Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 878, 879, 880, 881, 882  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2021 20:31 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ach, ik heb het eerste linkje aangeklikt, zo ben ik wel. Denk je nou echt dat ik dat helemaal ga doorspitten? Ze gaan uit van 90% betrouwbaarheid bij een Ct value van 35. Nou het zal wel. Hoeveel asymptomatische positieven zitten daarbij?

Volgens mij is het punt dat de betrouwbaarheid van de test daalt naarmate de Ct waarde omhoog gaat.

Ik weet dat er in Engeland ziekenhuizen zijn die een Ct van 45 gebruiken, een zo'n ziekenhuis wordt nu aangeklaagd voor medische fraude.

Nogmaals, het zal allemaal wel. Hou me er niet al teveel meer mee bezig.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Denk je nou echt dat ik dat helemaal ga doorspitten?

Dat is het probleem denk ik inderdaad. Wetenschappelijke onderzoeken naar de betrouwbaarheid ga je niet als feit accepteren. Berichten op Social Media wel. Of op ZeroHedge.

Quote:
Nogmaals, het zal allemaal wel. Hou me er niet al teveel meer mee bezig.

Is ook een uitweg. Je hebt een erg sterke mening over de PCR test, maar waar je niet in slaagt is:

1. De (on)betrouwbaarheid te onderbouwen
2. Een alternatief meetinstrument te noemen.

Dan komt mijn conclusie: vol overtuiging een mening vormen op basis van halve en onjuiste informatie.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Wetenschappelijke onderzoeken naar de betrouwbaarheid ga je niet als feit accepteren

Andersom gebeurt dat ook hé? Wetenschappelijke publicaties over therapeutische medicatie worden hier niet geaccepteerd. Een wetenschappelijk onderzoek naar de werking van mondkapjes, notabene in opdracht van het RIVM zelf, werd hier niet geaccepteerd. Ik heb recentelijk nog een aantal interessante onderzoeken zien voorbijkomen, onder meer naar de vaccins, maar ik bespaar me de moeite liever om ze nog langer te posten hier.

Het is van beide kanten moeheid, en intellectuele luiheid dat hier de klok slaat. Zelf maak ik me daar inmiddels ook schuldig aan ja, vooral niet teveel tijd meer willen stoppen in research en dergelijke. En ook niet in weerwoorden.

Me dunkt, ik heb er meer dan genoeg tijd in gestoken in 2020.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Andersom gebeurt dat ook hé? Wetenschappelijke publicaties over therapeutische medicatie worden hier niet geaccepteerd.

Ja hoor, kom maar op. Graag geciteerde onderzoeken he, waarbij peer-review heeft plaatsgevonden. Niet één of ander internetregister waar jij en ik in kunnen muteren.

Wel een beetje kwaliteit van bewijslast graag.

Wacht, ik help even: https://scholar.google.com/scholar?hl=nl&as_sdt=0%2C5&q=ivermectine+covid&oq=ivermectine

Oh, de eerste drie hits heb ik al voor je doorgelezen. Deze geven aan dat er geen bewijs is dat Ivermectine daadwerkelijk helpt tegen Covid. Maar laat je dat vooral niet ontmoedigen.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 15:30 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hoezo? Heb onlangs nog een overzicht gepost van 18 studies die bewijzen dat Ivermectine wel werkt, en er zijn er nog veel meer. Uiteraard geen enkele reactie op gehad, zelfs niet aangeklikt vermoed ik.

Cliff schreef:
Oh, de eerste drie hits heb ik al voor je doorgelezen. Deze geven aan dat er geen bewijs is dat Ivermectine daadwerkelijk helpt tegen Covid. Maar laat je dat vooral niet ontmoedigen.

Dit zijn nou precies het soort reacties waardoor ik totaal ontmoedigd bent om hier überhaupt nog tijd of moeite in te stoppen.

Geloof maar fijn wat je wil hoor.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

carlos schreef:

Me dunkt, ik heb er meer dan genoeg tijd in gestoken in 2020.

Niemand kan ontkennen dat je er erg veel tijd in gestoken hebt.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Eens. Wel jammer dat het niet echt tot discussie leidt Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Hoezo? Heb onlangs nog een overzicht gepost van 18 studies die bewijzen dat Ivermectine wel werkt, en er zijn er nog veel meer. Uiteraard geen enkele reactie op gehad, zelfs niet aangeklikt vermoed ik.

Jawel, aangeklikt. Ik zag een YouTube video waarin iemand een beetje door onderzoeken heen scrolt.

Peerreview? Citatie?

Ach, laat ook maar.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 21:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nou, dat zagen we wel aankomen he

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 23:30 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Peerreview? Citatie?

Who fucking cares. Miljoenen mensen zijn genezen van Covid dankzij Ivermectine, maar dat interesseert Cliff gewoon geen hol.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 11, 2021 23:33 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Einde covid restricties in Engeland uitgesteld met een maand

https://www.youtube.com/watch?v=LNUS8l7mWxU&t=145s

Nou, dat zagen we wel aankomen he Very Happy

Kicking the can down the road noemen ze dat geloof ik.

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 8:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Een voorstel van de Europese Commissie om volledig ingeënte personen vrij te laten reizen binnen de 27 Europese lidstaten is vandaag goedgekeurd, meldt de NOS. Wie volledig is beschermd tegen het coronavirus - laatste prik minstens twee weken eerder gezet - hoeft zich niet meer te laten testen of in quarantaine.

Zoals vaker gezegd, als ik lang en breed weer terug ben naar hoe het was, leven weigeraars nog in een testsamenleving en hebben zij te maken met restricties.

Bron: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/72/algemeen/gevaccineerden-kunnen-deze-zomer-vrij-reizen-binnen-eu

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 8:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Cliff schreef:
Peerreview? Citatie?

Who fucking cares. Miljoenen mensen zijn genezen van Covid dankzij Ivermectine, maar dat interesseert Cliff gewoon geen hol.

Who fucking cares. Miljarden mensen worden niet meer ziek dankzij het vaccin, maar dat interesseert Carlos gewoon geen hol.

Je kunt wel aan de gang blijven over het vergif Ivermectine, vaccineren is wat de klok slaat. Medische wetenschap heeft consensus bereikt over de weg naar de uitgang en welke middelen wel en niet geschikt zijn. De officiële westerse lezing luidt dat Ivermectine niet geschikt is. Punt.

Note: Als het dat wel zou zijn zou er overigens zoveel geproduceerd moeten worden dat er een groot tekort zou (kunnen) ontstaan in grondstoffen. Het is dus geen oplossing.

Het staat je vrij om in het verleden te blijven hangen en verpieterd op je zolderkamer naarstig op zoek te gaan naar succesverhalen over Ivermectine, het verandert niets aan de exit-strategie, je wordt er alleen zelf ontiegelijk chagrijnig en verbitterd van.

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:

Cliff wil bewijzen zien. En die bewijzen liggen er wél voor vaccins.

Toegediende doses: 2,26 mld.
Volledig gevaccineerd: 480 mln.
% van de wereldbevolking volledig gevaccineerd: 6,2%

Still going strong.

Hou deze landen maar in de gaten:

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 13:36 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Hou deze landen maar in de gaten:

Dat doe ik dus ook, zie mijn bericht over Groot-Brittannië. Op een lijst met uiterst risicovol gezet, versoepelingen met een maand uitgesteld en wellicht ook weer meer restricties binnen afzienbare tijd. Was Groot-Brittannië niet het meest gevaccineerde land van Europa? Was Groot-Brittannië volgens de deskundigen hier niet het voorbeeld hoe het moest en een groot vaccinatiesucces, of heb ik dat verkeerd begrepen?

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 13:48 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Who fucking cares. Miljarden mensen worden niet meer ziek dankzij het vaccin, maar dat interesseert Carlos gewoon geen hol.

Uiteraard interesseert me dat geen hol, want het is compleet uit de lucht gegrepen onzin. De meeste mensen hebben een goed werkend immuunsysteem en worden überhaupt niet ziek van corona. De mensen waar ik het over had waren dat wel en genazen binnen afzienbare tijd dankzij het 'vergif' Ivermectine.

Doe mij dan ook maar zo'n portie vergif, mocht dat nodig zijn.

Cliox schreef:
De officiële westerse lezing luidt dat Ivermectine niet geschikt is. Punt.

Lijkt me inderdaad wel een belangrijke toevoeging, dat "westerse". In niet-westerse landen hebben ze niet zoveel geld en grijpen ze sneller naar goedkopere behandelmethodes, en daarin bleek Ivermectine uiterst succesvol. Zo succesvol dat in Oost-Europese landen het spul inmiddels ook op grote schaal wordt ingeslagen omdat men er de voorbeelden van ziet.

Cliox schreef:
Het staat je vrij om in het verleden te blijven hangen en verpieterd op je zolderkamer naarstig op zoek te gaan naar succesverhalen over Ivermectine, het verandert niets aan de exit-strategie, je wordt er alleen zelf ontiegelijk chagrijnig en verbitterd van.

Je gebruikelijke projectie-riedeltje.

Jij maakt je naar eigen zeggen druk hier, niet ik. Lijkt me wel duidelijk wie dan chagrijnig, verbitterd en gefrustreerd is. Het blijkt ook weer uit deze bijdrage, uit de bewoordingen die je zoal kiest in je communicatie naar anderen. Op een normale manier kan dat blijkbaar niet bij jou, dus tja pas me dan maar aan aan jouw niveau.

Cliox schreef:
Zoals vaker gezegd, als ik lang en breed weer terug ben naar hoe het was, leven weigeraars nog in een testsamenleving en hebben zij te maken met restricties.

Ik las gister een mooie, in het engels: mensen die wachten op 'Freedom Day' (met veel bombarie aangekondigd in Engeland door premier Johnson, blijkt dus weer uitgesteld te worden), hebben al geaccepteerd dat hun vrijheid hen werd ontnomen. En zo is het maar net.

Voor mij is het iedere dag 'freedom day' dus ik heb nergens last van.

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 14:40 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

carlos schreef:
.... en wellicht ook weer meer restricties binnen afzienbare tijd.

Heb je dat nu gewoon verzonnen?
BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Uiteraard interesseert me dat geen hol, want het is compleet uit de lucht gegrepen onzin. De meeste mensen hebben een goed werkend immuunsysteem en worden überhaupt niet ziek van corona.

Dat verandert niets aan het feit dat de tandwielkast van de zorg vastliep. Door corona is de zorgvraag hoger dan de zorg aankan met alle gevolgen van dien. Vaccineren voorkomt dat, een lockdown reduceert het effect. Dus we moeten vaccineren.

Quote:
De mensen waar ik het over had waren dat wel en genazen binnen afzienbare tijd dankzij het 'vergif' Ivermectine.

Voorkomen is beter dan genezen.

Quote:
Doe mij dan ook maar zo'n portie vergif, mocht dat nodig zijn.

Is toch zo hypocriet als het maar kan? Klagen over bijwerkingen van het vaccin en intussen een medicijn promoten dat niet werkt en nog meer bijwerkingen heeft...

Quote:
Lijkt me inderdaad wel een belangrijke toevoeging, dat "westerse". In niet-westerse landen hebben ze niet zoveel geld en grijpen ze sneller naar goedkopere behandelmethodes, en daarin bleek Ivermectine uiterst succesvol. Zo succesvol dat in Oost-Europese landen het spul inmiddels ook op grote schaal wordt ingeslagen omdat men er de voorbeelden van ziet.

Onzin. Je ziet wereldwijd besmettingscijfers en coronadoden afbuigen naar beneden en ook India vaccineert volop. Je legt verbanden die er niet zijn.

Quote:
Je gebruikelijke projectie-riedeltje.

Nee hoor, feiten.

"Gevaccineerden mogen deze zomer zonder testen en quarantaine reizen binnen EU"

Bron: https://nos.nl/artikel/2384580-gevaccineerden-mogen-deze-zomer-zonder-testen-en-quarantaine-reizen-binnen-eu

En dit is slechts het begin Carlos. Dus nogmaals, het staat je vrij om in het verleden te blijven hangen en verpieterd op je zolderkamer naarstig op zoek te gaan naar succesverhalen over Ivermectine, het verandert niets aan de exit-strategie, je wordt er alleen zelf ontiegelijk chagrijnig en verbitterd van.

Quote:
Jij maakt je naar eigen zeggen druk hier, niet ik.

In dit geval vind ik het een fantastische ontwikkeling. Ik ben blij dat ik dan gevaccineerd bent.

Quote:
Lijkt me wel duidelijk wie dan chagrijnig, verbitterd en gefrustreerd is. Het blijkt ook weer uit deze bijdrage, uit de bewoordingen die je zoal kiest in je communicatie naar anderen. Op een normale manier kan dat blijkbaar niet bij jou, dus tja pas me dan maar aan aan jouw niveau.

Haha, ik val onder de categorie mensen die als eerste mijn vrijheid terug heeft en zonder beperkingen kan reizen, ik word daar juist heel blij van.

Quote:
Voor mij is het iedere dag 'freedom day' dus ik heb nergens last van.

Dat heb je wel. En je krijgt nog meer last.

De eerste stap is dat reizen voor weigeraars anders wordt dan reizen voor mij.
Zij zullen zich moeten laten testen (tijd + geld) en hebben continu het zwaard van 'zwaard van Damocles' boven zich hangen:
Als er maar voldoende beschikbaarheid is...
Als testresultaten maar tijdig binnen zijn...
Als de testuitslag maar goed is...
Als de testuitslag van mijn reisgezel maar goed is...
Nu maar hopen dat wij er niet uit worden gepikt op het vliegveld voor een test (steekproefsgewijs)...
Als het land nu maar niet naar code oranje springt...
Als de test voor de terugreis maar goed is...
En wat nu als in het hotel waar ik verblijf corona uitbreekt.
Enzovoort, enzovoort...

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 17:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Icesurfer schreef:
1. Er is een b-film virus
2. Er is geen pandemie, maar een plandemie
3. Om schein op te houden worden allerlei maatregelen genomen
en 24/7 paniek / hysterie op alle msm kanalen.
4. Je gebruikt een zgn. pcr-test om de schein op te houden.

5. Iedereen een experimenteel vaccin door z'n strot douwen.

Is niet experimenteel. Het vaccin heeft alle onderzoekfases doorlopen én is goedgekeurd door een onafhankelijk beoordelingsinstituut.

Waarom zijn de goedgekeurde vaccins niet experimenteel?
De goedgekeurde coronavaccins hebben voor toelating alle onderzoeksfasen doorlopen. Dit verliep bij de coronavaccins wel sneller dan normaal. Dit was mogelijk door bijvoorbeeld verschillende onderzoeksfasen samen te voegen.

Aan de laatste onderzoeksfase - fase 3 - namen tienduizenden mensen deel. In deze onderzoeken kreeg de helft van de deelnemers een coronavaccin en de andere helft een prik zonder werkzame stof, een placebo. Met het fase 3-onderzoek wordt aangetoond of een vaccin effectief is. Ook wordt, net als in eerdere onderzoeksfasen, gecontroleerd of het vaccin niet voor ernstige bijwerkingen zorgt.

Hoelang het fase 3-onderzoek duurt voordat met genoeg zekerheid gesteld kan worden dat een vaccin werkt, hangt af van het aantal COVID-19-gevallen in het onderzoek. Pfizer kon bijvoorbeeld zeggen dat zijn vaccin werkte toen er 170 gevallen van COVID-19 bij de deelnemers waren gemeld: 162 gevallen in de placebogroep en acht in de vaccingroep.

Volgens het EMA hebben de vaccinontwikkelaars in het fase 3-onderzoek en het onderzoek dat daaraan voorafging, bewezen dat de goedgekeurde vaccins werken en veilig zijn. Dit betekent dat de coronavaccins niet meer 'experimenteel' zijn, of in de 'testfase' zitten.

Waarom lopen de onderzoeken wel door?
De fase 3-onderzoeken zijn niet gelijk stilgelegd, nadat was aangetoond dat de vaccins werken. Het onderzoek naar het vaccin van Pfizer blijft bijvoorbeeld twee jaar lopen, tot in 2023. Dit helpt onder meer met het vaststellen hoelang de coronavaccins bescherming bieden. Doordat nog niemand een van de coronavaccins lang geleden heeft gehad, weten we dat nu niet zeker.

Bron: https://www.nu.nl/nucheckt/6123842/nucheckt-goedgekeurde-coronavaccins-zitten-niet-tot-2023-in-de-testfase.html

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Cliox schreef:
carlos schreef:
Icesurfer schreef:
1. Er is een b-film virus
2. Er is geen pandemie, maar een plandemie
3. Om schein op te houden worden allerlei maatregelen genomen
en 24/7 paniek / hysterie op alle msm kanalen.
4. Je gebruikt een zgn. pcr-test om de schein op te houden.

5. Iedereen een experimenteel vaccin door z'n strot douwen.

Is niet experimenteel. Het vaccin heeft alle onderzoekfases doorlopen én is goedgekeurd door een onafhankelijk beoordelingsinstituut.

Hoezo onafhankelijk?
Waar blijkt dat uit?

Tegenwoordig is nauwelijks meer traceerbaar hoe verhoudingen tussen financiële relaties liggen.
Universiteiten en bedrijven, die door bepaalde andere bedrijven, instanties of NGO's "gesponsord" worden..
Het ruikt niet alleen, het meurt!!!

Wij van WC-eend...

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 19:46 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliox schreef:
Dat heb je wel. En je krijgt nog meer last.

Ten eerste, speek jij nou maar voor jezelf want over mijn situatie kun jij totaal niet oordelen, en da's maar goed ook.

Ten tweede, de meeste dingen die jij nu opnoemt, zo niet allemaal, gaan net zo goed ook voor jou gelden. Al denk je nu waarschijnlijk nog dat je 'safe' bent voor willekeurig en gekke regeltjesdwang omdat je je prikkie hebt gehaald. Waarschijnlijk dachten de Engelsen die enkele weken geleden hun vakantie naar Portugal boekten dat ook, en ineens blijkt de situatie weer totaal te veranderen en viel hun veilig geachte vakantie alsnog in duigen. Niks is immers zo veranderlijk als covid regeltjes.

Ik ga helemaal niet op vakantie met het vliegtuig dus ik krijg met al die onzin sowieso niet te maken.

Jij veel sterkte in Griekenland, of waar je ook heen denkt te moeten gaan (als dat nog doorgaat).

British tourists scramble to return from Portugal to meet a new quarantine deadline

https://www.nytimes.com/2021/06/06/world/uk-portugal-covid-quarantine.html

Cliox schreef:
Haha, ik val onder de categorie mensen die als eerste mijn vrijheid terug heeft en zonder beperkingen kan reizen, ik word daar juist heel blij van.

Fijn voor je, maar ik heb überhaupt geen last meer van welke beperkende maatregel dan ook dus ik hoef niet te wachten op iets dat ik al heb.

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 20:37 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Corona gekte op het cricketveld..

🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

BerichtGeplaatst: Zo Jun 13, 2021 4:08 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Het probleem gaat zichzelf oplossen. Mensen die zich niet laten vaccineren zullen steeds meer beperkt worden in hun bewegingsvrijheid.

"In Madison Square Garden, waar plaats is voor bijna 20.000 toeschouwers, werden tot dusver alleen weer sportwedstrijden gehouden met betrekkelijk weinig publiek op de tribunes. Wie een ticket wil kopen voor de Foo Fighters en ouder is dan zestien jaar moet een geldig vaccinatiebewijs kunnen tonen."

Bron: https://www.ditjesendatjes.nl/optreden-foo-fighters-in-vol-madison-square-garden/

Geen vaccinatie is thuis voor de buis!! Zoals ik al maanden roep, als wij de draad al lang weer hebben opgepakt zijn antivaxxers nog steeds in gevecht met hun eigen principes.

Tja, voor wie afgaat op 'n 'hoogst betrouwbare en gerenommeerde' bron als Ditjes en datjes zal dat wel zo zijn.
Maar wie even verder kijkt komt er al gauw achter dat de realiteit heel anders is:
Afijn, hier staat te lezen hoe 't allemaal precies geregeld is:

https://www.msg.com/reopening-faq

Weliswaar ook aparte tribune-secties voor volledig gevaccineerden, maar verder toegang voor iedereen die ofwel 'n vaccinatiebewijs kan tonen ofwel 'n negatief testbewijs.
-
BerichtGeplaatst: Zo Jun 13, 2021 4:51 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:

Nou, dat zagen we wel aankomen he

Zou er toch maar wel 'n apart afgesloten compartiment voor maken (net als die aparte tribune-sectie in de MSG), want de kans dat ooit gevaccineerden inmiddels toch weer besmet geraakt zijn is heel wat groter dan dat iemand die bij de ingang negatief test dat is.
Dus voor de veiligheid van recent negatief-getesten de enkel gevaccineerden toch graag 'n beetje apart houden.
-
BerichtGeplaatst: Zo Jun 13, 2021 5:00 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Andersom gebeurt dat ook hé? Wetenschappelijke publicaties over therapeutische medicatie worden hier niet geaccepteerd.

Cliff schreef:
Ja hoor, kom maar op. Graag geciteerde onderzoeken he, waarbij peer-review heeft plaatsgevonden. Niet één of ander internetregister waar jij en ik in kunnen muteren.

Nog geen week geleden gepost en kennelijk nou alweer vergeten:

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=611150#611150
-
Uitbraak coronavirus
  Weerwoord forum index » Buitenland