Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Na 10 jaar weer terug op het forum
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Na 10 jaar weer terug op het forum
BerichtGeplaatst: Do Dec 10, 2020 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
Harst1960

Hoi, ik ben Marjolijn, stond bekend als Mo. Na twee keer registratie (kreeg op de eerste geen bevestiging via de email), is het me gelukt om weer na 10 jaar terug op het forum te komen. Woon ondertussen niet meer in Den Haag, maar in Elst (tijdelijk) en ben op zoek naar een huisje of woonruimte.
Zie nog veel bekende namen die het na 20 jaar hebben volgehouden, leuk!

Heb zelf het benodigde meegemaakt ondertussen en niet allemaal zo positief. Heb ook nog in Turkije gewoon en gewerkt. Werd er helaas gedeporteerd omdat Erdogan aan de macht kwam (Jan 2013, hij accepteerde geen europese vrouwen, dus weg verblijfsvergunning) en verder dakloos geweest, eigen bedrijf gehad (faillissement) en nu op zoek naar een vast woonadres. Wat in Nederland onmogelijk is geworden.

Verder heb ik een zeer brede interesse en hoop zo nu en dan weer eens een leuke bijdrage te leveren.

Tot zover en leuk weer kennis te maken.

Marjolijn
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Dec 10, 2020 19:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hé! Die naam ken ik nog wel! Welkom terug Mo!

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Ha, Mo. Wat deed je in Turkije, en waar woonde jij?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Turkije
BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
Harst1960

In het mooiste stukje aarde, Antalya/Alanya. Toen ik daar landde (ik zou gaan werken in Istanbul voor een ned zakenman, wat dus niet doorging) ben ik, omdat ik te vroeg was eerst doorgevlogen naar Alanya. Het beviel me zo dat ik in de Horeca ben gaan werken (wel hard werken 12 tot 20 uur per dag voor 500 euro per maand, inclusief kamer en het lekkerste voedsel ter wereld.

Altijd mooi weer en een landschap, bergen aan zee. Helaas maakte december 2012 Erdogan een einde aan de democratie en werd mijn werd mijn vergunning op 18 januari 2013 ingetrokken en gedeporteeerd door buitenlandse zaken en kwam dakloos in Nederland terecht.

En helaas is dat nog steeds niet opgelost een vast eigen adres.

En helaas door omstandigheden alles wat ik bezat kwijt geraakt.
Maar live goes on. en we vechten door.
Heb namelijk nu pas ook het faillissement van mijn zaak af te handelen. De boekhouder is er met de papieren vandoor gegaan.

Ach ja........we gaan gewoon door,

En nu weer terug op het forum. Kan jullie namen nog herinneren.

Marjolijn
BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 4:19 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Ach ja turken. Erdogan is gekozen door turken. Syriërs, libanezen en armeniërs hier haten de turken. Zij, Turken, erfgenamen van de Kaliefen, geroepenen om het wereldkalifaat te herstellen, willen een Leider welke hun de grootsheid teruggeven die de westerse "kolonialisten" hen ontnamen.

Ik ken persoonlijk geen turken, slechts armeniërs, libanezen, syriërs, palestijnen, welke vrijwel zonder uitzondering de turken zien zoals wij de de nazies. De steun voor armeniërs in hun strijd voor Nagorno Karabaj was hier vrij uitvoerig in de pers. Voeg daaraan de vele afstammelingen van Serviërs welke in Chili wonen, welke niets, maar dan ook niets van turken moeten hebben. Weinig volkeren lijken zo gehaat als de turken.

Hoe zie jij dat? Zijn turken werkelijk zo onaangenaam?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Turkije
BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 14:12 Plaats reactie Reageer met quote
Harst1960

Nee, daar waren ze zeer ethisch, vriendelijk en vooral warm menselijk. Vreselijk veel humor. Diegenen die ik allemaal kende en of mee samenwerkte, zijn ook gevlucht al in december 2012 toen Erdogan het overnam. Toen ik weg ging, had ik nogal contact met de Turkse politie. Ook zij waarschuwde mij de eerste 25 jaar niet terug te komen omdat het land bezet werd door o.a. mensen zoals je nu weergeeft.

Maar het eigen Turkse volk is totaal anders. Hetgeen de rellen veroorzaakten (die ik meemaakte en geen kant meer op kon om binnen het land te vluchten) waren grotendeels syriers en of van andere landen rond omheen.
De Turkse bevolking is een zeer zachtaardig volk. Politiek werd ook alleen binnen eigen kring besproken, uit angst voor represailles.
BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 14:24 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Grappig, heb ook in Turkije gezeten, als student in Istanbul, een paar maandjes maar.

Kan je ervaringen met de Turken eigenlijk wel beamen, heel vriendelijk, behulpzaam etc. Geen moment heb ik me daar onveilig om onwelkom of wat dan ook gevoeld. Maar...heb ook wel een beetje de ultranationalistische kantjes ervan meegekregen en dat is minder aangenaam.

Zou graag nog een keer terug willen gaan, om te zien wat er veranderd is in de stad.

Vond het destijds buitengewoon vrij en liberaal, bijna als Amsterdam, London of Parijs. Maar denk dat het wel een beetje anders is nu. En Istanbul is sowieso weer iets totaal anders dan de Turkse provincie. Ik heb helaas niet de mogelijkheid gehad om heel veel van het land te zien, op een enkel tripje naar de hoofdstad na.

Grappig dat mijn kamergenoot een reis maakte naar Syrië en ik had best mee kunnen gaan, die is uiteindelijk in Aleppo en Damascus terecht gekomen. Was ook allemaal prima, toen wel nog.

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 15:36 Plaats reactie Reageer met quote
Harst1960

Toen Guhl nog president was, had ik er ook mijn gehele leven willen blijven en lekker oud worden daar. Het heeft helaas zo niet mogen zijn.

Maar dat je ook fundamentalistische Turken heb die je veroordeelde is waar. Die zaten er tussen. Maar gelukkig was de andere kant meer in mijn omgeving aanwezig. Jammer dat je niet verder hebt kunnen reizen. Het is werkelijk een prachtig land.
BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het was lastig om Istanbul uit te komen. Letterlijk een halve dag reizen soms, of meer, afhankelijk van het verkeer. Alleen al zodra ik er aan dacht om heel eventjes de stad uit te gaan dan zonk de moed me in de schoenen om die reden. Het verkeer daar is best wel een ramp, staat altijd vast en het is gigantisch groot. Ben ook verschillende keren verdwaald in de stad maar dat kwam altijd wel goed met een beetje kunst en vliegwerk. Google maps op je telefoon had je toen nog niet, ik had zelfs überhaupt geen mobiele telefoon bij me geloof ik.

Ik weet dat Turkije een heel mooi land is, heb nog een stukje van de Anatolische vlaktes gezien op weg naar Ankara.

Heel veel verschillende landschappen. Maar niet heel makkelijk om in te reizen naar mijn idee, althans niet voor mij.

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 16:32 Plaats reactie Reageer met quote
Harst1960

Je hebt gelijk dat het zeer moeilijk te bereizen is. Treinen kennen ze alleen in het Noorden, voor de rest met de plaatselijke meer dan zeer overvolle bussen. Daarom heb ik het niet meer gewaagd om van Antalya over land naar Istanbul te reizen. Nog steeds tot mijn spijt.
BerichtGeplaatst: Di Dec 15, 2020 3:23 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Hoi Mo, wat leuk dat je weer terug bent.
Wat een ongelooflijk verhaal van jou.
Maar toen je gedwongen (dus als vluchteling) terug moest, waarom kreeg jij geen woning?
Ik weet van Nederlanders die terugkeren, niet worden geholpen.
Heel vreemd.
Ik hoop dat je iets vindt maar waarom niet naar Portugal komen?
Momenteel is het hier ook moeilijk om werk te vinden, door de corona.

Maar welkom terug op het form.

BerichtGeplaatst: Di Dec 15, 2020 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Harst1960

Zou het zo doen Portugal. Maar ben al te oud voor werk en ik moet door het faillissement de sanering in (en dat pas na 10 jaar). Leuk dat je daar nog steeds zit.
Ik kreeg inderdaad geen woning omdat ik vrijwillig Nederland verlaten had.

Als ik de sanering uit ben, zal ik zeker een keer langskomen.
BerichtGeplaatst: Di Dec 15, 2020 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je hebt het ook verkeerd aangepakt, Mo. Je had met en bootje aan moeten komen op het strand van Scheveningen, dan wordt alles voor je geregeld. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Dec 15, 2020 18:06 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
Je hebt het ook verkeerd aangepakt, Mo. Je had met en bootje aan moeten komen op het strand van Scheveningen, dan wordt alles voor je geregeld. Very Happy

Je bedoelt net zoals ene Willem van Oranje, die hebben ze indertijd tot koning gebombardeerd.
Dat doen ze altijd met de grootste dieven. Smile

BerichtGeplaatst: Di Dec 15, 2020 22:25 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Harst1960 schreef:
Hoi, ik ben Marjolijn, stond bekend als Mo. Na twee keer registratie (kreeg op de eerste geen bevestiging via de email), is het me gelukt om weer na 10 jaar terug op het forum te komen. Woon ondertussen niet meer in Den Haag, maar in Elst (tijdelijk) en ben op zoek naar een huisje of woonruimte.
Zie nog veel bekende namen die het na 20 jaar hebben volgehouden, leuk!

Welkom Marjolijn. Wij kennen elkaar niet van vroeger, want ik zit hier pas een paar weken Very Happy

En .... eindelijk een mede forummer uit de mooiste provincie van Nederland Cool

Tenminste, ik neem aan het Gelderse Elst ipv het saaie Utrechtse Elst.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 16, 2020 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ryan schreef:
Je bedoelt net zoals ene Willem van Oranje, die hebben ze indertijd tot koning gebombardeerd.
Dat doen ze altijd met de grootste dieven. Smile

Laughing

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 1:25 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling