Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Typiche vrouwen en mannen baantjes.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Typiche vrouwen en mannen baantjes.
BerichtGeplaatst: Ma Feb 08, 2021 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Typische mannenbaantjes zijn er in de bosbouw, vroeger als zeeman en in de bouw of internationaal vrachtwagenchauffeur.
Vrouwenwerk zijn de baantjes die je vanaf een bureau kunt verrichten, naast verzorgende beroepen zoals verpleegster en moeder.
Daarnaast zijn er een aantal geen vlees of vis baantjes die geschikt zijn voor beide seksen.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 08, 2021 15:16 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Het is niet zo dat die mannelijke beroepen gesloten zijn voor vrouwen. Voor veel vrouwen zijn ze kennelijk niet aantrekkelijk.

40 jaar geleden kwam ik op een bouw al een vrouwelijke stukadoor tegen, niemand keek daar van op.

In de werkplaats van mijn garage loopt een vrouwelijke monteur rond, geen dragonder, gewoon een leuke meid.

Bij een schildersbedrijf dat ik ken, loopt een vrouwelijke schilder rond, kwam uit de verpleging. Ze is inmiddels ploegleider en niemand vindt dat gek.

Je ziet inmiddels ook veel vrouwelijke vrachtwagenchauffeurs.

Op de administratie zie je veel vrouwen, en dat is goed, vrouwen zijn daar veel geschikter voor dan mannen.

BerichtGeplaatst: Di Feb 09, 2021 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

In het onderwijs meer vrouwen dan mannen, behalve in het management. Daar maken vrouwen zich dan vaak druk om, maar inmiddels hebben we ook staatjes fulltime/parttime ernaast gelegd.

Dan wordt het allemaal vrij duidelijk: mensen die fulltime werken, ongeacht geslacht, maken meer kans op promotie naar een hogere functie. Mensen die parttime werken niet.

Het probleem van het 'glazen plafond' zit hem vooral in de parttimers, en dat blijken veel vaker vrouwen dan mannen. En nee, dat heeft tegenwoordig echt niet meer met kinderen te maken.

BerichtGeplaatst: Di Feb 09, 2021 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Persoonlijk vind ik wel dat in het basisonderwijs veel te veel vrouwen werken. En over het alge3meen zijn dat ook nog allemaal van die tuthola's die alleen maar lief kunnen zijn en toe kunnen geven.
Het resultaat daarvan zien we: een generatie die verwend is, geen tegenslag kan hebben, geen discipline en geen geduld heeft.

BerichtGeplaatst: Di Feb 09, 2021 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Veel beroepen zijn vrouwvriendelijker geworden . BV vrachtwagen chauffeur. Wij haalden vroeger heipalen rond 30 meter uit Beieren en Oostenrijk. Deze bomen moesten we alleen laden ergens boven op een berg. De meeste vrouwen zijn daar lichamelijk niet op gebouwd.
Ook zie ik vaak dat in de sportverslaggeving de man en vrouw op dezelfde lijn worden gezet, onlangs werden winnaars van de Elfstedentocht bevraagd. Daarin werden naast de mannelijke winnaars de vrouwelijke winnaars getoond. Maar niemand had het over het gegeven dat de vrouwen 1 km achter de mannen eindigen.
Zeker de huidige feministen gaan volledig voorbij aan het gegeven dat een vrouw en een man anders zijn gebouwd.
Dus de lichamelijke prestaties moeten niet naar beneden worden bijgesteld om de dames ook een kans te geven te slagen(bv bij commando of mariniers opleidingen)
Hetzelfde gebeurt al jaren in het onderwijs, Ook daar stelt men de leerstof al jaren naar beneden bij zodat alle leerlingen, man of vrouw, kunnen slagen. IQ of geschiktheid bepaalt ook daar niet meer het slagingsresultaat, zoals ik zelf mocht meemaken tijdens opgedrongen verplichte cursussen.
Daarnaast lag ik eens in het ziekenhuis, waar ik de dames liever aan mijn bed had dan hun mannelijke tegenhangers.
Ook heb ik er niks op tegen als de seksen uitblinken in beroepen die eerst door de andere sekse werden geclaimd.
Ik werkte vroeger ook wel in de bouw, maar ik kan u verzekeren dat er weinig vrouwen bestaan die het zeer zware beroep van stukadoor levenslang kunnen volhouden.
Vroeger waren de mannen sterker, en hadden de vrouwen meer uithoudingsvermogen.

BerichtGeplaatst: Di Feb 09, 2021 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Poendert schreef:
Veel beroepen zijn vrouwvriendelijker geworden . ...........
Vroeger waren de mannen sterker, en hadden de vrouwen meer uithoudingsvermogen.

Eens!

BerichtGeplaatst: Di Feb 09, 2021 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Persoonlijk vind ik wel dat in het basisonderwijs veel te veel vrouwen werken. En over het alge3meen zijn dat ook nog allemaal van die tuthola's die alleen maar lief kunnen zijn en toe kunnen geven. Het resultaat daarvan zien we: een generatie die verwend is, geen tegenslag kan hebben, geen discipline en geen geduld heeft.

Ja, maar dat zie ik bij de mannen die in het basisonderwijs werken ook. Denk dat het meer een probleem is van het onderwijs an sich, of erger nog: de tijdgeest. Veel van die PO-leraren/leraressen hebben zelf ook kinderen en voeden die op dezelfde verwende manier op.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 10, 2021 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

In mijn jeugd was mijn moeder thuis de baas(bij onze buren en familie hetzelfde)pa was de deur uit om de centen te verdienen.
Als ik wat uitvrat sprak mijn moeder me vermanend toe of gaf ons een draai om de oren. Na grootte ongehoorzaamheid riep ma, "ik zeg het vanavond tegen pa." Een vader die me vervolgens bij thuiskomst dreigend toesprak, maar eigenlijk bijna nooit de daad bij het woord voegde.
Eigenlijk heb ik een prachtige jeugd gehad, waarin ik zeer goed wist waaraan ik toe was. vaste regels dus.
Mijn ouders hadden er weinig op tegen als ik een appel stal. Als ik hem maar opat. Als ik daardoor een pak slaag kreeg waren dat de consequenties van mijn eigen stommiteiten.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 10, 2021 10:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ja, maar dat zie ik bij de mannen die in het basisonderwijs werken ook. Denk dat het meer een probleem is van het onderwijs an sich, of erger nog: de tijdgeest. Veel van die PO-leraren/leraressen hebben zelf ook kinderen en voeden die op dezelfde verwende manier op.

Ik denk dat de mannen in het basisonderwijs een bepaalde soort is dat bij die vrouwen past.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 10, 2021 10:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik denk dat de mannen in het basisonderwijs een bepaalde soort is dat bij die vrouwen past.

Hoewel ze verder geen interesse hebben in vrouwen bedoel je? Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Feb 10, 2021 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nee hoor, dat bedoel ik niet. Very Happy Ik bedoel mannen die niet streng zijn, overal begrip voor hebben, overal een excuus voor weten te verzinnen, geen discipline vragen en waarbij niets moet maar alles mag.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu