Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Verkiezingen TK'21 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Wat ga je stemmen voor TK'21?
VVD
11%
 11%  [ 2 ]
PVV
22%
 22%  [ 4 ]
CDA
0%
 0%  [ 0 ]
D66
0%
 0%  [ 0 ]
GL
5%
 5%  [ 1 ]
SP
5%
 5%  [ 1 ]
PvdA
5%
 5%  [ 1 ]
CU
0%
 0%  [ 0 ]
PvdD
0%
 0%  [ 0 ]
SGP
0%
 0%  [ 0 ]
Denk
0%
 0%  [ 0 ]
FvD
27%
 27%  [ 5 ]
Anders
11%
 11%  [ 2 ]
Ik stem niet
11%
 11%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 18

BerichtGeplaatst: Do Apr 29, 2021 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Theodor Holman denkt het zijne over het kabinet. Ga alsjeblieft!

[url=https://www.parool.nl/columns opinie/je kunt zeuren met bloemen thuiskomen een romantisch dinertje organiseren het gaat niet meer~bd8d8341/]Je kunt zeuren, met bloemen thuiskomen, een romantisch dinertje organiseren – het gaat niet meer[/url]

BerichtGeplaatst: Do Apr 29, 2021 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Hier nog een mooie collumn van de hand van Theodor Holman

[url=https://www.parool.nl/columns opinie/rutte vreest natuurlijk dat zijn geweten blijft spreken als dat eenmaal aan het parlevinken slaat~b21b6e23/]Rutte vreest natuurlijk dat zijn geweten blijft spreken als dat eenmaal aan het parlevinken slaat[/url]

BerichtGeplaatst: Do Apr 29, 2021 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Welk geweten?

BerichtGeplaatst: Do Apr 29, 2021 20:21 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Bijzonder onderwijs is iets anders dan Particulier onderwijs hè... of had je dat nog niet door?

In de terminologie die we nu kennen wel ja. Bijzonder onderwijs wordt gerund door private entiteiten die hun financiering van de Overheid krijgen.

Quote:

't Zit hem niet in de overheid, het zit hem in de politiek. Die schuiven elkaar baantjes toe. De gemiddelde ambtenaar heeft daar niets mee te maken.

Macht corrumpeert Cliff, of t nu CDA, PvdA, VVD, partlijloos is. De gemiddelde ambtenaar heeft daar zeker wat mee te maken, de gemiddelde ambtenaar werkt immers voor die macht. En de top van die ambtenarij is er onderdeel van.

Quote:

Deze opmerking bewijst toch mijn gelijk hoor, je ontkent het niet eens. Je stemt voor algemene regels waar je vervolgens zelf alles aan zal doen om onderuit te komen.

Kun je zelf vinden dat je met dat gedrag niemand kwaad doet, maar het staat zwaar op gespannen voet met efficiëntie. Want wat een tijd en geld kost het als iedereen bezwaar gaat maken tegen de algemene regels...

Ik ontken t ook zeker niet Cliff, ik vind mijn weg wel tussen de regels. Betekent onder aan de streep nog steeds dat ik een keurig burger ben die fors bijdraagt aan deze samenleving.

Quote:

Dat is een heel klein gebouw. Het oude ziekenhuis in Middelburg is al tientallen jaren weg en is nu een verzorgingstehuis. Waar jij het over hebt is een klein medisch laboratorium wat specifiek onderzoek doet. Daar moeten helemaal geen grote getale mensen naar toe.

Google maps geeft nog wat anders aan, maar jij kent de sitiatie ter plaatse beter, ik kom nooit in Middelburg. Ok, duur plekje voor een verzorgingstehuis...

Quote:

Je verzint het ter plekke...

Klopt. Moet je nagaan hoe makkelijk t is. Dit is echt geen hogere wiskunde Cliff.

Quote:

Historische ligging, niet in het centrum. Prima te bereiken. Wanneer er sprake zal zijn van flinke verbouwing zullen alternatieve locaties zeker meegenomen worden. Er is zelfs over gepraat om het helemaal weg te halen uit Vlissingen, maar ja... aanrijtijden hè. Westkapelle Goes is 40 minuten. Je zal maar met spoedeisende hulp daar naartoe moeten.

Zo te zien aan streetview is t spiksplinter nieuw... dus net opnieuw opgebouwd. En goed bereikbaar? Middelburgers moeten fucking de halve stad door. Dit is duurdere grond dan aan de N288 ter hoogte van de Lammerenburgweg. En voor aanrijtijden maat die N288 locatie echt geen fluit uit. Leg me nu eens uit waarom dit ziekenhuis op die plek is geherbouwd en niet voor een goedkopere locatie aan de rand van de stad is gekozen. Langs de A58 tussen Vlissingen en Middelburg lijkt me overigens nog een betere locatie, doet ook beter recht aan een balans tussen die twee steden.

BerichtGeplaatst: Do Apr 29, 2021 20:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Bijzonder onderwijs wordt gerund door private entiteiten die hun financiering van de Overheid krijgen.

Woordenspelletjes.

Ik heb sterk het vermoeden dat je je nu pas realiseert dat bijzonder onderwijs iets heel anders is dan particulier onderwijs.

Quote:
Macht corrumpeert Cliff, of t nu CDA, PvdA, VVD, partlijloos is.

Dat zeg ik: politiek.

Quote:
De gemiddelde ambtenaar heeft daar zeker wat mee te maken, de gemiddelde ambtenaar werkt immers voor die macht.

Ah, nou ja... dat maakt dus iedere medewerker van de financiële sector ook crimineel. Hun bazen zijn het immers ook. Deal.

Quote:
Ik ontken t ook zeker niet Cliff, ik vind mijn weg wel tussen de regels. Betekent onder aan de streep nog steeds dat ik een keurig burger ben die fors bijdraagt aan deze samenleving.

Nee, vind ik niet. Jij ziet die bijdrage alleen als 'ik draag belasting af'. Je verdere zand in de radartjes strooien om je zin te krijgen kost klauwen met geld.

Quote:
Ok, duur plekje voor een verzorgingstehuis...

Verzorgingstehuizen kun je ook niet aan de rand van de snelweg zetten he.

Quote:
Klopt. Moet je nagaan hoe makkelijk t is. Dit is echt geen hogere wiskunde Cliff.

Als ik iets geleerd heb van deze discussie is dat jij je eigen geloofwaardigheid nogal hebt aangetast met bluf en bierviltjeskennis.

Quote:
Zo te zien aan streetview is t spiksplinter nieuw... dus net opnieuw opgebouwd.

Dat zie je dan fout. Er is een klein stukje bij de voorgevel aangebouwd omdat dat goedkoper was dan nieuwbouw: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/82184/ADRZ zet streep door nieuwbouw en blijft in Vlissingen

Originele gebouw is al uit 1930.

Quote:
En goed bereikbaar? Middelburgers moeten fucking de halve stad door.

Middelburgers gaan helemaal niet naar Vlissingen maar naar Goes. Daar zijn ze in 20 minuten. Goes is groter, biedt meer zorg en ligt aan de snelweg.

Ik zou maar stoppen over dit onderwerp Royy, hier bluf je je niet uit. Je hebt geen idee van de situatie hier.

Quote:
Leg me nu eens uit waarom dit ziekenhuis op die plek is geherbouwd en niet voor een goedkopere locatie aan de rand van de stad is gekozen.

Oh jee, weer mis:

Renovatie van het bestaande gebouw is goedkoper dan nieuwbouw. Nieuwbouw kost 35 45 miljoen euro, de renovatie vijftien miljoen euro.

[url=https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/82184/ADRZ zet streep door nieuwbouw en blijft in Vlissingen]bron[/url].

Flater na flater Royy.... zal bij de andere ziekenhuistheorieën van je niet anders zijn. Je roept echt maar wat.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 30, 2021 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Woordenspelletjes.

Ik heb sterk het vermoeden dat je je nu pas realiseert dat bijzonder onderwijs iets heel anders is dan particulier onderwijs.

Haha nee hoor. Bijzonder onderwijs is privaat georganiseerd in Nederland.

Quote:

Dat zeg ik: politiek.

Ja macht dus. Waar macht is, is politiek. Dus hoe gaan we nu die macht daar zo klein mogelijk houden?

Quote:

Nee, vind ik niet. Jij ziet die bijdrage alleen als 'ik draag belasting af'. Je verdere zand in de radartjes strooien om je zin te krijgen kost klauwen met geld.

Ik draag belasting af en hou me aan 99% van de regels.

Quote:

Oh jee, weer mis:

Renovatie van het bestaande gebouw is goedkoper dan nieuwbouw. Nieuwbouw kost 35 45 miljoen euro, de renovatie vijftien miljoen euro.

[url=https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/82184/ADRZ zet streep door nieuwbouw en blijft in Vlissingen]bron[/url].

Ok, goede afweging dan van het ADRZ, maar dus inderdaad geen volledige nieuwbouw zoals wel bij Erasmus MC, Amphia, LUMC, Reinier de Graaf, Albert Schweitzer en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Bovendien is stedelijke bouwgrond in Zeeland niet zo duur natuurlijk.

BerichtGeplaatst: Za Mei 01, 2021 10:07 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De formatie gaat dus een orgie van zich verhoereren in de achterkamertjes worden. Het formatiegebouw lijkt nu al een politiek bordeel vol ranzige orgies van sjacheren, loven en bieden om de macht met het gepeupel. Maar het vertrouwen gaat hersteld worden hoor. We moeten daar heilig in geloven.

[url=https://www.nu.nl/politiek/6130675/tjeenk willink nieuwe coalitie mogelijk rutte kan vertrouwen herstellen.html]Tjeenk Willink: Nieuwe coalitie mogelijk, Rutte kan vertrouwen herstellen[/url]

BerichtGeplaatst: Za Mei 01, 2021 21:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

T schijnt een klacht te zijn die al sinds de jaren 50 regelmatig de kop op steekt: monisme versus dualisme.

BerichtGeplaatst: Za Mei 01, 2021 22:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Mits geen nieuwe verkiezingen in plaats van een nieuwe regering gaat daar na de formatie geen verandering in komen.

En wat denk je verder, Royy? Aangenomen dat èn VVD èn D'66 in de formatie betrokken zullen worden en ook tot elkaar veroordeeld zijn omdat redelijkerwijs geen van deze smaldelen afzonderlijk zonder de ander zo goed als geen meerderheidscoalitie kunnen vormen en voorts aangenomen dat het CDA, ondanks dat de achterban zich met name in vele afdelingen roert, toch aanschuift voor deelname; Wordt het resterende smaldeel JA21 wat D'66 nooit zal willen accepteren of wordt het resterende smaldeel PvdA en/of Groen Links om D'66 te plezieren? Dat laatste is toch gewoon maatschappelijk onacceptabel? Maar ik vrees dat deze knieval voor D'66 gemaakt gaat worden. Sigrid Kaag rules. En dat is een hele zorgelijke ontwikkeling voor Nederland. Want reken maar dat D'66 en PvdA en/of Groen Links volop hun zin en een blanco cheque gaan krijgen voor hun linkse hobbies klimaathysterie en massaïmmigratie faciliteren en subsidiëren. Sigrid Kaag is Nederland's nachtmerrie. Ze is niet alleen gestoord; Ze is ook nog gevaarlijk.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2021 9:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik denk GL of CU. Bij GL is het nog even de vraag wie er nu zo graag wil: Klaver of GL? Lijken in ieder geval op heel veel terreinen fors te willen toegeven.

CU is de variant waar VVD en CDA op aan zullen sturen.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2021 9:46 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Hebben jullie dit artikel in de Groene Amsterdammer geschreven door Duitse journalist Süddeutsche Zeitung
over corrupte politiek in Nederlands parlement al gelezen.
Ik moet hierom lachen, want het is de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet. Laughing Laughing Laughing

https://www.groene.nl/artikel/vreemde ogen 2021 04 26

BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2021 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2021 10:44 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2021 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Is er in 19 of eigenlijk liever gezegd in 27 jaar tijd eigenlijk iets veranderd?

BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2021 16:32 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:

Als CU eerst nog op hoge toon bij monde van Gert Jan Segers verklaart niet deel te gaan nemen in een volgend kabinet waarin Rutte premier wordt (maar twee dagen daarvoor te laf was om een motie van wantrouwen tegen Rutte als premier te durven ondersteunen) acht ik geenszins uitgesloten dat CU geduldig achterover gaat leunen totdat zij gevraagd worden voor regeringsdeelname... ...aan een volgend kabinet waarin Rutte premier wordt...

Zou zeer verstandig zijn van Gert Jan Segers. Besturen betekent ook over je eigen schaduw heenstappen om het land te dienen. Dat getuigt van verantwoordelijkheidsgevoel en REAL..ISME.

Alternatief is het voortdurend schreeuwen langs de kant dat het allemaal zo beroerd is, zonder echter ook maar één moment te denken in landsbelang. Populistisch gebral noemt men dat Wink

Rutte mag dan zijn fouten hebben maar hij is tenminste in staat en slim genoeg om een regering te leiden en hij alleen daarom al veruit te prevaleren is boven Wilders met zijn clichématige scheldpartijen.

Wilders zou het overigens nog geen half jaar uithouden als premier want hij is nu eenmaal omringd met teveel randfiguren en Dunning Kruger types.
Zijn ochlocratie komt er voorlopig nog niet en hopelijk nooit.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2021 16:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:

Veel partijen uit de voltallige oppositie die vier weken geleden nog een motie van wantrouwen tegen Mark Rutte als toekomstig premier in een nieuw kabinet hadden gestemd hebben inderdaad al hun keutel ingetrokken om daar de deur van zich in te likken in de coalitie onderhandelingen open te houden.

Denk toch dat veel er op hadden gegokt dat Rutte t niet zou overleven en dus dat ze "veilig" een motie van wantrouwen konden steunen.

Quote:

D'66 en GL willen wel een minder dik regeerakkoord, maar D'66 wil de ongebreidelde massaïmmigratie (faciliteren en subsidiëren) expliciet dichtgetimmerd hebben en GL wil dat voor de klimaathysterie (= klimaatzwendel).

Minder dikke regeerakkoorden zijn alleen geloofwaardig of realistisch als een coalitie de kleur heeft van de alternatieve meerderheid in de Kamer. Zodra een coalitie niet die alternatieve meerderheid volgt zul je alles af willen tikken in een regeerakkoord om te voorkomen dat je achteraf wel hebt meegewerkt aan de plannen van je coalitiegenoot, maar je eigen plannen weggestemd ziet worden door een andere meerderheid.

Voorbeeld: als er een linkse alternatieve meerderheid zou zijn en er zou bv een paars kabinet komen, dan zal de VVD alle "rechtse" plannen voor dat kabinet vast willen leggen. Voor D66 en GL werkt dat nu niet anders (rechtse alternatieve meerderheid). Zo werkt onderhandelen nou eenmaal. Moeten we niet te moeilijk over doen (of voortaan afspreken dat we een coaltie langs de meest logische meerderheid in de Kamer laten lopen).

Quote:

Als CU eerst nog op hoge toon bij monde van Gert Jan Segers verklaart niet deel te gaan nemen in een volgend kabinet waarin Rutte premier wordt (maar twee dagen daarvoor te laf was om een motie van wantrouwen tegen Rutte als premier te durven ondersteunen) acht ik geenszins uitgesloten dat CU geduldig achterover gaat leunen totdat zij gevraagd worden voor regeringsdeelname... ...aan een volgend kabinet waarin Rutte premier wordt...

Tja, t is jammer dat Segers zich zo mee heeft laten slepen.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 15:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik zie dat 5 mensen aangegeven te zullen stemmen op FvD, ik mag aannemen (en hopen) dat zij genezen zijn na gisteren.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 15:49 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Wat zou dan nu weer gebeurd zijn, gisteren ? Laughing
Is Baudet vergeten de hond te voeren, of met de hond te gaan wandelen ?

BerichtGeplaatst: Di Mei 04, 2021 8:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Di Mei 04, 2021 15:14 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

BerichtGeplaatst: Di Mei 04, 2021 21:20 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Prima poster van FvD, ben het er helemaal mee eens.

De boze reacties bewijzen maar weer es dat Baudet gelijk heeft. De waarheid mag kennelijk niet gezegd worden, maar what else is new. Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Mei 05, 2021 0:08 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

De "waarheid" is een godwin, nou dat weten we dan ook weer.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Mei 05, 2021 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Wo Mei 05, 2021 11:24 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Vraagje aan het Nationale Comité 4 en 5 mei: Wat is er nou vrijheid aan een godsdienstige inzwachtelplicht voor meisjes/vrouwen?

BerichtGeplaatst: Wo Mei 05, 2021 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici