| |  |
Geplaatst: Wo Mrt 25, 2020 1:06 |
|
|
|
Hier een artikel met voorbeelden over vrouwen op verkeerde plaatsen.
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/03/ellende-niet-te-overzien-als-je-vrouw-aanneemt-maar-niet-beste-persoon-voor-de-job-mannen-zandzakken-voor-de-deur/
De ellende voor de gehele Nederlandse economie is niet te overzien als grote bedrijven en overheidsinstellingen doorgaan met het doelbewust selecteren van vrouwen in plaats van de beste persoon voor de gegeven baan, zegt Frits Bosch. Hij schrijft: “Met nadruk zeg ik dat dit niet wegneemt dat er vanzelfsprekend ook uitstekende vrouwelijke bestuurders zijn, net als zwakke mannen. Daarom is het zo belangrijk dat de beste persoon voor de job wordt benoemd, niet het geslacht dat doorslaggevend is. Selecteren op geslacht is ten nadele van vrouwen, ze krijgen er een slechte naam door. Maar het is ook te nadele van mannen, ten nadele van onze gehele samenleving.”
De affaire-Paulien Krikke
De affaire-Dominique Leroy
De affaire-Olga Zoutendijk
De affaire-Aysel Erbudak
Ingrid Thijssen meent dat er een mannenbolwerk is |
|
_________________ Never judge history except in the context of the times in which it occurred. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Mrt 25, 2020 10:27 |
|
|
|
Ik heb een dochter die directrice is van een organisatie met rond de 80 persooneelsleden en 500 andere medewerkers.
In die speciale beroepsgroep is ze ongetwijfeld het beste. Beter dan elke man.
Dergelijke verschillen moeten we zuinig op zijn. Sommige baantjes kunnen beter worden gedaan door vrouwen en andere door mannen.
Dat is zelfs in de dieren wereld ook zo. Vaak trekken de mannen weg van hun troep, en beginnen ergens een nieuw leven, of zwerven alleen verder over de aarde. Terwijl de vrouwen bij hun familie blijven. Niks mis mee.
Ik kan als man geen kinderen krijgen of een baby zogen. Ook niet als ik een knotje laat groeien of zittend plas. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Nov 16, 2020 19:24 |
|
|
|
Een mooie serie over dit onderwerp: https://www.kro-ncrv.nl/programmas/waarom-werken-vrouwen-niet
Waarom werken vrouwen niet?
Het is mij al ruime tijd een vraag. Waarom zijn er zo weinig vrouwen die fulltime werken? Ook als ze geen kinderen hebben? Ik zie ze bijna allemaal met een goede opleiding van school gaan, maar slechts weinigen ambiëren een fulltime baan en carriére.
Het lijkt zelfs weer alsof het 'ik trouw gewoon een rijke man'-dogma meer terug is dan ooit.
Hoe kan dat? |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Di Nov 17, 2020 9:57 |
|
|
|
Als je Trouwt probeer je voor beiden er het beste en mooiste van te maken.
Als de vrouw een halve dag werkt, en de rest van de dag besteed aan hobby,s en het huishouden, zijn beiden het meest tevreden. Ook later krijgen de kinderen dan de beste opvoeding. Zoals vaker in de dierenwereld word bewezen.
Het is een ander geval als men boer is of een herberg runt. Dan bouwt men samen een bedrijf op. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Nov 18, 2020 19:25 |
|
|
|
In de EU werken de Nederlandse vrouwen het minst. |
|
_________________ Never judge history except in the context of the times in which it occurred. |
|
|
|
Weerwoord forum index » Binnenland