden te ijken op betrouwbaarheid. BV: men neme een blaastest of andere zelftest. Vervolgens neem je direct een PCR test. Met die PCR test stelt men vast hoe betrouwbaar de blaas- of zelftest is.

Wetenschappelijk gezien stat de PCR test niet eens ter discussie.

Quote:
Maak daar maar 90% onbetrouwbaar van, dat komt meer in de buurt denk ik.

Ik maak het je makkelijk Carlos, en zoek het nog één keer voor je op. Het meest betrouwbare en meest geciteerde onderzoek is te vinden in het Virology Journal van Biomedcentral. Dan spreken we over een wetenschappelijk onderzoek, nogmaals: veel geciteerd, met een enorme populatie aan proefpersonen (en dus metingen) van 100.000 stuks. Daarom staat dit onderzoek dus als hoogste aageschreven.

Komt ie, vertaald en wel:

Op basis van de bijkomende testen werden 5/101 negatieve swabs beschouwd als FNs en 49/101 vermoedelijk als true positives (TPs). Daarom is de FNR (FN/[FN + TP]) in deze subgroep van patiënten met discordante swabs 9,3% (95% CI 1,5-17,0%). Bij uitbreiding, de gevoeligheid (1-FNR) van het testen in deze subgroep van discordante uitstrijkjes is 90,7% (95% CI 82,6-98,9%).

https://virologyj.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12985-021-01489-0

Samenvattend: betrouwbaarheid rond 90%.

Ook de volgende onderzoeken komen, onafhankelijk van bovenstaande onderzoek, tot diezelfde conclusie:
https://academic.oup.com/cid/article/72/2/323/5854366
https://www.cap.org/member-resources/articles/how-good-are-covid-19-sars-cov-2-diagnostic-pcr-tests#:~:text=Summary,and%2098%2D99%25%20specificity
https://academic.oup.com/cid/article/72/6/1064/5862658

Wetenschappelijke consensus: 90% betrouwbaarheid PCR test.

BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Bottomline: als je nu nog niet weet dat de pcr tot talloze onzinnige uitslagen (positives en negatives) leidt, dan wil je het ook gewoon niet weten denk ik.

Zie boven. Maar je staat vrij om tegen de wetenschap in te gaan op het punt van PCR testen.

BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 18:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Een negatief advies van een overkoepelende organisatie komt neer op een defacto verbod, want 99% van de huisartsen zullen zich aan de richtlijn die hen wordt opgelegd houden.

Vreselijk, wat een ellende. Huisartsen die luisteren naar medische experts die de werking van medicijnen onderzoeken. Gekker moet het niet worden.

Straks krijg je nog weermannen die luisteren naar wat meteorologen over het weer vertellen.

Quote:
huisarts die covid patiënten een behandeling met zink en hcq gaf en hen daarmee wist te genezen. Blijkbaar is dat niet de bedoeling.

Die insinuaties ook.

Quote:
Ik zal het mijn huisarts vragen als ik hem spreek, goed? Hij zal wel bellen binnenkort, met de vraag waarom ik niet op mijn vaccinatieafspraak ben verschenen.

Je moet ook geen vaccinatieafspraak maken als je er niet naar toe gaat he. Ik kreeg gewoon een brief thuis met daarin de link naar een website waarop je een afspraak kon maken. En die vaccinatie wordt helemaal niet door de huisarts gegeven.

Ik snap niet waarom je een afspraak maakt om te vaccineren en er vervolgens niet op komt verschijnen. Maak dan die afspraak niet. Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn.

BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik heb geen afspraak gemaakt hoor, kreeg gewoon een oproep in de brievenbus. En die linea directa bij het oud papier gegooid.

Van anderen hoor ik dat ze een telefoontje krijgen van hun huisarts wanneer ze daar niet op reageren, dus ik zie het wel.

BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Wetenschappelijke consensus: 90% betrouwbaarheid PCR test.

Doet me denken aan de klimaathysterie: de wetenschappelijke consensus van 95% die elk debat in de kiem smoort. En owee als je daar niet in mee gaat..

Zie veel overeenkomsten! Razz

BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 20:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Doet me denken aan de klimaathysterie: de wetenschappelijke consensus van 95% die elk debat in de kiem smoort. En owee als je daar niet in mee gaat.. Zie veel overeenkomsten! Razz

En daarmee kun je dus alle wetenschap onderuit halen... Ook hier haak je inhoudelijk weer af. Je zou bv. eens wetenschappelijk kunnen onderbouwen waarom de PCR test slechts 10% betrouwbaar is zoals jij beweert. Of misschien uitleggen waarom de 4 door mij geciteerde onderzoeken niet kloppen.

Maar ik vrees dat ik te hoge verwachtingen heb.

BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 20:31 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ach, ik heb het eerste linkje aangeklikt, zo ben ik wel. Denk je nou echt dat ik dat helemaal ga doorspitten? Ze gaan uit van 90% betrouwbaarheid bij een Ct value van 35. Nou het zal wel. Hoeveel asymptomatische positieven zitten daarbij?

Volgens mij is het punt dat de betrouwbaarheid van de test daalt naarmate de Ct waarde omhoog gaat.

