Geplaatst: Ma Dec 21, 2020 9:44 |
|
|
|
Waar heb je geen keuze dan?
Hoe dan? Laat me raden: je begint over DSB nu. |
|
Laatst aangepast door Royy op Ma Dec 21, 2020 9:45, in totaal 1 keer bewerkt _________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Dec 21, 2020 12:03 |
|
|
|
En wat is voila? Dat we het aan het bedrijfsleven moeten overlaten? Ik dacht het niet. We moeten er naartoe dat het ambtenarenvolk hoofdelijk aansprakelijk gesteld kan worden. |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Dec 21, 2020 12:38 |
|
|
|
Royy schreef: | Waar heb je geen keuze dan?
Hoe dan? Laat me raden: je begint over DSB nu. |
Ah, die discussie hebben we al gevoerd joh.
De helpdesken en klachtenbalies bij bedrijven lopen over. Het is precies zoals van 't Hek zegt: als aankomende klant ben je best interessant, als vaste klant totaal niet. Dan ben je een nummer. En zo lang de dienstverlening goed gaat, is er niets aan de hand. Maar oh wee als het even niet loopt zoals het hoort, of als je afwijkt van de standaard. Dan is het einde zoek.
Daarbij maken bijna alle bedrijven gebruik van een vendor lockin strategie. Overstappen is een ramp: overstappen van leverancier GSM, Internet, Bank, Stroom, Gas, etc. Je wilt niet weten wat er allemaal mis gaat. Op dit moment ken ik een gezin compleet in de problemen door een overstap van Tele2 Internet + vast bellen + Kanaal Digitaal schotel naar alles in één bij Delta. Gewoon één regelrechte drama: geen Internet, geen telefonische bereikbaarheid, geen TV, geen nummerbehoud, opgravingen in de tuin, nieuwe kabels, etc. etc. etc. etc.
Vooral fijn in een tijd dat je elkaar niet mag zien en dan drie van die commerciële bedrijven die met elkaar over de rug van de klant in conclaaf gaan over al dan niet doorlopende contracten en opzegtermijnen.
Dit zijn echt geen uitzonderingen hoor. Iedereen kent de aanbiedingen voor de nieuwe klant, maar wie kent er de aanbiedingen voor de vaste klant? Ik ken er één: de ANWB. Niet echt een toonbeeld van commercie, nauwelijks concurrentie... maar zij geven de vaste klanten korting ipv de nieuwe. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Ma Dec 21, 2020 17:28 |
|
|
|
Cliff schreef: | Op dit moment ken ik een gezin compleet in de problemen door een overstap van Tele2 ... |
Tsja, Tele2... als je de cheap ass wilt spelen, moet je later niet klagen dat je op de blaren moet zitten.
Quote: | k ken er één: de ANWB. Niet echt een toonbeeld van commercie, nauwelijks concurrentie... maar zij geven de vaste klanten korting ipv de nieuwe. |
Haha, de ANWB is gewoon een commerciele organisatie hoor. Concurrentie? De ANWB heeft op Wegenwacht gebied concurrentie van automerken die dezelfde service bij hun auto's bieden (Seat bv) en is vol actief op verzekeringsvlak. |
|
_________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Dec 21, 2020 17:36 |
|
|
|
Royy schreef: | Tsja, Tele2... als je de cheap ass wilt spelen, moet je later niet klagen dat je op de blaren moet zitten. |
Ah, dus als we het belastingtarief verhogen naar 60 70% krijg jij ook de dienstverlening waar je voor betaalt?
Trouwens: lees goed, ze gingen wég van Tele 2. En van Kanaal Digitaal.
Quote: | Haha, de ANWB is gewoon een commerciele organisatie hoor. Concurrentie? De ANWB heeft op Wegenwacht gebied concurrentie van automerken die dezelfde service bij hun auto's bieden (Seat bv) en is vol actief op verzekeringsvlak. |
Nou ja, noem jij er nog eens een die echt iets doet voor vaste klanten? |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Ma Dec 21, 2020 17:42 |
|
|
|
Cliff schreef: |
Ah, dus als we het belastingtarief verhogen naar 60 70% krijg jij ook de dienstverlening waar je voor betaalt? |
Nee, want ik betaal genoeg. Nederland is niet bepaald een prijsstunter qua belastingtarieven, maar behoort tot de duurdere landen. Ik verwacht dus dito service en kwaliteit.
Tele2 is een prijsstunter, daar kun je dito service verwachten.
Quote: | Trouwens: lees goed, ze gingen wég van Tele 2. En van Kanaal Digitaal. |
Yep, ook als je weggaat bij Tele2 kun je dezelfde service van die cheap asses verwachten als je van ze gewend bent
En overgestapt op Delta glasvezel zo te horen (graven)? Geen idee wat er precies aan de hand is, maar met graven moet je wel op uitloop rekenen. Maar laat me raden: dat gezin wou absoluut voorkomen dat ze een maandje dubbel zouden betalen (gezien t prijszoekertjes zijn die bij Tele2 zaten), dus hebben ze Tele2 alvast opgezegd en heeft Delta vertraging met graven? Tsja.
Iets met dubbeltje en eerste rang enzo.
Quote: |
Nou ja, noem jij er nog eens een die echt iets doet voor vaste klanten? |
KPN, Ziggo, diverse verzekeraars, Eneco. |
|
_________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Dec 21, 2020 18:10 |
|
|
|
Royy schreef: | En overgestapt op Delta glasvezel zo te horen (graven)? Geen idee wat er precies aan de hand is, maar met graven moet je wel op uitloop rekenen. Maar laat me raden: dat gezin wou absoluut voorkomen dat ze een maandje dubbel zouden betalen (gezien t prijszoekertjes zijn die bij Tele2 zaten), dus hebben ze Tele2 alvast opgezegd en heeft Delta vertraging met graven? Tsja. Iets met dubbeltje en eerste rang enzo. |
Oh man, wat een hoop foute conclusies. Het ging niet om glasvezel, het was geen probleem dubbel te betalen, men wilde graag behoud van nummer en niet te lang zonder TV, telefoon en Internet.
En dat alles liep faliekant mis.
Quote: | KPN, Ziggo, diverse verzekeraars, Eneco. |
Vertel! Wat doen die precies voor vaste klanten? |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Ma Dec 21, 2020 18:58 |
|
|
|
Royy schreef: | Is Delta nog coax aan t graven dan? |
Droevig maar waar, maar dat is niet aan de klant he. Die wil gewoon TV en Internet.
Quote: | Ja en men heeft Tele2 opgezegd, in de verwachting dat Delta hen op tijd aan zou sluiten. En nu zegt Tele2 bij de vraag om heractivitatie: toedeledokie. |
Ook die conclusie klopt niet. Delta zou het allemaal regelen, inclusief opzeggen.
Quote: | KPN en Ziggo doen diverse acties voor hun huidige klanten, o.a. gratis films. Verzekeraars verlagen hun premies voor bestaande klanten. Eneco heeft een propositie waarbij je geen "slapend" tarief hebt, maar iets wat gewoon meebeweegt. |
Wat matig. Je weet dat ze aan nieuwe klanten tablets enzo geven? |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Ma Dec 21, 2020 19:20 |
|
|
|
Cliff schreef: |
Ook die conclusie klopt niet. Delta zou het allemaal regelen, inclusief opzeggen. |
Ah ja, nooit laten doen. Opzeggen altijd zelf in de hand houden: pas opzeggen als je nieuwe verbinding t doet.
Quote: |
Wat matig. Je weet dat ze aan nieuwe klanten tablets enzo geven? |
Valt wel mee tegenwoordig hoor, paar wifiversterkertjes, soms een tv'tje. Als bestaande klant kun je ook dingetjes krijgen, gewoon ff bellen naar de helpdesk, zeggen dat je ontevreden bent en dat je naar de concurrent aan t kijken bent.
Dit soort bedrijven maakt gebruik van de luiheid van veel klanten. Die luiheid is echter gewoon een keuze. |
|
_________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. |
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 22, 2020 9:52 |
|
|
|
Royy schreef: | Ah ja, nooit laten doen. Opzeggen altijd zelf in de hand houden: pas opzeggen als je nieuwe verbinding t doet. |
Jaja, je hebt een arsenaal aan excuses klaarliggen als het bedrijfsleven een fuck up maakt. Zoveel is duidelijk. Als de overheid zoiets doet... dan klaag je steen en been.
Quote: | Valt wel mee tegenwoordig hoor, paar wifiversterkertjes, soms een tv'tje. Als bestaande klant kun je ook dingetjes krijgen, gewoon ff bellen naar de helpdesk, zeggen dat je ontevreden bent en dat je naar de concurrent aan t kijken bent. |
Dat is toch intens droevig Royy. Een cultuur waarin klagen als vaste klant een alternatief is voor heen en weer hoppen van aanbieder naar aanbieder om welkomstaanbiedingen te scoren.
Intens droevig, ik heb er geen andere woorden voor. Zeker daar waar het een dienstverlening betreft die gewoon iedereen nodig heeft.
Quote: | Dit soort bedrijven maakt gebruik van de luiheid van veel klanten. Die luiheid is echter gewoon een keuze. |
En wederom: een arsenaal aan excuses. Mensen hebben geen tijd om van alles wat ze afnemen continu te gaan zitten vergelijken of er ergens een betere aanbieding is. Intens droevig dat zo'n cultuur gecreëerd is. Zeker daar waar het bv. een zorgverzekering aangaat. Ik heb net zelf dat circus zitten doen... mijn vrouw zit bij partij 1, ik bij partij 2, de werkgever biedt korting bij partij nummer 3... de pakketten van alle verzekeringen zijn uiteraard nét iets anders en daardoor zijn vergelijken weer lastig. Je steekt er met zijn tweeën een paar uur in om alles uit te zoeken en dan blijkt... wat we allemaal eigenlijk altijd al wisten... dat het nauwelijks wat uitmaakt. Daarbij is het nog eens compleet afhankelijk van wat je eventueel het komend jaar aan fysieke/medische ongemakken krijgt. Breekt er een vulling of verstuik je je enkel, dan liggen de kosten al weer compleet anders.
Jij leeft in de illusie dat je een keuze hebt. Daarbij geef je zelf al aan dat je gedwongen wordt om alles te controleren (immers anders wordt er misbruik gemaakt van je 'luiheid').
Fijn dat je zelf de argumenten aandraagt om aan te tonen dat het een kutsysteem is... het enige waardoor het jouw goedkeuring (en continue verdediging) kan krijgen is omdat je ervan overtuigd bent dat de overheid altijd slechter is. Bedenk wel dat dat jouw overtuiging is...
Quote: | Nederland is niet bepaald een prijsstunter qua belastingtarieven, maar behoort tot de duurdere landen. Ik verwacht dus dito service en kwaliteit. |
En dat krijg je ook. Je hebt zelf geen vergelijk, want nooit in het buitenland gewoond. En dan heb ik het niet over Oeganda of Rusland waar je maar 10% belasting betaalt. Ga gewoon eens in een mediterraan land wonen en doe daar eens wat ervaring op met wegen, vergunningen, bouwen, wonen, huisvuil, nutsvoorzieningen, riool, etc. Dan weet je weer hoe goed het allemaal in Nederland georganiseerd is. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 22, 2020 10:21 |
|
|
|
Cliff schreef: |
Jaja, je hebt een arsenaal aan excuses klaarliggen als het bedrijfsleven een fuck up maakt. Zoveel is duidelijk. Als de overheid zoiets doet... dan klaag je steen en been. |
Omdat je een keuze hebt, Cliff. Techniek kan altijd tegenvallen, moet je rekening mee houden.
Quote: |
En wederom: een arsenaal aan excuses. Mensen hebben geen tijd om van alles wat ze afnemen continu te gaan zitten vergelijken of er ergens een betere aanbieding is. Intens droevig dat zo'n cultuur gecreëerd is. Zeker daar waar het bv. een zorgverzekering aangaat. Ik heb net zelf dat circus zitten doen... mijn vrouw zit bij partij 1, ik bij partij 2, de werkgever biedt korting bij partij nummer 3... de pakketten van alle verzekeringen zijn uiteraard nét iets anders en daardoor zijn vergelijken weer lastig. Je steekt er met zijn tweeën een paar uur in om alles uit te zoeken en dan blijkt... wat we allemaal eigenlijk altijd al wisten... dat het nauwelijks wat uitmaakt. Daarbij is het nog eens compleet afhankelijk van wat je eventueel het komend jaar aan fysieke/medische ongemakken krijgt. Breekt er een vulling of verstuik je je enkel, dan liggen de kosten al weer compleet anders. |
Oh joh, zorgverzekering is makkelijk: inhoud (altijd restitutiepolis kiezen, vallen er al een hoop af), mate van online gemak, prijs. Als je aanvullend wil, moet je gaan vergelijken... vraag is waarom je aanvullend zou willen?
Quote: | Jij leeft in de illusie dat je een keuze hebt. Daarbij geef je zelf al aan dat je gedwongen wordt om alles te controleren (immers anders wordt er misbruik gemaakt van je 'luiheid'). |
Zo werkt t toch met elk product, Cliff. In de supermarkt vergelijk je toch ook? Auto's vergelijk je toch ook? TV's vergelijk je toch ook? Of zou je t handiger vinden als er maar 1 soort auto of TV zou zijn? Lekker makkelijk kiezen.
Fijn dat je zelf de argumenten aandraagt om aan te tonen dat het een kutsysteem is... het enige waardoor het jouw goedkeuring (en continue verdediging) kan krijgen is omdat je ervan overtuigd bent dat de overheid altijd slechter is. Bedenk wel dat dat jouw overtuiging is...
Quote: |
En dat krijg je ook. Je hebt zelf geen vergelijk, want nooit in het buitenland gewoond. En dan heb ik het niet over Oeganda of Rusland waar je maar 10% belasting betaalt. Ga gewoon eens in een mediterraan land wonen en doe daar eens wat ervaring op met wegen, vergunningen, bouwen, wonen, huisvuil, nutsvoorzieningen, riool, etc. Dan weet je weer hoe goed het allemaal in Nederland georganiseerd is. |
Mediterrane landen zijn corrupt, ik vergelijk liever met Duitsland, Scandinavie. Nederland doet het in werkelijkheid niet zo heel slecht hoor, maar dat betekent niet dat je niet veeleisend moet zijn en de teringzooi die ze er van maken bij de Belastingdienst, UWV, CBR en nu weer zorg niet moet accepteren. |
|
_________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. |
|
|
|
Weerwoord forum index » Economie
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 8 van 8
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
|
|
|
|
|