Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 731, 732, 733 ... 738, 739, 740  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 8:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Cliox schreef:
Het is lege huls van Carlos.

Een lege huls van Carlos? Of de zoveelste lege, inhoudsloze reactie van Cliox?

Weet je soms niet wat een lockdown betekent? Geen idee waarom je dit zo loopt te promoten dan, als je toch denkt dat het geen impact heeft..

Je spreekt jezelf zo vaak tegen dat je er zo onderhand wel tureluurs van zult worden. Laughing

Je liegt dat het gedrukt staat. Ik spreek mijzelf niet tegen.

Je zwelgt in zelfmedelijden en uitspraken als (ik doe het in eigen woorden) 'dan blijf jij de hele zomer maar binnen zitten' zijn lege hulsen. Drogredenen. We hebben niet binnen gezeten en we hoeven niet binnen te zitten. Dus hou op met angstzaaien, kom uit die angstbubbel en stop met zelfmedelijden hebben. Je leven wordt er leuker op.

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 8:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:

Maar ook in de strijd om het roken tegen te gaan is men doorgeschoten inderdaad, daar ligt wel een parallel. Maar een roker hoeft enkel iets te laten om overal toegang tot te hebben, terwijl in dit geval iets heel anders wordt gevraagd.

Eigenlijk is dit precies hetzelfde: De overheid wil het risico voor de volksgezondheid buiten de deur houden. Sigarettenrook en corona zijn beiden schadelijke risicofactoren die dus niet welkom zijn op een plek waar veel mensen samenkomen.

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 8:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Welke rest? Overigens is dat toch precies wat je wilt, heel Zweden hangt aan elkaar van 'dringende adviezen'.

De rest zoals met hoeveel personen op bezoek enzo. Die dochter heeft dus nu ook al een hoge mate van keuzevrijheid: houdt ze zich wel of niet aan de "dringende adviezen".

Quote:
Snap nu echt niet meer wat je loopt te klagen.

Is niet klagen, we hadden t er over hoeveel verschil er nu werkelijk zit in verantwoordelijkheid tussen nu en de herstelnl-variant.

Quote:

Dat is echt onzin, dat weet je best. Er zijn ook een hoop studenten met overgewicht, longziekten (astma, COPD), auto-immuun ziekten, etc.

Ok, hoeveel studenten (zeg: jongeren van 18-25 jaar) zijn er overleden, op de IC of in het ziekenhuis beland door dit virus? Dat aantal is te verwaarlozen Cliff. Je hebt je bang laten maken.

Quote:

Alleen kluizenaars zijn afgezonderd Royy. Zit je op LinkedIn? Moet je eens een willekeurig Nederlands iemand opzoeken, ik durf te wedden dat er '2nd' of '3rd' achter staat. Je weet wat dat betekent toch?

Ieder mens is misschien wel lid van 10 groepen. Dat gaat exponentieel.

Sure, maar die groepen kwamen elkaar niet regulier tegen. Jij doet alsof in de samenleving normaalgesproken allerlei groepen dwars door elkaar leven en lopen. Dat is natuurlijk complete onzin, weet jij ook wel.

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 8:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Moppersmurf schreef:
carlos schreef:
Ik ken werkelijk helemaal niemand die zit te springen om dit vaccin

Ik wel. Heel veel zelfs. En in mijn vriendenkring zit niet één vaccinatie-weigeraar.

Het ligt er maar aan, in welke kringen je je begeeft. Jouw vrienden zouden mijn vrienden niet zijn.

Same here. Tot op heden heb ik niemand horen zeggen dat hij het vaccin niet wil. De mensen die ik spreek, zowel privé als zakelijk, zeggen allen zich te willen laten vaccineren.

Ik snap ook niet dat de grootste tegenstanders van de lockdown niets willen. Ben je dan überhaupt wel een tegenstander van de lockdown? Ik zie deze mensen meer als een sta-in-de-weg voor hun eigen geluk. Het zijn vaak ook van die notoire mopperkonten. Niets is goed.

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 8:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Moppersmurf schreef:
Jouw vrienden zouden mijn vrienden niet zijn.

Ach, het ligt op het puntje van mijn tong maar ik zal het maar voor me houden.. Rolling Eyes

We zullen vanzelf wel zien hoe groot de vaccinatiebereidheid uiteindelijk zal blijken te zijn. Ik hoop voor jullie dat het niet weer zo'n farce wordt als toen met de Mexicaanse Griep toen ze meer dan de helft van alle vaccins in containers hebben gegooid wegens gebrek aan belangstelling voor het vaccin. En toen hadden we ook al dezelfde paniekzaaiers als nu die iedereen dat vaccin probeerden op te dringen.

Histoire se repete..

Ook weer onjuist. De voorspelde uitbraak bleef uit.

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 10:06 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ach ja, whatever.

Nieuwsuur: Leugens en manipulaties door de WHO EN RIVM rond de Mexicaanse griep in 2009

Zoals ik al zei, histoire se repete..

Succes met dit debunken Cliox.

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

https://www.ad.nl/koken-en-eten/de-horeca-is-het-zat-en-sleept-de-staat-voor-de-rechter/

Goed zo maar nu dit:

Voorstellen

Minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) zei dit weekend met voorstellen te komen om weer publiek toe te laten bij evenementen en sportwedstrijden, maar bood nog geen perspectief voor een heropening van winkels, restaurants en cafés. Dit zorgde tot felle reacties bij winkeliers en horecaondernemers.

Op de vraag of de horeca begin maart kon starten met experimenten zoals nu met theaters gebeurt, antwoordde De Jonge: ,,Daar is nog geen besluit over genomen, het lijkt me aan de vroege kant. Beter behoedzaam en in kleine stapjes, dan spijt achteraf en terug naar af.” Ook voor de detailhandel kon hij nog niks concreets noemen.

Wat een zwevende idioot is die de Jonge toch.
Dus evenementen en sportwedstrijden (waar heel veel mensen op af komen) toe te laten.....
Maar over de winkels en horeca is het nog te vroeg?
En dit is een minister van Volksgezondheid? Arm Nederland.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1053281312/herstel-nl-onder-druk-gezet-om-te-stoppen-omdat-we-politiek-in-de-weg-zitten

Het rommelt bij Herstel-NL. Drie economen hebben zich teruggetrokken uit de campagne waarbij een groep wetenschappers en ondernemers voor grote versoepelingen van de coronamaatregelen pleit. De organisatie claimt door politiek Den Haag onder grote druk gezet te zijn om de campagne te staken, maar geeft daar geen bewijs voor. Herstel-NL besloot maandagavond uiteindelijk om door te gaan met de campagne.

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Moppersmurf schreef:
Joost Bakker schreef:
Het is vaccins nog NOOIT gelukt 1 luchtwegvirus bedwingen...

Oh? Is er dan ooit 70 tot 80% van de wereldbevolking gevaccineerd tegen een luchtwegvirus? Dat wist ik niet. Laat maar zien welk luchtwegvirus dan.

Er is nog nooit 1 luchtwegvirus bedwongen...

De kracht van het virus ligt in de snelle wereldwijde verspreiding die samengaat met een eindeloze reeks mutaties.
Hiertegen is een vaccin niet opgewassen, alhoewel tijdelijk een bepaalde mutatie afgeremd kan worden.
Tot een nieuwe mutatie opduikt.

Dit betekent dat we nooit verlost zullen worden van covid-19, zoals bij hiv al meer dan veertig jaar het geval is.

Men kan alleen maar hopen dat de mutaties - zoals bij de Spaans Griep - mogelijk afzwakken...
Maar dat is maar zeer de vraag, omdat de Spaanse Griep vooral onder jongeren toesloeg.

Verder kan men zich afvragen of het lukt jaar op jaar 80 % van de wereldbevolking een vaccin toe te dienen..
en of dat betaalbaar is....

De overige 20 % zal het virus blijven meedragen...

Houdt er ook rekening mee dat het vaccin op 5 % van de mensen niet werkzaam is...

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 12:06 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

carlos schreef:

Ik denk dat Cliox niet eens reden zal hebben om zelfs maar te proberen te debunken.

Wel altijd fijn te zien dat we nog echte onafhankelijke journalistiek hebben. MSM oleee! Very Happy

Laatst aangepast door Corwin op Di Feb 23, 2021 12:10, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

carlos schreef:
Ach ja, whatever.

Nieuwsuur: Leugens en manipulaties door de WHO EN RIVM rond de Mexicaanse griep in 2009

Zoals ik al zei, histoire se repete..

Juist Carlos, mensen worden bang gemaakt en denken dat de "Overheid" en de WHO allemaal hele eerlijke mensen zijn.
En niet despoten die niets liever Macht willen hebben over zoveel mogelijke mensen.
De farmaceutische industrie hebben ook te veel macht en het gaat alleen maar over GELD.

Dit zie je ook met de NGO's van ontwikkelingsorganisaties.
Onder het mom van "goed doen", krijgen ze miljarden belastinggeld en donaties van goed gelovigen.
En helaas ook met te grote "natuur-dieren organisaties" zoals de WNF.

Ondertussen wordt de economie wereldwijd kapot gemaakt.
Wat willen ze eigenlijk? Een grote armoede!

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Elisabeth schreef:

Het rommelt bij Herstel-NL. Drie economen hebben zich teruggetrokken uit de campagne waarbij een groep wetenschappers en ondernemers voor grote versoepelingen van de coronamaatregelen pleit. De organisatie claimt door politiek Den Haag onder grote druk gezet te zijn om de campagne te staken, maar geeft daar geen bewijs voor. Herstel-NL besloot maandagavond uiteindelijk om door te gaan met de campagne.

Ik zou grote druk om te stoppen wel terecht vinden. Misschien niet van de regering, maar wel van artsen, verplegers, sociologen, psychologen en vakbonden.
Mensen valse hoop geven is op het misdadige af!
BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Moppersmurf schreef:
Ik wel. Heel veel zelfs. En in mijn vriendenkring zit niet één vaccinatie-weigeraar.

Cliox schreef:
Same here. Tot op heden heb ik niemand horen zeggen dat hij het vaccin niet wil. De mensen die ik spreek, zowel privé als zakelijk, zeggen allen zich te willen laten vaccineren.

Inderdaad, hier ook.
En ik ken ook niemand die de lockdown en de avondklok leuk vindt, maar iedereen ziet er wel de noodzaak van in.

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 13:59 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Elisabeth schreef:

Juist Carlos, mensen worden bang gemaakt en denken dat de "Overheid" en de WHO allemaal hele eerlijke mensen zijn.

Mensen worden inderdaad bang gemaakt. Vooral door diegenen die ons proberen wijs te maken dat de vaccins niet al uitgebreid getest zijn.

Mogelijk denken mensen in Portugal dat de overheid en de WHO allemaal super eerlijk zijn. Maar in Nederland kom ik eigenlijk nooit zulke mensen tegen.
BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 15:26 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De overheid maakt de mensen al 50 jaar lang op tal van vlakken...

Wie tegen is moet monddood gemaakt en dat lukt voor velen met angst.
Angst je baan te verliezen is wel een van de effectiefste middelen... en de verklikkers
van Groen Linksch of Volks Verraad Dandy's zitten overal.

En voor Afrikanen en Moslims is roddel, laster en verklikken een natuurlijke culturele
specialiteit die ze hier gaarne toepassen wetende dat ze er voor beloont worden.

De angst is immers doorgedrongen tot alle kamers van onze laffe maatschappij...
Het lijkt 1941 wel in dat opzicht.

Er is nog overigens nooit 1 luchtwegvirus bedwongen... en daar moeten we ons niet druk over maken.

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 16:28 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Corwin schreef:
Elisabeth schreef:

Mensen worden inderdaad bang gemaakt. Vooral door diegenen die ons proberen wijs te maken dat de vaccins niet al uitgebreid getest zijn.

Kijk hier eens naar Corwin:

https://dissident.one/2021/02/22/cdc-929-doden-en-15-923-gewonden-na-experimentele-mrna-covid-injecties/

https://dissident.one/2021/02/21/spanje-tweede-pfizer-prikken-gestopt-nadat-46-verpleeghuisbewoners-stierven-na-eerste-prik/

https://dissident.one/2021/02/13/ziekenhuizen-in-frankrijk-en-zweden-schorten-vaccinatie-van-verplegend-personeel-met-astrazeneca-op/

https://dissident.one/2021/02/20/autopsie-wijst-uit-slechts-1-procent-van-de-onderzochte-covid-sterfgevallen-stierf-uitsluitend-aan-corona/

Maar op social media wordt dus alles geboycot als je dit op FB of op Twitter zou zetten.

Verder moeten normaal nieuwe vaccines of medicijnen jarenlang getest worden, voordat ze op de markt komen en dan nog.

Herinner jij nog de Softenon kinderen? Geboren zonder vingers of handen of voeten?
Dat ging om het medicijn thalidomide en werd voorgeschreven voor zwangere vrouwen die ochtend ziekte hadden.
Een goede vriend van mij is nu 74 jaar maar hij heeft aan iedere hand maar 2 vingers en gelukkig 2 duimen.
En mist een been dus loopt op een kunstbeen, hij was een van de duizenden slachtoffers van Thalidomide.
Dus vertrouw niet zoveel op medicijnen. En slik ze niet jarenlang want vaak controleren artsen niet of het nog wel nodig is.

https://isgeschiedenis.nl/nieuws/historisch-schandaal-de-softenon-babys

Een van de duizenden slachtoffertjes door een getest medicijn.

Quote:
Mogelijk denken mensen in Portugal dat de overheid en de WHO allemaal super eerlijk zijn. Maar in Nederland kom ik eigenlijk nooit zulke mensen tegen.

Ik heb al eerder protesten van Portugezen geplaatst en die zijn absoluut wanhopig.
Je kunt niet leven van €200,- per maand.
En veel mensen hier geven voedsel aan de werkeloze gezinnen.
Of staan er organisaties bij de ingang van een Super met een papieren zak waarop staat wat ze nodig hebben.
Zoals rijst, pasta, blikjes sardines, olijfolie en dat krijgen de gezinnen die niets meer hebben.

Dus verdiep je in deze waanzin en vooral wat die vaccinaties doen.

https://dissident.one/2021/02/18/ondanks-pandemie-bezetting-duitse-ziekenhuizen-in-2020-gedaald-geen-spoor-van-nationale-noodsituatie/

Wat Corona zelf betreft, is het beeld ook veel ontspannener: Gedurende de gehele periode van de eerste lockdown werden 286 Covid 19 patiënten opgenomen in de 80 klinieken van de Helios Groep; zo ongeveer het tegenovergestelde van de scenario’s die voor de burgers in heel Europa werden uitgespreid in het kader van een paniekscenario dat door de algemene staf van politici was voorbereid via Bergamo-horrorbeelden en kromme diagrammen.

De echte verschrikking was niet Corona, maar de schadelijke gevolgen van de lockdown: de auteurs van de studie tonen nauwgezet aan dat in plaats van een toename van het aantal gevallen, er integendeel een beangstigende afname was – bij patiënten met andere levensbedreigende ziekten, zoals gevallen van diabetes, hartaanvallen en beroertes, algemene longziekten, acute darmziekten en -ontstekingen, nier- en leverfalen of hersenbloedingen. De vrees van acute patiënten dat zij geen of geen adequate behandeling zouden kunnen verwachten in de klinieken, die overbelast zouden zijn en in ieder geval alleen gericht op de aanpak van de pandemie, kwam hier dus tot uiting. Met verwoestende gevolgen op lange en lange termijn, die opnieuw te verwachten zijn bij de tweede lockdown, waarbij de reguliere behandeling in de klinieken opnieuw afneemt en opnieuw operaties, preventieve onderzoeken en therapieën worden opgeschort en uitgesteld.

De doden die het gevolg zijn van deze politiek veroorzaakte verkeerde ontwikkeling, zijn de echte Lockdown-doden – en zij zullen pas na enige tijd merkbaar worden. Het is echter meer dan twijfelachtig of de verantwoordelijke politici die ze op hun geweten hebben, ooit ter verantwoording zullen worden geroepen.

Daar heb ik mij over verbaast, alsof iedere andere ziekte verdwenen is. Maar die krijgen geen behandeling, schandalig.

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 16:59 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Zo worden mensen dus inderdaad bang gemaakt.
BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 17:27 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Joost Bakker schreef:

En 40 jaar geleden woog een mobiele telefoon 15 kilo.

Nieuwe technieken hebben vaccins opgeleverd die tot wel 95% dekken, waardoor het R-getal snel naar beneden kan.
Bovendien kan met die nieuwe techniek het vaccin binnen een paar maanden aangepast worden aan nieuwe mutaties.

Productie en distributie van de vaccins is nog wel een dingetje. Maar ook dat zal steeds sneller gaan.
Het grootste probleem is mensen die steeds dezelfde zinnen herhalen in plaats van voor het vaccin te gaan.

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 17:27 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

@Corwin:
En terecht, je zou maar een Softenon baby krijgen.
En deze berichten over de vaccine krijg je niet te horen op de MSM.
Niet bang maken maar alert maken, de bangers zitten achter hun ramen te bibberen.
Come on man, wake up.

Laatst aangepast door Elisabeth op Di Feb 23, 2021 17:34, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 17:33 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Moppersmurf schreef:
Joost Bakker schreef:

En 40 jaar geleden woog een mobiele telefoon 15 kilo.

Nieuwe technieken hebben vaccins opgeleverd die tot wel 95% dekken, waardoor het R-getal snel naar beneden kan.
Bovendien kan met die nieuwe techniek het vaccin binnen een paar maanden aangepast worden aan nieuwe mutaties.

Productie en distributie van de vaccins is nog wel een dingetje. Maar ook dat zal steeds sneller gaan.
Het grootste probleem is mensen die steeds dezelfde zinnen herhalen in plaats van voor het vaccin te gaan.

Wat is een R-getal?
Risico?
Nog steeds moet je vaccines testen, wie is het proefkonijn?
Jij of ??? En werkt niet op muizen.
En ik ben tegen vivisectie.

Maar de influenza heeft altijd bestaan en kan dodelijk zijn maar voor 99% herstellen mensen zich.
Dus geen reden om de economie kapot te maken.

BerichtGeplaatst: Di Feb 23, 2021 21:12 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Elisabeth schreef:
@Corwin:
En terecht, je zou maar een Softenon baby krijgen.
En deze berichten over de vaccine krijg je niet te horen op de MSM.
Niet bang maken maar alert maken, de bangers zitten achter hun ramen te bibberen.
Come on man, wake up.

Uiteraard komt softenon niet op MSM als het over vaccins gaat. Duh!

Jij klaagde over bang maken, terwijl jij overduidelijk en zelfs in extreme mate aan bangmakerij doet, compleet met erge foto.
BerichtGeplaatst: Wo Feb 24, 2021 1:07 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Iedere keer wanneer je denkt dat het niet gekker meer kan...

https://www.weforum.org/videos/21559-mask-tech-uplink

Het World Economic Forum promoot een 'smart mask' aangesloten op je telefoon, dat;

- je ademhalingsritme bij houdt
- je CO2 level bij houdt
- je vertelt wanneer je een paar teugen verse lucht moet inademen
- je waarschuwt wanneer je je masker vergeet op te zetten

Haha, wie wil dat nou niet. Laughing

Man man man...compleet gek geworden zijn ze. Ik weet echt niet of ik hier nou om moet lachen of om moet janken.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 24, 2021 1:41 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Niet druk om maken zou toch ook een optie moeten zijn.
BerichtGeplaatst: Wo Feb 24, 2021 8:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Herinneren jullie je nog dat types zoals die Bruls liepen te brullen over "covidioten" toen de stranden vol lagen afgelopen zomer?

Inmiddels hebben Britse wetenschappers laten doorschemeren dat al die zomerse drukte op stranden niet één uitbraak van covid heeft veroorzaakt. Al die mensen die toen verontwaardigd waren over die covidioten, waren dus eigenlijk zelf de idioten..

https://www.standard.co.uk/news/health/no-covid-outbreaks-beaches-b920133.html

Wat voor die stranden geldt, geldt natuurlijk net zo goed voor een demo, een festival, of een spontaan feestje in het Vondelpark..

Allemaal heisa om niets. En maar schelden op mensen die niets verkeerd doen, dit moet haast wel de meest belachelijke hysterie ooit zijn. Evil or Very Mad

Ik weet niet of het heisa om niets is. Waarom zouden we het met voeten treden van de wet niet mogen veroordelen? Wat vind je ervan dat iemand met 5 borreltjes op achter het stuur stapt? Moeten we daar dan wel heisa over maken?

BerichtGeplaatst: Wo Feb 24, 2021 8:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Cliff schreef:
Elisabeth schreef:
Kom maar op met een andere video die het tegendeel bewijst.

't Is jouw tactiek: onzin plaatsen en anderen je ongelijk laten bewijzen. Ga ik niet meer in mee. Wie stelt die bewijst.

Je krijgt er nog ééntje cadeau: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/02/minder-faillissementen-in-2020

Ik moet wel heel hard lachen Cliff.

In december 2020 zijn er voor zittingsdagen gecorrigeerd 40 bedrijven minder failliet verklaard dan in november, meldt het CBS. Met het decembercijfer is ook het cijfer voor het hele jaar bekend. In 2020 zijn 2.703 bedrijven failliet verklaard. Dat is het laagste aantal faillissementen in 20 jaar.

Dus met een lockdown en maanden lang geen omzet draaien, is het de laagste aantal faillissementen in 20 jaar?
Hoe is dat mogelijk?
Ik plaats geen onzin. Het rapport over de situatie in Portugal is ook geen onzin maar een bewijs.
Ga eens praten met ondernemers in plaats grafieken neer te zetten.

In het stadscentrum waar ik woon is nog geen winkel verdwenen. Integendeel, er is een grote drogisterij geopend en zijn maar liefst 3 restaurants bijgekomen. Twee restaurants bestonden al en waren voor de lockdown al gesloten maar hebben een nieuwe eigenaar en zijn of gaan weer open. Restaurants hebben fysiek geen mensen meer binnen dat neemt niet weg dat mensen toch eten bestellen. En meer dan ooit!

Er zijn dus ook gewoon succesverhalen. Het is niet alleen kommer en kwel en bedrijven komen en gaan nu eenmaal. Ook dat is geen nieuw fenomeen wat tijdens de coronaperiode is ontstaan. In 2020 bereikte het aantal faillissementen zelfs een record laagte. Ondernemers krijgen nu steun om overeind te blijven waar ze dat wellicht niet zouden krijgen bij een 'organisch' faillissement.

Weerwoord forum index » Buitenland