Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Taboe aankaarten misbruik ''anti Semitisme'' ''racisme'' ed
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Taboe aankaarten misbruik ''anti Semitisme'' ''racisme'' ed
BerichtGeplaatst: Ma Jan 11, 2021 16:23 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De definitie van ''antisemitisme'' is onduidelijk en kan daarom al te gemakkelijk worden gebruikt om
onschuldige groepen aan te vallen of om politieke tegenstanders valselijk te beschuldigen en te demoniseren.

Narcisten binnen onze universiteiten gebruiken het als angst-instrument om hun goedverdienende positie
op luie wijze met fake onderzoeken (in opdracht van valse politici ) te handhaven en
kritische studenten van zich af te houden.

Volgens 'Netanyahu' is iedereen die tegen zijn nationalistisch agressieve Israëlische beleid is,
wiens lang rij van provocaties met oorlogshandelingen in het Midden-Oosten normaal is geworden,
'een antisemiet' en nu ook een '' terrorist '' ...

Zelfs wanneer slachtoffers via de rechterlijke weg gehoor vinden voor onderzoek inzake de vele
oorlogsmisdaden door Israel ter wille van basale gerechtigheid het dat ANTI-SEMITISCH.

Als een rechtstaat of internationaal rechtsorgaan Anti-Semitisch is wanneer het Israelische misdragingen
onderzoekt...

DAN BEN IK OOK EEN ANTI-SEMIET.... en waarschijnlijk vele gematigde Joden met mij.

https://www.reuters.com/article/us-icc-palestinians-israel-idUSKBN1YQ0KC

https://rightsforum.org/opinie/volgens-werkdefinitie-antisemitisme-cidi-is-netanyahu-antisemiet/

Zo ook: Volgens de oorlogsmisdadiger en ISIS-steunplatform Erdogan is iedereen die zijn weerzinwekkende
reeks aan oorlogsmisdaden inclusief die op de Koerdische bevolking in eigen land een ''Islamofoob''.

Sindsdien loopt Groen Links met deze term te koop in hetzelfde spoor als deze gewetenloze schurk.

De ideeen van Groen Links (en de PvdAlaaah en Denk) inzake Islam en Islamitische massa-immigratie naar
Europa lopen aan de leiband van die van Erdogan.

Absurd nietwaar?

Over de Syrische Koerdische geemancipeerde politica die door Erdogans troepen uit haar auto werd gesleurd,
ontkleed, sexueel aangerand, gestoken en vervolgens aan een SUV (die Rutte leverde?) op hoge snelheid
werd meegesleept tot haar botten en schedel bloot kwamen te liggen hoor je Groen Links, de VVD en D66 niet...

Hun zogenaamde vrouwen betrokkenheid is net zo fake als hun zogenaamde ''groen agenda'' dat met iedere
miljoen extra immigranten al bij voorbaat onderuit gehaald wordt...

"Racisme" "antisemitisme" is. is een constant voorwendsel geworden om politieke tegenstanders zonder
inhoudelijke argumenten met een stempel onschadelijk te maken ...

In wezen lopen de vele ''anti-Semieten'' en ''anti Racisten'' demogogen in het spoor van Nazi's.

Dat kan niet de bedoeling zijn.

Zonder inhoudelijk te willen zijn werden Joden door Hitler al bij voorbaat bestempeld als ''Kapitalistisch''
of ''communistisch'' dag in dag uit, zoals men nu de woorden ''racistisch'' en ''anti-Semiet'' als
dodelijk politiek wapen gebruikt.

Het enige dat helpt is deze dynamiek en de mensen die hem keer op keer misbruiken
zichtbaar te maken.

Ik zag van de week al de CDA blaaskaak (van die toeslagen ellende) Wobke Hoeksma het
begrip ''anti-Semtisme'' misbruiken om FvD te demoniseren evenals Groen Links dat continu doet...

Alles gaat over karaktermoord en inhoudsloze laster...

Een zeer sterke beschuldiging zonder even sterke argumenten is misdadig.
het is dezelfde strategie van pure laster zoals de Nazi's hanteerden...

VVD'er prominent Hans van Baalen bracht in de Duinen met wat mee-brallende studiegenoten destijds de Hitlergroet...
Uiteraard is er niemand in het koor der verontwaardigden die de VVD een Nazi-partij noemt...
Dat is wel wat anders dan een appje van 1 van de tienduizenden partijleden... (die overigens door FvD
na een keurig onderzoek geroyeerd werd).

Zie daar de walgelijkheid van het hanteren van dubbele maatstaven.

Over een pro-actieve vervolging van ISIS- SS'ers hoor ik al die ''racisme-koorleden'' ook helemaal nooit...NIKS.

Veelzeggend... het is in wezen zelf tuig van de richel.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 18, 2021 15:21 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Inmiddels in de lijn van de door Rutte/Halsema gesubsidieerde en SOROS- gesponsorde
GIJ-MOET-UZELF-HATEN ideologie.

Een exclusieve (en niet inclusieve) ideologie tegen witte mensen en hun eigen culturen,

beginnen deze barbaren nu carnaval te verzieken....

https://www.telegraaf.nl/nieuws/114913075/kick-out-zwarte-piet-richt-vizier-op-carnaval

Het bewijst maar weer eens dat na de Surinaamse onafhankelijkheid waarbij ze naast vele miljarden
een immens groot en vruchtbaar land cadeau kregen, Surinamers in Suriname hadden moeten blijven.

Die laffe uittocht naar Nederland was onrechtvaardig voor de Nederlanders en heeft
beide landen alleen maar heel veel ellende gebracht.

Dat Surinamers zomaar paspoorten verstrekt bleven krijgen toonde toen al de Slinksch Libereale minachting
voor het lot van Nederland en haar grenzen aan.

Daar kwam daarna het krankzinnige binnenlaten van Chanezen bij..

Waaronder de eeuwig geld kostende Akwasi... en zijn boze maten in de Bijlmer,..

Alles gekregen, niks verdient en alleen maar ellende teruggeven,.

BerichtGeplaatst: Di Jan 19, 2021 0:08 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Surinamers hadden allemaal een Nederlands paspoort tot november 1975.
De onafhankelijkheid.
Dus gingen duizenden naar Nederland (legaal) om hun paspoort te behouden.
Nederland had van gewoon Suriname een soort overzeese provincie moeten maken.
Net zo als Frans Guyana, het buurland.
Iedereen heeft een Frans EU paspoort, valuta is Euro en ze kunnen naar Frankrijk zonder problemen.
Een soort lange binnenlandse vlucht.

BerichtGeplaatst: Di Jan 19, 2021 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
De onafhankelijkheid.
Iedereen heeft een Frans EU paspoort, valuta is Euro en ze kunnen naar Frankrijk zonder problemen.

Ik ben het volkomen met u eens. Het viel mij in die tijd in Paramarbo ook op dat bijna niemand zich wilde afsplitsen van Nederland. Maar den UIL volgde de waan van de dag die door enkele deugende schreeuwers in ons parlement werd verkondigd, en hij zorgde dat Suriname werd afgestoten.
Zo zijn ook de melanistische Papoea,s uit Nieuw-Guinea overgeleverd aan de Javanen, die Maleiers zijn. Iets wat ongetwijfeld voor uitroeiing van de Papoea,s zal lijden.
Mixen indien niet volledig zal altijd en onherroepelijk tot de ondergang van een van beide partijen lijden.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 20, 2021 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Elisabeth schreef:
De onafhankelijkheid.

Niet waar, meer dan de helft van de Surinamers kwam op basis van valse vluchtverhalen na de onafhankelijkheid
naar Nederland... dat toen al niet op oneindige massa-immigratie zat te wachten.

Er was geen enkele reden om Surinamers hier massaal toe te laten. Ze hebben een land gekregen vruchtbaar
rijk aan grondstoffen en 4 maal groter dan Nederland... plus een overgeleverde infrastructuur en miljarden
aan dollars,

Nederland is dichtbevolkt en kampt met tal van onopgeloste milieuproblemen,.....

