Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Echte Ned zijn trots op verleden, + beelden, van voorouders.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Echte Ned zijn trots op verleden, + beelden, van voorouders.
BerichtGeplaatst: Wo Apr 07, 2021 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Wij hebben als miniland een bijzonder rijke geschiedenis, iets om trots op te zijn.
We brachten een Rembrandt voort, maar ook een Leegwater, Anthonie van Leeuwenhoek, en Kenau Simons Hasselaar, een Floris de Vde, naast ir Lely en professor Tinbergen terwijl zeevaarders als daar zijn Willem Barenz, Le Maire, Abel Tasman en Houtman de onbekende gevaarlijke zeeën bevoeren. We pompten gezamenlijk onze polders droog en vonden de Godsdienst vrijheid uit.
Het is een groot geluk om medebewoner te zijn in ons roemrijke land.
Als sommige mensen niet tevreden zijn met de illustere voorgeschiedenis van dit vrije land, raad ik hen aan snel te vertrekken.
Als men afkomstig is uit een regio zonder zo,n rijk verleden om trots op te zijn is dat jammer maar mag men blij zijn met het verblijf hier. Maak dat niet langer kapot. Dus aanpassen of opdonderen.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 0:19 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Nou nou Poendert, wat een hoogwaan.
Ieder land in Europa heeft een rijk verleden.
En godsdienst vrijheid!!!
Tot begin de 20ste eeuw mochten katholieken geen ambtenaar worden.
Spanje, Portugal, Italië, Frankrijk, Groot Britain, België, Zwitserland enz, hebben allemaal rijke verleden.
En als Nederland zelf nu, allerlei mensen binnenhaalt dan is dat de schuld van Nederland.
In Portugal zijn bijna geen "vluchtelingen" omdat die niets krijgen.
In Portugal zijn de wetten gelijk voor iedereen.
Dus is het verboden om in een boerkini een zwembad in te springen, want dat is onhygiënisch.
Geen uitzonderingen want je mag ook niet in je spijkerbroek een zwembad inspringen.
Tja als Nederland allerlei gewoontes van buitenlanders toestaan omdat het anders "racisme" is.
Dan krijg je nu wat er aan de hand is.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Spanje, Portugal, Italië, Frankrijk, Groot Britain, België, Zwitserland enz, hebben allemaal rijke verleden.
En als Nederland zelf nu, allerlei mensen binnenhaalt dan is dat de schuld van Nederland.
Dus is het verboden om in een boerkini een zwembad in te springen, want dat is onhygiënisch.
Geen uitzonderingen want je mag ook niet in je spijkerbroek een zwembad inspringen.
Tja als Nederland allerlei gewoontes van buitenlanders toestaan omdat het anders "racisme" is.

Zoals ik zag in Portugal is men daar wel degelijk trots op hun verleden en hun voorouders. Daar worden geen standbeelden besmeurt. Daarvan hulde.
Nederland heeft wel degelijk de vrijheid van Godsdienst uitgevonden. Maar gelukkig heeft het protestantisme de katholieke kerk niet met dezelfde munt terugbetaald, zoals dezelfde religie wel met behulp van brandstapels en doodstraffen met hun Ketters heeft uitgevreten. Via het protestantisme werden geen complete volken zoals de Katharen uitgeroeid, kwamen geen clubs met de naam van Inquisitie tot hun sadistische wasdom. Vanuit het protestantisme geen inquisitie, brandstapels, bloedbruiloften of ketter verbranding.
De grote Vondel ging op hoge leeftijd terug over tot het katholiecisme, maar hij eindigde zijn leven niet aan een touw op het marktplein, hij zat gewoon in een luie stoel voor het openhaard vuur.
Nederland werd in Japan een eiland toebedeeld door hun keizer. Deze had de katholieke kerk streng verboden. De VOC Gouverneur moest jaarlijks konen verklaren dat er zich geen katholieken of Crucifix aan boord van de schepen bevonden.
Dus het weren van openlijk Roomse invloeden was ook een kwestie van centen, zoals altijd bij de clerus.
In protestantse steden werd de Roomse kerk gedoogd, maar niemand kwam op de brandstapel terecht zoals wel via de inquisitie. Denkt u werkelijk dat de buren niet wisten waar gebedsdiensten werden gehouden?

BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 13:59 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Portugal is katholiek en heeft van 600 tot 1200 onder de Islam gezeten.
Net zo als Spanje. In Spanje wordt nog steeds de dag gevierd toen ze de Islam eruit gegooid hebben.

Verder hebben de protestanten, kerken afgepakt van katholieken zoals de Oude en Nieuwe Kerk in Amsterdam.
Godsdienst vrijheid werd uitgevonden in Frankrijk waar de Staat en de Kerk gescheiden zijn.
In Nederland dus niet. CDA, CU en SGP zijn allemaal verbonden aan religie en nu dus ook DENK.

Nederland heeft Apartheid uitgevonden en de Gereformeerde Afrikaners hebben dat verder uitgebreid.
De protestanten hebben bijna de Indianen in de VS uitgeroeid en die denken dat het land is ontstaan op God's wetten uit de Bijbel.

Je hoort katholieken dit nooit zeggen want dit is het oudste en eerste christelijk geloof.
En de RKK nam veel geloven in. Dus in Mexico is het anders dan in Ierland.
Die inquisitie was in 1500 en dus meer dan 500 jaar geleden.
U lijkt wel op BLM die nog steeds zeuren over de slavernij die stopte in 1863.

Laatst aangepast door Elisabeth op Vr Apr 09, 2021 23:18, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 15:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Elisabeth schreef:

Spot on, Elisabeth! Dat is precies wat er hier in die laffe polderlandje speelt.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 23:26 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Tedje van Es schreef:
Elisabeth schreef:

Spot on, Elisabeth! Dat is precies wat er hier in die laffe polderlandje speelt.

Inderdaad Tedje, en niemand ziet het.
Wordt er geen geschiedenis les meer gegeven op scholen?

BerichtGeplaatst: Za Apr 10, 2021 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Elisabeth schreef:
Tedje van Es schreef:
Elisabeth schreef:

Iedereen ziet het, Elisabeth. Het probleem is juist dat het goed gevonden wordt dat dit gebeurt. De politieke correcte elite en de Gutmenschen vinden dat wij ons aan moeten passen. De autochtone Nederlanders zijn in de grote steden immers inmiddels de minderheid geworden en een minderheid past zich aan.

BerichtGeplaatst: Za Apr 10, 2021 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Portugal is katholiek en heeft van 600 tot 1200 onder de Islam gezeten.
Net zo als Spanje. In Spanje wordt nog steeds de dag gevierd toen ze de Islam eruit gegooid hebben.

Verder hebben de protestanten, kerken afgepakt van katholieken zoals de Oude en Nieuwe Kerk in Amsterdam.
Godsdienst vrijheid werd uitgevonden in Frankrijk waar de Staat en de Kerk gescheiden zijn.
In Nederland dus niet. CDA, CU en SGP zijn allemaal verbonden aan religie en nu dus ook DENK.

Nederland heeft Apartheid uitgevonden en de Gereformeerde Afrikaners hebben dat verder uitgebreid.
De protestanten hebben bijna de Indianen in de VS uitgeroeid en die denken dat het land is ontstaan op God's wetten uit de Bijbel.

Je hoort katholieken dit nooit zeggen want dit is het oudste en eerste christelijk geloof.
En de RKK nam veel geloven in. Dus in Mexico is het anders dan in Ierland.
Die inquisitie was in 1500 en dus meer dan 500 jaar geleden.
U lijkt wel op BLM die nog steeds zeuren over de slavernij die stopte in 1863.

Beste Elisabeth. U is geleerd dat het Katholicisme het eerste en enige christelijke geloof is.
Dit is de grootste onzin. In het begin van het christendom bestonden er een aantal gemeenten die werden geleid door verschillende Patriarchen. Je had de patriarch van bv Antiochie, die van Rome, van Jeruzalem, enz.
Toen Rome werd veroverd door de Goten hingen die het Arianisme, een ander tak van het christendom aan.
Ik zou zeggen ga eens in O Europa kijken en spreek met de Griekse partiarch, met de patriarch van de Russische kerk, met de Kopten in Ethiopië, enz.
Ik meen zelfs dat er een tijd bestond dat de Jezuieten door de paus werden verboden omdat hun grote kennis een gevaar leek voor de katholieke kerk.
Dit verbod zorgde ervoor dat in ik meen Paraquay, via die stijle katholieken in de Leer, in hun strijd tegen het daar door Jezuieten gedomineerde christendom minstens 90% van alle mannen werden uitgeroeid.
Weet u dat werkelijk niet? Denk bv aan Avignon.
Ik ben trouwens van mening dat we van de fouten in het verleden moeten leren, en samen strijden voor onze gezamelijke soort Europese beschaving.
Ik was eens in Ierland en bekeek de een standbeeld van de stichter van de IRA. Dit bleek een protestant. Toen ik vertelde aan de omstanders dat ik uit Nederland kwam, ontstond er een opstootje, wij , mijn vrouw en ik smeerden ons terwijl ons werd nageroepen "Bloody Protestant".
Ik zal opzoeken hoe die protestantse IRA oprichter uit Ierland heette.

BerichtGeplaatst: Di Apr 13, 2021 1:56 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Tedje van Es schreef:
Elisabeth schreef:
Tedje van Es schreef:
Elisabeth schreef:

Iedereen ziet het, Elisabeth. Het probleem is juist dat het goed gevonden wordt dat dit gebeurt. De politieke correcte elite en de Gutmenschen vinden dat wij ons aan moeten passen. De autochtone Nederlanders zijn in de grote steden immers inmiddels de minderheid geworden en een minderheid past zich aan.

Ja, ik was terug voor een week in 2017 en ik herkende Amsterdam niet meer.
En nog een biertje gedronken met oude vrienden en die zeiden dat ik dit of dat niet meer mocht zeggen?
Dus langzaam worden Nederlanders geïndoctrineerd. En ze hebben het niet door....
Ik was blij toen ik weer in Faro landde.
Portugal is 4 x zo groot dan Nederland en heeft maar 10 miljoen inwoners.
En Portugezen krijgen weinig kinderen. Dus er is plaats voor Nederlandse vluchtelingen.....

BerichtGeplaatst: Di Apr 13, 2021 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Tedje van Es schreef:
Elisabeth schreef:
Tedje van Es schreef:
Elisabeth schreef:

Ja, ik was terug voor een week in 2017 en ik herkende Amsterdam niet meer.
En nog een biertje gedronken met oude vrienden en die zeiden dat ik dit of dat niet meer mocht zeggen?
Dus langzaam worden Nederlanders geïndoctrineerd. En ze hebben het niet door....
Ik was blij toen ik weer in Faro landde.
En Portugezen krijgen weinig kinderen. Dus er is plaats voor Nederlandse vluchtelingen.....

Twee van mijn vrienden wonen al in Portugal, een andere in Spanje.
Ik wil hier niet weer weg, wij zijn te oud en wachten tot de Kartel politiek in dit lieve landje eens zal verdwijnen en de media wordt opgeschoond. Daarnaast wonen hier mijn kinderen en kleinkinderen in de omtrek.
Ik raad emigratie naar het katholieke Ierland voor een protestant niet aan.

BerichtGeplaatst: Di Apr 13, 2021 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Elisabeth schreef:
Tedje van Es schreef:
Elisabeth schreef:
Tedje van Es schreef:
Elisabeth schreef:

Dus er zijn ook nog échte vluchtelingen in Europa.

BerichtGeplaatst: Di Apr 13, 2021 9:21 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:

Elisabeth schreef:

Elisabeth schreef:

Of er hier geen geschiedenisles meer wordt gegeven? Dat wordt hier nog wel gegeven, maar het begint steeds meer herschreven geschiedenis te worden. Denk hierbij ook aan standbeelden die moeten verdwijnen of straatnamen die moeten verdwijnen. Michiel de Ruyter mag niet meer in straatnamen voorkomen, want fout verleden. En om immigranten zich hier thuis te laten voelen worden deze straatnamen vervangen door bijvoorbeeld straten te vernoemen naar Turkse piraten die bij de Turken hoog op een voetstuk staan. En zo zinken we maar stapje voor stapje steeds verder af.

BerichtGeplaatst: Di Apr 13, 2021 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

We zijn een laf poldervolkje. Geen wonder dat we nog nooit een oorlog hebben gewonnen.
Ja, van volkeren, die alleen maar pijl en boog hadden, konden we met geweren en kanonnen wel winnen, maar dan houdt het ook op.

BerichtGeplaatst: Za Mei 01, 2021 17:31 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Poendert schreef:
Elisabeth schreef:

Zoals ik zag in Portugal is men daar wel degelijk trots op hun verleden en hun voorouders. Daar worden geen standbeelden besmeurt. Daarvan hulde.
Nederland heeft wel degelijk de vrijheid van Godsdienst uitgevonden. Maar gelukkig heeft het protestantisme de katholieke kerk niet met dezelfde munt terugbetaald, zoals dezelfde religie wel met behulp van brandstapels en doodstraffen met hun Ketters heeft uitgevreten. Via het protestantisme werden geen complete volken zoals de Katharen uitgeroeid, kwamen geen clubs met de naam van Inquisitie tot hun sadistische wasdom. Vanuit het protestantisme geen inquisitie, brandstapels, bloedbruiloften of ketter verbranding.
De grote Vondel ging op hoge leeftijd terug over tot het katholiecisme, maar hij eindigde zijn leven niet aan een touw op het marktplein, hij zat gewoon in een luie stoel voor het openhaard vuur.
Nederland werd in Japan een eiland toebedeeld door hun keizer. Deze had de katholieke kerk streng verboden. De VOC Gouverneur moest jaarlijks konen verklaren dat er zich geen katholieken of Crucifix aan boord van de schepen bevonden.
Dus het weren van openlijk Roomse invloeden was ook een kwestie van centen, zoals altijd bij de clerus.
In protestantse steden werd de Roomse kerk gedoogd, maar niemand kwam op de brandstapel terecht zoals wel via de inquisitie. Denkt u werkelijk dat de buren niet wisten waar gebedsdiensten werden gehouden?

Ieder land schrijft zijn eigen geschiedenis. Toen ik nog op de Lagere School zat kwamen al onze (zee)helden voorbij en vonden we ze geweldig. En ja, zij hebben fundamenten gelegd van het huidige Nederland. Dat er in de huidige tijd ook anders gekeken wordt naar hun bijdragen is duidelijk en op zich ook niet verkeerd. Kennelijk heeft de beschaving enige vordering gemaakt zodat we in staat zijn om vanuit de huidige context een oordeel te vellen over de keerzijde van hun succes. Dat vervolgens daarom beelden en straatnamen moeten verdwijnen is natuurlijk onzin, zij behoren tot onze geschiedenis.
Dat geldt in datzelfde kader ook voor de "omnaming" van de Amsterdamse Stalinlaan. Na de Sovjet Russische inval in Hongarije in 1956 werd de straat op 14 november van dat jaar omgedoopt in Vrijheidslaan.
De Nederlanders ( op een enkele uitzondering na) hadden er toen geen problemen mee; Stalin was immers een tiran en killer ( precies overigens als de meeste antieke Nederlandse helden). Men was kennelijk op slag vergeten dat de Russische militaire opmars in Europa in WO II ons ondermeer de bevrijding van de nazi's had opgeleverd. Men was in Nederland inmiddels door Amerikaanse propaganda volledig gehersenspoeld.
Je zou het geschiedvervalsing kunnen noemen.

Wat ook geschiedvervalsing is, is de zware overdrijving door het protestantisme aangejaagd over de gruwelen van de rooms katholieke inquisitie. Er zouden in de lage landen tienduizenden slachtoffers zijn verbrand op brandstapels.
Maar uit modern onderzoek is gebleken dat de Spaanse Inquisitie hooguit enkele honderden mensen heeft veroordeeld over een periode van 80 jaar. Dat is de realiteit.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2021 17:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2379079 albert heijn haalt songfestival broccoliadvertentie niet offline

Goed zo! Het gezeur van dat volk moet maar eens afgelopen zijn!

BerichtGeplaatst: Zo Mei 02, 2021 20:45 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

broko ... ati gezegde. diep teleurgesteld zijn.
Di mi yere san a boi fu mi du, a broko mi ati. Toen ik hoorde wat mijn zoon gedaan had, was ik diep teleurgesteld.

Het vreemde is dat Sranan heel veel Engelse woorden heeft.
Broko is teleurgesteld en niet "gebroken".

'Yu no man broko mi' = You man disappointed me.
En dus niet gebroken...

teleurgesteld, diep ... zijn gezegde. broko ... ati

Dus deze zanger kent zijn eigen taal niet goed.

Yu taki lau lau = You speak nonsence of wel Jij praat onzin.

[url]http://www.suriname languages.sil.org/Sranan/National/SrananNLDictIndex.html[/url]

Het zelfde gebeurde in Rhodesie.
Chilapalapa is een mengeling van lokale talen en Engels.
Werd gebruikt in de mijnen want er werkten verschillende stammen met ieder hun eigen taal

En de Rhodesiers gebruikten ook deze woorden in hun dagelijkse taal.
Mombi = een koe
Huku = een kip
Gomo = een heuvel, berg.
Maningi = veel
Muti = medicijn

Dus in het begin moest ik hier aan wennen.

http://www.rhodesia.com/docs/other/slang.htm

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 10:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dus als Albert Heijn reclame maakt voor eieren van scharrelhuku's en melk van weidemombi's zijn ze in Rhodesië niet beledigd. Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2021 20:09 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Tedje van Es schreef:
Dus als Albert Heijn reclame maakt voor eieren van scharrelhuku's en melk van weidemombi's zijn ze in Rhodesië niet beledigd. Very Happy

Laughing Laughing Laughing Nee hoor, helemaal niet.
Leuke woord speling.

BerichtGeplaatst: Di Mei 04, 2021 13:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wink