Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Wie moet het na kalt stellen van Zwarte Piet gaan ontgelden? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 28, 29, 30
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 17:45 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Jip schreef:
Je bent aan het klieren, Tedje. Als je niks inhoudelijks te melden hebt, reageer dan niet.

Kunt u ophouden met dat kindeachtige gezanik ? Meneer van Es heeft een heel duidelijk punt gemaakt en de enige die hier nu zit te klieren bent u.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Ik heb genoeg inhoudelijks te melden. Je zit gewoon je gif te spuien omdat je elders geen gelijk van mij gekregen hebt.

Reageer dan inhoudelijk op mijn bericht en ga niet zelf zitten zeiken.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 21:39 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Lampje schreef:
Jip schreef:
Je bent aan het klieren, Tedje. Als je niks inhoudelijks te melden hebt, reageer dan niet.

Kunt u ophouden met dat kindeachtige gezanik ? Meneer van Es heeft een heel duidelijk punt gemaakt en de enige die hier nu zit te klieren bent u.

Kijk jij eerst naar jezelf. Jij loopt zowat elk draadje op weerwoord te verzieken.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 22:44 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Heb u net in een andere draad inhoudelijk van repliek gediend. Kreeg ik daar een normale reactie op ? Nee, natuurlijk niet. Wie heeft het hier over verzieken ?

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 4:24 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Heb deze draad nauwelijks gevolgd en ben zelf ook geen voorstander van het hele sinterklaasgedoe (o.a. vanwege het commerciele karakter), maar de vraag diende zich aan of er al uitgebreid op gewezen is dat het zwarte gelaat van die pieten helemaal niets van doen heeft of hoeft te hebben met het feit dat er ook 'n mensenras is dat 'n donkerbruin tot in sommige gevallen vrijwel zwart gelaat heeft.

Dat zwarte gelaat van die pieten heeft immers enkel en alleen te maken met het feit dat die knechten volgens de legende de cadeautjes van de sint door de schoorsteen van de huizen naar de klaar gezette schoen van de gelovigen toe brengen en daarin deponeren, waardoor deze werknemers van de goedheiligman er na hun veelgeprezen werknacht inderdaad net zo zwart van gelaat uitzien als menige van zichzelf lelieblanke schoorsteenveger.

Wanneer de tegenstanders van zwarte piet zich dat wel degelijk realiseren, maar desondanks bezwaren hebben tegen het fenomeen, enkel en alleen omdat er toevallig ook 'n ras is met 'n nagenoeg zwart gelaat, dan kan gesteld dat ze wel erg ver gaan met hun rasvriendelijkheid en dient zich de indruk aan dat hun bezwaren gebaseerd zijn op 'n hier te lande nagestreefde positie die zelfs geen zweem van kritiek of satire tolereert.

Denk dat ze dan maar beter niet uitgerekend in Nederland gevestigd kunnen blijven, want wie hier geen (vaak zelfs bittere) satire kan verdragen die is te beklagen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 13:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Özcan Akyol schreef:
Wie acties onderneemt die haaks staan op de eigen kernbood­schap, diskwalifi­ceert zichzelf niet alleen als serieuze gespreks­part­ner, maar bewijst ook niets toe te voegen aan het politieke landschap

https://www.ad.nl/binnenland/sylvana-simons-die-haar-achterban-opzet-tegen-de-politie-is-als-trump-in-de-polder~a0ed2ded/

Quote:
Dertig politiemedewerkers hebben vrijdag aangifte van laster, smaad en belediging gedaan vanwege de uitlatingen van Radicaal, de jongerenorganisatie van de politieke partij BIJ1. Volgens Maarten Brink, brigadier bij de politie Zeeland-West-Brabant, zijn agenten "boos en ernstig beledigd door de onwaarheden die zijn verspreid".

Radicaal deelde vorige week zondag op sociale media onder meer teksten als: "Politiemensen krijgen 300 euro bonus. Even extra cashen om je medemens te onderdrukken. Voor dit racistische machts(misbruik)instituut geen punt!"...

https://www.nu.nl/binnenland/6090205/dertig-politiemedewerkers-doen-aangifte-na-uitlatingen-van-jongerentak-bij1.html

BIJ1 van het lief ogende gediscrimineerde roetmopje Sylvana bewijst hiermee een bedenkelijke club te zijn.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 14:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Jip schreef:
Tedje van Es schreef:
Google doet Zwarte Piet én roetveegpiet in de ban

Tjonge jonge jonge! Het wordt steeds gezelliger op het internet!

Mooi toch.
Ik vind het prima als de knecht van Sinterklaas niet meer zwart hoeft te zijn. Is geen enkel doel mee gediend.

Bovendien hoeft internet niet gezellig te zijn, dit is een typisch Nederlands begrip.

Ik vind het prima als de knecht van Sinterklaas wel zwart is en ik vind het ook prima als mensen zich daardoor beledigd voelen. Ik voel mij ook wel eens beledigd maar dat hoort bij het leven. Dat zorgt voor eelt op je ziel. De vrijheid van meningsuiting en andere vrijheden stopt niet waar gekwetstheid begint.

Het doel van zwarte piet is niet om zwarte mensen beledigen dus het is moreel toelaatbaar. Iedereen die emigreert naar Nederland zou zich moeten confirmeren aan onze normen, waarden, cultuur en tradities. Je komt vrijwillig naar Nederland, een land waar het Sinterklaasfeest wordt gevierd en zwarte pieten erbij horen. Het staat iedereen vrij naar een land te verkassen waar geen Sinterklaasfeest wordt gevierd, maar dat is niet Nederland. Dus wees vooral van harte welkom, maar je past je aan 'ons' aan.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 16:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Amen!

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 17:29 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik word sowieso moe van mensen die zich om het minste of geringste beledigd voelen. De pest is dat het ook besmettelijk is: als iemand bedenkt dat Zwarte Piet discriminerend is voor zwarte mensen, zal een grote groep zwarte mensen dat ook ineens vinden, terwijl het daarvoor nooit een punt van discussie was voor ze.

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De laatste keer dat ik het Sinterklaas(feest) was bij mijn dochter. Ze had een prachtige Sinterklaas geregeld en 4 pikzwarte Pieten. Die Pieten waren pikzwart zodat niemand de buurvrouw als Piet kon herkennen(met een andere kleur Piet ziet men al uit de verte dat de Piet voor Piet speelt. De complete club danste weldra luid zingend door de kamer, we dronken koffie en chocolade en later een pilsje naast likeur en de Pieten(duidelijk van het vrouwelijk geslacht) belanden hijgend van het dansen bij de hen begeleidende heren op schoot, terwijl de kleintjes hun diverse cadeautjes uitprobeerden.
Kortom het werd een prachtig kinderfeest waarvan ook de volwassenen genoten. Jammer dat ook dat oer-Nederlandse feest door het deugende deel van onze bevolking de nek om is gedraaid.
Toen ik een klein jongentje was kwam Zwarte Piet(mijn tante) met Sinterklaas(mijn oom) op bezoek. Door de pikzwarte kleur kon mijn tante niet herkennen.(ik herkende wel ons tafelkleed dat door de Sint werd gedragen, ik maakte ook opmerkingen over de herkenbare bloes van Zwarte Piet.
Ons laatste prachtige Sinterklaasfeest, een feest dat volkomen door idioten zal/is worden uitgewist.
Ik schat dat West-Europa aan het "Hebt uw naaste lief als uzelven" snel ten onder zal gaan.

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Poendert schreef:
.
Ik schat dat West-Europa aan het "Hebt uw naaste lief als uzelven" snel ten onder zal gaan.

Kolonisten die hier enkel parasiteren en hier van alles voor niets van ons opeisen in allerlei opzichten zijn onze naasten niet eens. We zijn knettergek dat wij ons laten opleggen hen lief te moeten hebben.

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Even tussen door, leuk om te zien mét Zwarte Piet.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Met Zwarte Piet? Hoe is dat mogelijk?

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Op Urk heeft men schijt aan bepaalde politieke correctheid.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

In Zeeland ook nog wel hoor. Vorig jaar:

Oost Souburg: https://youtu.be/S9UrACzif7M?t=384

Vlissingen: https://www.youtube.com/watch?v=nhiKS0cl0rY

Middelburg is natuurlijk weer het meest correct (links): https://youtu.be/6yfeT9iYvuA?t=1151

Daar zijn de roetveegpieten al toegevoegd.

We moeten er niet teveel reclame voor maken, voor je het weet krijg je busladingen deugdmensen uit de Randstad naar Zeeland om te demonstreren tegen Zwarte Piet.

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Cool

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2020 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2357037-omroep-zwart-wij-hebben-de-grens-van-50-000-leden-bereikt.html

De barre, boze en gediscrimineerde Zwarte Pieten van ons land willen een omroep oprichten. De naam wordt ZWART.

https://omroepzwart.nl/

Mag dat eigenlijk wel? Is die naam niet stigmatiserend, kwetsend en discriminerend? Laughing

Voor een tegenactie kunt u zich hier aanmelden: https://www.ongehoordnederland.nl/

Lang leve de polarisatie! Very Happy

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie