Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Formule 1 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 26, 27, 28
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 29, 2021 8:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Gisteren een enerverende openingsrace gezien. Red Bull heeft het strategische spel met Mercedes verloren waardoor Max op de baan zijn overwinning moest veiligstellen. Helaas stak de wedstrijdleiding daar een stokje voor. Zijn gewonnen plek moest hij weer teruggeven aan Lewis. Ik vind daar wat van. Hij was Lewis voorbij toen hij te wijd ging en Lewis ging daar 30 ronden lang te wijd.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 29, 2021 9:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Hoe vaak is Lewis Hamilton zelf buiten de baan getreden zonder daar ook maar enige (dreigende) penalty te hebben verkregen?

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 29, 2021 17:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Inderdaad heel droevig... De Mercedessen rijden 29 ronden buiten de baan bij bocht 4. Het was zelfs zo erg dat Max van zijn team te horen kreeg: doe dit ook maar.

En dan net die ene keer waarbij Max Hamilton inhaalt mag het niet.

Nu is het niet ongebruikelijk om vooral inhaalacties buiten de baan af te keuren, dus daar heb ik best begrip voor. Waar ik geen begrip voor heb is om het eerst 29 ronden toe te staan. Ik zeg maar even iets... stel dat het één tiende scheelt per ronde om bij bocht 4 een stuk af te snijden, dan praten we over zo'n 3 seconden winst. Max werd uiteindelijk tweede op 0,7 seconden achter Hamilton.

Die verloren tijd is natuurlijk niet allemaal bij elkaar op te tellen, dat snap ik ook wel... maar gisteren was de wedstrijdleiding niet consequent en dat geeft een nare nasmaak. Ze hadden duidelijk moeten stellen dat je niet 'offtrack' mag gaan om een bocht af te snijden. En doe je dat wel, dan zijn daar waarschuwingen en straffen voor. Daar hoef je geen 30 ronden voor te wachten en dan ook nog eens op het ultieme moment in te grijpen.

Max was op dat moment gewoon sneller en had de race moeten winnen. Toen hij de plek terug moest geven aan Hamilton moest hij ook nog eens van de racelijn, daar liggen stukjes rubber en woestijnzand... om dan nog een keer Lewis in te gaan halen met die rommel aan je banden voor één of twee ronden is niet te doen. Dat bleek ook.

Heel jammer dit, maar laten we hopen op meer vuurwerk.

En die Hamilton heeft op één of andere manier ook altijd geluk en Bottas altijd pech. Want waarom kreeg men het rechterwiel nou niet van die auto van Bottas en kon Hamilton gewoon wel een snelle stop maken. Je kunt overigens het zelfde zeggen over Peres/Verstappen, maar dat is nu eenmalig en Max had vorig jaar ook de nodige problemen met de auto. Bij Mercedes lijkt het bijna altijd zo te zijn dat als er eens iets mis gaat, het de auto van Bottas is. Of de auto van Hamilton met Russel achter het stuur...

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 29, 2021 20:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

De wedstrijdleiding had gewoon gelijk, laat daar geen twijfel over bestaan, maar als je 30 ronden tijdvoordeel toelaat moet je niet ineens op je strepen staan over positievoordeel.

Hamilton won niet alleen netto tijd maar kon ook banden sparen door telkens wijd te mogen. Bocht 4 is een bandenvreter als je deze neemt zoals het hoort.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 29, 2021 22:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb bij jou altijd het idee dat, zelfs als je exact mijn verhaal bevestigt, me toch tegenspreekt Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Mrt 30, 2021 14:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

BerichtGeplaatst: Di Apr 06, 2021 16:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Ik heb bij jou altijd het idee dat, zelfs als je exact mijn verhaal bevestigt, me toch tegenspreekt Very Happy

Dat heb ik verheven tot kunst. Very Happy

Overigens, iets anders, Lewis Hamilton is naar voren getreden als voorvechter voor meer diversiteit op de startgrid. Ik was verbaasd doen ik afgelopen weekend zag dat hij een kaasplank als rijdersduo heeft. Niet dat mij dat wat boeit, maar als je niet uitgesproken raakt over diversiteit op de startgrid is het zeer opmerkelijk.

BerichtGeplaatst: Za Apr 17, 2021 17:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Ik was verbaasd doen ik afgelopen weekend zag dat hij een kaasplank als rijdersduo heeft.

Die snap ik niet Smile

Iets anders... wat is er toch met Vettel? Volgens mij heeft hij de grootste moeite om rijkeluiszoontje Lance Stroll achter zich te houden. Sterker nog, vandaag werd hij verslag in de kwalificatie. Dat is een veelvoudige wereldkampioen echt onwaardig... die Lance kan best een beetje rijden maar iedereen weet toch dat hij alleen in F1 zit omdat hij in het team van zijn vader rijdt.

Ik snap echt niet meer wat er met Vettel aan de hand is. Volgens mij heeft hij geen zin meer. Bij Ferrari werd hij al aan alle kanten door Leclerc gepasseerd.

Volgens mij moet hij gaan nadenken over stoppen.

Verder ben ik van mening dat Hamilton een clown is

BerichtGeplaatst: Zo Apr 18, 2021 15:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het geluk van Hamilton lijkt wel nooit op de houden... hij vliegt van de baan en precies de ronde daarna komt een red flag situatie. Tijdens de red flag kan alles gerepareerd worden aan zijn auto en dat niet alleen... hij mag zichzelf ook ontdoen van een ronde achterstand.

Vergeet ook niet dat hij vorig jaar een race won op drie wielen. En vorige week kreeg hij de positie nog terug van Max om alsnog de overwinning te pakken.

Begint irritant te worden dit!

Weerwoord forum index » Sport