Wij hebben geen allang geen verplichtingen aan Surinamers en willen die ook niet hebben.
De schuld is afbetaald.

Als de bosnegers daar ervoor kiezen eeuwig gezinnen met 10 kinderen te fokken, prima...
Maar dan wel zelf de kosten dragen en niet andere landen ermee belasten.

Dat is amoreel onverantwoordelijk en asociaal gedrag.

BerichtGeplaatst: Do Jan 21, 2021 9:59 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Joost Bakker schreef:
Elisabeth schreef:
De onafhankelijkheid.

Niet waar, meer dan de helft van de Surinamers kwam op basis van valse vluchtverhalen na de onafhankelijkheid
naar Nederland... dat toen al niet op oneindige massa-immigratie zat te wachten.

Er was geen enkele reden om Surinamers hier massaal toe te laten. Ze hebben een land gekregen vruchtbaar
rijk aan grondstoffen en 4 maal groter dan Nederland... plus een overgeleverde infrastructuur en miljarden
aan dollars,

Nederland is dichtbevolkt en kampt met tal van onopgeloste milieuproblemen,.....

Wij hebben geen allang geen verplichtingen aan Surinamers en willen die ook niet hebben.
De schuld is afbetaald.

Als de bosnegers daar ervoor kiezen eeuwig gezinnen met 10 kinderen te fokken, prima...

Beste Joost ik was ten tijde rond de onafhankelijkheid in Paramaribo, en ik kan u verzekeren dat de doorsnee bewoners meer oranje gezind was dan de gemiddelde Amsterdammer.
U haalt ook de bosnegers erbij. De bosnegers waren een aparte bevolkingsgroep waar de stadscreolen zwaar op neerkeken.
Ik hoop niet dat u ook voorgeprogrammeerd bent.

BerichtGeplaatst: Do Jan 21, 2021 15:00 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ik zie nog steeds geen enkele reden die tot Nederlands voordeel spreekt ... integendeel !!!

En ik ben zeker niet Oranje gezind... die corrupte belastingontduikende familie zal zelf geen cent
aan de idioten besteden.

Suriname hoort niet meer bij Nederland en moet zijn eigen boontjes doppen...

Tenzij jij nog 1000 jaar je portemonnee wil trekken voor de over-populaties uit dat corrupte ondankbare
coke-land... maar doe dat alleen aan je eigen voordeur.

We hebben al Bijlmers genoeg in Nederland en zelfs die ene pest-Bijmer heeft voor beide landen
alleen maar slecht uitgepakt.

BerichtGeplaatst: Do Jan 21, 2021 20:58 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Joost Bakker schreef:
Elisabeth schreef:
De onafhankelijkheid.

aan dollars,

De schuld is afbetaald.

Echt niet Joost.
Ik was daar in 1974 en de Surinamers die mijn ouders herkenden, zeiden "Wij willen dat ding niet".
Onafhankelijkheid dus. Het was Den Uyl die dit door drukte want een kolonie bezitten was slecht.
Ik kon niet meer terug vliegen want de vluchten in 1974 waren volgeboekt, tot in 1975.
Of ik moest terug via Curaçao of bij betalen voor Business Class.
Welke vlucht verhalen? December moorden uit 1980?

Ik ben daar geboren en in Nederland sta ik genoteerd als allochtoon!
In 1975 - 76 kreeg ik steeds onderzoekers aan mijn deur.
Of ik mij kon aanpassen maar toen ze mij zagen, zeiden ze dat dit niet voor gold?
Belachelijk want als ik daar tot mijn 18de had gewoond dan heeft iedereen aanpassing problemen.
Alleen het klimaat al en de eetcultuur van 6 uur aan tafel of de lange donkere winter maanden.

BerichtGeplaatst: Do Jan 21, 2021 21:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik had een collega die pas met pensioen ging. Hij werd (iets) gekort op zijn AOW zei hij me. Ik vroeg hem: hoe komt dat dan. Nou, hij was ooit in de jaren 70 op een school in Suriname gaan werken. Toen hij er net 2 maanden werkte werd Suriname zelfstandig. Vervolgens heeft hij daar 2 jaar gewerkt en kwam terug naar Nederland.

Dat is dus reden voor een korting op je AOW want je hebt in het buitenland gewoond. Wel apart dat zoveel jaar na dato die beslissing mensen dus nog steeds geld kost Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 0:00 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Elisabeth schreef:
Joost Bakker schreef:
Elisabeth schreef:
De onafhankelijkheid.

aan dollars,

De schuld is afbetaald.

Echt niet Joost.
Ik was daar in 1974 en de Surinamers die mijn ouders herkenden, zeiden "Wij willen dat ding niet".
Onafhankelijkheid dus. Het was Den Uyl die dit door drukte want een kolonie bezitten was slecht.
Ik kon niet meer terug vliegen want de vluchten in 1974 waren volgeboekt, tot in 1975.

Of ik mij kon aanpassen maar toen ze mij zagen, zeiden ze dat dit niet voor gold?
Belachelijk want als ik daar tot mijn 18de had gewoond dan heeft iedereen aanpassing problemen.
Alleen het klimaat al en de eetcultuur van 6 uur aan tafel of de lange donkere winter maanden.

Je geeft nog steeds niet aan waar ik verkeerd zit...

Na de terechte onafhankelijkheid (we kunnen niet eeuwig voor een ander land ver weg zorgen)
had geen enkel Surinamer in Nederland toegelaten moeten worden ..,

Men had zo ie zo nooit Chanezen binnen moeten laten...

Het schept precedenten voor de honderden miljoenen die nu continu aan de deur bonzen of
zelf zonder kloppen binnen blijven stromen..

Er zit geen enkele goed beleid achter... behalve dan het binnenhalen van stemvee, kralen en kettingen
uit te delen om zo de bestaande democratische orde - van moeizame overtuiging en debat -
met illegalen te omzeilen...

Het heeft de economie van Suriname geruinieerd, de overbevolking in Nederland verhoogd
en een hoop misdaad en kapitaalvernieting in de Bijlmer opgeleverd.

Plus een stel hatelijke revanchistische zwarte racisten die onze land totaal verzieken.

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Joost Bakker schreef:
Elisabeth schreef:
Joost Bakker schreef:
Elisabeth schreef:
De onafhankelijkheid.

aan dollars,

De schuld is afbetaald.

Echt niet Joost.

Na de terechte onafhankelijkheid (we kunnen niet eeuwig voor een ander land ver weg zorgen)
had geen enkel Surinamer in Nederland toegelaten moeten worden ..,

Men had zo ie zo nooit Chanezen binnen moeten laten...

Het schept precedenten voor de honderden miljoenen die nu continu aan de deur bonzen of
zelf zonder kloppen binnen blijven stromen..

Er zit geen enkele goed beleid achter... behalve dan het binnenhalen van stemvee, kralen en kettingen
uit te delen om zo de bestaande democratische orde - van moeizame overtuiging en debat -
met illegalen te omzeilen...

Het heeft de economie van Suriname geruinieerd, de overbevolking in Nederland verhoogd
en een hoop misdaad en kapitaalvernieting in de Bijlmer opgeleverd.

Plus een stel hatelijke revanchistische zwarte racisten die onze land totaal verzieken.

Ik ben het zowaar op enkele punten met u eens.
Daarnaast vind ik persoonlijk een Surinamer een stuk aardiger in de omgang dan een Antiliaan of een Ghanees.

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 21:02 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Joost schreef:

Dat toen er vliegtuig ladingen vertrokken in 1974, deze mensen een Nederlands paspoort hadden.
Tja en met de Nederlandse politiek, kreeg je later familie herenigingen.
Dat is de schuld van Nederland.
Ga naar Suriname en je lach je dood want de Creolen noemen elkaar gewoon Neger.
Nederlandse toeristen, inclusief de Suri-Nederlanders, kijken verschrikt maar de Surinamers doen dit expres.

En die Suri-Nederlanders, vooral de 2de generatie, zijn door witte linkse Nederlanders geïndoctrineerd.
En ze zijn niet populair in Suriname, vooral niet als ze hun Roots gaan zoeken.
Ze bekijken deze Suri-negers als landverraders want ze vertrokken.
En ik ben een Landskind omdat mijn navelstreng daar begraven is.

Ik vind persoonlijk de Creolen en Javanen de aardigste.
Hindoestanen proberen je op te lichten.
Ik moest met een taxi naar Zorg en Hoop om een kopie van mijn geboortebewijs te halen.
Heen weg was het een Javaan, terug weg een Hindoestaan.
Ik zei dat hij mij moest afzetten bij het postkantoor.
Ik wist de prijs maar hij zei dat hij moest omrijden dus was het duurder.
Ik zei dat er maar een weg was en dat hij niet moest liegen.

En ze zijn beleefd en zeggen mijnheer en mevrouw.
Ik liep langs de Waterkant naar een toilet.
De Waterkant heeft veel tentjes waar je eten en drinken kunt kopen en dan zitten onder een parasol

Dus verderop was het stiller en ik moest 1 Suri dollar betalen voor 3 velletjes toilet papier.
Een dikke negerin en zij zei wanneer het je beurt was want eerst maakte zij schoon.
Een mooie sterrenhemel dus ik bleef staan om naar boven te kijken.
Op de muur zaten jonge Surinamers en die vroegen "Mevrouw waar kijkt u naar".
Ik heb hen de sterren aan gewezen en ze vonden dat bijzonder.
In Amsterdam was ik met een boog om ze heen gelopen.

En dan de party bus, die komt ieder uur langs vanaf 4 uur.

Ga er heen Joost, mooi weer, lekker eten en ze spreken allemaal Nederlands.

Ja wat Nederland doet met Ghanezen? Ghana is toch een veilig land?

Laatst aangepast door Elisabeth op Zo Jan 24, 2021 2:28, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 22:43 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Mooi geloofwaardig stukje je schrijft vanuit ervaring en niet vanuit de Rutte Doctrine of een of ander leugen-
fabriek (Universiteit) waar de onderzoeksresultaten al bij voorbaat aan de gewenste conclusies
zijn aangepast....

Het geeft maar eens te meer aan dat het voor Suriname en Nederland beter en humaner was geweest
indien de immigratie na onafhankelijkheid was gestopt.

En ik durf dat te herhalen in bijzijn van mijn Surinaamse kennissen.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 24, 2021 2:27 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Absoluut Joost want toen ik in 1974 naar Suriname ging, woonde ik op zolder op de Ceintuurbaan.
Mijn beneden buren waren Surinamers en ik liet hun mijn foto's zien.
Ze schudden hun hoofd met heimwee en hadden 2 kinderen die geboren zijn in Amsterdam.
Dus waren zij allang voor de onafhankelijkheid in Nederland.

Het was een soort paniek want Suriname kreeg nog heel veel geld van Nederland.
Er was echt geen enkele reden waarom zoveel mensen vertrokken.
Maar ja, in 1975 onafhankelijkheid en in 1980 een burgeroorlog tussen Bouterse en Brunswijk.
De december moorden....
Trouwens er was al een soort eigen bestuur sinds 19?? want mijn familie moest immigratie aanvragen in Suriname.
En niet in Nederland. En dit was in 1948.

Trouwens die Sylvana Simons.... ik zou graag tegenover haar zitten in een talkshow.
Ik zou haar vragen waar ze geboren was.
Haar familie ging in 1972 naar Nederland. Waarom?
Ik weet dat Suriname haar niet terug wil en dat weet zij ook.
Ze was 18 maanden oud toen ze naar Nederland vertrok.
Opgegroeid in Nederland en waarom zoveel kritiek?
Haar man was een blanke Nederlander.
Ze heeft kinderen maar die zijn verdwenen.
En niemand stelt vragen.

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg