Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Jihadkinderen toch naar Nederland? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 10:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Even geduld, Loetje. Ze is nog niet thuis, terug op het warme nest.

BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
Ebru Umar heeft het kind van een naar Nederland teruggekeerde IS oorlogsmisdadigster een IS spruit genoemd. En nu is de Jihadistische moeder boos en bedreigt haar. Is het al niet van de zotte dat zulk een oorlogsmisdadigster hier kan terugkeren en vrij rondlopen? En liever zie ik dat gebroed van die zeug uit het ouderlijk gezag onttrokken worden, want ik verwacht weinig goeds van een kind het gif van de Jihad met de paplepel meegieten.

Quote:
morgen naar Amsterdam om aangifte te doen van bedreiging door IS heks die weer veilig en wel terug is in NL. Thuis ook. En bevallen van een IS spruit. Living the good life het kan allemaal in dit land. Gelukkig staat @jeadvocaat me bij.

https://twitter.com/umarebru/status/1277686611816390663

Het antwoord op kritiek op de islam is altijd geweld. En niets anders dan geweld.

BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Het antwoord op kritiek op de islam is altijd geweld. En niets anders dan geweld.

Dat komt omdat de islam per definitie een gewelddadige religie is.

BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Trouwens, ik lees steeds mooie Angela. Is Angela een lekker wijf in een aardappelzak met kijkgleuf? Zijn er ergens foowtoows waar ze uit die zak is te bewonderen? Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 16:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Laughing Laughing

Angela Berkel!

BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 16:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
VVD: 'Angela B. is niet welkom, pak paspoort Syriëgangers af'

Vrijdag werd bekend dat de Nederlandse Angela B. zich heeft gemeld bij het Nederlandse Consulaat in Turkije. Ze vertrok in 2014 naar IS gebied en wil nu terugkeren naar Nederland. Dilan Yesilgöz is niet blij met een eventuele terugkeer. "Dit zijn terroristen die ons land verlaten om daar te gaan strijden tegen ons. Ze worden verdacht van zeer walgelijke daden en ze moeten berecht worden daar waar ze die begaan hebben."...

https://www.nporadio1.nl/politiek/27988 terugkerende syriegangers hebben hier niks te zoeken

Tja, dat zal niet gaan. Angela B is gewoon een achterlijk Nederlands wijf met alleen maar de Nederlandse nationaliteit.
Daarom: met een parachute boven Syrië droppen, samen met dat kind van haar lijkt mij een beter optie. Daarna kan Blok zijn excuses aan de 2e Kamer maken vanwege het misverstand dat tot deze fout geleid heeft.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 12:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Misschien niet chique, maar het snelrecht wat daar dan zal worden toegepast doet wel zo z'n reinigende werking.

BerichtGeplaatst: Do Jan 07, 2021 16:39 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2363417 syrieganger angela b vastgezet in nederland.html

Ja hoor, Angela Bitch is back.
Ik wacht op het moment dat de achtgroep Boerka Bitches Matter! op de Dam gaat demonstreren, waar volledig begrip voor zal zijn waarna men erop toe gaat zien dat zij kinderopvangtoeslag krijgt voor haar liefdesbaby, zodat zij volledig kan participeren in onze samenleving, waarnaar ze terug is gekeerd.

Flikker op Angela B! Ga in een geitenneukersland wonen! Daar hoor je thuis! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Za Jun 05, 2021 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2383702-nederlandse-delegatie-haalt-kinderen-van-syriegangers-op

Ja hoor, het heeft even geduurd maar we gaan ze toch ophalen.
Wat een slap volk zijn wij toch. Geen wonder dat we nog nooit een oorlog hebben gewonnen.

BerichtGeplaatst: Za Jun 05, 2021 15:31 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Eenmalig 1 miljard extra voor jeugdzorg en ggz dinsdag 28 mei 2019 Het kabinet maakt de komende jaren ruim 1 miljard euro extra vrij voor de jeugdzorg en de geestelijke gezondheidszorg (ggz). Dat blijkt uit de Voorjaarsnota die het kabinet maandag naar de Tweede Kamer stuurde.

Lekker de zakken vullen en dan weer op pad voor de volgende ronde .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jun 05, 2021 15:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

10 miljoenste schreef:
Lekker de zakken vullen en dan weer op pad voor de volgende ronde.

+1! Die miljard verdwijnt, zoals gebruikelijk, naar adviesbureaus en andere kletskousen

Voor heel wat minder geld flikker je een paar bommen op dat kamp en is het probleem in één klap opgelost. Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Zo Jun 06, 2021 7:36 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
’Je was vrij om te gaan’
Angela nam in de documentaire Lokroep van de Jihad geen afstand van IS. ,,Ik vind de Islamitische Staat, zoals ik die beleefd heb, waar je gesluierd de straat op moet en je niet mag roken, waar de basis islamitische regels worden uitgeleefd, die vind ik goed. Je was gewoon vrij om te gaan en staan waar je wil en het was niet zoals ik in video’s heb gezien, dat er overal onthoofde hoofden hangen op straat. Dat heb ik nooit gezien. Een Islamitische Staat hoe ik nu zie dat mensen die hebben beleefd of zoals je die ziet in video’s, daar sta ik niet achter.’’

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1454467290/jihadbruid-mooie-angela-ontsnapt-uit-syrie-en-op-weg-naar-nederland

Ik weet niet wie ik erger moet vinden. Mooie Angela met haar taqiyya praatjes of goedgelovige of moedwillig foute rechters die hier haar vrij zullen laten rondlopen.

En die rechters hier geven die tikkende tijdbommen nagenoeg altijd een vrijbrief om vrij op straat rond te mogen lopen.

Jihadbruiden brengen het er in Nederland vaak genadig vanaf, geldt dat ook voor Angela B?
https://www.ad.nl/binnenland/jihadbruiden-brengen-het-er-in-nederland-vaak-genadig-vanaf-geldt-dat-ook-voor-angela-b~a131621a/

En dat woord Jihad bruiden staat me ook niet aan. Benoem ze als wat ze zijn! Gewoon oorlogsmisdadigsters die willens en wetens hebben gekozen voor zich voorgoed van onze samenleving af te keren voor oorlogsmisdaden in hun gedroomde Kalifaat.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 06, 2021 7:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
https://nos.nl/artikel/2383702-nederlandse-delegatie-haalt-kinderen-van-syriegangers-op

Ja hoor, het heeft even geduurd maar we gaan ze toch ophalen.
Wat een slap volk zijn wij toch. Geen wonder dat we nog nooit een oorlog hebben gewonnen.

Eén van de vrouwen is de Nederlandse Syriëganger Ilham B, uit Gouda. Zij is door Nederland uit het noorden van Syrië opgehaald. Ook zijn haar twee kinderen meegenomen, samen met een derde kind waarvan nog niet bekend is wie de ouders zijn. Dat zegt de advocaat van B., Tamara Buruma. Ze is getrouwd met de Belgische jihadist Bilal.

Profiel van vrouw voor wie overheid naar Syrië reisde

Teruggehaalde Ilham B. uit Gouda toonde weinig berouw: ’Een raket op je huis is levenservaring’
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1780216715/teruggehaalde-ilham-b-uit-gouda-toonde-weinig-berouw-een-raket-op-je-huis-is-levenservaring

Nou, lekker dan. Na een "Foei"-gesprekje kan ze hier dus ongebreideld als proxy van IS de Jihad voortzetten op onze eigen bodem. En ondertussen heeft ze ook al voorgeprogrammeerd gebroed bij zich als de kind-proxies van IS.

Wees niet verbaasd over wat voor kind-proxies van IS er op ons land losgelaten worden. Er is toch het gezegde dat dronken mensen en kleine kinderen de waarheid spreken? Wel, een goed verstaander heeft al aan een half woord genoeg. Exact dit kunnen wij verwachten.

Quote:
Dit soort kinderen worden doorverbonden delegatie van het Ministerie van Buitenlandse Zaken uit Syrië opgehaald.

https://twitter.com/Gerard1945X/status/1401185811266211841/video/1

BerichtGeplaatst: Zo Jun 06, 2021 8:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Binnenkort in het Nederlandse straattheater:

BerichtGeplaatst: Zo Jun 06, 2021 9:05 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Toch mooi dat wij vanuit onze christelijke en D66 gedachten die Jihad figuren naar Nederland halen.
Hun slachtoffers de Yezidi-bruidjes moeten nog maar een poosje op de vlucht blijven, klimmen ze maar op een nog hogere berg. Stel je voor dat een Yezidi meisje de moordenares van haar broertjes vader of Zusjes hier tegenkomt.
Dat zou wel erg ongemakkelijk voor die Jihad-bruid zijn . Dat moeten we niet willen met zijn allen. Daar kan die islammaagd een trauma aan overhouden, vergis je niet.
Wat zijn wij toch een lieve mensen.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 06, 2021 9:05 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Toch mooi dat wij vanuit onze christelijke en D66 gedachten die Jihad figuren naar Nederland halen.
Hun slachtoffers de Yezidi-bruidjes moeten nog maar een poosje op de vlucht blijven, klimmen ze maar op een nog hogere berg. Stel je voor dat een Yezidi meisje de moordenares van haar broertjes vader of Zusjes hier tegenkomt.
Dat zou wel erg ongemakkelijk voor die Jihad-bruid zijn . Dat moeten we niet willen met zijn allen. Daar kan die islammaagd een trauma aan overhouden, vergis je niet.
Wat zijn wij toch een lieve mensen.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 06, 2021 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Onbekend blijft welke belangen personen of instanties achter dergelijke transacties schuilgaan.
universiteiten, bedrijven, pretbaan opleidingen , handelstransacties ?
Gewoonlijk zit de waarheid waar niemand hardop over spreekt, en de burgers enkel hun portemonnees in zijn .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jun 06, 2021 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
Terughalen IS-vrouwen is affront voor rechtsgevoel

Een Nederlandse afvaardiging is in Syrisch Koerdistan om een IS-vrouw en drie kinderen met de Nederlandse nationaliteit, uit een gevangenenkamp te halen. Deze actie is een affront voor het rechtvaardigheidsgevoel én voor de Tweede Kamer, schrijft René van Rijckevorsel.

In november 2019 diende een kort geding namens 23 vrouwen en hun 56 kinderen, die vastzitten in de kampen Al-Hol en Al-Roj in het noorden van Syrië. Ze wilden dat Nederland zich inspant hen uit de ‘erbarmelijke’ omstandigheden te bevrijden.

Veel vrouwen hangen nog steeds IS-gedachtegoed aan

Deze vrouwen, die in veel gevallen het verwoestende gedachtegoed van Islamitische Staat nog aanhangen, die nooit spijt hebben betuigd, die de democratie afwijzen en mensenrechtenschendingen – herinnert u zich de Jezidi’s nog? – toejuichen, verkiezen een kort en comfortabel verblijf in een cel in een geminachte democratische rechtsstaat, boven een verblijf in een kamp in een land waar ze vrijwillig naartoe gingen om er een gewelddadige dictatuur uit naam van de islam te steunen en te bevechten.

https://www.ewmagazine.nl/opinie/opinie/2021/06/terughalen-is-vrouwen-is-affront-voor-rechtsgevoel-827976/

BerichtGeplaatst: Zo Jun 06, 2021 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Ma Jun 07, 2021 15:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

10 miljoenste schreef:
Onbekend blijft welke belangen personen of instanties achter dergelijke transacties schuilgaan.
universiteiten, bedrijven, pretbaan opleidingen , handelstransacties ?
Gewoonlijk zit de waarheid waar niemand hardop over spreekt, en de burgers enkel hun portemonnees in zijn .

Precies! Allemaal die kletskousberoepen spinnen hier garen bij. Uiteraard mogen wij de rekening betalen, de financiële en de maatschappelijke...

BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2021 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Joost Eerdmans maakt hier een goed punt. Geen gecontroleerd hierheen halen, maar gecontroleerd hen hier weren.

Syrieganger Ilham B. naar Nederland gehaald voor bijwonen rechtszaak. Terecht?

07 juni 2021 18:30 - 19:00

Om te voorkomen dat het strafproces tegen een vrouwelijke Syrieganger zou komen te vervallen, heeft het Kabinet IS-vrouw Ilham B. terug naar Nederland gehaald samen met haar twee kinderen. De grote vraag is: blijft het hierbij, of is de deur nu geopend naar meer IS-strijders? En moeten we daar blij mee zijn?

Daarover een gesprek met advocaat André Seebregts die meerdere Syriegangers bijstaat, en met fractievoorzitter voor JA21 in de Tweede Kamer, Joost Eerdmans.

https://www.nporadio1.nl/fragmenten/dit-is-de-dag/d65a77d1-497e-411c-9c56-24cc250da73c/2021-06-07-syrieganger-ilham-b-naar-nederland-gehaald-voor-bijwonen-rechtszaak-terecht

BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2021 12:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

"Het wordt voor het kabinet nu een stuk lastiger vol te houden dat terughalen uit Syrië echt niet kan, omdat het daar te onveilig is", zegt Bibi van Ginkel van denktank The GloCal Connection.

https://nos.nl/artikel/2383899-ilham-b-terug-in-nederland-waarschijnlijk-zullen-meer-is-vrouwen-volgen

Te gevaarlijk om ze te gaan halen? We gaan ze niet halen omdat we ze niet willen hebben!
WTF is Bibi van Ginkel?

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Iemand verbaasd hierover? Ik niet. En hierheen gehaald komen ze er gewoon mee weg en worden ze tot in de eeuwigheid in de watten gelegd.

Quote:
Nederlandse Syriëgangers waren de ergste soort kolonialen
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/529744409/nederlandse-syriegangers-waren-de-ergste-soort-kolonialen

Door EDDY TERSTALL

De strafzaak tegen Ilham B. uit Gouda, die zich aangesloten heeft bij de terroristische organisatie IS, is begonnen. B. wist dat die organisatie zich schuldig maakte aan slavernij en aan massamoord op burgers. Dat wist ze omdat de organisatie daarover opschepte op internet.

Filmpjes van de meest gruwelijke executies van burgers waren op het net te zien en haalden vaak de landelijke media. IS was daar heel creatief in. Niet alleen zagen de filmpjes er hip en strak uit, ook de executiemethodes waren vindingrijk. Burgers die levend werden verbrand, verdronken, platgereden door tanks, onthoofd of een nekschot kregen van kinderen. Het deed denken aan de Romeinse arena’s. Moord als vermaak.

Ook op slavernij was men trots in de Islamitische Staat. Pochende jihadisten over welke seksslaven ze nu weer op de kop hadden kunnen tikken op de slavenmarkt waren op internet te bewonderen. De Syriëgangers, de Oostfronters van deze tijd, wisten dit niet alleen, het is waarschijnlijk zelfs een belangrijke reden geweest om naar Syrië te gaan.

Oostfronter 2.0

Nederlandse staatsburgers zijn dus als het ergste soort kolonialen naar het buitenland gegaan om mee te helpen om de lokale burgers af te slachten en tot slaaf te maken. Laat dat even bezinken.

De vraag of het verstandig is om de verdachte terug naar Nederland te halen laat ik even in het midden. Ik ken de juridische overwegingen daarvoor onvoldoende. Ik laat me ook niet uit over de te verwachten strafmaat. Ik ken de bewijsvoering niet. Ook de jurisprudentie ken ik niet. Ik ga het dus niet hebben over een eventueel te verwachten te lage strafmaat.

Wat wel zo is, is dat ik vrees dat veel media staan te springen om het verhaal van deze Nederlandse Oostfronter 2.0 op te tekenen. Hoe heeft ze het ervaren? Waren de bombardementen eng? Of de klassieker: welke snacks heeft ze het meest gemist?

Nooit de vraag: hoe voelt het nou om hoofdloze lichamen van lokale burgers aan het kruis te zien hangen op het dorpsplein? Hoe voelde het om slaven en slavinnen te hebben? Wat deed dat soort absolute macht met jou en je man? Voelde je geen medelijden wanneer je man jullie seksslaven verkrachtte? Had je geen mededogen met haar en haar kinderen? Heb je ooit om hen gehuild?

Landverraadster

De fascinatie van media met het absolute kwaad is bizar. En ook de decadente mildheid waarmee het fenomeen wordt benaderd. Ik ben bang dat de terugkerende landverraadster meer krantenkolommen zal vullen dan een heel kamp jezidi-vluchtelingen bij elkaar.

Het kan inderdaad zo zijn dat de mevrouw in kwestie door gebrek aan direct bewijs al binnen een paar jaar weer haar favoriete snack in de snackbar kan halen terwijl de slachtoffers van haar, van haar man en van de rest van de moordenaarsbendes nog steeds in Syrische kampen zitten. O, nu speculeer ik opeens zomaar toch over de strafmaat. Al zeg ik: het zou zomaar kunnen. En dat is ontegenzeggelijk zo: het zou zomaar kunnen.

Het zou zomaar kunnen dat een van de jezidi-slachtoffers die wel het geluk hebben gehad hier als vluchteling te worden opgenomen, achter deze dader in de rij bij de bakker komt te staan. Dat kan in een rechtsstaat. Die zal nooit zo op maat gesneden zijn, dat je alle onrecht kunt voorkomen. En de dame zal onderhevig zijn aan een democratische rechtsgang die zij en haar kornuiten anderen in hun apartheidsstaat hebben ontzegd. Net als ooit bij de drie van Breda. Het zij zo. Wij democraten zijn nu eenmaal niet zoals zij, de totalitairen. Wij hechten aan de rechtsstaat.

Echt gebeurd

Maar wat ik wel hoop, is dat de media ophouden met het geven van een podium aan knuffelmisdadigers. Geen films, boeken toneelstukken of musicals. Maar dat we deze keer meer oog gaan hebben voor de gruwelijke verhalen van hun slachtoffers. Die verhalen zijn minder hip, maar veel, veel, veel belangrijker als het gaat om het besef van wat er in Noord-Syrië en Irak allemaal echt is gebeurd. Echt gebeurd is het. Het is echte mensen overkomen. Laat dat even doordringen

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie