|
Het Westen was doodsbenauwd dat een aantal Nazi-beulen via een goede advokaat toch niet veroordeeld zouden worden voor hun daden.
Daarom werden vanuit die angst en een eigen veer in hun reet, door de overwinnaars pas na het begaan van de Nazi- misdaden, nieuwe wetten bedacht zodat het 100% zeker werd dat elke nazi die voor het Neurenberg tribunaal kwam, zijn, volgens "de Goeden" gerechte straf zou ondergaan.
Daarnaast hoopten de geallieerden dat het publiek ging vergeten, dat voor het gerief van generaals en bestuurders, voor de flauwe kul, Duitse steden zoals Dresden, inclusief hun burger bevolking waren plat gebombardeerd.
Het Neurenberg-tribunaal werd daardoor een afrekening door de overwinnaars, die nog maar weinig met het echte recht te maken had. Het werd daarom een ouderwetse Lynchpartij.
Persoonlijk had ik alle Nazi-kopstukken na de oorlog zonder pardon laten ophangen zonder al die poespas.
Een dag na de oorlog kwam een kennis met twee pistool mitrailleurs onder zijn arm bij mijn vader.
"Kom op" sprak de man, "Jij hebt toch ook in het verzet gezeten, ga mee NSBers oppakken"
"Ik wil niks met jullie helden van de laatste uren te maken hebben " antwoorde mijn pa. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|