| Komt Birma alleen via geweld van de asielmoslims af? |  |
Geplaatst: Di Mrt 06, 2018 15:22 |
|
|
|
Is de Birma Rohingya aanpak de enige methode om van agressieve moslims af te komen, vraag ik mij af.
Ik begrijp dat de Rohingya moslims afkomstig zijn uit Bangladesh en na de oorlog via de Engelsen in Birma zijn neergestreken.
De samenwerking tussen de Boedhistische Birmanen en voornoemde Islamitische inwijkelingen liep niet erg vlekkeloos, Er stonden in het gebied islamitische "vrijheidstrijders" op, en weldra sloeg de vlam in de bloederige pan.
De Rohingya vluchtten nu terug naar hun home-land en leven daar in erbarmelijke omstandigheden, met nauwelijks hulp van hun rijke medegelovigen.
Zijn de christelijke organisatie,s nu verplicht om die voor hen heidenen te helpen?
Turkije met zijn 1,5 miljoen uitgemoorde christenen(Armenen) reageert dan weer op zijn typische wijze. volgens "de Bron"
Ankara reageerde eveneens scherp, met een veroordeling en een aanbod voor humanitaire hulp die ze naar de getroffenen in Myanmar willen sturen. De Turkse vice-eersteminister, Mehmet Simsek, publiceerde op twitter een scherpe aanklacht met vier foto’s erbij om dat geweld tegen die arme moslims te illustreren (foto’s deels vertroebeld door de BBC).
Maar, volgens de BBC is dit viermaal loepzuivere misleiding door Simsek, en tonen al die foto’s andere zaken dan de actuele vervolging van de Rohingya. Op de eerste foto zouden drijvende lijken te zien zijn na de orkaan Nargis in mei 2008. De foto was vorig jaar, voor de huidige vervolgingen dus, al op meerdere websites gepubliceerd.
De tweede foto betreft een vrouw die rouwt bij het lichaam van haar opgehangen man in Aceh, een fel islamitische streek in Indonesië. Die foto dateert van juni 2003 en werd getrokken door een fotograaf van Reuters.
De derde foto toont twee wenende kinderen bij het lijk van hun moeder, maar dan wel in Rwanda. Deze foto is van juli 1994 (nog steeds volgens de BBC) en getrokken door Albert Facelly. Hij won toen met deze en enkele andere foto’s een prijs van de World Press Award.
De vierde foto tenslotte toont mensen in een ondiep kanaal. Deze foto was al eerder gepubliceerd op sites die opriepen tot giften voor slachtoffers van overstromingen in Nepal.
Kortom, de Turkse regering zit diep in de drek van vulgaire propaganda. Waar halen ze al die leugens toch altijd weer vandaan? Je moet maar durven. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Zo Mrt 11, 2018 14:27 |
|
|
|
2016-2018
In 2013 werd door de in Saoedi Arabië (onze vrienden)opgeleide moslimextremist Ata Ullah[10] en enkele andere Rohingya de islamistische groep Harakah al-Yaqin opgericht. In de jaren tot 2016 hield deze groep zich voornamelijk bezig met het op gewelddadige wijze dwingen van andere Rohingya tot moskeebezoek en het trainen van militanten over de grens in Bangladesh. In oktober en november 2016 pleegde de groep meerdere overvallen op Myanmarese politieposten en grensposten.
Het Myanmarese leger sloeg hard terug.
Maar wat is het beste voor het Birmese volk, Alle Rohingya,s terugjagen naar hun geloofsgenoten en stamlanden, of blijven zitten als land met een zwerende moslimplaag naar voorbeeld van W-Europese lankmoedigheid?
Op 25 augustus 2017 laaiden de onlusten weer op waarna honderdduizenden Rohingya wederom naar Bangladesh vluchtten. Volgens Amnesty International was er sprake van planmatige etnische zuiveringen.[11] Ook onderzoekers van het United States Holocaust Memorial Museum, de Aziatische tak van de mensenorganisatie Fortify Rights en Human Rights Watch gaven aan dat er sprake was van etnische zuiveringen door het leger van Myanmar na met slachtoffers, getuigen en hulpverleners te hebben gesproken. Volgens hen was er sprake van enorme aantallen meisjes en vrouwen die zijn verkracht, mannen van wie de keel is doorgesneden en slachtoffers die levend zijn verbrand.[12]
Het aantal vluchtelingen uit Myanmar naar Bangladesh, van augustus 2017 tot begin 2018, werd geschat op 688.000. De Bengaalse immigratiediensten registreerden in totaal 1,04 miljoen nieuwe aankomsten.[13]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rohingya_(volk) |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Feb 01, 2021 17:07 |
|
|
|
|
_________________ Komt een veiligheidskundige bij de psychiater. Zegt de psychiater; ga maar vast liggen, ik kom zo bij U. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Feb 01, 2021 21:49 |
|
|
|
Dat krijg je ervan als ze daar ook in zee gaan met Dominion stemmachines, dus niet zo raar dat CEO Biden moord en brand schreeuwt
Zie dit maar als een generale repetitie .... |
|
_________________ Popcorn Time is Coming  |
|
|
|
Geplaatst: Ma Feb 01, 2021 23:10 |
|
|
|
Ja daar dacht ik dus ook aan.
Verkiezingen worden 'gefixed' voor US puppet Aung San Suu Kyi; het leger heeft daar lucht van gekregen en grijpt in.
Maar nogmaals, ik weet het niet. Weet er sowieso bijzonder weinig van af, en ga me er verder ook niet in verdiepen.
Kan ook best zijn dat China hier juist weer heel blij mee is, maar ook dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de VS onmiddelijk moord en brand schreeuwt, en dat schoothondje Rutte ook mee keft. Nederland 'veroordeelt' de staatsgreep, heet dat in diplomatiek jargon. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Feb 02, 2021 0:42 |
|
|
|
Ja een keer raden wie dit jaar genomineerd is voor die prijs...
Black Lives Matter.  |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Feb 02, 2021 15:55 |
|
|
|
Hilarisch.
https://twitter.com/VonKoutli/status/1356278671267557382
Vrouw neemt nietsvermoedend een aerobics show op terwijl achter haar de militairen aangereden komen om de coup te plegen. Ik weet niet of het waar is, of onzin, of gescript, maar een pakkend beeld niettemin. Lekker muziekje trouwens ook.
Denk eerlijk gezegd dat dit niet zo toevallig is, maar weet het dus niet.  |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Feb 02, 2021 16:17 |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Feb 02, 2021 17:04 |
|
|
|
Nou ja, toch maar een beetje serieuzer nieuws dan.
Biden begint direct met sancties te dreigen terwijl China zegt er 'notie' van te hebben genomen.
Yep, China is voor deze coup.  |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Feb 02, 2021 23:22 |
|
|
|
Haha, de eerste memes worden al gemaakt. Uitstekend materiaal hiervoor.
Dit is haar facebook account, met het origineel;
https://www.facebook.com/100005518668726/videos/1569271049933502/?d=n
Ze schijnt dus gezegd te hebben dat ze daar op die plek wel vaker dit soort fitness/aerobics filmpjes opneemt en dat dit heel toevallig gebeurde allemaal...ok, 't zal wel. Vind het allemaal net iets te perfect getimed en het lijkt me ook erg sterk dat ze zich totaal niet bewust zou zijn van wat zich daar in de achtergrond afspeelt.
Maar, wie zal 't zeggen.  |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 05, 2021 13:05 |
|
|
|
Ik heb vaak landen in Oost-Europa bekeken. Deze landen hebben vaak eeuwenlang onder het islamitische juk geleden maar nog steeds staan daar hun eigen kloosters en kerken. Nog steeds is men daar trots op hun afkomst en volkshelden.
Ik ben bang dat hier die dappere figuren al tijdens de 80jarige oorlog zijn uitgestorven. Dat denk ik zeker als ik door een wijk loopt terwijl een imam vanaf een torenspits begint te schreeuwen.
Bij ons is de fut eruit gekweekt, wij komen niet meer voor onze waarden op.
Waar zijn eigenlijk de Serven uit Kosovo gebleven. Waar houden de oorspronkelijke bevolking van Egypte, de Kopten, hun verboden varkens? Waar liggen de Yezidi,s begraven. Waar liggen de Armeense beenderen tussen de struiken. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Feb 09, 2021 10:37 |
|
|
|
|
_________________ Komt een veiligheidskundige bij de psychiater. Zegt de psychiater; ga maar vast liggen, ik kom zo bij U. |
|
|
|
Weerwoord forum index » Buitenland