Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Armenië
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Armenië
BerichtGeplaatst: Wo Okt 14, 2020 4:25 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Rusland gaat Armenië niet helpen. En Nagorno Karabaj wordt ontruimd. Eens te meer offert men kleine volkeren liever op omwille van geopoltieke belangen der grootmachten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Okt 14, 2020 8:31 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Wespennest voor de grootmachten.De gieren van de msm liggen al op de loer.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 14, 2020 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Ze liggen op de loer. De Telegraaf en de VARA gaan samen vreselijke dingen doen in Nagorno Karabach. Twisted Evil
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Okt 30, 2020 15:54 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

'Turken en Azeri's samen op 'Armenen jacht'...in Lyon (Frankrijk)'

Het failliet van de multiculti maatschappij samengevat in één zin.

https://twitter.com/ZartonkMedia/status/1321567512522158080

https://twitter.com/Bairamian/status/1321561765340041217

Quote:
Hundreds Of Turks & Azeris Take To The Streets In Lyon, France Looking For Armenians.

Ja hoor, alsof Frankrijk nog niet genoeg problemen heeft momenteel.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 30, 2020 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

carlos schreef:
Het failliet van de multiculti maatschappij samengevat in één zin.

Die is allang failliet, maar dat durft nog niemand hardop te zeggen. Ik wacht nog 5 jaar, dan gaat dat wel gezegd worden.
En zo stevenen we langzaam maar zeker op een oorlog af. Met hartelijk dank aan de wegkijkers, de Gutmenschen en de politici die dit decennialang niet hebben willen zien en iedereen, die dat wel zag, in de hoek bij Hitler gezet hebben.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 22:16 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Rusland heeft er als "bemiddelaar" in het conflict voor gezorgd dat het islamitische Azerbaidzjan grotendeels de zeggenschap krijgt over het door veel Armeniers bewoonde Nagorno Karabach.
Goed te weten dat Rusland dus het Armeense volk heeft verraden ten gunste van een islamitisch regime. Opvallend dat ik daar niemand over hoor alhier.
Als de EU dit had geflikt was dit forum te klein geweest.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 22:33 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

U vergeet voor het gemak even dat Rusland ook goede banden heeft met Azerbeidzjan.

Maar optisch ziet het er niet zo goed uit voor de Armenen, dat klopt. Azerbeidzjan viel aan met een militaire overmacht, geruggensteund door Turkije. Daar kan Rusland ook niet zoveel aan doen denk ik, tenzij u van ze verwacht dat ze Azerbeidzjan de oorlog verklaren en Baku innemen. En doe ook maar meteen Ankara als je toch bezig bent, nietwaar?

Dankzij Rusland is er een staakt-het-vuren, die was er anders helemaal niet geweest.

Had Rusland meer kunnen doen? Ja waarschijnlijk wel, maar ten koste van wat?

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 22:41 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Veel meer hadden ze inderdaad niet kunnen doen, dat ben ik wel met u eens.
Maar de Armeniers zijn net als de Koerden altijd al het kind van de rekening geweest. Misschien had ik gehoopt op meer inspanning van de Russen. Ik vind dat Azerbaidzjan er nu wel heel makkelijk mee weg komt.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 22:47 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Nagorno Karabach was al van Azerbaidzjan, alleen hebben de Armeniers dat ooit ingepikt en zijn ze er gaan wonen. Azerbaidzjan heeft het gewoon terug gepikt. Niets meer en niets minder.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 23:05 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Kletskoek. Armeniers hebben er altijd gewoond. De enclave ligt alleen midden in Azerbaidzjans grondgebied, maar dat is puur een geografische kwestie.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2020 23:49 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Lampje schreef:
Rusland heeft daarmee het Armeense volk verraden ten gunste van het islamisme.
U bent daar van op de hoogte ?

Bent u er van op de hoogte dat Armenië een pro-westerse kleurenrevolutie heeft gehad?
Geen wonder dat de Russen hen in hun sop hebben laten gaarkoken.

Ik ga geen links geven, zoek het zelf maar uit.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 1:08 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Real schreef:
Nagorno Karabach was al van Azerbaidzjan, alleen hebben de Armeniers dat ooit ingepikt en zijn ze er gaan wonen. Azerbaidzjan heeft het gewoon terug gepikt. Niets meer en niets minder.

Het is inderdaad een rare constructie zo'n enclave/exclave. Misschien dat lampje in zijn oneindige wijsheid z'n licht kan laten schijnen op deze bizarre situatie.

In de westerse pers worden met de regelmaat van de klok volkeren opgevoerd die slecht behandeld worden. Meestal voor misbruik in het geopolitieke machtsspel.

Want,

Wat is er zo geweldig aan Armeniërs? (Rusland)

Wat is er zo geweldig aan Koerden?? (Turkije, Iran, Irak)

Wat is er zo geweldig aan Oejgoeren??? (China)

Wat is er zo geweldig aan Zigeuners???? (Hongarije/ Orban)

Lampje, kun jij aangeven waarom wij ook maar enige sympathie voor Koerden of Armeniërs zouden moeten hebben??

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 5:43 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

George Bush schreef:
Ik ga geen links geven, zoek het zelf maar uit.

Bewijs moeten geven voor een stelling is ook altijd zo'n ontzettende dooddoener
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 8:18 Plaats reactie Reageer met quote
Real

George Bush schreef:

In de westerse pers worden met de regelmaat van de klok volkeren opgevoerd die slecht behandeld worden. Meestal voor misbruik in het geopolitieke machtsspel.

De aandacht wordt weer verlegd naar het bashen van Rusland, her en der zie je de media en internet soldaatjes weer die kant opschuiven.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 8:20 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Lampje schreef:
Kletskoek. Armeniers hebben er altijd gewoond. De enclave ligt alleen midden in Azerbaidzjans grondgebied, maar dat is puur een geografische kwestie.

Mwah Mongolen hebben ook in Turkije gewoond en ze wonen er nog steeds. Moet Mongolie dan een enclave in Turkije krijgen? Turken wonen in Nederland, moeten die hun eigen enclave krijgen?

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 9:05 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

George Bush schreef:
Lampje schreef:
Rusland heeft daarmee het Armeense volk verraden ten gunste van het islamisme.
U bent daar van op de hoogte ?

Bent u er van op de hoogte dat Armenië een pro-westerse kleurenrevolutie heeft gehad?
Geen wonder dat de Russen hen in hun sop hebben laten gaarkoken.

Ik ben goed op de hoogte, maakt u zich geen zorgen. Dus als ik u goed begrijp steunt Rusland liever een islamitisch regime omdat ze geen pro-westers land naast zich willen hebben.
Goed om te weten, zullen even in herinnering roepen als het westen weer eens het islamitische Turkijke de hand boven het hoofd houdt en de selectieve verontwaardiging daarover hier wekenlang van de toetsenborden af spat.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Lampje schreef:
Dus als ik u goed begrijp steunt Rusland liever een islamitisch regime omdat ze geen pro-westers land naast zich willen hebben.

Je begrijpt me niet goed. Je moet beter lezen en ons niet vermoeien met jouw eenvoudige zwart-wit schemaatjes. Geo politiek zit wat ingewikkelder in elkaar.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Armeniers wonen al minstens 4000 jaar in die gebieden. Een paar honderd jaar geleden woonden de Armenen vanaf de Middelandse zee tot in het huidige Armenie. De berg Arrarat was hun heilige berg in het centrum van hun land.
De Armenen was het eerste volk wereldwijd, dat zich tot het christendom bekeerde.
Rond het jaar 1400 vielen de Turken vanuit Midden-Azie het toenmalige middelpunt van het christendom Constantinopel aan, en veroverden Byzantium en het Oost-Romeinse rijk, inclusief Armenie.(de paus weigerde hulp aan het al door een christelijke kruistocht verzwakte Constantinopel) De Armenen werden schatplichtig aan de Turken en vochten in de Turkse expansie oorlogen mee aan de Turkse zijde. Samen met de Turken en andere overwonnen volken vochten ze tegen Bulgaren, Hongaren, Roemeense ridders, Saksen uit Roemenie en de legers van de Weense keizers. De laatste keer werden de Turken door een Poolse Jan en zijn bereden Ulanen vanaf Wenen teruggejaagd naar Constantinopel.
In recente tijden hielpen de Franse en Engelse legers de islamitischeTurken weer toen ze probeerden de Russen van de Krim te verjagen. Daar zwierf Florence Nightingale( de oprichster van het Rode Kruis) tussen de Engelse gewonden uit de oorlog van Engelsen, Fransen en Turken tegen de christelijke Russen die hun eigen land verdedigden.
Hitler en Napoleon waren dus niet de eerste westerse leiders die de Russen (Russische Vikingen hadden eeuwen daarvoor al Kiev hun hoofdstad gesticht) militair aanvielen.
Leuk he, Die politieke correctheid..

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik kwam achter de gedwongen hulp van de Armenen aan de aan de Turken door een muurschildering die ik zag op een muur van een klooster in Moravie. Daarop stonden de verschillende legers die Constatinopel veroverden. Aan hun uniform kon men de Armenen herkennen.

Weerwoord forum index » Buitenland