Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Vrijheid van onderwijs/religie is niet meer van deze tijd. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Vrijheid van onderwijs/religie is niet meer van deze tijd.
Eens
33%
 33%  [ 4 ]
Oneens
66%
 66%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 12

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb geen echt bewijs voor het bestaan van God, maar ik heb ook geen bewijs dat God niet bestaat.
Als er een God is reken ik hem tot een onpersoonlijke God die de zaak bekijkt zoals een wetenschapper naar een bacterie cultuur kijkt.
Het gaat me net als met het Hicks deeltje of de realiteit theorie van Einstein. Dat snap ik ook niet echt, en ik verdiep me er verder ook niet in.
Ik denk trouwens dat een fanatieke ongelovige het nog ingewikkelder maakt. Die gelooft dubbel niet. Hij gelooft het geloof van de gelovige niet, en hij gelooft niet in een God. Dat is dubbel geloven.
Ik houd er mee op.

Laatst aangepast door Poendert op Di Nov 24, 2020 12:39, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 12:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Zoiets Royy?

Ja daag, nu haal je de extremen van filmpjes op youtube. Je denkt in karikaturen, Cliff.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 12:42 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Leuk geprobeerd, maar het ging er over dat geloof in de mens zit en niet in de kerk (jouw woorden). Dus waar moet je dan een vereniging voor hebben?

Wat boeit jou dat? Jij hebt daar niks mee te maken.

Quote:

Er is geen rationeel bewijs voor het bestaan van een god, daar doet esoterisch gezwam over of ik eigenlijk wel besta, niets aan af.

Je kunt dus niet bewijzen dat je bestaat. Je gelooft dat je bestaat. Staan we gelijk.

Quote:

Vreselijk! Wat een levenshouding!

Haha nee hoor, in een wat lichtere vorm is het een wijze levenshouding.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 12:57 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Nu gaan we verder met het onderwerp dat wel degelijk over religie gaat. Namelijk het Joodse geloof dat door de nazi,s naast het ras niet werd getolereerd.

HET VERSCHOLEN DORP
Het Verscholen Dorp was een onderduikerskamp, ook wel "Pas-Opkamp" of het Geheime Dorp genoemd. Het werd in de oorlogsjaren opgericht en bestond uit 9 hutten in een zeer dicht bos, tussen Nunspeet en Vierhouten. In de periode april 1943 tot oktober 1944 hebben hierzo'n 80 mensen een veilige schuilplaats gevonden.
​
Ter herinnering aan dit kamp en de initiatiefnemers is ter plekke een monument opgericht,
een hut herbouwd en later aangevuld met nog twee hutten. Aan de Tongerenseweg is een monument geplaatst ter nagedachtenis aan hen die de ontdekking van het kamp niet overleefden.
Ik ben er een tijdje geleden nog gaan kijken, daar kwam ik erachter dat daar door de SS ook een jongentje van ik meen 9 jaar werd doodgeschoten.
Dan vraag ik me af wie doet zo iets. Was het een persoon die doodsbang was voor zijn bazen omdat hij wist uit ervaring waartoe ze in staat waren? Of was het een spontane actie van een psychopaat.

Dan gaan we verder met ons buurdorp Putten waar tussen de 600-700 mannen werden vermoord door de nazi,s.

De Duitsers besluiten dat de verzetsactie gewroken moet worden. Generaal Friedrich Christiansen laat het hele dorp omsingelen en zorgt er voor dat de mannen van de vrouwen worden gescheiden. Vervolgens worden ruim honderd woningen in brand gestoken. Zes mannen en een jonge vrouw worden rond die tijd neergeschoten.

661 mannen worden op transport gesteld naar Kamp Amersfoort. Hiervan komen er uiteindelijk 55 terug, de rest wordt vermoordt in de Duitse kampen.

Laatst aangepast door Poendert op Di Nov 24, 2020 13:31, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 13:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Maar ik reken een jaar of vier-vijf-zes.

Vijf jaar in 1944, geboren 1939. Leeftijd 81. Complimenten dat je nog zo helder bent Smile

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 13:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ja daag, nu haal je de extremen van filmpjes op youtube. Je denkt in karikaturen, Cliff.

Ik ben gewoon gaan googlen Royy... als jij mij geen voorbeelden geeft, moet ik wat hè. En ja, dit zijn alle eerste resultaten in YouTube. Weinig positief.

https://www.youtube.com/results?search_query=pinkstergemeente

Overigens wat dan wel weer heel grappig is: moslims hebben exact dezelfde argumenten als je ze confronteert met het terrorisme binnen hun geloof. Dan zijn het ineens extremen en uitzonderingen.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 13:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Je kunt dus niet bewijzen dat je bestaat. Je gelooft dat je bestaat. Staan we gelijk.

Wat een onzin. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Jij hebt economie gestudeerd toch? Ik dacht dat ze daar nog iets deden aan elementaire wetenschap.

Met filosofie kun je alles in twijfel trekken, maar de vraag of kabouters bestaan of Tedje van Es is wetenschappelijk een totaal ander vraagstuk.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 13:36 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

[quote="Poendert"]Nu gaan we verder met het onderwerp dat wel degelijk over religie gaat. Namelijk het Joodse geloof dat door de nazi,s naast het ras niet werd getolereerd.

HET VERSCHOLEN DORP
Het Verscholen Dorp was een onderduikerskamp, ook wel "Pas-Opkamp" of het Geheime Dorp genoemd. Het werd in de oorlogsjaren opgericht en bestond uit 9 hutten in een zeer dicht bos, tussen Nunspeet en Vierhouten. In de periode april 1943 tot oktober 1944 hebben hierzo'n 80 mensen een veilige schuilplaats gevonden.
​
Ter herinnering aan dit kamp en de initiatiefnemers is ter plekke een monument opgericht,
een hut herbouwd en later aangevuld met nog twee hutten. Aan de Tongerenseweg is een monument geplaatst ter nagedachtenis aan hen die de ontdekking van het kamp niet overleefden.
Ik ben er een tijdje geleden nog gaan kijken, daar kwam ik erachter dat daar door de SS ook een jongentje van ik meen 9 jaar werd doodgeschoten.
Dan vraag ik me af wie doet zo iets. Was het een persoon die doodsbang was voor zijn bazen omdat hij wist uit ervaring waartoe ze in staat waren? Of was het een spontane actie van een psychopaat.

-----Dan gaan we verder met ons buurdorp Putten waar tussen de 600-700 mannen werden vermoord door de nazi,s.

De Duitsers besluiten dat de verzetsactie gewroken moet worden. Generaal Friedrich Christiansen laat het hele dorp omsingelen en zorgt er voor dat de mannen van de vrouwen worden gescheiden. Vervolgens worden ruim honderd woningen in brand gestoken. Zes mannen en een jonge vrouw worden rond die tijd neergeschoten.

661 mannen worden op transport gesteld naar Kamp Amersfoort. Hiervan komen er uiteindelijk 55 terug, de rest wordt vermoordt in de Duitse kampen.
---Het is me een raadsel dat 1 der grootste moordpartijen in Nederland door de nazi,s niet bekender is.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 13:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

OK, zo helder dan ook weer niet Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 14:08 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Die Pinkstergemeenschap is totaal knettergek.
Ben benieuwd wat psychiaters hier over zeggen.

Maar hier is Richard Dawkins, een bioloog, zoöloog en een atheïst.
Ik heb zijn boek The God Delusion en een aanrader om te lezen.
Dit is een lange documentaire 1.33 uur maar Richard kijkt naar alle religies.
Dus de 3 monotheïstisch religies die allemaal begonnen in het Midden Oosten.
Het Jodendom, Christendom met de vele takken en de Islam.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 14:31 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Die Pinkstergemeenschap is totaal knettergek.
Ben benieuwd wat psychiaters hier over zeggen.

Maar hier is Richard Dawkins, een bioloog, zoöloog en een atheïst.
Ik heb zijn boek The God Delusion en een aanrader om te lezen.
Dit is een lange documentaire 1.33 uur maar Richard kijkt naar alle religies.
Dus de 3 monotheïstisch religies die allemaal begonnen in het Midden Oosten.
Het Jodendom, Christendom met de vele takken en de Islam.

Ik ben eens in mijn jeugd naar een bijeenkomst in een park met de Pinkstergemeente geweest. Zeer menslievende, vrolijke mensen en grote zangers zoals ik mocht opmerken. Niemand kwam naderhand op de brandstapel terecht, volgens hen.
Ik ben ook wel eens naar een katholieke dienst gaan luisteren, daar spraken de voorgangers latijn. Daar verstond ik niks van.
Wij dronken wel stiekem hun avondsmaal wijnflessen leeg.(van de pinkstergemeente) Het werd erg leuk na de enkele flessen.
Ik geloof trouwens niet in overtuigingen omdat iemand dat in een boek heeft geschreven.
Ik schrijf ook wel eens onzin in een boek moet ik schoorvoetend toegeven. Dat heet dan een roman.

Een roman is een verhaal in boekvorm waarin de schrijver zijn eigen mening kan vervlechten als de ultieme waarheid.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 14:45 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Welzalig hij die al zijn kracht en hulp alleen van U verwacht, die kiest de welgebaande wegen

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Di Nov 24, 2020 15:43, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 15:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Wat boeit jou dat? Jij hebt daar niks mee te maken.

O, nu mag ik me er ineens niet meer mee bemoeien.
Je bent een ware gelovige: zodra ze het niet meer met argumenten kunnen halen, moet de tegenstander de mond houden. Vroeger zou ik in de kerker opgesloten zijn.

Nog maar eens: Jij zegt dat geloof iets voor het individu is. Mijn zeer logische en rationele reactie daarop is dat kerken en een (publieke uitgedragen) religie dus overbodig zijn. Wat zie ik hier verkeerd?

Quote:

Ik kan beter bewijzen dat ik besta dan dat jij kunt bewijzen dat God bestaat.
Ik zit hier en schrijf iets aan jou. Ik schrijf, dus ik besta.

En nu ga ik wachten tot God hier in gaat loggen. Vraag hem eens om lid te worden. Hij lijkt mij een prima aanwinst hier!

Quote:
Haha nee hoor, in een wat lichtere vorm is het een wijze levenshouding.

Zo ken ik er ook nog eentje: In een wat lichtere vorm is het door jullie zo gehate katholicisme ook een wijze levenshouding.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Di Nov 24, 2020 16:30, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 15:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
En nu ga ik wachten tot God hier in gaat loggen. Vraag hem eens om lid te worden. Hij lijkt mij een prima aanwinst hier!

Ik denk niet dat hij langs de anti-spam vraag komt.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 16:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Very Happy Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Jip schreef:
jouw religie is de wetenschap. Niemand mag daar aan twijfelen, en dat dat terwijl wetenschap toch ook niks anders is dan mensenwerk, net als religie.

Fout: het is de plicht van wetenschap om aan zichzelf te twijfelen, keer op keer te heronderzoeken en tot nieuwe inzichten te komen. Daarmee is het fundamenteel anders dan religie die vast zit in een dogma van een heilig boek of heilige profeet.

Quote:
Want internet zou een enorme boost geven aan het intellectuele peil van de mensheid.

Heb ik nooit beweerd. Ik heb beweerd dat het een boost zou geven aan wetenschap, en dat is feitelijk ook zo.

Quote:
Want mensen blijven nadenken. In wat voor omstandigheden dan ook.

Religieuzen kiezen er eerst voor om te luisteren naar hun geloof, dan pas na te denken. Geloven begint waar weten (en denken!) ophoudt.

Ik doe het maar even zo, zonder dat gemier met selecteren, hopelijk is het toch begrijpelijk.

O ja? Leg dan eens uit waarom wetenschappers kernraketten uitvinden, het mogelijk maken om oude hoogbejaarde vrouwen toch kinderen te laten baren?
We hebben het hier al eens eerder over gehad. Wetenschap dient de mensheid. Prima. Maar wetenschappers die dingen mogelijk maken die de mensheid op geen enkele manier dienen, mag ik daar vraagtekens bij zetten?

Dus het wetenschappelijke peil is volgens jou iets anders dan het intellectuele peil van de mensheid?
Anders gezegd: de mensheid moet klakkeloos aannemen wat de wetenschap beweert? Net alsof er onder wetenschappers geen machtswellustelingen zitten.
Jij beschouwt jezelf ook als een wetenschapper. Hoe vaak twijfel jij aan je eigen inzichten en hoe vaak heronderzoek jij je zelf?

En over het religieuze dogma: dat is iets heel anders dan jouw voortdurende gedram om het bewijs te leveren dat god al of niet bestaat.
Jouw dogma: god bestaat niet, dus het is zinloos om dat te onderzoeken.
Ja, zo kan ik het ook.
Bacterieën bestonden ook niet tot de microscoop werd uitgevonden.

En als jij echt denkt dat gelovige niet zelf kunnen nadenken, ben je in mijn ogen een wetenschapper van niks.
Ga je eens verdiepen in de theologie.
Probeer vooral eens niet je gemakzuchtige toevlucht te nemen tot kaboutertjes, heksen en feeën.

Heel simpel gezegd: Ik ben nooit op de Noordpool of de maan geweest, heb het dus niet gezien met mijn eigen ogen.
Moet ik dan gaan beweren dat de Noordpool of de maan niet bestaan?
Of vind jij het beter dat ik dat dan wel klakkeloos van jou moet aannemen, omdat jij een wetenschapper bent?

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Jij beschouwt jezelf ook als een wetenschapper. Hoe vaak twijfel jij aan je eigen inzichten en hoe vaak heronderzoek jij je zelf?

Voortdurend, dat is de taak van een wetenschapper: alles in twijfel trekken en onderzoeken. En peer-review vragen van mede-onderzoekers.

Maar inderdaad, deze discussie hebben we al eens gehad. Ik heb geen zin om hem over te doen, daar hebben we de zoekopdracht voor.

Het gaat hier om religie.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 20:29 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik ben gewoon gaan googlen Royy... als jij mij geen voorbeelden geeft, moet ik wat hè. En ja, dit zijn alle eerste resultaten in YouTube. Weinig positief.

https://www.youtube.com/results?search_query=pinkstergemeente

Overigens wat dan wel weer heel grappig is: moslims hebben exact dezelfde argumenten als je ze confronteert met het terrorisme binnen hun geloof. Dan zijn het ineens extremen en uitzonderingen.

Pff flauw Cliff.

Quote:
Wat een onzin. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Jij hebt economie gestudeerd toch? Ik dacht dat ze daar nog iets deden aan elementaire wetenschap.

Met filosofie kun je alles in twijfel trekken, maar de vraag of kabouters bestaan of Tedje van Es is wetenschappelijk een totaal ander vraagstuk.

Maar dit is ook filosofie, Cliff. Jij doet alsof het harde beta-wetenschap is, terwijl die beta-wetenschap zelf ook geen idee heeft. Dan kom je toch echt uit filosofie. Nou kom op, toon aan dat je bestaat. Of besta jij alleen omdat andere mensen jou zien?

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 20:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Nog maar eens: Jij zegt dat geloof iets voor het individu is. Mijn zeer logische en rationele reactie daarop is dat kerken en een (publieke uitgedragen) religie dus overbodig zijn. Wat zie ik hier verkeerd?

Ik zeg dat geloof een persoonlijke beleving is, waarbij de gelovige centraal staat en niet een instituut wat dingen voorschrijft met het laatste overblijfsel van de Romeinse keizers aan het hoofd. Da's lastig te bevatten voor iemand uit een katholieke omgeving blijkbaar.

Quote:

Ik kan beter bewijzen dat ik besta dan dat jij kunt bewijzen dat God bestaat.
Ik zit hier en schrijf iets aan jou. Ik schrijf, dus ik besta.

Jij bestaat omdat ik en anderen lezen wat jij schrijft. Maar wie zegt dat ik en die anderen bestaan? Bewijs t nou eens!

Quote:

Zo ken ik er ook nog eentje: In een wat lichtere vorm is het door jullie zo gehate katholicisme ook een wijze levenshouding.

Och t doet geen kwaad, maar t maakt er vaak wel een relatieve puinzooi van.

Dat zien we in Brabant en Limburg, niet toevalligerwijs de corrupste provincies van ons land, en in katholieke landen als Portugal, Spanje en Italie die maar al te graag hun handje ophouden bij hun protestantse broeders.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 20:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Pff flauw Cliff.

Het is niet flauw. Uiteindelijk bedienden alle gelovigen zich met dezelfde argumenten.

Quote:
Maar dit is ook filosofie, Cliff. Jij doet alsof het harde beta-wetenschap is, terwijl die beta-wetenschap zelf ook geen idee heeft. Dan kom je toch echt uit filosofie. Nou kom op, toon aan dat je bestaat. Of besta jij alleen omdat andere mensen jou zien?

Mijn stoffelijke bestaan is sowieso aantoonbaar Royy. Ik neem fysiek ruimte in: ben tastbaar, meetbaar, etc.

Als je serieus het bestaan van een mens wilt vergelijken met het bestaan van kaboutertjes of jouw god...

Ik kan er als wetenschapper niets mee, anders dan de conclusie: je bent geestelijk niet in orde en leidt aan waanbeelden -> DSM V.

Dat waanbeelden in de vorm van god maatschappelijk meer geaccepteerd zijn dan waanbeelden over geesten en kaboutertjes is het enige wat je overeind houdt. Maar het blijft een psychische afwijking.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 21:07 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Nou Cliff, dit moet oud zijn want anders was Hans allang onthoofd geweest.
Of gekruisigd.

Jip: kern raketten is geen wetenschap maar techniek.
Wetenschap is tegenwoordig verwaterd door de politiek en klimaat wetenschap, die niet bestaat.
En het cliché "wetenschappelijk bewezen".
Maar wetenschap is onderzoeken voor bewijs totdat het tegendeel is bewezen.

Vroeger zeiden mensen onder invloed van religie, dat dieren niet konden voelen noch denken.
Dieren hadden alleen een instinkt, (wat mensen ook hebben, roep maar eens in een bioscoop "Brand")

Frans de Waal heeft 30 jaar lang Chimps en andere dieren bestudeerd en een boek geschreven.
"Are we smart enough to understand how smart animals are"?
Ik hoop dat door hem en Jane Goodall en Mark Bekkoff en vele anderen, mensen dieren anders gaan behandelen.
Een groep leeuwinnen die gaat jagen, hebben een plan, en communiceren onderling.
Ze grijpen niet ieder dier in een op hol geslagen kudde die voorbij rent.
Ze hebben allang eentje op oog. Dat is denken en samenwerken.
Olifanten communiceren over grote afstanden met een lage toon die wij niet kunnen horen.
Dieren begrijpen de dood en ze rouwen om hun maatjes en zelfs om hun baasje.

Als je een religieus persoon ondervraagt dan is het antwoord altijd "het staat in de Bijbel".
Dus geen normaal gesprek mee mogelijk en die Bijbel wordt door zoveel verschillende stromingen, anders uitgelegd.
Anders kun je niet, in Nederland alleen al, 20 verschillende stromingen hebben.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 21:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Mijn stoffelijke bestaan is sowieso aantoonbaar Royy. Ik neem fysiek ruimte in: ben tastbaar, meetbaar, etc.

Alleen als andere mensen dat bevestigen, Cliff. Maar bestaan die andere mensen wel?

Quote:
Dat waanbeelden in de vorm van god maatschappelijk meer geaccepteerd zijn dan waanbeelden over geesten en kaboutertjes is het enige wat je overeind houdt. Maar het blijft een psychische afwijking.

Haha, niet meer dan alles aan toeval toeschrijven.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 22:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Nou Cliff, dit moet oud zijn want anders was Hans allang onthoofd geweest.
Of gekruisigd.

Zo heel oud is het volgens mij niet hoor... maar wel voor de moord op Theo van Gogh.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2020 22:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
bestaan die andere mensen wel?

...

Haha, niet meer dan alles aan toeval toeschrijven.

QED.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2020 14:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Ik zeg dat geloof een persoonlijke beleving is, waarbij de gelovige centraal staat en niet een instituut wat dingen voorschrijft met het laatste overblijfsel van de Romeinse keizers aan het hoofd. Da's lastig te bevatten voor iemand uit een katholieke omgeving blijkbaar.

Ik snap het uitstekend: jij niet wilt toegeven dat ALLE christenen (van protestanten tot katholieken) in hun kerken GEZAMENLIJK hun geloof belijden en dat dit de functie en het bestaansrecht van een kerk is.

Quote:
Jij bestaat omdat ik en anderen lezen wat jij schrijft. Maar wie zegt dat ik en die anderen bestaan? Bewijs t nou eens!

Jij leest wat ik schrijf en schrijft iets terug. Conclusie: jij bestaat.

Quote:
Och t doet geen kwaad, maar t maakt er vaak wel een relatieve puinzooi van.

Haat doet altijd kwaad.

Quote:
Dat zien we in Brabant en Limburg, niet toevalligerwijs de corrupste provincies van ons land, en in katholieke landen als Portugal, Spanje en Italie die maar al te graag hun handje ophouden bij hun protestantse broeders.

Klopt, maar dat maakt protestanten geen haar beter. Bovendien steken de Hollandse VVD-ers, voor wat corruptie betreft, met kop en schouder daar nog bovenuit. De lijst van corrupte VVD politici is eindeloos lang.

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg