Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wat brengt ons Donald Trump Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 327, 328, 329 ... 365, 366, 367  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 19:36 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Dannie schreef:
Als je tegen de regels geen mondkapje draagt, dan wordt je er uit gezet dat klopt en terecht, ook poll watchers moeten zich aan de regels houden.

Sinds wanneer is 't in de VS eigenlijk wettelijk verplicht om 'n mondkapje te dragen?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 19:43 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Dannie schreef:
George Bush schreef:
Onder democratisch bestuur kun je gewoon geen goed georganiseerde eerlijke verkiezingen verwachten.

[url=https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2020/11/04/fact check no fraud wisconsin overnight vote spike/6167188002/]Bron[/url]

Denk jij zelf ook of zit je alleen maar "factcheckers" af te struinen.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 19:50 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Dannie schreef:
Vandaar dat Trump's advocaten in de rechtbank (waar ze niet mogen liegen) helemaal niet claimen dat er sprake is van fraude. Maar het steeds op kleine proceduele zaken gooien.

In zaken waar 't om procedurele aangelegenheden gaat gaat 't niet (direct) over fraude; dat is waar; maar kennelijk heeft de rechter daar volkomen overbodig en puur suggestief vragend gesteld dat dit toch geen fraude betreft.
Tja, dan kan 't zijn dat de eisende partij in zo'n geval niet anders kan dan antwoorden dat dit inderdaad het geval is.
En dan gaan de aasgieren luid krijsend aan de haal met de letterlijke tekst dat de eisers zelf hebben toegegeven dat 't helemaal geen fraude is waar ze over aan het procederen zijn.

Dannie schreef:
Misschien dat je niet hebt opgelet, maar de Trump rechtzaken zijn ook door oerconservatieve rechters van de hand gewezen als onzin.

Graag enkele voorbeelden s.v.p..
BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2020 21:52 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Real schreef:
@Dannie:

Ik zit te wachten op beelden van Trumps rechtszaken en van beelden van republikeinen die geen mondkapjes droegen bij stemburo´s.

Geen antwoord, dus je lult gewoon weer uit je nek trol.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 3:08 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Het gaat beginnen.

De bewijzen rollen binnen over deze fraude en dit kan spannend worden.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nog steeds geen enkel bewijs voor fraude. Alle rechtzaken heeft Trump tot nu toe verloren. Rechters maken korte metten met aannames, aantijgingen en insinuaties.
Goed te zien dat er ondanks het onvolwassen geschreeuw van volksmenners als Trump gewoon recht gedaan kan worden in de VS.
Overigens komt Biden in de einduitslag uit op 80 miljoen stemmen, ik meen 7 miljien stemmen meer dan Trump.
Ben benieuwd naar de fraude die Trump alsnog aan 7 miljoen extra stemmen moet helpen ten koste van Biden.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

De president stond gisteren voor het eerst uitgebreid de pers te woord over de omstreden verkiezingsuitslag;

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

De verkiezingsuitslag is helemaal niet omstreden. Niets wat daarop wijst.
Trump MAAKT hem omstreden met naar het lijkt uit de lucht gegrepen aantijgingen en verdachtmakingen. Ik denk dat hij hiervoor sttafrechtelijk vervolgd kan worden, als inderdaad blijkt dat hij doelbewust leugens staat te verspreiden en daarmee zijn stemmers staat op te hitsen. Wilders wordt in ons land voor minder voor het gerecht gesleept.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 9:59 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wanneer een groot deel van het electoraat geen enkel vertrouwen heeft in de validiteit van de uitslag, en zoveel is wel duidelijk, dan lijkt mij dat je inderdaad wel kunt spreken van een omstreden verkiezingsuitslag.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Mij niet. Het is Trump die al voor de verliezingen letterlijk zei dat wanneer hij zou verliezen, er dan sprake zou zijn van fraude. (Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, niet waar ?) Die aanname en onbewezen beschuldiging heeft hij in alle toonaarden verspreid en volgehouden zonder ook maar met het minste bewijs te komen.
Hij heeft hiermee een klimaat geschapen van wantrouwen en een grote menigte achter zich gemobiliseerd.
Als Trump zijn mond had gehouden en niet geinsinueerd had dat er gefraudeerd zou zijn, had je zijn aanhang ook nooit gehoord.
Men loopt gewoon heel makkelijk achter de leider aan, vooral als deze zegt wat je graag wilt horen.
Nogmaals: ik vind het prima dat alles uitgezocht wordt, maar accepteer dan ook de uitkomst van alle onderzoeken. En tot nu toe wijst NIETS er op dat er gefraudeerd is. Ik wil de FEITEN, en die lijken er vooralsnog op te wijzen dat de verkiezingen eerlijk zijn verlopen. Dus niks omstreden. Trump MAAKT ze omstreden, omdat dit dreinende ventje gewoon niet tegen zijn veries kan.
Lock him up !

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
Mij niet

Wat u er van vindt doet er niet echt toe. Wat ik er van vind ook niet. Het gaat er om dat er een groot deel van het electoraat grote twijfels hebben over de eerlijke verloop van deze verkiezingen en de validiteit van de uitslag, en dat is een groot probleem met het oog op de toekomst.

Lampje schreef:
Als Trump zijn mond had gehouden en niet geinsinueerd had dat er gefraudeerd zou zijn, had je zijn aanhang ook nooit gehoord.

Nou denk niet dat het daar nou persé aan ligt, maar meer in het verloop van de verkiezingen zelf. Het roept gewoon een hoop vragen op, of u dat nu leuk vindt of niet.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 11:24 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik vind het allemaal best, meneer Carlos. En dat het vragen oproept wil ik ook nog wel geloven....vragen die nu allemaal onderzocht worden, en waaruit tot nu toe blijkt dat er NIET gefraudeerd is.
Volgens mij gaat het hier allang niet meer om. Waar het om gaat is dat het Trump erom te doen is zijn achterban blijvend op te stoken, en dat lukt hem aardig. Ik deel uw mening dat dit (door Trump veroorzaakte) wantrouwen zorgwekkend is voor de toekomst.
Als hij er zo zeker van is dat er gefraudeerd is, had hij toch wel met enig bewijs kunnen komen....niets van dat alles. Misschien komt dat nog, maar eerlijk....verwacht u het ? Ik niet. En zo wel...is er op zo'n schaal gefraudeerd dat de winst alsnog naar Trump gaat ? Natuurlijk niet.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
En zo wel...is er op zo'n schaal gefraudeerd dat de winst alsnog naar Trump gaat ? Natuurlijk niet.

Trump is hier blijkbaar van overtuigd, blijkens zijn persconferentie van gisteren. Want het gaat niet om zeven miljoen stemmen, maar slechts om honderd misschien tweehonderdduizend stemmen in de swing states. Als hij die ongeldig kan laten verklaren dan zou hij in principe nog steeds kunnen winnen ja. Zo werkt dat systeem daar nu eenmaal.

Ik geef hem overigens nog steeds heel weinig kans. Hij zal meer harde bewijzen moeten hebben dan hij tot nu toe heeft, dat ben ik wel met u eens.

Het lijkt kansrijker voor hem om het via een andere route te proberen, bijvoorbeeld door de uitslagen ongeldig verklaard te krijgen, of genoeg twijfel over het proces te zaaien dat state electors, die niet wettelijk verplicht zijn om de uitslag zoals die er ligt te volgen, hem alsnog tot winnaar aanwijzen in een aantal van die staten. Vier jaar geleden hebben we die discussie ook gevoerd, toen dit voor de democraten genoemd werd als optie om ondanks de electoral college vote winst van Trump toch Clinton het presidentschap te bezorgen. Het zou ook nog in de landelijke politiek (congress/senaat) beslist kunnen worden, al dan niet op last van de Supreme Court.

Er zijn nog meerdere routes mogelijk maar ik geef hem weinig kans.

De beste optie wat mij betreft zou een volledige audit (dus geen recount) zijn van alle swing states. Maar dat is ook weer een heel gedoe.

Lampje schreef:
Ik vind het allemaal best, meneer Carlos.

Als u het allemaal wel best vond dan zou u zich er niet zo over opwinden denk ik.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

carlos schreef:
Wanneer een groot deel van het electoraat geen enkel vertrouwen heeft in de validiteit van de uitslag, en zoveel is wel duidelijk, dan lijkt mij dat je inderdaad wel kunt spreken van een omstreden verkiezingsuitslag.
Het zou me niet verbazen dat Trump zo'n 60 tot 70 % van de stemmen gehaald heeft.

In de voorverkiezingen vloog Harris er geloof ik als eerste uit. Bernie Sanders hebben ze er uit gewerkt ten bate van Biden. In de voorverkiezingen was er bij de democratische kiezers geen enkel enthousiasme voor Biden/Harris.

Dan de campagne: Biden reed met zijn staf door het land maakte een paar opmerkingen voor het "8 uur journaal". Enig enthousiasme bij de bevolking was niet te bespeuren, bezoekers van zijn rallies: praktisch afwezig.

En dan Trump:

www bilder hochladen

Een wanhopig volk, opzoek naar hoop aan de horizon.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het is inderdaad moeilijk te geloven dat deze man de meest populaire politicus allertijden zou zijn (in aantallen stemmen behaald bij een presidentsverkiezing). Maar dat vinden anderen natuurlijk net zo van Trump.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VNhCerKtR 0[/youtube]

Zal mij benieuwen wanneer Kamala het stokje mag overnemen van Sleepy Joe mocht dit feest doorgaan voor de democraten (en daar ziet het helaas wel naar uit)..

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 12:03 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:
Het is inderdaad moeilijk te geloven dat deze man de meest populaire politicus allertijden zou zijn (in aantallen stemmen behaald bij een presidentsverkiezing).

Dat is hij ook niet. Ik denk dat veel mensen op hem gestemd hebben uit weerzin tegen Trump, en niet omdat ze Biden nou zo geweldig vinden.
Ik snap ook nog steeds niet dat de Democraten geen betere kandidaat in huis hadden.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

George Bush schreef:
Het zou me niet verbazen dat Trump zo'n 60 tot 70 % van de stemmen gehaald heeft.

Mij wel. Want dan zou er voor zeer vele miljoenen aan stemmen verkeerd geteld zijn. Er is niets wat daar op wijst, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd waar u dit op baseert. Ik houd het op een typisch gevalletje "wishfull thinking".
Kennelijk is de realiteit ook voor u moeilijk te verteren. De realiteit is dat Biden gewonnen heeft en dat er nog geen enkel bewijs van fraude gevonden is.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:

Lampje schreef:
Ik vind het allemaal best, meneer Carlos.

Als u het allemaal wel best vond dan zou u zich er niet zo over opwinden denk ik.

Ik vind het fascinerend. Fascinerend hoe Trump en zijn klapvee maar door blijven gaan hun eigen waarheid te creeeren. In die fascinatie schuilt ook verontrusting: zo makkelijk gaat het dus, het ophitsen van mensen. Je hoeft maar wat te roepen en dat vol te blijven houden, bewijs voor je geroep is niet nodig. En men hobbelt braaf achter je aan. In die zin vind ik het niet best allemaal, dat klopt.

Het fascineert mij ook dat er kennelijk zoveel mensen zijn waarbij het er niet in wil dat Biden wel eens gewoon eerlijk gewonnen zou kunnen hebben.

Want als straks uit alle onderzoeken tot aan de hoogste rechters vast komt te staan dat er niet gefraudeerd is, althans niet zodanig dat dit van invloed zal zijn op de einduitslag, dan nog zal Trump niet toegeven en zijn aanhang ook niet. Want dan hebben de media het weer gedaan, of weet ik wat.

De echte waarheid wordt ontkend ten gunste van een eigen gecreerde waarheid. Het is volkomen verziekt.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 13:03 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ik vind het allesbehalve fascinerend. Het is net alsof ik naar een aflevering van Jerry Springer zit te kijken.
Kennen jullie die show? Paar keer gekeken, in het begin leuk en grappig, later besef je dat alles in scene is gezet.
Maar dat is wat het grootste deel van de mensheid wil zien. Ruzie, knallen, schelden, knokken en dan die zgn. gorilla's die de ergste kandidaten van het podium afsleuren.
En dat klapvee maar juichen en joelen.
Amerikaanse televisie pur sang.

Amerika moet gewoon zijn grote muil houden, in stilte zijn wonden likken, en eens goed nadenken hoe het nu verder moet.
En Amerika moet vooral eens leren dat er buiten Amerika nog een hele wereld is.
Een wereld die veel minder goedkoop, dom, kortzichtig en vooral minder blind voor de eigen fouten.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 14:57 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Even een tussenstand van de door Trump aangespannen rechtzaken.
Totaal aantal rechtzaken: 40
Gewonnen door Trump 1 (hij kreeg gelijk dat enkele waarnemers in Pensylviania niet altijd goed zicht hadden op het tellen van de stemmen.)
Verloren door Trump : 33
Nog lopend: 6

Ondertussen gaat de Trump gezinde fake media door met het plaatsen van leugen filmpjes die massale fraude moeten insinueren.
Gelukkig worden de feiten niet vastgesteld door twitter of in elkaar geflanste nep filmpjes, maar in de rechtbank. En daar krijgt Trump de ene tik na de andere te verwerken. En hij maar door blijven zeiken.

@ Jip : ik vind het fascinerend, maar dan in negatieve zin, dat mensen nog steeds bereid zijn om in de leugens van die ophitser te trappen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 15:32 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Hey Carlos, doorlopen, niks aan de hand Wink

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 22:58 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Tja, dat waren nog tijden toen we een krant lazen en dachten goed geinformeerd en intelligent te zijn.
Toen de koningin een troonrede hield.
Toen Hilterman ons berichtte over de toestanden in de wereld.
Mies en Sonja Barend talkshows, waar je microfoon kon uitzetten.
Acht uur het nieuws voorgelezen werd.
Don Camillo,sympatieke grappige, listige. r.k. pater, die het tegen Pepone communisme op nam met zelfs hulp van Jezus.
Dagboek Herdershond.
Andries Knevel berichtte over christelijk en ander nieuws.
Toen was geluk nog heel gewoon.

Nu hebben we internet, multimedia.
Nu hebben we een marxistische Paus.
Nu is misbruik/onderdrukking kinderen en vrouwen bekend geworden.
Nu kan iedereen zijn mening op internet schrijven, zolang die er nog staat.
Nu is er ineens een wereldwijde virus hype, wat vroeger nooit pandemie genoemd mocht worden.
Nu heten andersdenkenden, complotdenkers, rechtspopulisten, rechtextremisten, rascisten, covidioten, nazis, newagers, antisemieten.
Nu wordt er ook buiten bananenrepublieken verkiezingsfraude gepleegt.
Nu wordt je overspoeld met propaganda en fakenews
Nu zouden er 24? verschillende mensengeslachten zijn.
Nu is het een treurige tijd, maskers op, bek en afstand houden.
Nu hebben we dagelijks angst omdat we zoveel weten
Nu zaait de regering zoveel mogelijk paniek om ons in die angstmode en thuis te houden.
Nu laten we opa en oma alleen in bejaardentehuis, lijden en sterven.
Nu maken we bewust de economie en onze welvaart kapot met lockdowns.

Laatst aangepast door Icesurfer op Vr Nov 27, 2020 23:31, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 23:29 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
....ik vind het fascinerend, maar dan in negatieve zin, dat mensen nog steeds bereid zijn om in de leugens van die ophitser te trappen.

Grappig dat iemand hier verklaart rustig het resultaat van de rechtszaken af te wachten, maar ondertussen als 'n bezetene tekeer blijft gaan over het feit dat die rechtszaken aangespannen worden en maar in strijd met de reglementen van dit forum en met de hier te lande geldende wetten beledigingen blijft uiten tegen degene die volkomen terecht boven water wil krijgen in hoeverre de verkiezingen legaal verlopen zijn.
We weten toch dat het Dem's figuur dat volgens de media de meeste stemmen gekregen zou hebben zo corrupt is als de neten en als vice president al met miljarden overheidsgeld smeet om 'n kennelijk even corrupte naaste verwant in de Oekraine 'n strafrechtelijke vervolging te laten ontlopen.
We weten ook nagenoeg zeker dat dat figuur bij verkiezingsdebatten in strijd met de regels stiekem 'n apparaatje gebruikte waarmee hij aanwijzingen kon krijgen van z'n helpers.
Daar ging ie weer met z'n linkerhand even krabben aan z'n rechterschouder, zodat ie goed kon horen wat uit het apparaatje aan z'n linker manchet gemeld werd.
Bij zo'n tegenstander kun je niet argwanend genoeg zijn betreffende verkiezingsresultaten.
Vind 't dan ook heel gerechtvaardigd dat de huidige president momenteel alle registers opentrekt in dat opzicht.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2020 23:40 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Wie beschuldigingen en verdachtmakingen uit zonder deze hard te maken,is een regelrechte ophitser. En dat is wat Trump is. Uw poging om recht te lullen wat krom is, is aandoenlijk.
Ik trek al mijn woorden publiekelijk in als blijkt dat ik straks ongelijk heb. Tot nu toe wijst alles er echter op dat ik gelijk heb: er zijn GEEN tekenen van fraude geconstateerd.
Waarom er hier nog altijd mensen zijn die die narcistische mafkees staan te verdedigen, is mij een raadsel, maar goed: ik kan niemand het recht ontzeggen ergens met open ogen in te trappen,