Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Bitcoins - wie heeft ze? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 11, 2021 14:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Bespaar jij lekker die 50 euro, maar betaal wel x euro per bitcoin-transactie Laughing

Even nadenken: waar gaat die 50 euro naar toe (criminelen) en waar gaat die x euro naar toe?

Quote:
De vraag is wat je voor 1 bitcoin over enkele maanden kunt kopen.

Dat was misschien een valide vraag in 2013 Royy, maar de afgelopen 8 jaar is dat niet echt een valide vraag meer. Zeker niet als je in 2013 een bitcoin gekocht hebt, dan zal het je nu echt aan je reet roesten hoeveel dat waard is over enkele maanden.

Quote:
De "oude" munten zijn niet volatiel, ik kan voor 2 euro nog evenveel brood kopen nu als in maart vorig jaar.

Voor 2 bitcoin kun je nu veel meer kopen dan in maart vorig jaar. De kans is nogal groot dat je voor 2 bitcoin nog meer kunt kopen in maart 2022.

Quote:
1 Zimbabwiaanse dollar van 20 jaar geleden is nu ook nog steeds 1 Zimbabwiaanse dollar, Cliff.

Waarmee je aangeeft dat oud en gedrukt geld dus ook totaal onbetrouwbaar kan zijn, waarvoor mijn dank.

Quote:
Waar moet je je hypotheek in nemen dan?

Gewoon sparen.

Quote:
Hoezo? Afrekenen in euro's gaat prima, supersnel en zonder kosten per transactie. Vergeleken daarbij is bitcoin traag en duur.

Dat was niet het vergelijk hè... je vergeleek bitcoin met whiskey, kunst en oldtimers. Ik geef aan waar een heel duidelijk verschil ligt: je kunt met bitcoin een hoop dingen afrekenen.

Quote:
Ik blijf er bij: t is een leuke speculatie, maar zit in de categorie whiskey, oldtimers, kunst.

Niet dus, want daarmee kun je nergens afrekenen.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 11, 2021 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Even nadenken: waar gaat die 50 euro naar toe (criminelen) en waar gaat die x euro naar toe?

Naar de zeer gecentraliseerde miners.

Quote:

Dat was misschien een valide vraag in 2013 Royy, maar de afgelopen 8 jaar is dat niet echt een valide vraag meer. Zeker niet als je in 2013 een bitcoin gekocht hebt, dan zal het je nu echt aan je reet roesten hoeveel dat waard is over enkele maanden.

Werkt beide kanten op: een asset die erg volatiel is, is ongeschikt voor transacties. Simpelweg omdat opportunity costs van een bitcoin ontvangen of spenderen te groot zijn.

Quote:

Voor 2 bitcoin kun je nu veel meer kopen dan in maart vorig jaar. De kans is nogal groot dat je voor 2 bitcoin nog meer kunt kopen in maart 2022.

Sure, maar diegene die 10 jaar geleden voor 1 bitcoin een pizza heeft gekocht...

Quote:

Gewoon sparen.

Niet heel erg realistisch voor een gemiddeld huishouden.

Quote:

Dat was niet het vergelijk hè... je vergeleek bitcoin met whiskey, kunst en oldtimers. Ik geef aan waar een heel duidelijk verschil ligt: je kunt met bitcoin een hoop dingen afrekenen.

Maar is t nu geld of is t een store of value?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 11, 2021 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Naar de zeer gecentraliseerde miners.

Interessant. Wie zijn het en hoe vindt die betaling plaats?

Quote:
Werkt beide kanten op: een asset die erg volatiel is, is ongeschikt voor transacties. Simpelweg omdat opportunity costs van een bitcoin ontvangen of spenderen te groot zijn.

Laughing

Merk er weinig van, maar complimenten voor je Angelsaksische zin.

Quote:
Sure, maar diegene die 10 jaar geleden voor 1 bitcoin een pizza heeft gekocht...

Ja... en? Zie het probleem niet. In 1680 kocht je een enorm pand in Amsterdam voor 10.000 gulden.
https://www.at5.nl/artikelen/154347/familie_cromhout_bouwde_vier_grachtenpanden_voor_50000_gulden

Quote:
Niet heel erg realistisch voor een gemiddeld huishouden.

We hebben het spaar-systeem ooit omgedraaid naar een leen-systeem. Dat was een fout. We moeten terug naar eerst sparen, dan pas kopen.

Quote:
Maar is t nu geld of is t een store of value?

Boeie

Ik heb je al gezegd hoe ik erin zit. Absoluut niet als belegging. Ik heb de Bitcoin gesteund als technologisch initiatief, een poging om die vermaledijde financiële sector die de financiële crisis in 2008 veroorzaakte te doen wegautomatiseren.

De criminele Dirk Scheeringa's, die scheering en inslag zijn in de financiële wereld, voor goed hun 'assets' te ontnemen... ofwel hun dure huizen, auto's, boten en schimmige geldstromen die op gang kwamen door onbegrijpelijke financiële constructies te slijten aan mensen die onvoldoende kennis van zaken hadden.

Die types, die wilde ik kwijt. En dat is de reden waarom ik de Bitcoin steunde. Dat ik nu richting een miljoen aan BTC ga bezitten is, zoals ik hierboven ook al zei, surrealistisch. Ik denk dat ik de boel tzt ga doneren. Moet ik maar eens een goed doel voor zoeken en dan doe ik het anoniem. Misschien een ander nieuw initiatief wat de financiële wereld dwars kan zitten Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Ma Jan 11, 2021 23:32 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Interessant. Wie zijn het en hoe vindt die betaling plaats?

M.n. aantal pools in China. Betaling vindt plaats via de fee die je meestuurt met een bitcointransactie. Wil je vooraan in de rij staan: meer dokken.

Quote:

Ja... en? Zie het probleem niet. In 1680 kocht je een enorm pand in Amsterdam voor 10.000 gulden.
https://www.at5.nl/artikelen/154347/familie_cromhout_bouwde_vier_grachtenpanden_voor_50000_gulden

Dat noemen ze nou inflatie Cliff. Een gulden uit 1680 is meer waard dan een gulden nu. Dat geeft een automatisch incentive om iets met je guldens te doen: investeren of uitgeven, als je ze bewaart in je oude sok worden ze immers alleen maar minder waard.

Jij bedoelt iets tegengesteld te zeggen en daarmee bevestig je exact mijn punt: bitcoin kent op dit moment namelijk deflatoire druk, dwz dat een bitcoin uit 1680 minder waard is dan een bitcoin nu. Waarom zou je een bitcoin dan uitgeven, Cliff? Je kunt bitcoins beter in een oude sok stoppen.

Hoe succesvoller en meer geadopteerd bitcoin wordt, hoe hoger die deflatoire druk, hoe minder men geneigd zal zijn om bitcoin te gebruiken als geld. Als je gelooft in die adoptie, ben je gek als je een pizza van je bitcoins koopt, die kun je beter kopen van je inflatoire eurootjes.

Quote:
We hebben het spaar-systeem ooit omgedraaid naar een leen-systeem. Dat was een fout. We moeten terug naar eerst sparen, dan pas kopen.

Van wie moet dat? En wie bepaalt dat?

Quote:

Die types, die wilde ik kwijt. En dat is de reden waarom ik de Bitcoin steunde. Dat ik nu richting een miljoen aan BTC ga bezitten is, zoals ik hierboven ook al zei, surrealistisch. Ik denk dat ik de boel tzt ga doneren. Moet ik maar eens een goed doel voor zoeken en dan doe ik het anoniem. Misschien een ander nieuw initiatief wat de financiële wereld dwars kan zitten Twisted Evil

Verkeerd gegokt dan. Bitcoin gaat banken niet in de weg zitten, net zoals goud banken niet in de wegzit. Op zn best wordt bitcoin een asset-klasse naast bv goud en grondstoffen.

BerichtGeplaatst: Di Jan 12, 2021 2:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
M.n. aantal pools in China.

Maar wie zijn dat?

Quote:
Van wie moet dat? En wie bepaalt dat?

Van mij. En ik.

Quote:
Verkeerd gegokt dan. Bitcoin gaat banken niet in de weg zitten, net zoals goud banken niet in de wegzit. Op zn best wordt bitcoin een asset-klasse naast bv goud en grondstoffen.

Verkeerd gegokt kun je niet echt zeggen als je 150 euro investeert en het binnen 10 jaar een miljoen waard is.

Maar Bitcoin gaat wel degelijk de financiële sector dwars zitten.

BerichtGeplaatst: Di Jan 12, 2021 8:44 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Maar wie zijn dat?

Kun je opzoeken he, bekende is Antpool met enorme mining-"farms" in China.

Quote:

Van mij. En ik.

Mooi. En: nee.

Quote:

Verkeerd gegokt kun je niet echt zeggen als je 150 euro investeert en het binnen 10 jaar een miljoen waard is.

Maar Bitcoin gaat wel degelijk de financiële sector dwars zitten.

Je deed t toch niet voor t geld? Wink

Maar vertel, wat gaat bitcoin doen om de financiele sector dwars te zitten?

BerichtGeplaatst: Di Jan 12, 2021 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Maar vertel, wat gaat bitcoin doen om de financiele sector dwars te zitten?

1. Veilige transacties mogelijk maken zonder bank.
2. Veilig stallen van je geld zonder bank

BerichtGeplaatst: Di Jan 12, 2021 17:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

1. Veilige transacties mogelijk maken zonder bank.
2. Veilig stallen van je geld zonder bank

Waarom zou je transacties zonder je bank willen doen?

Veilig stallen? Je bedoelt onverzekerd en enkel versleuteld? Weet t niet hoor Cliff, maar ik zou wat zenuwachtig worden als ik al mijn vermogen in bitcoins zou hebben en die wallet-codes heb ik ergens opgeborgen...

BerichtGeplaatst: Di Jan 12, 2021 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Waarom zou je transacties zonder je bank willen doen?

Privacy, bovendien vertrouw ik banken niet.

Quote:
Veilig stallen? Je bedoelt onverzekerd en enkel versleuteld?

Banken doen er alles aan om geld van jou af te pakken. Ik heb meer vertrouwen in online. Ik heb mijn Emails nog van 1994 tot nu. Ik heb zelfs heel veel bestanden nog uit die tijd.

Allemaal vrij veilig opgeborgen.

Quote:
Weet t niet hoor Cliff, maar ik zou wat zenuwachtig worden als ik al mijn vermogen in bitcoins zou hebben en die wallet-codes heb ik ergens opgeborgen...

Ja, het zou je als liberaal toch aan moeten spreken: eigen verantwoordelijkheid.

BerichtGeplaatst: Di Jan 12, 2021 17:23 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Privacy, bovendien vertrouw ik banken niet.

Privacy? Welke privacy? Iedereen kan jouw bitcointransacties zien, alleen kwestie van je wallet-adres achterhalen.

Quote:

Banken doen er alles aan om geld van jou af te pakken. Ik heb meer vertrouwen in online. Ik heb mijn Emails nog van 1994 tot nu. Ik heb zelfs heel veel bestanden nog uit die tijd.

Allemaal vrij veilig opgeborgen.

Fantastisch, ik heb mijn geld uit 1994 ook nog. Ik heb zelfs nog fotos uit de jaren 80. Nou nou. Heb je t wel als inboedel bij je verzekering opgegeven, Cliff?

Quote:

Ja, het zou je als liberaal toch aan moeten spreken: eigen verantwoordelijkheid.

Dat lijkt me t punt niet?

BerichtGeplaatst: Di Jan 12, 2021 17:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Privacy? Welke privacy? Iedereen kan jouw bitcointransacties zien, alleen kwestie van je wallet-adres achterhalen.

Maar dat kent niemand.

Quote:
Fantastisch, ik heb mijn geld uit 1994 ook nog. Ik heb zelfs nog fotos uit de jaren 80. Nou nou. Heb je t wel als inboedel bij je verzekering opgegeven, Cliff?

Nee, waarom?

Quote:
Dat lijkt me t punt niet?

Jawel, jij lijkt steeds meer voor een verzorgingsstaat te zijn en steeds minder voor eigen verantwoordelijkheid.

BerichtGeplaatst: Di Jan 12, 2021 17:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Maar dat kent niemand.

Tuurlijk wel, als jij mij bitcoins stuurt, weet ik jouw wallet-adres en kan ik al je transacties en saldi die je ooit hebt gedaan op die wallet zien. Lekkere privacy, je kunt me ook gewoon per bank betalen.... dan kan ik helemaal niks zien Laughing

Quote:

Nee, waarom?

Omdat t inboedel is. T is net geld in een prive-kluis he of kunst aan de muur, of een oldtimer in de schuur.

Quote:

Jawel, jij lijkt steeds meer voor een verzorgingsstaat te zijn en steeds minder voor eigen verantwoordelijkheid.

Nee hoor.

BerichtGeplaatst: Di Jan 12, 2021 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Tuurlijk wel, als jij mij bitcoins stuurt, weet ik jouw wallet-adres en kan ik al je transacties en saldi die je ooit hebt gedaan op die wallet zien. Lekkere privacy, je kunt me ook gewoon per bank betalen.... dan kan ik helemaal niks zien Laughing

Ik zou het nog maar eens doorlezen Royy: https://en.bitcoin.it/wiki/Privacy

Royy schreef:
Omdat t inboedel is. T is net geld in een prive-kluis he of kunst aan de muur, of een oldtimer in de schuur.

Wie zegt dat ik het hier hebt dan?

BerichtGeplaatst: Di Jan 12, 2021 21:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik zou het nog maar eens doorlezen Royy: https://en.bitcoin.it/wiki/Privacy

Haha, heb je t ook gelezen? Kun je in 1 zin samenvatten hoe jij op een simpele manier gaat voorkomen dat ik kan zien wat er in jouw wallet gebeurd?

Quote:

Wie zegt dat ik het hier hebt dan?

Geen idee? Heb je t in een kluisje liggen bij een bank dan? Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Jan 13, 2021 8:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Kun je in 1 zin samenvatten hoe jij op een simpele manier gaat voorkomen dat ik kan zien wat er in jouw wallet gebeurd?

Ja hoor, hier: As of 2019 most casual enthusiasts of bitcoin believe it is perfectly traceable; this is completely false.

Quote:
Geen idee? Heb je t in een kluisje liggen bij een bank dan? Laughing

Wat denk je van in de cloud?

BerichtGeplaatst: Wo Jan 13, 2021 12:40 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ja hoor, hier: As of 2019 most casual enthusiasts of bitcoin believe it is perfectly traceable; this is completely false.

Ja lees ff welke dingen je allemaal moet doen om t niet traceerbaar te maken...

Kijk met een code-rekening in Zwitserland was je ook anoniem voor iedereen, omslachtig was t wel.

Quote:

Wat denk je van in de cloud?

Haha. Dus jij vertrouwt je geld niet toe aan een bank, maar wel aan Microsoft of Google? Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Jan 13, 2021 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik zit niet bij MS of Google.

Maar waar wel hou ik toch liever voor mijzelf Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Jan 13, 2021 17:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Maakt niet uit Cliff.

Je vertrouwt je geld dus liever toe aan een of andere cloud-provider die jouw geld in een of ander datacenter bewaart, dan aan een bank. Helder, maar compleet irrationeel.

Tekenend dat je de naam niet wilt noemen trouwens. Waar ben je bang voor? Van mij mag je gerust weten dat ik bij ABN Amro en Binck zit.

BerichtGeplaatst: Do Jan 14, 2021 8:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Je vertrouwt je geld dus liever toe aan een of andere cloud-provider die jouw geld in een of ander datacenter bewaart, dan aan een bank. Helder, maar compleet irrationeel.

Waarom compleet irrationeel? Dit datacenter raakt mijn data echt niet kwijt.

't Is geen DSB Bank of Icesafe.

BerichtGeplaatst: Do Jan 14, 2021 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

De Duitse programmeur Stefan Thomas is ten einde raad. Hij is het wachtwoord van zijn zogenaamde IronKey kwijt en heeft nu geen toegang tot zijn bitcoins met een waarde van 180 miljoen euro. Hij heeft tien pogingen om het wachtwoord te raden, acht heeft hij er al verbruikt.
Thomas kreeg de 7002 bitcoins tien jaar geleden als cadeautje. Op dat moment waren ze ’slechts’ zo’n 28.000 euro waard. Hij besloot ze te bewaren in een digitale portemonnee op de IronKey, een beveiligde harde schijf. Maar het briefje waarop hij het wachtwoord van deze schijf had geschreven, is hij kwijt.
De IronKey vergrendelt zichzelf na tien foutieve pogingen voorgoed. „
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Jan 14, 2021 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En terecht. Eigen verantwoordelijkheid.

BerichtGeplaatst: Do Jan 14, 2021 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Waarom compleet irrationeel? Dit datacenter raakt mijn data echt niet kwijt.

Want t is een heel bijzonder datacenter?

BerichtGeplaatst: Do Jan 14, 2021 13:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee, het houdt backups bij.

BerichtGeplaatst: Do Jan 14, 2021 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Haha, wie niet?

Maar je vertrouwt t datacenter dus 100%? Waarom?

BerichtGeplaatst: Do Jan 14, 2021 15:39 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

10 miljoenste schreef:
De Duitse programmeur Stefan Thomas is ten einde raad. Hij is het wachtwoord van zijn zogenaamde IronKey kwijt en heeft nu geen toegang tot zijn bitcoins met een waarde van 180 miljoen euro.

Er zijn heel veel van dit soort verhalen. Niet zo heel lang geleden overleed de CEO van een bitcoinbeurs terwijl hij de enige was die de private key kende die toegang gaf tot de coins. Gevolg: iedereen die daar een account had kon fluiten naar het geld. Er schijnen ook mensen geweest te zijn die dagenlang wanhopig op een vuilnisbelt rondlopen op zoek naar weggegooide harddisk in een poging hun coins te redden. Ook berichten gezien van mensen wiens woning met computer en al is afgebrand inclusief het papiertje met de seedphrase waarmee een bitcoinportemonnee hersteld kan worden.

Weerwoord forum index » Economie