Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Verkiezingen TK'21 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 34, 35, 36
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Wat ga je stemmen voor TK'21?
VVD
11%
 11%  [ 2 ]
PVV
22%
 22%  [ 4 ]
CDA
0%
 0%  [ 0 ]
D66
0%
 0%  [ 0 ]
GL
5%
 5%  [ 1 ]
SP
5%
 5%  [ 1 ]
PvdA
5%
 5%  [ 1 ]
CU
0%
 0%  [ 0 ]
PvdD
0%
 0%  [ 0 ]
SGP
0%
 0%  [ 0 ]
Denk
0%
 0%  [ 0 ]
FvD
27%
 27%  [ 5 ]
Anders
11%
 11%  [ 2 ]
Ik stem niet
11%
 11%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 18

BerichtGeplaatst: Zo Jun 06, 2021 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Gaat het met de formatie nog wat worden?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1601971736/kaag-coalitie-op-instorten-hakken-in-het-zand-om-links-blok
https://nos.nl/collectie/13861/artikel/2383514-informateur-hamer-haalt-deadline-niet-wil-extra-tijd

Wat eerder deze week vooraf ging:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1765952987/hoekstra-niet-enthousiast-over-samenwerking-met-links-verschil-is-zeer-groot
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3784985/links-blok-betrapt-tijdens-geheim-formatieoverleg-kaag-klaver-en-ploumen-bijeen-in-d66-fractiekamer

D'66 wil met èn PvdA èn GL; CDA en VVD willen dat liever niet
D'66 wil ook niet met CU
D'66 wil ook niet met JA21

Ik denk dat D'66 best wel met Volt als King Maker willen, maar willen CDA en VVD dat wel?

Zonder VVD moet D'66 al zoiets gaan formeren.

D'66 (24) + PvdA (9) + GL (Cool + SP (9) + PvdD (6) + Volt (3) + DENK (3) + Bij1 (1) = 63 zetels. Dat kan het CDA aanvullen tot 78 zetels. CU kan met 5 zetels eventueel PvdD of Volt of DENK vervangen en dan blijven er ook 77, resp. 80 zetels over. Maar ziet het CDA dat wel zitten?

Zonder D'66 moet VVD al zoiets gaan formeren.

VVD (34) + CDA (15) + PVV (17) + JA21 (3) + FvD (5) + Groep Van Haga (3) = 77 zetels. Zie ik ook niet zo gauw tot stand komen.

VVD en D'66 kunnen nauwelijks zonder elkaar een regering formeren. Met elkaar lijken ze er ook niet uit te komen.

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2021 8:30 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat zullen we eerder krijgen? Een nieuwe regering of nieuwe verkiezingen?

BerichtGeplaatst: Zo Jun 13, 2021 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En het CDA inmiddels één zetel minder in de Tweede Kamer. Pieter Omzigt heeft zich van de CDA-fractie afgescheiden. Potentiële coalities met CDA dus ook één zetel minder.

Quote:
Pieter Omtzigt zegt CDA-lidmaatschap op, hij wil terugkeren als onafhankelijk Kamerlid. Dat meldt Omtzigt via Twitter.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1368851139/pieter-omtzigt-zegt-cda-lidmaatschap-op]Pieter Omtzigt zegt CDA-lidmaatschap op

„Helaas is mijn inbreng voor de commissie-Spies op voor mij onbekende wijze gelekt naar de media”, schrijft Omtzigt op Twitter. „Dit stuk had intern moeten blijven om juist daar een inhoudelijke discussie te kunnen voeren en noodzakelijke vragen te stellen.”

Quote:
CDA-leider Wopke Hoekstra en waarnemend partijvoorzitter Marnix van Rij zijn geschrokken en teleurgesteld dat Kamerlid Pieter Omtzigt zijn lidmaatschap heeft opgezegd. "We kunnen niets anders dan zijn besluit respecteren, maar hadden op een andere uitkomst gehoopt", schrijven ze in een verklaring.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 13, 2021 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De ironie: Het CDA welke eens een stabiele politieke factor was als conservatieve bestuurderspartij en zich tot het laatst heeft verzet tegen euthanasiewetgeving is als geen ander in staat zichzelf te euthanaseren. Moeten we dit betreuren? Nee. Het CDA is namelijk allang geen conservatieve volkspartij welke eens voor een zeker maatschappelijk rentmeesterschap in de ruimere zin van het woord stond meer. Een beetje vergelijkbaar met hoe de VVD sinds Hans Dijkstal na 1998 onomkeerbaar naar links van het padje is afgedwaald en het erfgoed van Frits Bolkestein heeft verkwist en verraden. Het Lubberiaanse CDA en de Bolkesteinse VVD zijn voorgoed voltooid verleden tijd. En dan was ik nog de PvdA vergeten. Ook eens een volkspartij en eens actief in de woonwijken. Wel, als er één partij de arbeiders heeft verloochend en verraden is het de PvdA zelf wel.

Laatst aangepast door Loetje op Zo Jun 13, 2021 13:24, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Jun 13, 2021 12:17 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Quote:
Het Lubberiaanse CDA en de Bolkesteinse VVD zijn voorgoed voltooid verleden tijd

Gelukkig wel.

Gaat trouwens goed met Volt Wink

BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2021 17:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:
de Bolkesteinse VVD

Ja, die mis ik. Fantastisch kerel die Bolkestein!

BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2021 17:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

estudiant schreef:

Gaat trouwens goed met Volt Wink

Ja alleen heeft Volt zelf nog geen idee wat ze moeten doen, behalve alles Europees oplossen. Dassen staart nog steeds de Kamer in als een konijntje wat geen idee heeft wat ie ziet.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2021 20:50 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Het zou ook wel heel bijzonder zijn wanneer Dassen zich nu al zou thuisvoelen in die slangenkuil.
Maar JA21 doet het overigens ook niet slecht, maar daar zie je die verbazing dan weer helemaal niet....
Wink

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici