Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Alles over Forum voor Democratie (FvD) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 21:56 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ook partijprominent Paul Cliteur is opgestapt.
Ik denk dat het over en uit is met FvD.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 21:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Haha complete implosie.

Grote vraag is: krijgen ze de gelederen op tijd gesloten voor de verkiezingen. Een serieuze partij met Nanninga, Eerdmans en Roos (fractievoorzitter PS hier in Zuid-Holland) kan het op zich goed doen op de keurig-rechtse flank.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 0:05 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Royy schreef:
Eerdmans op zich prima vent.

Maar, te veel een "kind van Pim". We zijn inmiddels bijna 20 jaar verder, de situatie is dramatisch verslechterd.

Mocht ik nog gaan stemmen, dan stem ik op Wybren van Haga, dat is de enige die zich de afgelopen maanden nog enigszins geweerd heeft in de 2e Kamer. Heeft ook de cojona-maffia voor 100% in het snotje.

Laatst aangepast door George Bush op Wo Nov 25, 2020 0:50, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 0:47 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik denk dat het helemaal voorbij is, zie dit niet meer goedkomen. Misschien wilde Baudet er zelf wel de brui aan geven, wie zal het zeggen. Hij had volgens mij best die rotte appels uit de partij kunnen gooien en door kunnen gaan, dus ik denk dat er wel meer speelt dan alleen dat. Intern rommelt het al veel langer daar. Echt jammer maar eerlijk gezegd denk ik dat ze al een beetje op hun retour waren.

Ik weet nu al dat ik niet ga stemmen, had ik anders ook niet gedaan.

Ben er helemaal klaar mee.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 10:54 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het lijkt dat partijen aan de rechterkant die voor het eigen volk en vaderland staan steeds weer ten onder gaan aan gestook via de media en onkunde van de wel eerlijke bestuurders die krijgen steeds onderling ruzie over vaak kleinigheden.
Ik ging jaren geleden eens naar een vergadering van de Boerenpartij onder leiding van boer Koekoek. Daar kreeg men bijna slaande ruzie over suikerlepeltjes.
Kan het kinderachtiger. Dit terwijl de boerenpartij wel degelijk zeer goede punten had. Zoals het bestendigen van kleinere boerderijen, enz.
De Boerenpartij ging over de kop, driekwart van de boeren werden opgedoekt(waar de club van koekoek voor waarschuwde) en nu zitten we als land met de gebakken peren.
Toen kregen we Janmaat, die waarschuwde voor een overvol landen de daarom toenemende druk op onze bijeen gesprokkelde voorzieningen. Zijn hotel werd in brand gestoken, zijn vrouw belandde in een rolstoel, en zijn club werd vakkundig om zeep geholpen. En zie nu de resultaten.
Daarna Fortuin. Die werd vermoord, Zijn club ging met enthousiaste hulp van de media aan ruzie tenonder., en alles bleef zoals het was.
Nu lijkt het weer dezelfde kant op te gaan.
Toch is gezien de enorme stemmenwinst en zeer groot deel van de Nederlandse bevolking zeer ontevreden over de huidige politieke richting.
Iedereen die na kan denken weet dat we in het dichtsbevolkte land wereldwijd. Geen extra Mensen kunnen onderhouden dat nog meer mensen onze sociale voorzieningen niet toereikend zijn wereldwijd. Dat onze huizenmarkt op instorten staat, de woning
prijzen de pan uitrijzen.
Dat onze industrie het land uitsijpelt, ziet iedereen die kan nadenken.
Een mogelijk is het gegeven dat Links uit volgers bestaat, en Rechts uit doeners.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Links buitelt graag over de PVV heen dat de partij geen ledenpartij is. Misschien verklaren deze perikelen bij nu het FvD wellicht waarom Geert Wilders voor de continuïteit van zijn politieke bedrijf niet werkt met leden, maar met sollicitanten, zeg maar personeel voor de te vervullen vacatures als volksvertegenwoordiger in de TK, EK en PS en in het EP en daarbij aan hun functieëisen moeten voldoen. Ook dan zijn bedrijfsongevallen niet altijd te voorkomen, maar ik denk dat Geert Wilders als bedrijfsleider van het politieke bedrijf de PVV wel degelijk heel goed door heeft gehad welke nadelen in het politiek segment waarin de PVV actief is aan een ledenpartij kunnen kleven om zo'n politiek bedrijf te kunnen laten continueren in wat de taak van zo'n politiek bedrijf is, namelijk politiek bedrijven.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Lampje schreef:
Het begin van het einde. Wilders heeft het zo slecht niet bekeken om van de PVV geen partij te maken . FvD, LPF 50Plus...ze beginnen goed, groeien snel, teveel mensen bemoeien zich met de koers, herrie in de tent, rollend over straat, einde verhaal.
Misschien heeft FvD nog kans als ze Joost Eerdmans lijsttrekker maken, dat is wel een bekwaam politicus en een stemmentrekker. Annabel Nanninga kan als tweede op de lijst.
Anders zie ik het somber in voor Forum. Niet dat ik het erg vind, trouwens.

Royy schreef:
Haha complete implosie.

Grote vraag is: krijgen ze de gelederen op tijd gesloten voor de verkiezingen. Een serieuze partij met Nanninga, Eerdmans en Roos (fractievoorzitter PS hier in Zuid-Holland) kan het op zich goed doen op de keurig-rechtse flank.

Joost Eerdmans heeft in ieder geval wel de naamsbekendheid en een label en de ervaring het politieke vak aan te kunnen en een grotere immuniteit voor uit te kunnen glijven over bananenschillen die door de politiek en die media voortdurend uitgegooid zullen blijven worden en welke ook zijn deel zullen zijn als hij het stokje overneemt. Dan acht ik een doorstart van 6 à 8 zetels best wel levensvatbaar. Lijkt weinig vergeleken met de successen die bij de PS-verkiezingen van 2019 zijn geboekt, maar dat is passé. En eens gepeilde zetels in de TK zijn nooit zetels in het echt waard geweest. In het echt heeft FvD maar 2 zetels in de TK. Ik zie wel kans dat startkapitaal uit te kunnen breiden. De perikelen bij FvD zullen dan niet ophouden. Ongetwijfeld zullen er ook bij een aanstelling van Joost Eerdmans en de politieke koers die hij met een doorgestart FvD wil uitzetten leiden tot weglopers uit de EK en uit de PS. Deze bedrijfsongevallen moeten dan maar voor lief genomen worden. Nochthans heeft FvD een achterhand van 10 zetels in de EK. Met misschien hier en daar een verdwaalde wegloper blijven er voldoende over om voor deze zittende regering en de regering die daarna gevormd gaat worden onafhankelijk van andere partijen een meerderheid te kunnen vormen, dan wel tegen te houden. Van die zetelrover en klaploper van een Henk Otten hoeft niemand zich iets aan te trekken. Mocht hij overwegen zijn geroofde zetel van FvD in de EK te verruilen voor een zetel in de TK, dan zal zijn carrière in het parlementair bestel nog eerder dan in 2023 al in 2021 aflopen, want met Groep Otten wordt het niets. Volgens mij heeft Henk Otten nog niet eens een lijsttrekker voor zijn nieuw gevormde beweging gevonden. En aanvankelijke meelopers zijn ook alweer weggelopen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 14:12 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Thierry Baudet schrijft nu een lijsttrekkersverkiezing uit.

Misschien wel een slimme zet. Als nu de leden, massaal op Baudet gaan stemmen is zijn gezag gevestigd.

Dan kunnen de media, op iedere slak zout leggend, niet meer zo makkelijk aan z'n stoelpoten zagen.

Verder is duidelijk dat er een aantal lieden wel erg snel waren met hun reactie. Nanninga bijvoorbeeld.
Ook Joost Eerdmans vond ik wel erg gretig.

Mail van Baudet:

Zojuist heeft Thierry Baudet leiderschapsverkiezingen uitgeroepen voor Forum voor Democratie. Hieronder vindt u de brief die hij stuurde aan het bestuur. Spoedig hoort u meer.

Beste bestuursgenoten,

Het telefoongesprek van vanochtend en de ontwikkelingen van de afgelopen dagen hebben bij mij een zeer ongerust gevoel achtergelaten. Ik heb steeds aangegeven dat me het gaat om de ziel van de partij; en dat het behouden daarvan het allerbelangrijkste is voor mij. Daarom trad ik ook terug als voorman: als de spanningen te hoog oplopen moet eerst rust worden gevonden om daarna te kijken hoe samen verder. Die rust is niet gekomen: integendeel.

Naast een leegloop van leden en mensen als Hiddema en Cliteur, is ook een hetze tegen mij ontstaan waarbij karaktermoord wordt gepleegd en opportunisten die jarenlang trouwe en enthousiaste partijgenoten leken te zijn, proberen om mij en FVD stuk te maken met valse en totaal ongeloofwaardige verwijten die jullie wel mondeling wilden ontkrachten maar waar jullie geen schriftelijk statement over wilden afgeven. In ons gesprek vanochtend heb ik meermaals gevraagd waar de liefde bij jullie gebleven is; waar de haast vandaan komt om door te pakken; en waarom er garanties van mij moesten komen om nooit meer in de Kamer terug te zullen keren. Als dat de toon wordt, is er sprake van een machtsgreep - en een fundamentele koerswijziging. Daarover moeten de leden beslissen. Daarom schrijf ik een leiderschapsverkiezing uit. De mensen die willen dat het anders gaat kunnen zich kandideren. Ik zorg voor een digitale infrastructuur.

Op 30 november en 1 december kunnen alle leden hun stem uitbrengen. Onze bijna 50.000 FVD-ers zijn nu aan het woord.

Met groet, zoals altijd, Thierry

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Kan iemand uit het Rotterdamse eens aangeven wat die Eerdmans zo al bereikt heeft in Rotterdam?

Royy misschien ??

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 14:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dit soort brieven van Baudet worden totaal niet gewaardeerd. Interne geruzie op straat is de doodsteek voor iedere partij.

Ik denk dat het echt over is met FvD, maar niet met het gedachtegoed daarvan. Zowel in de uitslagen als de peilingen is te zien geweest dat een groot deel zich daardoor aangesproken voelt. Ondanks alle fratsen van Baudet.

Het is nu belangrijk dat iemand in dat gat duikt, maar wie wil er heden ten dage nog politicus worden? Alles wat je ooit gedaan of gezegd heb in je leven, zelfs in een appje in een vriendengroepje, wordt uitgemolken door de pers.

Wie heeft er nou nooit eens een racistisch, homofoob, vrouwonvriendelijk grapje gemaakt? En dat mag tegenwoordig niet meer, ook niet onder vrienden.

De dagen van de blanke man zijn sowieso geteld. Je doet het in de politiek waarschijnlijk veel beter als je een zwarte homo bent. Of kan ik dat ook al niet meer zeggen?

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 15:27 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Dat kan je wel zeggen, maar nog steeds zijn bij elke verkiezing de meeste lijsttrekkers blanke mannen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 15:28 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Eerdmans referenties - Ivo Opstelten - Aleid Wolfsen - Rosenmöller - Marcel v Dam

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Wo Nov 25, 2020 15:57, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 15:31 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Begrijp ik nou goed dat niet het bestuur van FvD maar Baudet persoonlijk een leiderschapsverkiezing uitschrijft? Zal toch wel fakenieuws zijn?
BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Corwin schreef:
Begrijp ik nou goed dat niet het bestuur van FvD maar Baudet persoonlijk een leiderschapsverkiezing uitschrijft?

Dat begrijp je goed. Het bestuur wist van niets en heeft Baudet inmiddels uit het bestuur gezet. Die leiderschapsverkiezing is daarmee voorlopig van de baan, totdat de rust in de tent hersteld is. Kan nog wel effe duren dus.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 16:26 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Als iemand via eigen ideen een partij opricht zijn er als het een sucses wordt altijd figuren die proberen mee te liften op dat sucses.
Die ingedrongen figuren zullen altijd proberen op een zwak moment van de bedenker de standpunten van die oorspronkelijke club, zelf de leiding over te nemen, met als doel overvloedig geldelijk gewin voor de nieuwe leider.
Dat lijkt een soort natuurwet.
Wilders heeft geen leden zodat bij hem, omdat vervanging door zogenaamde vrienden onmogelijk is, mede veroorzaakt zolang Wilders de dienst uitmaakt door de samenstelling van zijn standpuntenpartij. Zodat die oorspronkelijke Standpunten onveranderlijk blijven.
Het blijft ondanks alles een feit dat, ook al gaat het FVD wel over de kop, er nog steeds miljoenen kiezers in Nederland zijn te vinden die zeer ontevreden zijn met het tegenwoordige kabinet en hun regels. En dat dat aantal steeds verder blijft groeien.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

George Bush schreef:
Kan iemand uit het Rotterdamse eens aangeven wat die Eerdmans zo al bereikt heeft in Rotterdam?

Royy misschien ??

Hehe, Eerdmans is een prima vent, sympathiek en aimabel en raakt de juiste toon, maar inhoudelijk geen hoogvlieger. Was ook geen doortastend wethouder, daar heeft ie anderen voor nodig. Vraag is ook dat per se nodig is, je hebt iemand nodig die een club bij elkaar houdt (dat is m met Leefbaar Rotterdam gelukt) en het verhaal goed kan vertellen.

FvD had meer zn oor moeten laten luisteren bij Leefbaar Rotterdam, een van de weinige "fortuynistische" partijen die is uitgegroeid tot een stabiele, betrouwbare partij.

Misschien kan Leefbaar Rotterdam een landelijk filiaal beginnen. Met veel Rotterdammers er in Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 16:49 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

10 miljoenste schreef:
Eerdmans referenties - Ivo Opstelten - Aleid Wolfsen - Rosenmöller - Marcel v Dam

Als je zijn wikipedia-pagina leest krijg je de indruk van een "loslopende hond die overal wat vangt"

Enige ideologische consistentie valt niet te ontdekken.
Een analyse van waar het aan schort ook niet.

Weg met Eerdmans

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Royy schreef:
maar inhoudelijk geen hoogvlieger. Was ook geen doortastend wethouder, daar heeft ie anderen voor nodig.

Dus, afgekeurd

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 17:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Corwin schreef:
Dat kan je wel zeggen, maar nog steeds zijn bij elke verkiezing de meeste lijsttrekkers blanke mannen.

Maar het aantal homo's groeit wel Smile

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Wie heeft er nou nooit eens een racistisch, homofoob, vrouwonvriendelijk grapje gemaakt? En dat mag tegenwoordig niet meer, ook niet onder vrienden.

Nu bagatelliseer je t net zo hard als Baudet en zn bruine vriendjes, Cliff. In die JFVD zitten nazi-gekkies die trots op de foto gaan in een nazi-museum met nazi-pronkstukken. Niks onschuldige grapjes, niks regelrechte nazi-sympathieen. Je kunt misschien niet voorkomen dat dat soort gasten er in sluipen, je kunt ze wel hard aanpakken en ze zonder discussie er uit mieteren. En juist dat weigerde Baudet en zn maatje Jansen, waarschijnlijk omdat ze zelf ook wel enige sympathie ervoor hebben gezien de taal die ze beide gebruiken in hun toespraakjes.

Quote:
Ik denk dat het echt over is met FvD, maar niet met het gedachtegoed daarvan. Zowel in de uitslagen als de peilingen is te zien geweest dat een groot deel zich daardoor aangesproken voelt. Ondanks alle fratsen van Baudet.

Klopt, t is jammer dat het blijkbaar zeer moeilijk is om een stabiele, serieuze partij ter rechterzijde van de VVD te vormen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Nu bagatelliseer je t net zo hard als Baudet en zn bruine vriendjes, Cliff. In die JFVD zitten nazi-gekkies die trots op de foto gaan in een nazi-museum met nazi-pronkstukken. Niks onschuldige grapjes, niks regelrechte nazi-sympathieen. Je kunt misschien niet voorkomen dat dat soort gasten er in sluipen, je kunt ze wel hard aanpakken en ze zonder discussie er uit mieteren. En juist dat weigerde Baudet en zn maatje Jansen, waarschijnlijk omdat ze zelf ook wel enige sympathie ervoor hebben gezien de taal die ze beide gebruiken in hun toespraakjes.

Geen idee, ik heb er echt niets van gevolgd.

Quote:
Klopt, t is jammer dat het blijkbaar zeer moeilijk is om een stabiele, serieuze partij ter rechterzijde van de VVD te vormen.

Dat komt omdat er zoveel gajes is wat er direct op springt. Ik herinner nog de LPF, uiteindelijk dook die debiel van een Emiel Ratelband daar op. Vreselijk.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 18:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

George Bush schreef:
Royy schreef:
maar inhoudelijk geen hoogvlieger. Was ook geen doortastend wethouder, daar heeft ie anderen voor nodig.

Dus, afgekeurd

Mwah, je hoeft geen goed bestuurder te zijn om partijleider te zijn, is iets totaal anders.

We hebben een Bolkestein nodig.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 18:22 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dat komt omdat er zoveel gajes is wat er direct op springt. Ik herinner nog de LPF, uiteindelijk dook die debiel van een Emiel Ratelband daar op. Vreselijk.

Hoe komt dat toch? Zie je namelijk bij elke partij in Europa die ter rechterzijde van de keurig rechtse partij van een land probeert te kruipen.

Enige uitzondering is denk ik NVA in Belgie.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Er is veel onrust aan de rechterzijde van de VVD. Kijk ook maar hoe de PVV is ontstaan. Het is dat Wilders de boel strak in de handen houdt en enig lid is, maar ook daar zagen we excessen.

Trouwens... Rita Verdonk was ook zoiemand wat mij betreft. Heeft het ook nog even alleen geprobeerd (Trots op Nederland ofzo?)

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 19:46 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Royy schreef:
We hebben een Bolkestein nodig.

Je denkt hopelijk toch niet dat Eerdmans een Bolkestein is?

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici