Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Verkiezingen TK'21 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Wat ga je stemmen voor TK'21?
VVD
15%
 15%  [ 2 ]
PVV
30%
 30%  [ 4 ]
CDA
0%
 0%  [ 0 ]
D66
0%
 0%  [ 0 ]
GL
0%
 0%  [ 0 ]
SP
0%
 0%  [ 0 ]
PvdA
0%
 0%  [ 0 ]
CU
0%
 0%  [ 0 ]
PvdD
0%
 0%  [ 0 ]
SGP
0%
 0%  [ 0 ]
Denk
0%
 0%  [ 0 ]
FvD
38%
 38%  [ 5 ]
Anders
0%
 0%  [ 0 ]
Ik stem niet
15%
 15%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 13

BerichtGeplaatst: Za Feb 20, 2021 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Mark Rutte schrijft weer eens een open brief.

Hebben wij hier als een soort open brief nog reacties op?

BerichtGeplaatst: Za Feb 20, 2021 14:20 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Je moet na zoveel gebroken verkiezingsbeloften maar durven...

Quote:
We zitten nu ook in verkiezingstijd. Veel politici doen dan beloften en komen met hun eigen plannen die zij als de enige oplossing presenteren. Ik denk dat het in deze bijzondere tijd niet realistisch is beloften te doen. Bovendien worden verschillen uitvergroot. We moeten juist de verbinding zoeken, want alleen samen komen we uit deze crisis.

https://t.co/7DVQ0marZm?amp=1

Dit komt een beetje over als een aanmaning richting de concurrentie zich niet te onderscheiden door zich te profileren, maar tegen elkaar op te bieden hoe meer van hetzelfde aan mogen schuiven bij Rutte zij zijn. Waar is het dan eigenlijk nog verkiezings(campagne)tijd voor? Kunnen we de verkiezingen dan niet gewoon afgelasten?

BerichtGeplaatst: Za Feb 20, 2021 14:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
Straks gaan we waarschijnlijk met een brede coalitie verder. Ik wil u graag bijpraten over de gedachten die ik daarbij heb. Want er is veel te doen! Met de volgende drie dingen gaan we na de crisis als het aan mij ligt in elk geval direct aan de slag:

Zorgen dat mensen werk hebben en dat onze economie weer gaat groeien.
De zorg versterken, ook om beter voorbereid te zijn op een volgende gezondheidscrisis.
Een sterke overheid, met een menselijk gezicht én de kracht om mensen te beschermen.

https://t.co/7DVQ0marZm?amp=1

Quote:
Straks gaan we waarschijnlijk met een brede coalitie verder. Ik wil u graag bijpraten over de gedachten die ik daarbij heb. Want er is veel te doen! Met de volgende drie dingen gaan we na de crisis als het aan mij ligt in elk geval direct aan de slag:

Is er ook al een stip aan de horizon wat betreft na de crisis? En wat in de tussenliggende fase?

Quote:
Zorgen dat mensen werk hebben en dat onze economie weer gaat groeien.

Dat wil iedereen wel en dat belooft ook iedereen wel. Hoe trap je een open deur in?

Quote:
De zorg versterken, ook om beter voorbereid te zijn op een volgende gezondheidscrisis.

Dat is de afgelopen 20 jaar bij beleid niet gebeurd. En welke partijen hebben in welke tijdvakken regeringsverantwoordelijkheid daarvoor gedragen? En na 20 jaren hierin min of meer gefaald te hebben gaat het nu wel allemaal gebeuren?

Quote:
Een sterke overheid, met een menselijk gezicht én de kracht om mensen te beschermen.

Dan vrees ik dat een sterke overheid zich niert uit in kwaliteit, maar in kwantiteit. Dus wel een grotere en duurdere overheid, maar niet met de bijbehorende extra kwaliteit die je er van mag verwachten. Wel meer ambtenarij en regelgeving en wetgeving, hogere belastingen etc. En hoort bij een sterkere overheid ook dat als er dingen mis gaan er weer niemand voor verantwoordelijk is?

BerichtGeplaatst: Zo Feb 21, 2021 20:34 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Hmm die brede coalitie staat me absoluut niet aan.

BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2021 10:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/13859/artikel/2370117-azarkan-zegt-verkiezingsuitzending-nieuwsuur-af-vanwege-oververmoeidheid

U mag van Allah niet jokken meneer Azarkan...

BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2021 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik ben nu aan het nadenken over JA21 (Eerdmans) of eventueel CDA (maar dan specifiek voor Hoekstra of Omtzigt).

BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2021 17:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Ik ben dus zelf voor het eerst in mijn kiezende leven aan het twijfelen.

- Ik vind dat de VVD te weinig herkenbaar VVD-beleid heeft weten te bereiken
- Ik sta niet te juichen bij de aanpak van het covid-verhaal
- Ik vind Rutte een sympathieke man, maar denk ook dat ie lang genoeg heeft gezeten
- Ik kan echter nog geen serieus alternatief bedenken. Heb even nagedacht over FvD, totdat daar de bruine shit tegen de muren vloog.

Nederland handelt in lijn met westerse landen. De medische wetenschap bepaalt op hoofdlijnen de route. Ik denk niet dat je hier kunt spreken van een kabinetsbeleid.

BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2021 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Ik heb ook geen idee. Misschien biedt de stemwijzer uitkomst.

Bij mij niet. VVD stond bovenaan. Laughing

BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2021 17:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Blens schreef:
Ik stem FvD omdat ik momenteel geen andere optie zie. Als ik kijk naar het gedrag van het zittend pluche dan zie ik geen enkele verandering die hoop biedt.

Baudet is een soort van omgekeerde Koning Midas, alles wat hij aanraakt verandert in bruine derrie. Dit ongeleid projectief heeft er een janboel van gemaakt.

BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2021 17:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
En jullie denken nog steeds dat de verkiezingen door zullen gaan??

Haha, ok.

Jazeker.

Cliff schreef:
Nee, ik denk dat het uitgesteld wordt.

Ik zou niet weten waarom.

BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2021 18:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Baudet is goed bezig hoor. Smile

Ik herhaal; 10-15 zetels zit er wel in. Minimaal.

Mensen zijn echt klaar met de leugens en dat zal onherroepelijk van invloed zijn bij deze verkiezingen. Kijk anders maar naar hoe het in Amerika ging; vier jaar lang niets dan haatdragende berichtgeving over Trump uitgezonden, er werkelijk alles aan gedaan om de man af te schilderen als een gevaar, een landverrader, een gek, een racist etc. en hij haalt gewoon bijna 75 miljoen stemmen.

Holle verkiezingsretoriek. Geen beschaafd land voert de strategie van Baudet uit. Het is wensdenken. Baudet misbruikt de pandemie om mensen aan zich verbinden en heeft carte blanche, hij hoeft het immers niet waar te maken en roept wat tegenstanders willen horen. Mensen die denken dat zij hun vrijheid terugkrijgen als ze op Baudet stemmen of de lockdown plots wordt opgeheven zullen van een koude kermis thuiskomen. Het is een utopie. Een stem op Baudet is een verloren stem.

BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2021 18:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Cliox schreef:

De verkiezingen draaien grotendeels op vrijwilligers: de mensen bij de stemhokjes, de tellers, etc. Dit zijn ook nog eens vaak oudere mensen/gepensioneerden.

Ik ken er best veel die altijd als vrijwilliger optreden bij verkiezingen. Ze maken daar een leuk dagje/uitje van en krijgen er nog een vrijwilligersvergoeding voor. Maar al deze mensen zeggen nu dat dit het risico niet waard is. Bovendien is het ook niet leuk meer, want ze deden het ook voor sociale contacten. Als jij in het stembureau van je wijk zit, zie je al je buurtgenoten langskomen en normaal maak je dan met iedereen een praatje. Daar is het ze om te doen.

Dat zit er nu waarschijnlijk niet in. Mensen mogen naar binnen, stemmen, naar buiten. Met maar één tegelijk vermoed ik en wel een beetje doorschuiven. De oude vrijwilligers in het stembureau hebben dus én hun sociale contact niet, en lopen extra risico als er per dag een man of 100 binnenkomt.

Waarom zouden ze daar gaan zitten als vrijwilliger? Extra risico lopen en minder sociaal contact dus... het zal erg afhangen van deze mensen of de verkiezingen uitgesteld worden.

BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2021 20:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Nederland handelt in lijn met westerse landen. De medische wetenschap bepaalt op hoofdlijnen de route. Ik denk niet dat je hier kunt spreken van een kabinetsbeleid.

Zweden. Verenigde Staten.

Nederland kent nu een van de zwaarste lockdowns van de westerse wereld. Politieke keuze. Accepteer ik niet, maar dat zei ik al in een ander topic.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2021 1:13 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik denk trouwens niet langer dat de verkiezingen nog uitgesteld gaan worden, dan hadden ze de aankondiging al moeten doen zo onderhand. Had het wel verwacht maar met de versoepelingen die ze nu hebben doorgevoerd lijkt het me toch wel vrij onwaarschijnlijk dat ze alsnog gaan afgelasten.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2021 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Cliox schreef:

Nederland kent nu een van de zwaarste lockdowns van de westerse wereld. Politieke keuze. Accepteer ik niet, maar dat zei ik al in een ander topic.

De maatregelen van Zweden wijken nauwelijks af van die van Nederland. Ik heb de maatregelen verschillende keren geplaatst en gevraagd om de verschillen te benoemen, dat bleef helaas onbeantwoord. De handicap van Zweden is dat het dringende adviezen betreffen en zij dus niet kunnen handhaven. Zweden compenseert dat door misschien wel als eerste Europese land het verspreidingsgetal aan te vallen door een vaccinatiebewijs te eisen. Als we die kant opgaan vind ik dat ook prima.

Er is geen beschaafd land wat het virus laat uitwaaien. De coronastandpunten van Forum raken dan ook kant noch wal. De motie van Baudet om risicogroepen te isoleren, zorgcapaciteit uit te breiden en vrijheidsbeperkende coronamaatregelen per ommegaande te beëindigen is dan ook verworpen. De kamer was unaniem. Het zijn moties voor de bühne. Ik heb de sociale media er niet op nageslagen maar de kans is groot dat zij groot uitpakken met deze uitslag. De term democratie geldt alleen als het hen uitkomt.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/moties/detail?id=2021Z03706&did=2021D08192

Resumé, ik acht Forum kansloos om mee te regeren. Ze worden niet de grootste partij en zullen niet worden uitgenodigd om aan te schuiven aan de onderhandelingstafel. Baudet heeft zijn partij feitelijk buitenspel gezet. Ik zie het als noodkreet om mensen aan zich te verbinden. Regeren was geen optie dan maar een alternatieve strategie toepassen om schade te beperken. Hij misbruikt de pandemie voor electoraal gewin en blijft alleen achter, roepende in de woestijn.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2021 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Cliff schreef:

Cliox schreef:

De verkiezingen draaien grotendeels op vrijwilligers: de mensen bij de stemhokjes, de tellers, etc. Dit zijn ook nog eens vaak oudere mensen/gepensioneerden.

Ik ken er best veel die altijd als vrijwilliger optreden bij verkiezingen. Ze maken daar een leuk dagje/uitje van en krijgen er nog een vrijwilligersvergoeding voor. Maar al deze mensen zeggen nu dat dit het risico niet waard is. Bovendien is het ook niet leuk meer, want ze deden het ook voor sociale contacten. Als jij in het stembureau van je wijk zit, zie je al je buurtgenoten langskomen en normaal maak je dan met iedereen een praatje. Daar is het ze om te doen.

Dat zit er nu waarschijnlijk niet in. Mensen mogen naar binnen, stemmen, naar buiten. Met maar één tegelijk vermoed ik en wel een beetje doorschuiven. De oude vrijwilligers in het stembureau hebben dus én hun sociale contact niet, en lopen extra risico als er per dag een man of 100 binnenkomt.

Waarom zouden ze daar gaan zitten als vrijwilliger? Extra risico lopen en minder sociaal contact dus... het zal erg afhangen van deze mensen of de verkiezingen uitgesteld worden.

Verkiezingen moeten nu anders ingeregeld worden en daarvoor zijn vrijwilligers nodig. In plaats van leslokalen in scholen kunnen zij nu uitwijken naar sportcentra die gesloten zijn. Daarnaast kan worden gekeken om opslagtenten te plaatsen die je volledig kunt openzetten. Als je afstand houdt, zorgt voor spatschermen, mondmaskers draagt kun je verkiezingen prima door laten gaan. De boel iets ruimer opstellen is geen enkel probleem met zoveel leegstand.

Dus meer stemlocaties, meer dagen, ruimere opzet, ik kan tientallen voorbeelden bedenken om het mogelijk te maken. En nu winkels toch gesloten zijn, zijn er vast meer vrijwilligers te vinden die tegen een ruime beloning een handje toe willen steken.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2021 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Ik denk trouwens niet langer dat de verkiezingen nog uitgesteld gaan worden, dan hadden ze de aankondiging al moeten doen zo onderhand. Had het wel verwacht maar met de versoepelingen die ze nu hebben doorgevoerd lijkt het me toch wel vrij onwaarschijnlijk dat ze alsnog gaan afgelasten.

Natuurlijk gaat dat gewoon door. Niet zo pessimistisch joh! Het glas is halfvol. Wink

BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2021 13:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Er is defacto nauwelijks verschil tussen Zweden en de andere landen in de EU.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2021 13:33 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Nou ja het is maar wat je pessimistisch noemt. Ik noem het eerder realistisch.

Het zou niet reëel zijn om nu alsnog af te gelasten denk ik, dan hadden ze bij de vorige persco de aankondiging moeten maken en geen versoepelingen moeten doorvoeren. Maar ach, je weet het maar nooit nietwaar?

BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2021 13:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Verkiezingen moeten nu anders ingeregeld worden en daarvoor zijn vrijwilligers nodig. In plaats van leslokalen in scholen kunnen zij nu uitwijken naar sportcentra die gesloten zijn. Daarnaast kan worden gekeken om opslagtenten te plaatsen die je volledig kunt openzetten. Als je afstand houdt, zorgt voor spatschermen, mondmaskers draagt kun je verkiezingen prima door laten gaan. De boel iets ruimer opstellen is geen enkel probleem met zoveel leegstand.

Nou ja Cliox, nergens benoem ik ruimte-of locatieproblemen. Die zijn er genoeg. En maatregelen zijn er ook genoeg om het door te laten gaan.

De kern van het verhaal is: waarom zouden oude vrijwilligers uit de risicogroep gratis extra risico gaan opzoeken?

Quote:
En nu winkels toch gesloten zijn, zijn er vast meer vrijwilligers te vinden die tegen een ruime beloning een handje toe willen steken.

Dat zou wel kunnen. Misschien kunnen jongeren en mensen die nu geen werk hebben hier een grotere rol in gaan spelen. Maar zover zie ik ze niet. Heb nog even geïnformeerd bij de gemeente, ongeveer 40% van de mensen die voorgaande jaren opgeroepen werden als vrijwilliger geven aan dat nu weer te willen. Een deel twijfelt nog, ook ongeveer 40% heeft al afgezegd.

Ben benieuwd of alle gemeenten het gaat lukken om voldoende vrijwilligers te vinden.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2021 14:05 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Er is defacto nauwelijks verschil tussen Zweden en de andere landen in de EU.

Zweden heeft consequent scholen, horeca, winkels, sportscholen, theaters, bioscopen OPEN gehad, Cliff. Noem jij dat maar nauwelijks verschil...

BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2021 14:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Leugens Royy: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=604155#604155

BerichtGeplaatst: Vr Feb 26, 2021 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ok zonde, ik had dat anders in mn hoofd. Nah ja, we zien nu dat alle maatregelen uiteindelijk tot hetzelfde resultaat leiden, dus tja.

BerichtGeplaatst: Za Feb 27, 2021 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik stem al jaren op de PVV. Maar toch deed ik deze keer het kiescompas.
Hoewel ik speciaal alle religieuze richtingen had ontweken kwam ik bij de SGP uit, met zijdelings de PVV..
Voor de aardigheid vroeg ik wat buurvrouwen en mijn vrouw om ook het kieskompas te doen. Ook die kwamen allemaal bij de SGP terecht.
Dan vraag ik me af of de SGP nog de enige echt vaderlandse partij is. Hoewel ik niet op hen zal stemmen.
Ik vraag me af hoeveel anderen hier in de buurt van de SGP uitkomen, buiten de religieuze richting .

BerichtGeplaatst: Za Feb 27, 2021 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

Nou ja Cliox, nergens benoem ik ruimte-of locatieproblemen. Die zijn er genoeg. En maatregelen zijn er ook genoeg om het door te laten gaan.

De kern van het verhaal is: waarom zouden oude vrijwilligers uit de risicogroep gratis extra risico gaan opzoeken?

1. Dat doen ze niet, want extra maatregelen; meer stemlocaties, minder mensen, verder uiteen, maatregelen toepassen;
2. Indien dat wel het geval zou zijn moet je zoeken naar andere vrijwilligers. Dat moeten nu geen probleem zijn.

Het is een kwestie van organiseren en faciliteren. Ik zie nul beren op de weg.

Quote:
Dat zou wel kunnen. Misschien kunnen jongeren en mensen die nu geen werk hebben hier een grotere rol in gaan spelen. Maar zover zie ik ze niet. Heb nog even geïnformeerd bij de gemeente, ongeveer 40% van de mensen die voorgaande jaren opgeroepen werden als vrijwilliger geven aan dat nu weer te willen. Een deel twijfelt nog, ook ongeveer 40% heeft al afgezegd.

Ben benieuwd of alle gemeenten het gaat lukken om voldoende vrijwilligers te vinden.

Jawel hoor.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici