Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Zijn moslims de joden van vandaag ? Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2005 9:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

curacaoteam schreef:
En jij kunt jezelf ook van alles wijs maken. Bijvoorbeeld dat 'Islam' oorlog betekent.

Nee, islam betekent letterlijk onderwerping en dat kun je op verschillende manieren uitleggen. Mensen met weinig geestelijke bagage zoeken het vaak in het fysieke en dan is onderwerping vaak iets dat met het nodige geweld gepaard gaat. Daar krijg je dan oorlogen van, die overal op de wereld tussen islamieten en niet-islamieten woeden en gewoed hebben.
En als jij letterlijk overval steeds maar weer herrie met anderen krijgt, ligt het dan misschien toch niet aan je zelf?

BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2005 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Circe

Tedje van Es schreef:
Circe schreef:

ik begrijp je conclusies niet goed;

als je stelt dat Joden = toplaag, intelligensia etc..
terwijl nazi's = verschoppelingen, onderlaag

Nee dat bedoel ik niet. Het gaat me er niet om waarom (een) bepaalde (etnische) minderhe(i)d(en) verschoppelingen worden, het gaat me er gewoon om dat ze verschoppelingen worden.

Dit bedoel ik dus niet.
Jorden schreef:
De titel had daarom beter kunnen luiden 'zijn moslims de nazi's van vandaag?'
Het gaat mij er niet om wat de islam is, het gaat mij erom dat ze verschoppelingen worden, een minderheid vormen en daardoor kwetsbaar zijn.
En wat dat betreft zie ik een parallel met de joden.

Ik denk dat men toch het "oorzaak en gevolg" hierbij niet mag vergeten.
Zoals al ergens anders geopperd werd zijn de niet-moslim immigranten stromen bijna naadloos verlopen. Indien moslims verschoppelingen zouden worden, dan kan men moeilijk heel de West-Europese bevolking als oorzaak aanduiden. Na WOII bij de Duitse nederlaag waren de duitsers gedurende decennia ook verschoppelingen, maar dit noemt men dan eigen schuld dikke bult.

De integratie is mislukt, daarover is iedereen het eens. Echter over de verantwoordelijkheid voor die mislukking wordt via linkerzijde vol met mist gespoten. Het wordt tijd dat die mist eens optrekt en dat men vanuit de realiteit de nodige stappen onderneemt (of poogt te ondernemen). Bij onwil tot integratie (zie hieronder) is er geen oplossing in het verschiet.

Quote:
Botsende beschavingen

Bijna negen op de tien jongeren, meisjes nog iets meer dan jongens, vinden dat geloof een belangrijke rol speelt in hun leven. Ze voelen zich moslim, proberen te leven als moslim, al botst dat vaak met de normen en waarden van de Vlaamse samenleving.

Zo vindt één op de drie jongeren dat moslims betere mensen zijn dan niet-moslims en vindt zowat 20% het een probleem om te leven in een stad waar de meeste inwoners hun geloof niet delen. () De helft vindt dat de koran letterlijk moet worden gevolgd.

Dat 21% van de jongeren een imam al haatpreken tegen de Westerse waarden heeft horen uitspreken, en dat een even grote groep gewag maakt van fundamentalisme binnen de moskee, is een even opmerkelijk als weinig geruststellend resultaat.

Gazet van Antwerpen

Haat voedt ongerustheid

Amper één op twee zegt dat imams géén haat prediken. Dat is een verontrustend hoog cijfer.() De moslims vinden dat Vlamingen een verkeerd beeld hebben van wat er in de moskee gebeurt, maar in dit onderzoek voeden ze in elk geval de ongerustheid.

Luc Rademakers in Gazet van Antwerpen, 07.12.05

en verder zeg ik niks meer.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2005 10:07 Plaats reactie Reageer met quote
Koos

Quote:
Zo vindt één op de drie jongeren dat moslims betere mensen zijn dan niet-moslims en vindt zowat 20% het een probleem om te leven in een stad waar de meeste inwoners hun geloof niet delen. () De helft vindt dat de koran letterlijk moet worden gevolgd.

Allemachtig, dat is wel ernstig! én op de vijf wil dus liever niet in één stad leven met andersdenkenden! Dat is toch niet te bevatten?! Hier zal toch wat aan gedaan moeten worden lijkt mij.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2005 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Xeno

curacaoteam schreef:
En jij kunt jezelf ook van alles wijs maken. Bijvoorbeeld dat 'Islam' oorlog betekent.

Ik kijk gewoon naar de werkelijke betekenis van het woord 'islam'.
En dat is nog altijd 'onderwerping'. Lijkt me totaal iets anders dan 'vrede'.

Alhoewel je natuurlijk uiteindelijk wel vrede krijgt als iedereen zich netjes aan hetzelfde woestijngeloof onderwerpt. Al het geweld om die situatie te bereiken zullen we dan voortaan ook maar scharen onder het 'streven naar vrede'. Laughing
BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2005 11:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Circe schreef:
Ik denk dat men toch het "oorzaak en gevolg" hierbij niet mag vergeten.
Zoals al ergens anders geopperd werd zijn de niet-moslim immigranten stromen bijna naadloos verlopen. Indien moslims verschoppelingen zouden worden, dan kan men moeilijk heel de West-Europese bevolking als oorzaak aanduiden. Na WOII bij de Duitse nederlaag waren de duitsers gedurende decennia ook verschoppelingen, maar dit noemt men dan eigen schuld dikke bult.

Dat ben ik met je eens. Echter, ongeacht wat de oorzaak ook mag zijn, ik zit bepaald niet op het gevolg daarvan te wachten.
Maar ik vrees dat het geen ondenkbaar scenario is. De geschiedenis kan zich heel gemakkelijk herhalen.

BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2020 11:42 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De mythe van ‘moslims als Europa’s nieuwe Joden’

BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2020 22:07 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

De niet gevaccineerden zouden wel een de nieuwe joden kunnen worden.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2021 10:56 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De witte mens kan worden beschouwd als ''Joden'' van vandaag...

Zij wordt onder de Rutte / Halsema Doctrine continu als het kwade neergezet van al dat is,
zij zijn schuldig verklaard bij geboorte.

De VPRO had bijvoorbeeld gisteren ongeveer haar 5000 ste uitzending over slavernij.

Geen van die uitzendingen ging over de 1 miljoen slaven en 5 miljoen omgekomen witte mensen
onder het Turks/ MArokaanse juk in de middeleeuwen. !!!

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie