Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 806, 807, 808 ... 819, 820, 821  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Apr 08, 2021 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Weer gedoe rond Astra Zeneca..

'Engeland plaatst restricties op AstraZeneca vaccin voor groep onder 30-jaar'

https://www.zerohedge.com/covid-19/uk-slaps-restrictions-astrazeneca-jab-despite-insisting-it-safe-all-ages

Andere landen willen juist AstraZeneca niet geven aan zestig plussers.

Dus voor de groep tussen de 30 en 60 geldt blijkbaar, succes met je bloedprop.

De nieuwe adviezen komen nadat het Europese medicijn agentschap gisteren erkende dat er een verband bestaat tussen het vaccin en de (inmiddels veelbesproken) zeldzame trombose aandoening.

Hier wat cijfers;

Opvallend dat juist bij jongere mensen die zeldzame trombose aandoening relatief vaak voorkomt.

Desondanks blijft bij mij de indruk bestaan dat AstraZeneca uit de markt gedrukt wordt door z'n concurrenten, met name Pfizer, die hier uiteraard weer garen bij spinnen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Apr 08, 2021 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

We gaan de volgende fase in van de pandemie. Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens oordeelt dat landen hun burgers mogen verplichten om te vaccineren, indien zij tot de conclusie komen dat dit nodig is voor de volksgezondheid.

Bron: https://www.nu.nl/coronavirus/6126570/mensenrechtenhof-beslist-dat-landen-vaccinatieplicht-mogen-invoeren.html?redirect=1

BerichtGeplaatst: Do Apr 08, 2021 18:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Dertig procent heeft de eerste prik gehad, het aantal volledig gevaccineerden ligt maar op de helft daarvan. Texas scoort daarmee gemiddeld genomen lager dan andere staten.

Waarom heb je het nou steeds over andere staten? Je wil toch de 'Texas situatie' hier? Vergelijk het dan ook met hier. Het aantal gevaccineerden in Texas ligt gewoon relatief twee keer zo hoog als hier en absoluut 4 keer zo hoog als hier.

Quote:
Maar als jij 16% gevaccineerd of 30% met één prik voldoende vind om alle regels af te schaffen, dan kan ik daar alleen maar blij mee zijn want dan geef je zelf al aan dat er geen enkele noodzaak is dat iedereen zich moet laten vaccineren.

Regels zijn niet afgeschaft in Texas. Overheidsregels ja, private regels absoluut niet.

Quote:
Zou zomaar iets met klimaat en weer te maken kunnen hebben denk ik dan. Maar ik weet het niet.

Inderdaad, je weet het niet.

BerichtGeplaatst: Do Apr 08, 2021 19:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Lijkt mij evident dat die Fauci een leugenaar is ja, maar uiteindelijk doet het er niet zoveel toe wat ik van hem vind.

Toch wel als je hem hier opdraagt om iets te bewijzen. Als Fauci X zegt, dan is hij een leugenaar. Maar als hij Y zegt, dan kom je in de discussie met 'kijk eens wat Fauci zegt'.

Tja. En dan ook nog over tunnelvisie beginnen.

Quote:
Waarom zegt Fauci niet dat de goede ontwikkeling in Texas door toedoen van vaccinatie komt, zoals jij?

Hoe moet ik dat nou weten joh? Wat een rare vraag.

Quote:
Maar als ik jou goed beluister dan ben je het dus eens met de aanpak van Texas?

Ik heb er niet echt een mening over. Als je goed gelezen hebt, en helaas heb je dat niet, geef ik aan dat overheden kijken naar druk op de zorg en daar hun maatregelen op aanpassen. Dat doet Texas ook. Als de besmettingen oplopen grijpt men daar gewoon weer in - met maatregelen.

Dat de besmettingen niet oplopen heeft met heel veel zaken te maken, en dat is hier allemaal benoemd: vaccinaties, private maatregelen, etc.

Quote:
Wil je dit in Nederland ook, ja of toch weer niet?

Nederland versoepelt ook begrijp ik. Of het verstandig is met de helft van de vaccinaties van Texas is de vraag. Zien we vanzelf wel he. Ik zie wel wie niet blij is:

De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) is stomverbaasd over het nieuws dat het kabinet van plan is om de coronamaatregelen vanaf 21 april te versoepelen, als het aantal besmettingen blijft dalen. De koepelorganisatie snapt niet dat dit plan wordt overwogen terwijl de bezetting in de ziekenhuizen en op de IC's nog steeds blijft toenemen en een groot deel van het ziekenhuispersoneel nog niet is gevaccineerd.

https://nos.nl/artikel/2375897-ziekenhuizen-verbijsterd-over-plannen-voor-versoepelingen.html

Maar ja, die zullen het allemaal wel niet snappen toch carlos? Ze doen ook niets, er liggen geen patiënten anders zouden ze geen tijd hebben voor het maken van filmpjes enzo...

Manmanman.

Quote:
Gaat allemaal lijnrecht in tegen dat covid evangelie van jullie. Smile

Ik denk dat deze man nogal last heeft van evangelie, niet wij. Ik vermoed zomaar dat zijn evangelie hem verbiedt vaccinaties te nemen... maar complimenten hoor carlos: je vindt de uitzonderingen weer prima in de fuik. De wereld beweegt namelijk wel degelijk richting een vaccinatiepaspoort.

BerichtGeplaatst: Do Apr 08, 2021 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Omdat je nogal hoog van de toren blaast over mij Cliff, ook nu weer.

Geen idee hoe. Ik verwoord gewoon mijn mening, misschien zit je weer in de Calimeromodus en heb je daar moeite mee. Kan ik verder weinig mee hoor, tenzij je specifiek aangeeft wat je dwars zit.

Quote:
Omdat ik me hier gvd constant loop te verdedigen voor persoonlijke keuzes die ik maak, die jullie niet eens ene moer aangaan. Het zal je wellicht ontgaan zijn dat ik jou nooit beoordeel en veroordeel op wat jij doet met je leven, dat zijn mijn zaken namelijk niet.

Ah, maar dan mis je dus het punt. Als ik ervoor kies continu 100 km per uur te rijden in de bebouwde kom omdat ik dat nou eenmaal zelf wil, mijn persoonlijk keuze, dan breng ik wel anderen in gevaar. Ik kan dus heel goed indenken dat anderen mij daarop aanspreken.

En dat doe ik bij jou ook. Wat jij ziet als persoonlijke keuze of vrijheid zie ik als een gevaar voor de volksgezondheid. En dat kan je heel vervelend vinden, deal with it. 't Is toch echt mijn mening, en ook dat is een persoonlijke vrijheid.

Quote:
Maar je hebt je dus een keer laten testen, ik inmiddels ook. We staan dus quitte wat dat betreft.

Ik snap de relevantie niet zo. Ik had Covid in maart 2020 en toen kon ik me niet eens laten testen. Verder heb ik me nooit hoeven laten testen. De reden dat ik me in september heb laten testen is als bloeddonor.

Waarom heb jij je eigenlijk laten testen?

BerichtGeplaatst: Do Apr 08, 2021 19:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Dit noem ik: de boel open gooien. Punt.

HEALTH AND SAFETY PROTOCOLS FOR 2021 RANGERS GAMES AT GLOBE LIFE FIELD

· Masks will be required for all fans except when actively eating or drinking at their ticketed seats. That includes all concourse areas and when entering Globe Life Field.
    · Hand sanitizing stations will be available throughout the ballpark.
    · Globe Life Field will again be cashless, as it was for 2020 events. All tickets will be digital and only credit cards will be accepted at concession stands and retail locations.
    · Safe distancing will be enforced at ingress/egress, on concourses, and in concession lines, retail locations, and restrooms.
    · For entries, concessions stands and restrooms, distance markers are in place to remind guests to keep a safe distance from others. Standing areas behind seats along the main concourse are marked as unavailable at this time. Signage is in place throughout the building to remind everyone of the best practices of wearing a mask, washing your hands and keeping distance when possible.
    · No bags will be permitted except for those that are carried for medical reasons or manufactured diaper bags that accompany infants and young children. Single compartment purses and wallets smaller than 5” x 9” will also be allowed.
    · The Rangers worked with Major League Baseball to finalize health and safety protocols as it pertains to the seating bowl and the playing field at Globe Life Field. This includes the installation of plexiglass behind both dugouts and bullpens.

https://dfw.cbslocal.com/2021/04/02/health-safety-protocols-2021-texas-rangers-games-globe-life-field/

Fijn dat we nu vaststellen dat jij onder 'de boel opengooien' dus ook gewoon de plicht tot het dragen van een mondmasker schaart, de anderhalve meter, het ontsmetten van handen, etc. Laughing

BerichtGeplaatst: Do Apr 08, 2021 19:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
We gaan de volgende fase in van de pandemie. Het Europese Hof voor de Rechten van de Mens oordeelt dat landen hun burgers mogen verplichten om te vaccineren, indien zij tot de conclusie komen dat dit nodig is voor de volksgezondheid.

Bron: https://www.nu.nl/coronavirus/6126570/mensenrechtenhof-beslist-dat-landen-vaccinatieplicht-mogen-invoeren.html?redirect=1

De meest gerespecteerde reactie bij dat artikel:

Voor een veilige samenleving moet ongeveer 85% (?) van de mensen zijn gevaccineerd of anti stoffen bij zich dragen. We kunnen kijken of we dit zonder verplicht prikken kunnen halen. Maar als we dat niet halen ben ik zeker voor verplicht vaccineren. Ik wil niet dat mijn leven en vrijheid bepaald gaat worden door een paar weigeraars.

Ik denk dat heel veel mensen er zo over denken. We kijken hoever we vrijwillig komen, maar als Covid daar niet mee uit de wereld gaat, dan pakken we de carlossen in hun slaap Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Do Apr 08, 2021 22:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
de plicht tot het dragen van een mondmasker

En dan nu de praktijk;

Cliff schreef:

Meest gerespecteerde, haha. De uitgelichte reacties worden door nu.nl zelf geselecteerd ter verdediging van het overheidsbeleid.

Heb je ook de reacties gelezen die daar weer onder staan? Deze vond ik wel sterk;

Dus voor jouw vrijheid moeten anderen hun vrijheid opgeven... Bijzonder. Wat als een schoolmeester zegt dat alle kinderen pas de klas in mogen als 85% zijn schoenen heeft gelikt? Zijn de kinderen die er niet aan meewerken dan verantwoordelijk of is de schoolmeester een tiran?

Cliff schreef:
We kijken hoever we vrijwillig komen, maar als Covid daar niet mee uit de wereld gaat, dan pakken we de carlossen in hun slaap

Ik denk dat het precies andersom werkt; hoe minder mensen zich laten vaccineren, des te kleiner de kans dat we al die flauwekul waar jullie om schreeuwen door de strot geduwd krijgen. Want 25% van Nederland (of meer) maatschappelijk totaal buitenspel zetten is gewoon niet realistisch.

Cliff schreef:
Waarom heb jij je eigenlijk laten testen?

Specifieke corona-achtige klachten plus een volle agenda in het verschiet de komende tijd. Niet eens voor mezelf maar vooral voor anderen dus, zo sociaal ben ik namelijk wel, in tegenstelling tot wat jij telkens beweert over mij.
BerichtGeplaatst: Do Apr 08, 2021 23:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Nederland versoepelt ook begrijp ik. Of het verstandig is met de helft van de vaccinaties van Texas is de vraag. Zien we vanzelf wel he. Ik zie wel wie niet blij is:

Dit vind ik nou ook weer zo typisch hé?

Je zou zeggen dat het open gaan van terassen en winkels goed nieuws gevonden wordt in huize Cliff, maar nee hoor, meteen weer beren op de weg zien en een zure toon aanslaan, de rancune spat er werkelijk van af.

Ik vind het goed nieuws in ieder geval, vooral voor de ondernemers die hiernaar snakken.

Cliff schreef:
Ik denk dat deze man nogal last heeft van evangelie, niet wij. Ik vermoed zomaar dat zijn evangelie hem verbiedt vaccinaties te nemen... maar complimenten hoor carlos: je vindt de uitzonderingen weer prima in de fuik.

Je weet neem ik aan dat dit de gouverneur van Florida is, en dus in deze een grote staat vertegenwoordigt, net als Texas dat ook is? Lijkt me vrij relevant wanneer beide staten aangeven dat er geen vaccinatiepaspoorten zullen worden ingevoerd als ticket om deel te nemen aan het maatschappelijke leven.

Schrijf maar een boze brief naar die staten dan, in plaats van mij allerlei verwijten te maken die nergens op slaan.
BerichtGeplaatst: Do Apr 08, 2021 23:44 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Ik heb er niet echt een mening over.

Vind ik echt heel raar, je bent er namelijk iedere dag mee bezig hier en het is nogal een wezenlijk punt.
BerichtGeplaatst: Do Apr 08, 2021 23:48 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Elisabeth schreef:
Natuurlijk geef jij geen antwoord op een video van een Patholoog.

Die conclusies van die patholoog doen er niet toe als je een oversterfte hebt van 15.000 in 2020. Aan jou de vraag: waar komt die oversterfte vandaan?

Net als Carlos en Icesurfer kunnen en willen jullie die vraag niet beantwoorden. Omdat iedereen weet dat het wél door Covid komt.

Oversterfte? Ongeveer iedere dag in Nederland sterven er 400 mensen.....ouderdom, ziekte, ongelukken.....
Dus dat nu de eerste mensen van de geboortegolf gaan sterven, wordt niet meegenomen!
Verder als er geen autopsie wordt gepleegd is het onmogelijk te zeggen, waar iemand aan overleden is.
Luister naar de Patholoog en niet naar de ambtenaren of politici.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 0:04 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Mooi filmpje uit Canada:

Quote:
Yep, all it takes is for everyone to say “no”, or in this case “get out”

https://twitter.com/TheFreds/status/1379726235429974016

Razz
BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 1:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
En dan nu de praktijk

Niet relevant lijkt me. We hadden het over regels, er zijn regels in Texas. QED.

Quote:
Dus voor jouw vrijheid moeten anderen hun vrijheid opgeven... Bijzonder. Wat als een schoolmeester zegt dat alle kinderen pas de klas in mogen als 85% zijn schoenen heeft gelikt? Zijn de kinderen die er niet aan meewerken dan verantwoordelijk of is de schoolmeester een tiran?

En.. hoeveel likes kreeg dit belachelijke reactie Smile

Quote:
Want 25% van Nederland (of meer) maatschappelijk totaal buitenspel zetten is gewoon niet realistisch.

25%???? Laughing

https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/maatregelen-welbevinden/vaccinatiebereidheid

BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 1:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Je zou zeggen dat het open gaan van terassen en winkels goed nieuws gevonden wordt in huize Cliff, maar nee hoor, meteen weer beren op de weg zien en een zure toon aanslaan, de rancune spat er werkelijk van af.

Wat een onzin joh, ik schrijf nergens zoiets. Je leest weer eens totaal iets anders dan wat er staat - en niet de eerste keer.

Quote:
Ik vind het goed nieuws in ieder geval, vooral voor de ondernemers die hiernaar snakken.

Ik ook, ook voor mezelf.

Quote:
Je weet neem ik aan dat dit de gouverneur van Florida is, en dus in deze een grote staat vertegenwoordigt, net als Texas dat ook is? Lijkt me vrij relevant wanneer beide staten aangeven dat er geen vaccinatiepaspoorten zullen worden ingevoerd als ticket om deel te nemen aan het maatschappelijke leven.

Neh, ze gaan er niet eens over. Er is bv. geen Texaans of Floridaas (?) paspoort. Er is een VS-paspoort. Drie keer raden waar het beleid voor een vaccinatiepaspoort straks vandaan komt.

Quote:
Schrijf maar een boze brief naar die staten dan, in plaats van mij allerlei verwijten te maken die nergens op slaan.

Waarom? Omdat een paar gereformeerden iets vinden? Laat ze lekker.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 1:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Die conclusies van die patholoog doen er niet toe als je een oversterfte hebt van 15.000 in 2020. Aan jou de vraag: waar komt die oversterfte vandaan?
Net als Carlos en Icesurfer kunnen en willen jullie die vraag niet beantwoorden. Omdat iedereen weet dat het wél door Covid komt.

Elisabeth schreef:
Oversterfte? Ongeveer iedere dag in Nederland sterven er 400 mensen.....ouderdom, ziekte, ongelukken.....
Dus dat nu de eerste mensen van de geboortegolf gaan sterven, wordt niet meegenomen!

Jawel, wordt wel meegenomen.

Krijg ik nog antwoord? Nee he?

BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 1:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Mooi filmpje uit Canada

Ik zou zeggen: mooi filmpje uit de fuik. Goed gevonden!

BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 1:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:

Hoezo volgende fase?
Die uitspraak laat onverlet dat degenen die principieel tegen vaccineren zijn zich daarop kunnen beroepen, wanneer ze ergens van uitgesloten dreigen te worden omdat ze niet gevaccineerd zijn.

In Nl is 't bijvoorbeeld ook verplicht om dieren te verdoven aleer ze geslacht worden.
Maar Joden en Islamieten mogen met 'n beroep op hun godsdienstvrijheid toch onverdoofd slachten.

In Nl was 't in de tijd van de dienstplicht (formeel schijnt ze er trouwens nog altijd te zijn, maar dat ter zijde) wettelijk verplicht om na goedkeuring in dienst te gaan.
Maar evenzogoed konden degenen die zeiden daar gewetensbezwaren tegen te hebben dat weigeren, waarna ze 'n alternatieve plicht opgelegd kregen.

Wanneer 't dus onverhoopt zo ver zou komen dat in 'n Europees land 'n corona-vaccinatieplicht ingevoerd zou worden zullen degenen die gewetensbezwaren hebben tegen zo'n plicht, (bijvoorbeeld omdat het vaccineren een natuurlijk middel ter bestrijding van een funeste mondiale overbevolking dwarsboomt), dan zullen zij zich daar zeker op kunnen beroepen.

Verder zal ook 'n beroep op lichamelijke integriteit succesvol kunnen zijn. De overheid mag volgens internationale verdragen de burger niet verplichten tot iets dat strijdig is met deze integriteit.
In dat geval zal de overheid de bezwaarden moeten toestaan om te kiezen voor 'n alternatief, waarmee dit niet het geval is. Bijvoorbeeld elke dag 'n sneltest, 'n FFP-masker, 'n coronabol, of 'n afzonderlijke ruimte voor niet-gevaccineerden.

In het geval van het bovengenoemde arrest hebben de ouders zich beroepen op het recht op "respect voor privé-, familie- en gezinsleven".
In feite is in deze alleen het beroep hierop afgewezen.
'n Beroep op andere mensenrechten, godsdienstvrijheid en/of levensovertuiging blijft dus onverminderd mogelijk.
-
BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 1:48 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
En je discrimineert pas als je mensen in gelijke omstandigheden anders behandelt. Als jij uit levensovertuiging met een vergiet op je hoofd wil lopen en deze niet wil afzetten kun je ook niet in de petrochemie werken. Dat is evident, dat snapt iedereen en er is geen rechter die je in het gelijk stelt.

Het Pastafarisme is door de rechter niet geaccepteerd als 'n religie.
't Moet natuurlijk wel 'n beetje geloofwaardig en met steekhoudende argumenten onderbouwd zijn, wanneer men zich ergens op wil beroepen.

(Maar wanneer iemand bereid is z'n vergiet bovenop z'n verplichte helm te dragen dan zou ie wellicht toch nog aan de slag kunnen bij 'n raffinaderij). Rolling Eyes
-
BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 2:05 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Alcohol gebruiken en dan achter het stuur gaan zitten vormt 'n gevaar voor anderen.
Roken in het bijzijn van anderen vormt 'n gevaar voor anderen.
Beide worden enkel en alleen veroorzaakt door activiteiten van de desbetreffende persoon.
Daarom is 'n verbod op z'n plaats.

In geval van besmetting met het virus wordt het gevaar veroorzaakt door het virus, terwijl de persoon van wie 't overspringt naar 'n ander gewoon z'n alledaagse gang gaat zonder iets bijzonders te doen dat op zichzelf gevaar veroorzaakt.

Cliox schreef:
Roken is ook niet voor de wet verboden.

Wel in bepaalde locaties.
Maar zowel rijden met te weinig bloed in je alcohol als roken in bepaalde locaties zijn dingen die men maar achterwege hoeft te laten om geen gevaar meer te vormen voor anderen.
Bij 'n verplichting om je te laten vaccineren ligt dat heel anders.
Dan zou je zelf 'n gevaar (bloedproppen e.d.) moeten gaan lopen, plus je lichamelijke integriteit laten schenden, plus 'n pijnlijke gewaarwording en 'n aantal dagen ongesteldheid op je moeten nemen enkel en alleen om anderen minder risico te laten lopen op 'n besmetting met 'n virus.

Daar zit dus echt 'n hemelsbreed verschil met roken in localiteiten en alcohol achter het stuur.
-
BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 2:26 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Quote:
Eens in de twee of drie dagen zal ook nog wel kunnen.
En verder komen de sneltests er aan. Die kunnen aan de poort gedaan worden. Kosten zullen ook wel meevallen.
Uiteindelijk zal 't wel uitdraaien op effen in 'n pijpje blazen.

Cliox schreef:
Het verbaast me dat je dit als jurist oppert. Volgens schurkt dit tegen de AVG aan.

Testen is niks meer privacygevoelig dan het tonen van 'n vaccinatiebewijs.

Cliox schreef:
Los daarvan zou ik geen circus optuigen. Kwestie van bij medewerkers bekend maken wat de ingeslagen weg is, waarom die afslag wordt genomen en afscheid nemen van mensen die niet meewillen. Als je een grijs gebied gaat creëren en onderscheid gaat maken dan start je het traject van de oneindige discussie. Als de vaccinatiebereid 95% moet je dat aangrijpen en er handig gebruik van maken.

Tja, waar met mensen gewerkt wordt zijn er nou eenmaal verschillen.
'n Werkgever heeft 't wat dat betreft zeker graag zo homogeen mogelijk, maar er zijn nu eenmaal wetten die hem verbieden dit tot op zekere hoogte door te voeren.
Hij mag bijvoorbeeld ook niet zeggen van "Ik wil alleen nog maar Polen als werknemers omdat dat zo'n harde werkers zijn en ze weinig spats hebben".
Daardoor komt ie toch te zitten met 'n veelheid van nationaliteiten die ook formeel allemaal zo hun eigen bijzonderheden hebben, waar met alle extra kosten van dien rekening mee gehouden moet worden.
Zo zal 't dus ook zijn met wel- en niet-gevaccineerden.

https://www.rd.nl/artikel/922209-mag-mijn-werkgever-eisen-dat-ik-mij-laat-vaccineren-tegen-corona
-
BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 8:41 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Niet relevant lijkt me. We hadden het over regels, er zijn regels in Texas. QED.

Praktijk is niet relevant? Hahaha, Cliff toch. Je lijkt Cliox wel met je regeltjesgedram.

Praktijk lijkt me juist bij uitstek relevant, maatgevend zelfs.

Maar dan kom ik nog een keer terug op hetzelfde punt;

Ik vind het prima als we het zo organiseren als in Texas, dus een volle Kuip volgende week bij Feyenoord; geen afstandsregeltjes en mensen die zelf uitmaken of ze al dan niet een mondkapje willen dragen.

Jij vindt dat helemaal niet prima.

Dat is de kern van waar het hier om gaat. De rest is allemaal gezwam in de marge en vliegen afvangerij.

Cliff schreef:
Waarom? Omdat een paar gereformeerden iets vinden?

Is dat nou je nieuwe mantra; wanneer je voor persoonlijke vrijheid en lichamelijk zelfbeschikkingsrecht op komt dan ben je gereformeerd?

In dat geval ben ik dan maar 'gereformeerd', no problem. Laughing

Zoals gezegd ik zal me nooit verontschuldigen voor het verdedigen van basic vrijheid en zelfbeschikkingsrecht is een groot goed; ik bepaal zelf wel wat er wel en niet in mijn lijf gaat, mijn lichaam is geen eigendom van Pfizer of van de overheid om naar hartenlust op te experimenteren met spuitjes.

Tegelijkertijd besef ik ook dat veel mensen, het gros wellicht er heel anders in staat, en ik begrijp ook waarom.

75% van Nederland dat zich uiteindelijk zal laten vaccineren lijkt me geen onrealistische inschatting, ik moet nog maar zien of dat überhaupt gehaald wordt. Bij de Mexicaanse Griep viel het vies tegen en hebben ze meer dan de helft van alle vaccins kunnen wegflikkeren.
BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Cliff schreef:
Cliox schreef:

Voor een veilige samenleving moet ongeveer 85% (?) van de mensen zijn gevaccineerd of anti stoffen bij zich dragen. We kunnen kijken of we dit zonder verplicht prikken kunnen halen. Maar als we dat niet halen ben ik zeker voor verplicht vaccineren. Ik wil niet dat mijn leven en vrijheid bepaald gaat worden door een paar weigeraars.

Ik denk dat heel veel mensen er zo over denken. We kijken hoever we vrijwillig komen, maar als Covid daar niet mee uit de wereld gaat, dan pakken we de carlossen in hun slaap Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Typisch voor fascisten, communisten. Evil or Very Mad
Dit is dus waar het corona draadje tot nu toe op uit loopt.
Fascisme, communisme, great reset en de strijd voor vrijheid.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ja het is best extreem hier. Mensen in hun slaap spuitjes willen geven, 'voor de goede zaak'. Brrr.

Maar goed, ik kan het hebben, van Cliff nog net wel. Smile

Gisteren sprak ik mijn goede vriend, voor het eerst sinds de start van de pandemie face-to face. Die van D66, waarbij ik steevast politieke onderwerpen vermijd. En jawel hoor, ik had al vrij snel het idee dat ik in een weerwoorddiscussie aanbelandde met hem.

"Ik vertrouw de wetenschap."

"Ik vind het sociaal om te doen, voor de oudjes."

"Ik maak me nergens zorgen om."

En op mijn tegenargumenten:

"Daar heb ik allemaal niks van meegekregen."

Hij was best geshockeerd toen ik zei dat ik het niet deed, maar hij respecteerde mijn mening wel en zei me niet over te willen halen. Ook was hij tegen elke vorm van dwang en verplichting, maar hij vond het wel raar dat ik het niet deed. En dat laatste is natuurlijk wel een wezenlijk verschil met hoe het hier gaat.

Na een minuut of tien weer verder gegaan over leukere onderwerpen.

Vanochtend trouwens ook nog iemand gesproken, een meid van 27 jaar. Zij had de eerste prik AstraZeneca al gehad, maar wilde nu geen tweede prik meer halen door de berichten die zij zoal had opgevangen hierover sindsdien. Dus eigenlijk had ze er al spijt van.
BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Cliff schreef:

Elisabeth schreef:

Jawel, wordt wel meegenomen.

Krijg ik nog antwoord? Nee he?

Krijg ik nog een link naar die oversterfte? Nee hè!

BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2021 15:59 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Elisabeth schreef:
Cliff schreef:
Elisabeth schreef:
Natuurlijk geef jij geen antwoord op een video van een Patholoog.

Verder als er geen autopsie wordt gepleegd is het onmogelijk te zeggen, waar iemand aan overleden is.
Luister naar de Patholoog en niet naar de ambtenaren of politici.

Die sterfte zou nog veel hoger zijn geweest wanneer er geen maatregelen waren genomen.

Dan nog iets, of het nu ebola is of welke infectieziekte dan ook, altijd komt die vieze vleermuis weer om de hoek kijken. Je kunt ze gelijkstellen met ratten en muizen al eeuwenlang brengers van dood en verderf.

Weerwoord forum index » Buitenland