Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wat brengt ons Donald Trump Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 347, 348, 349 ... 365, 366, 367  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 8:07 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Die knakker links op de foto, genomen in het capitool, schijnt van Antifa Philly te zijn

Dannie schreef:
Even weer de feiten: de betreffende foto rechts is van Jason Tankersly, dat is geen 'antifa' dat is een neonazi die een aan hem gewijd artikel heeft op 'phillyantifa.org'

Zal best, maar die lijkt echt niet op de neo nazi op de foto eronder.
Maar 't werd ook al aangekondigd door Dannie zelf: "De leugenbrigade is er weer".
Dan weten we wat we weer verwachten kunnen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 8:17 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
https://twitter.com/midlifewomanon1/status/1346938214867738625
Is dit een bestorming of wordt hier het hek opengezet om mensen binnen te laten? Zeg het maar hoor.

Is wel duidelijk dat hier het hek open gezet wordt voor de inmiddels gearriveerde Antifa's, inclusief hun sluipschutters.
BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 9:22 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dit waren de Trump supporters volgens mij;

Wat zich daar binnenin afspeelde, daar heb ik zo mijn twijfels over. Er waren op zijn minst een deel stoorzenders bij. En volgens mij zijn er ook een aantal van die stoorzenders bewust binnengelaten, als een van de eersten, waarna de grote massa volgde. Kan haast niet anders. Met andere woorden, het protest werd ten dele gekaapt om de hele meute in een kwaad daglicht te zetten, en dat is goed gelukt.

Ook wel interessant, hier zie je duidelijk dat een deel van het publiek wist dat er iets niet in de haak was;

https://twitter.com/JackPosobiec/status/1347181346419052547

Je hoort duidelijk boegeroep en een vrouw die schreeuwt "no antifa". Ze waren weldegelijk daar aanwezig om de boel te verstoren, daar zijn ze namelijk erg goed in.

Dit zal de media nooit laten zien.

Icesurfer schreef:
Ter herinnering Tamara K. de shamanin die opriep tot de Reichstags bestorming in 2020.

Goed punt, zit inderdaad wel een treffende overeenkomst in. Reichstag versus Capitool, beiden targets met veel en gelijkaardige symboliek.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Dat is diezelfde vent joh

Prima, dan heb ik me vergist. Bewijst nog steeds niet dat het ook daadwerkelijk Trump supporters waren natuurlijk.

Er is iets raars met die gast, wel meer dan één ding denk ik.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 10:07 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ondertussen heeft Trump dan eindelijk zijn concessie speech gehouden, of iets wat daar op lijkt tenminste;

Lijkt een beetje op redden wat er te redden valt..

En dit had natuurlijk ook een maand geleden gekund, nadat duidelijk werd dat er geen enkele mogelijkheid bestond om de uitslagen juridisch aan te vechten (14 december?). Hij is te ver gegaan, met zijn toon en retoriek, en dat typeert hem wel.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

carlos schreef:
Prima, dan heb ik me vergist. Bewijst nog steeds niet dat het ook daadwerkelijk Trump supporters waren natuurlijk.

Kom nou toch!

Quote:
Er is iets raars met die gast, wel meer dan één ding denk ik.

Inderdaad., hij is een geestelijk gestoorde mongool.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

De crackdown is begonnen. Simon & Schuster (een van de grootste uitgevers in de VS) heeft nieuw kritisch boek van Senator Josh Hawley gecancelled.

Het boek "The Tyranny of Big Tech" zal niet worden gepubliceerd wegens "de dodelijke opstand die gisteren plaatsvond in Washington"
"we kunnen Senator Hawley niet steunen na zijn rol in een gevaarlijke bedreiging van onze vrijheid en democratie"

Wat heeft de goede senator dan gedaan? Heeft hij molotov cocktails naar binnen gegooid bij de bezetting van het Capitool? Nee, hij gebruikte speektijd in de Senaat om te protesteren tegen de certificering van Joe Biden, wat zijn democratisch recht was.

[url=https://deadline.com/2021/01/simon schuster cancels sen josh hawley book witnessing disturbing deadly insurrection capitol 1234666926/]bron[/url]

Dit is pure machtswellustige wraak tegen politieke tegenstanders, en we gaan het nog heel veel meemaken de komende tijd...

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 10:26 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Tedje schreef:
Kom nou toch!

Als hij daadwerkelijk hardcore Trump fan is dan moet hij vaker te zien zijn geweest bij demonstraties van Trump aanhangers, want hij valt nogal op. Verder ben ik benieuwd of ze hem te pakken hebben en zo ja, hoe snel hij weer op vrije voeten komt. Eén ding weet ik wel, die gasten die zo prominent in beeld waren zijn klaar en kunnen op zoek naar ander werk, als ze überhaupt nog ergens aan de bak zullen komen.

En verder is het misschien goed om te benadrukken dat Trump aanhangers regelmatig in beeld zijn als tokkievolk en onbeschofte horken, maar ze staan over het algemeen niet bekend als gewelddadig.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 10:44 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Deze trammelant zal hopelijk dit keer nog gesust worden, maar vergeet niet dat er nog nooit zoveel kiezers in Amerika op een presidents kandidaat hebben gestemd dan op Trump (uitgezonderd op Biden en zijn media)
Dus in ieder geval de helft van de VS kiezers zijn ontevreden met de huidige situatie en zullen bij elke tegenslag in hun leven, straks Biden /Harris de schuld van hun ongemak geven.
Een uitstekend uitgangspunt voor een burgeroorlog.
Ik heb toch liever dat het in het machtigste land van de wereld rustig blijft.
Het zal alleen in de VS rustig blijven als alle kiezers weer redelijk kunnen rondkomen. Dat telt ook voor ons land, want wij zitten ook met steeds meer flexwerkers die nog net niet doodgaan van de honger. Een prima situatie voor een armoedzaaiersbom.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Racer schreef:
Nee, hij gebruikte speektijd in de Senaat om te protesteren tegen de certificering van Joe Biden, wat zijn democratisch recht was.

Het is zijn democratische plicht om in de verkiezingsuitslag de wil van de meerderheid der kiezers te respecteren.

Nou was het natuurlijk mogelijk geweest dat hij weet had van vervalsing van de verkiezingsuitslag. Dan had hij de gegevens daarover moeten overhandigen aan de kiescommissie. Als dat niet had geholpen dan had hij de gegevens moeten voorleggen aan de rechter. Eventueel zelfs de kiescommissie aanklagen voor corruptie.

Naar jouw beste weten had hij zulke gegevens niet. En dus weet jij niet beter of deze anti democraat willens en wetens heeft staan liegen om Trump te slijmen.
BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het maakt helemaal niet zoveel uit hoor of er wel of geen duidelijke bewijzen/aanwijzingen zijn voor stemfraude. Het betwisten van de uitslag hoort in zekere zin bij het politieke theater dat daar plaatsvindt tussen democraten en republikeinen, en het is inderdaad zijn goed recht.

Is trouwens ook nooit anders geweest, in het verleden hebben democraten ook een hele show gemaakt rondom de verificatie van republikeinse winnaars.

6 januari 2017..

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Zou wat moois wezen als we dat hier zouden doen.

Mevrouw de voorzitter, wij van de SGP vinden het ons godgegeven recht om vier zetels in de Tweede kamer toegewezen te krijgen. Haal die maar van D66 af want die geloven niet in predestinatie.
BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

carlos schreef:
Is trouwens ook nooit anders geweest, in het verleden hebben democraten ook een hele show gemaakt rondom de verificatie van republikeinse winnaars.

Denk ook aan het gedrag van de Democraten bij de State of the Union toespraak van Trump: allemaal in witte pakjes als protest, en daarna Nancy Pelosi die het transcript demonstratief verscheurt voor de ogen van de camera's.

Laatst aangepast door Racer op Vr Jan 08, 2021 11:55, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

..
BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Natubico schreef:

Alles wat nog maar uitgezocht hoeft te worden door Justitie is hoe dat figuur z'n werkelijke naam luidt.
Maar goed, als ie z'n verdiende straf al niet via justitie gaat krijgen dan krijgt ie 'm heus wel op 'n andere manier.

Zo ventje, "op een andere manier ?" Op welke manier dan wel ? Gaan we dreigen hier ?

Laatst aangepast door Lampje op Vr Jan 08, 2021 12:31, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Racer schreef:
Denk ook aan het gedrag van de Democraten bij de State of the Union toespraak van Trump: allemaal in witte pakjes als protest, en daarna Nancy Pelosi die het transcript demonstratief verscheurt voor de ogen van de camera's.

Nu Trump wegvalt als gezamenlijke vijand zullen de democraten elkaar weldra de tent gaan uitvechten. Ik zie het nog wel gebeuren dat de linkse vleugel zich tegen Biden zal keren omdat ie veel rechtser zal zijn dan ze hadden gedacht/gehoopt. Bernie Sanders is natuurlijk ook gewoon genaaid door zijn eigen partij, tot tweemaal toe.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Persoonlijk dacht ik al een tijdje niet dat Trump het zou winnen van de gezamenlijke media en het enorme links geconcentreerde kapitaal.
Maar toen de democraten als tegenstander Biden tegenover hem hadden gezet, gaf ik de republikeinen weer hoop.
Ik kon nooit bedenken, nadat ik een video van corruptie door Biden in de Oekraine had gezien, dat er zoveel mensen in de VS waren die op een duidelijk corrupte senator zouden stemmen. Dat had ik blijkbaar toch mis, de haat zat te diep en de geldelijke belangen waren te groot.
Blijkbaar wint het kapitaal altijd tot er een wel gewelddadige uitbarsting komt.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Racer schreef:
Lampje schreef:
Wanneer leert men nu eens elke daad van geweld op zichzelf te beoordelen in plaats van het af te zetten tegen ander geweld om zo recht te lullen wat krom is.

Jij beoordeelt het geweld van gisteren ook niet op zichzelf, je ziet het in de context van een staatsgreep / aanval op de democratie. Als je de daad geheel contextloos wil beoordelen dan zie je alleen een groep mensen die illegaal een gebouw binnendringen. Kleinschalig vandalisme.

En op grond van dit vandalisme zullen aanhangers van Trump nu tot in eeuwigheid terroristen genoemd worden in de media. De media die hetzelfde gedrag van demonstranten in Hong Kong toejuicht.

Het verschil is dat ik het geweld niet vergelijk met dat van de BLM beweging in de zomer, maar dat ik elk geweld op zich beoordeel. Daarin verschillen u en ik, denk ik .
Objectief beschouwd kun je inderdaad stellen dat het mee viel met de vernielingen. (dus als het Antifa activisten waren zoals sommigen beweren, dan valt het dus nog wel mee met dat linkse geweld....of dan ineens toch weer niet ?)
Maar het gaat mij er vooral om dat Trump, nota bene de president, hen hiertoe heeft aangezet en opgehitst. Dat was uitermate kwalijk, maar daar heb ik hier al genoeg over gezegd.
Om die demonstranten terroristen te noemen is natuurlijk onzin, dat vind ik ook niet, want dat zijn het niet. Het zijn boze burgers, opgehitst door Trump met zijn leugens.
Overigens heeft Trump nu gezegd dat hij de bestorming veroordeelt en dat hij de bestormers niet de ware patriottrische Amerikanen vindt. Leuk voor die mensen: eerst word je door je grote roerganger opgejut, je doet wat hij zegt omdat je denkt hem zo een dienst te bewijzen en vervolgens word je keihard afgeserveerd als Trump er achter komt dat deze actie wel eens nadelig voor hem kan uitpakken.
Trump verraadt hiermee zijn eigen aanhang. Wat is het toch een lafbek (lees even mee Natubico: een lafbek. Wéér een belediging van jouw bevriende staatshoofd.)

Laatst aangepast door Lampje op Vr Jan 08, 2021 12:15, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Persoonlijk dacht ik al een tijdje niet dat Trump het zou winnen van de gezamenlijke media en het enorme links geconcentreerde kapitaal.
Maar toen de democraten als tegenstander Biden tegenover hem hadden gezet, gaf ik de republikeinen weer hoop.
Ik kon nooit bedenken, nadat ik een video van corruptie door Biden in de Oekraine had gezien, dat er zoveel mensen in de VS waren die op een duidelijk corrupte senator zouden stemmen. Dat had ik blijkbaar toch mis, de haat zat te diep en de geldelijke belangen waren te groot.
Blijkbaar wint het kapitaal altijd tot er een wel gewelddadige uitbarsting komt.

Ik zag laatst een ouder schilderij waarop de elite van Frankrijk naar het schavot werden getransporteerd. Daar werd ik niet vrolijk van.
Via een volksopstand kwamen we ook aan de Sovjet unie.
Zelfs in de verre oudheid werd Floris de 5de(der Keerlen God) al door de Elite verzopen. De burgeroorlog in Spanje vergeten?
Ik hoop niet dat wij met de Wildersclub en het uitsluiten van elk tegengeluid door onze Elite, dezelfde kant opgaan.

Laatst aangepast door Poendert op Vr Jan 08, 2021 12:21, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 12:13 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Ik denk dat veel mensen niet zozeer pro Biden gestemd hebben, maar vooral anti Trump.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
dus als het Antifa activisten waren zoals sommigen beweren, dan valt het dus nog wel mee met dat linkse geweld....of dan ineens toch weer niet

Zucht...dat beweren "sommigen" helemaal niet, maar die opmerking had ik al verwacht. Beter lezen toch maar.

En dat er met twee maten wordt gemeten wanneer het gaat om protesten van BLM/antifa enerzijds en Trump aanhangers anderzijds, ja dat lijkt mij wel evident.

Hadden ze hier ook kunnen doen hé? "Hevig maar grotendeels vreedzaam protest tegen verkiezingsuitslag bij Capitool."

Want het gros van de mensen die daar stonden had namelijk niks te maken met wat er binnen in het Capitool gebeurde.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Moppersmurf schreef:
Omdat de NPO altijd alles klakkeloos overneemt van CCN en MSNBC gelooft nu de meerderheid van de Nederlandse bevolking in de 'muslim ban', die door Donald Trump bedacht is.

AH ja, zo moesten we ook lezen dat Trump als oplossing voor Covid bleekwater in aderen wilde spuiten. Totale nonsens, maar iedereen slikte het hier als zoete koek.

Hierbij een linkje een greep uit één van de honderden links naar de letterlijke uitspraken van Trump, door Cliff afgedaan als totale nonsens.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/24/trump middelen corona/

Je kunt gaan zitten steggelen over de letterlijke vertaling van Trumps woorden, maar daarmee kun je nog niet vaststellen dat al die media "totale nonsens" uitkramen.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:
Lampje schreef:
dus als het Antifa activisten waren zoals sommigen beweren, dan valt het dus nog wel mee met dat linkse geweld....of dan ineens toch weer niet

Zucht...dat beweren "sommigen" helemaal niet, maar die opmerking had ik al verwacht. Beter lezen toch maar.

Dat beweren sommigen wel degelijk.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5207352/mensen die capitool binnenvielen waren verkleed als trumpsupporters

O, dit is natuurlijk weer nepnieuws ?

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:

En dat er met twee maten wordt gemeten wanneer het gaat om protesten van BLM/antifa enerzijds en Trump aanhangers anderzijds, ja dat lijkt mij wel evident.

Klopt. De politie ging flink los op de BLM/Antifa, zeer terecht overigens. Terwijl ze de deuren openzetten voor de Trumpers in het Capitool, zoals u zelf ook al heeft vastgesteld een paar postings eerder. Zouden ze dat ook gedaan hebben als BLM activisten het Capitool waren binnengedrongen, wat denkt u ?

BerichtGeplaatst: Vr Jan 08, 2021 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Poendert schreef:

Ik denk dat veel mensen niet zozeer pro Biden gestemd hebben, maar vooral anti Trump.

Anti Trump via het geconcentreerde linkse kapitaalmedia. Als je echt veel geld wilt verdienen in de politiek, moet je linksaf slaan. Zie Marcel van Dam, Kok, Rosenmoller, enz.
Ik heb nog nooit een positief verhaal over Trump in onze Westerse media gelezen. Trouwens ook niet over Baudet en Wilders, of zelfs Janmaat. Orban? Boris Johnson, Poetin? Toch zijn deze mensen door een grote achterban gekozen.