Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Vrouwenquotum volslagen immoreel en slecht voor vrouwen. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 1:06 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Hier een artikel met voorbeelden over vrouwen op verkeerde plaatsen.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/03/ellende-niet-te-overzien-als-je-vrouw-aanneemt-maar-niet-beste-persoon-voor-de-job-mannen-zandzakken-voor-de-deur/

De ellende voor de gehele Nederlandse economie is niet te overzien als grote bedrijven en overheidsinstellingen doorgaan met het doelbewust selecteren van vrouwen in plaats van de beste persoon voor de gegeven baan, zegt Frits Bosch. Hij schrijft: “Met nadruk zeg ik dat dit niet wegneemt dat er vanzelfsprekend ook uitstekende vrouwelijke bestuurders zijn, net als zwakke mannen. Daarom is het zo belangrijk dat de beste persoon voor de job wordt benoemd, niet het geslacht dat doorslaggevend is. Selecteren op geslacht is ten nadele van vrouwen, ze krijgen er een slechte naam door. Maar het is ook te nadele van mannen, ten nadele van onze gehele samenleving.”

De affaire-Paulien Krikke

De affaire-Dominique Leroy

De affaire-Olga Zoutendijk

De affaire-Aysel Erbudak

Ingrid Thijssen meent dat er een mannenbolwerk is

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 25, 2020 10:27 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb een dochter die directrice is van een organisatie met rond de 80 persooneelsleden en 500 andere medewerkers.
In die speciale beroepsgroep is ze ongetwijfeld het beste. Beter dan elke man.
Dergelijke verschillen moeten we zuinig op zijn. Sommige baantjes kunnen beter worden gedaan door vrouwen en andere door mannen.
Dat is zelfs in de dieren wereld ook zo. Vaak trekken de mannen weg van hun troep, en beginnen ergens een nieuw leven, of zwerven alleen verder over de aarde. Terwijl de vrouwen bij hun familie blijven. Niks mis mee.
Ik kan als man geen kinderen krijgen of een baby zogen. Ook niet als ik een knotje laat groeien of zittend plas.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 16, 2020 19:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Een mooie serie over dit onderwerp: https://www.kro-ncrv.nl/programmas/waarom-werken-vrouwen-niet

Waarom werken vrouwen niet?

Het is mij al ruime tijd een vraag. Waarom zijn er zo weinig vrouwen die fulltime werken? Ook als ze geen kinderen hebben? Ik zie ze bijna allemaal met een goede opleiding van school gaan, maar slechts weinigen ambiëren een fulltime baan en carriére.

Het lijkt zelfs weer alsof het 'ik trouw gewoon een rijke man'-dogma meer terug is dan ooit.

Hoe kan dat?

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2020 9:57 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Als je Trouwt probeer je voor beiden er het beste en mooiste van te maken.
Als de vrouw een halve dag werkt, en de rest van de dag besteed aan hobby,s en het huishouden, zijn beiden het meest tevreden. Ook later krijgen de kinderen dan de beste opvoeding. Zoals vaker in de dierenwereld word bewezen.
Het is een ander geval als men boer is of een herberg runt. Dan bouwt men samen een bedrijf op.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2020 13:50 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Cliff schreef:

Waarom werken vrouwen niet?

Misschien omdat ze daar niet voor zijn gemaakt? Bovendien kun je over het begrip 'werken' nog wel een tijdje van mening verschillen.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2020 19:25 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

In de EU werken de Nederlandse vrouwen het minst.

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2020 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
In de EU werken de Nederlandse vrouwen het minst.

Als die vrouwen in hun vrije tijd zich verder goed vermaken vind ik het prima. Het is goed voor de kinderen, maar ook voor hun man en verdere omgeving.
Eigenlijk een uitstekende regeling. Een tevreden vrouw is voor de hele omgeving prettig. Een overspannen mens is een drama voor de omgeving lijkt mij.
Op een goede manier een huishouden runnen lijkt mij al een hele opgave, zwaarder dan receptioniste of secretaresse bij een groot concern, hoewel die laatsten zich veel belangrijker voelen.
We kunnen niet met zijn allen directrice zijn, of je moet voor jezelf beginnen.

Weerwoord forum index » Binnenland