Ik weet dat er in Engeland ziekenhuizen zijn die een Ct van 45 gebruiken, een zo'n ziekenhuis wordt nu aangeklaagd voor medische fraude.

Nogmaals, het zal allemaal wel. Hou me er niet al teveel meer mee bezig.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Denk je nou echt dat ik dat helemaal ga doorspitten?

Dat is het probleem denk ik inderdaad. Wetenschappelijke onderzoeken naar de betrouwbaarheid ga je niet als feit accepteren. Berichten op Social Media wel. Of op ZeroHedge.

Quote:
Nogmaals, het zal allemaal wel. Hou me er niet al teveel meer mee bezig.

Is ook een uitweg. Je hebt een erg sterke mening over de PCR test, maar waar je niet in slaagt is:

1. De (on)betrouwbaarheid te onderbouwen
2. Een alternatief meetinstrument te noemen.

Dan komt mijn conclusie: vol overtuiging een mening vormen op basis van halve en onjuiste informatie.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Wetenschappelijke onderzoeken naar de betrouwbaarheid ga je niet als feit accepteren

Andersom gebeurt dat ook hé? Wetenschappelijke publicaties over therapeutische medicatie worden hier niet geaccepteerd. Een wetenschappelijk onderzoek naar de werking van mondkapjes, notabene in opdracht van het RIVM zelf, werd hier niet geaccepteerd. Ik heb recentelijk nog een aantal interessante onderzoeken zien voorbijkomen, onder meer naar de vaccins, maar ik bespaar me de moeite liever om ze nog langer te posten hier.

Het is van beide kanten moeheid, en intellectuele luiheid dat hier de klok slaat. Zelf maak ik me daar inmiddels ook schuldig aan ja, vooral niet teveel tijd meer willen stoppen in research en dergelijke. En ook niet in weerwoorden.

Me dunkt, ik heb er meer dan genoeg tijd in gestoken in 2020.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Andersom gebeurt dat ook hé? Wetenschappelijke publicaties over therapeutische medicatie worden hier niet geaccepteerd.

Ja hoor, kom maar op. Graag geciteerde onderzoeken he, waarbij peer-review heeft plaatsgevonden. Niet één of ander internetregister waar jij en ik in kunnen muteren.

Wel een beetje kwaliteit van bewijslast graag.

Wacht, ik help even: https://scholar.google.com/scholar?hl=nl&as_sdt=0%2C5&q=ivermectine+covid&oq=ivermectine

Oh, de eerste drie hits heb ik al voor je doorgelezen. Deze geven aan dat er geen bewijs is dat Ivermectine daadwerkelijk helpt tegen Covid. Maar laat je dat vooral niet ontmoedigen.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 15:30 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hoezo? Heb onlangs nog een overzicht gepost van 18 studies die bewijzen dat Ivermectine wel werkt, en er zijn er nog veel meer. Uiteraard geen enkele reactie op gehad, zelfs niet aangeklikt vermoed ik.

Cliff schreef:
Oh, de eerste drie hits heb ik al voor je doorgelezen. Deze geven aan dat er geen bewijs is dat Ivermectine daadwerkelijk helpt tegen Covid. Maar laat je dat vooral niet ontmoedigen.

Dit zijn nou precies het soort reacties waardoor ik totaal ontmoedigd bent om hier überhaupt nog tijd of moeite in te stoppen.

Geloof maar fijn wat je wil hoor.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

carlos schreef:

Me dunkt, ik heb er meer dan genoeg tijd in gestoken in 2020.

Niemand kan ontkennen dat je er erg veel tijd in gestoken hebt.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Eens. Wel jammer dat het niet echt tot discussie leidt Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Hoezo? Heb onlangs nog een overzicht gepost van 18 studies die bewijzen dat Ivermectine wel werkt, en er zijn er nog veel meer. Uiteraard geen enkele reactie op gehad, zelfs niet aangeklikt vermoed ik.

Jawel, aangeklikt. Ik zag een YouTube video waarin iemand een beetje door onderzoeken heen scrolt.

Peerreview? Citatie?

Ach, laat ook maar.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 21:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nou, dat zagen we wel aankomen he

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 23:30 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Peerreview? Citatie?

Who fucking cares. Miljoenen mensen zijn genezen van Covid dankzij Ivermectine, maar dat interesseert Cliff gewoon geen hol.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 23:33 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Einde covid restricties in Engeland uitgesteld met een maand

https://www.youtube.com/watch?v=LNUS8l7mWxU&t=145s

Nou, dat zagen we wel aankomen he Very Happy

Kicking the can down the road noemen ze dat geloof ik.

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 8:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Een voorstel van de Europese Commissie om volledig ingeënte personen vrij te laten reizen binnen de 27 Europese lidstaten is vandaag goedgekeurd, meldt de NOS. Wie volledig is beschermd tegen het coronavirus - laatste prik minstens twee weken eerder gezet - hoeft zich niet meer te laten testen of in quarantaine.

Zoals vaker gezegd, als ik lang en breed weer terug ben naar hoe het was, leven weigeraars nog in een testsamenleving en hebben zij te maken met restricties.

Bron: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/72/algemeen/gevaccineerden-kunnen-deze-zomer-vrij-reizen-binnen-eu

Weerwoord forum index » Buitenland