Europarlement maar afschaffen? |
Ja |
|
60% |
[ 9 ] |
Nee |
|
26% |
[ 4 ] |
Wat maakt het uit |
|
0% |
[ 0 ] |
Ik stem niet |
|
6% |
[ 1 ] |
Ik doe een proteststem |
|
6% |
[ 1 ] |
| |
|
Totaal aantal stemmen : 15 |
|
|
Geplaatst: Zo Jun 02, 2019 10:20 |
|
|
|
Jip schreef: | Omdat god de wereld in zes dagen in elkaar geflanst had en op dag 7 tevreden achterover leunde, is deze dag tot een rustdag uitgeroepen, geen gebedsdag zoals jij hier ons wijs probeert te maken. |
Okee, gebedsdag is niet de juiste term. Meer rustdag of heilige dag... weet ik veel hoe je het moet noemen.
Quote: | Ooit gehoord van een moslim die niet gaat werken op vrijdag? |
Nee, maar heb jij ooit gehoord van aparte gebedsruimtes op het werk voor Joden of Christenen?
Ik heb met moslims gewerkt die een aparte gebedsruimte hadden op hun werk (ja, gewoon op school in Nederland) en daar dan een aantal maal per dag gingen bidden. Nu stel je terecht dat vrijdag geen rustdag is en moslims op vrijdag gewoon werken... klopt, maar de arbeidsproductiviteit van moslims gaat wel omlaag door dat bidden op het werk. Net als bij rokers en hun rookpauzes.
Dus het moest er verdomme nog eens bijkomen dat ze op vrijdag niet gaan werken
Quote: | Prima als jij het geloof beschouwt als een vrijetijdsdingetje of vergelijkt met een potje voetbal, maar het is wel ontzettend laakbaar dat jij dit als argument gebruikt om deze groep het recht te ontzeggen hun stem uit te brengen. |
Ik ontzeg niemand het uitbrengen van een stem. Als iemand tegen mij zegt 'ja, ik kan niet stemmen op woensdag want dan speel ik Jeu de Boules' moet ik daar dan rekening mee houden en het stemmen verplaatsen naar een andere dag? Lijkt me niet. Zo zie ik religie ook. Prima, beleid je eigen religie... maar het blijft je eigen privé sfeer. Het is niet aan de maatschappij om daar verder rekening mee te houden, het is aan religie om rekening te houden met de maatschappij.
Quote: | Dat moest me nog even van het hart. Het staat jou vrij om hier wel of niet op te reageren, even goede vrienden.  |
Prima  |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jun 02, 2019 18:37 |
|
|
|
Jammer, maar je overtuigt nog steeds niet.
Nog erger vind ik dat jij jezelf tegenspreekt want enerzijds is het voor jou geen probleem om op een doordeweekse dag te stemmen, anderzijds vind je toch weer wel dat de ander zelf maar een oplossing moet bedenken voor zijn hobby.
Nou, ik ben blij dat onze overheid destijds een prachtig compromis heeft gevonden. Iedereen blij, iedereen tevreden en niemand voelde zich tekort gedaan.
Tot nu toe. Want spijkers op laag water zoeken is schijnbaar belangrijker dan een beetje rekening houden met je medemens. |
|
_________________ De beste stuurlui raken kant noch wal. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Jun 03, 2019 2:30 |
|
|
|
Jip schreef: | Jammer, maar je overtuigt nog steeds niet. |
Jij ook niet
Quote: | Nog erger vind ik dat jij jezelf tegenspreekt want enerzijds is het voor jou geen probleem om op een doordeweekse dag te stemmen, anderzijds vind je toch weer wel dat de ander zelf maar een oplossing moet bedenken voor zijn hobby. |
Dat is niet in tegenspraak met elkaar. Ik volg gewoon de dag waarop de overheden vragen mijn te komen stemmen. Als dat op woensdag is, is dat op woensdag en heb ik geen probleem om dat op een werkdag te doen. Als dat op zondag is, dan is dat op zondag... en moeten religieuzen maar gewoon een keer naar de stembus op hun vrije dag.
Quote: | Want spijkers op laag water zoeken is schijnbaar belangrijker dan een beetje rekening houden met je medemens. |
Rekening houden met de religie van je medemens... daar ben ik wel klaar mee ja. Teveel religieuze groeperingen met teveel eisen inmiddels. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jan 31, 2021 13:23 |
|
|
|
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|