Geplaatst: Wo Apr 07, 2021 22:43 |
|
|
|
Volgens mij heeft Corwin zich een jaar lang met man en macht lopen verzetten tegen de boel opengooien, tenzij ik me vergis.
Daar zouden rampen op volgen, etc.
Dit noem ik: de boel open gooien. Punt.
Beetje flauw hoor, dat jullie het nu zo proberen te draaien dat het jullie gelijk zou bewijzen. Maar ok, je doet maar. We gaan in Nederland ook deze kant op naar het zich nu laat aanzien, langzaamaan komt het gelijk vanzelf mijn kant op. Er is namelijk geen andere optie volgens mij, de rek is er wel zo'n beetje uit. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 07, 2021 22:52 |
|
|
|
Natubico schreef: | Dus als ergens honderden illegalen 'n land binnenkomen door bovenop 'n trein te klimmen die de grens over rijdt, dan zijn 't de spoorwegen die de illegalen het land binnen halen? |
Cliox schreef: | Dan zullen spoorwegen hun controles moeten aanscherpen net zoals dat ook gebeurt in havengebieden om drugssmokkel tegen te gaan.
Blijft staan dat mensen het virus verspreiden. |
De spoorwegen kunnen hun controles nog zo aanscherpen, waar 't in deze om gaat is dat niet zij de illegalen het land in halen, maar dat de illegalen zelf (door een verboden gebruik te maken van de spoorwegen) het land binnendringen.
Blijft staan dat het virus zichzelf verspreidt door ongevraagd mee te liften op mensen (die gewoon hun dagelijkse ding doen).
- |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Apr 08, 2021 3:22 |
|
|
|
Cliox schreef: | De eigenaar maakt de spelregels en bepaalt hoe hij zijn personeel beschermt. |
Ow, altijd gedacht dat de Arbo-wet dat doet.
Cliox schreef: | Een vaccinatiebewijs wordt de norm. |
Zouden sommigen lekker makkelijk vinden, maar zo simplistisch zit de wereld niet in mekaar.
- |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Apr 08, 2021 3:32 |
|
|
|
Cliox schreef: | Wederom theoretisch gewauwel. Dan zullen die 5% per toeval op één en dezelfde afdeling moeten werken. Die kans is nul-komma-niks. |
Er kan van uitgegaan worden dat van het personeel dat op een en dezelfde afdeling werkt gemiddeld 5% geen vaccinatie wenst.
Is dus wel even wat anders.
Cliox schreef: | En daarbij, zie je het al voor je, dat je dagelijks naar een teststraat moet om op eigen kosten in eigen tijd je te laten testen? Elke dag opnieuw.
Dat houdt geen mens vol. |
Eens in de twee of drie dagen zal ook nog wel kunnen.
En verder komen de sneltests er aan. Die kunnen aan de poort gedaan worden. Kosten zullen ook wel meevallen.
Uiteindelijk zal 't wel uitdraaien op effen in 'n pijpje blazen.
- |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Apr 08, 2021 4:06 |
|
|
|
Quote: | In de Arbo-wet staat beslist nergens dat heel in het algemeen, dus ook in de openbare ruimte, het groepsbelang prevaleert boven het individuele.
Dat zou haar stelsel inderdaad hilarisch maken, ook al zou ze bedoelen het hierarchisch te doen zijn. |
Cliox schreef: | Dat staat er wel. Wat jij ervan vindt doet er niet toe. |
Zou dan graag even vermeld willen zien in welk(e) artikel(en) dat staat.
- |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Apr 08, 2021 4:17 |
|
|
|
Cliox schreef: | Wederom onjuist. Voor blootstelling aan biologische agentia zijn volledige hoofdstukken in de arbowet en EG-richtlijn opgenomen. Deze verplichten de werkgever gedegen onderzoek te doen naar de potentiële gezondheidsschade voor eigen mensen, bezoekers, omgeving en milieu, door blootstelling aan micro-organismen als zoönosen, bacteriën,virussen, schimmels, gisten, toxinen, prionen, protozoën, genetisch gemodificeerde organismen. |
Zal allemaal best Cliox, maar dat betreft ook weer het gevaar dat van bedrijven uit kan gaan.
't Ging nu over iemand die 'n tuin heeft waarin ook 'n fruitboom staat.
Wanneer deze bloeit, dan komen er nogal wat bijtjes op af en dan kan 't gebeuren dat zo'n bijtje over de schutting heen in de tuin van de buren terecht komt en daar de buurvrouw die net ligt te zonnen 'n pijnlijke verassing bezorgt.
Dan zal er toch wel niemand zijn die zegt dat eerstgenoemde die fruitboom uit z'n tuin moet verwijderen omdat die 'n risico op letsel veroorzaakt voor anderen.
Dit zijn dingen die horen bij het beloop van de natuur en die kan men niemand kwalijk nemen.
- |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Apr 08, 2021 8:12 |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Apr 08, 2021 8:18 |
|
|
|
Natubico schreef: | Cliox schreef: | Wederom onjuist. Voor blootstelling aan biologische agentia zijn volledige hoofdstukken in de arbowet en EG-richtlijn opgenomen. Deze verplichten de werkgever gedegen onderzoek te doen naar de potentiële gezondheidsschade voor eigen mensen, bezoekers, omgeving en milieu, door blootstelling aan micro-organismen als zoönosen, bacteriën,virussen, schimmels, gisten, toxinen, prionen, protozoën, genetisch gemodificeerde organismen. |
Zal allemaal best Cliox, maar dat betreft ook weer het gevaar dat van bedrijven uit kan gaan.
't Ging nu over iemand die 'n tuin heeft waarin ook 'n fruitboom staat.
Wanneer deze bloeit, dan komen er nogal wat bijtjes op af en dan kan 't gebeuren dat zo'n bijtje over de schutting heen in de tuin van de buren terecht komt en daar de buurvrouw die net ligt te zonnen 'n pijnlijke verassing bezorgt.
Dan zal er toch wel niemand zijn die zegt dat eerstgenoemde die fruitboom uit z'n tuin moet verwijderen omdat die 'n risico op letsel veroorzaakt voor anderen.
Dit zijn dingen die horen bij het beloop van de natuur en die kan men niemand kwalijk nemen.
- |
Het ging over aansprakelijkheid en dat je ten aanzien van de gang van de natuur geen verplichtingen of aansprakelijkheden kunt opleggen aan derden. Je had alleen niet stilgestaan bij biologische agentia. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Apr 08, 2021 8:25 |
|
|
|
Natubico schreef: | Quote: | In de Arbo-wet staat beslist nergens dat heel in het algemeen, dus ook in de openbare ruimte, het groepsbelang prevaleert boven het individuele.
Dat zou haar stelsel inderdaad hilarisch maken, ook al zou ze bedoelen het hierarchisch te doen zijn. |
Cliox schreef: | Dat staat er wel. Wat jij ervan vindt doet er niet toe. |
Zou dan graag even vermeld willen zien in welk(e) artikel(en) dat staat.
- |
Alweer? Ik heb nog niet zo heel lang geleden een link gepost naar het artikel in de arbowet. Daarbij beweer jij dat het hiërarchisch stelsel niet bestaat, dan heb jij een brengplicht, wie stelt die bewijst.
Indien jij stelt dat een collectieve maatregel niet prevaleert boven het dragen van een PBM, dan toon je dat maar aan. Ik zou me de moeite besparen en zo niet wens ik je succes. Laten we afspreken dat je niet reageert tenzij je het kan aantonen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Apr 08, 2021 8:51 |
|
|
|
Natubico schreef: | Ow, altijd gedacht dat de Arbo-wet dat doet. |
Onjuist. De arbowet bevat louter doelvoorschriften.
Quote: | Zouden sommigen lekker makkelijk vinden, maar zo simplistisch zit de wereld niet in mekaar.
- |
Niet makkelijk maar efficiënt en effectief. |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Buitenland