Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Aanslagen Parijs Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 46, 47, 48  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 15, 2020 22:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Het is ook vrij duidelijk dat de mensen die vertrekken diegenen zijn met een goede baan en inkomen. Ze kopen een mooi huis buiten de stad: meer ruimte, veiliger, etc. Tegelijkertijd trekken er ook mensen naar de steden toe: met name immigranten. De anonimiteit van een grote stad en de economische mogelijkheden trekt ze aan.

In Rotterdam ligt het gemiddeld inkomen ruim tien procent lager dan in de omliggende gemeenten.
https://www.trouw.nl/nieuws/stedelingen-naderen-inkomen-randgemeenten~b3e3b3ef/

Hehe, da's eigenlijk nooit anders geweest Cliff. Steden zijn altijd een magneet geweest voor mensen die kansen zoeken, zowel hogeropgeleiden als laagopgeleiden. Die hogeropgeleiden vertrekken op een gegeven moment voor een deel weer, waarvoor een nieuwe generatie in de plek komt.

In de 18e en 19e eeuw vestigden welvarende Rotterdammers zich al in omliggende dorpjes als Kralingen en Hillegersberg, omdat de stad zelf een stinkend riool was. In de jaren 80 van deze eeuw was een stad als Amsterdam zwaar vervallen en 1 grote teringzooi.

En ik snap steeds maar niet dat je zo'n strikt onderscheid maakt tussen Rotterdam en voorsteden. Jij hebt echt niet door of je in Capelle of Barendrecht staat of in de gemeente Rotterdam. T is 1 groot stedelijk gebied, wat ook als zodanig functioneert, waar gemeentegrenzen vrij willekeurig doorheen lopen.

Ik denk dat je de toekomst van Europese steden goed kunt spiegelen aan de Amerikaanse: forse segregatie, duur en populair centrum, met daaromheen een schaakbord van stadswijken die het slechter/beter doen en relatief welvarende buitenwijken. Rotterdam werkt eigenlijk al zo, waarbij ik Capelle en Barendrecht als buitenwijken van Rotterdam beschouw.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 16, 2020 2:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
In de 18e en 19e eeuw vestigden welvarende Rotterdammers zich al in omliggende dorpjes als Kralingen en Hillegersberg, omdat de stad zelf een stinkend riool was. In de jaren 80 van deze eeuw was een stad als Amsterdam zwaar vervallen en 1 grote teringzooi.

't Is naar mijn mening nog steeds zo he. Maar Amsterdam is er inderdaad nog erger aan toe dan Rotterdam.

Quote:
Ik denk dat je de toekomst van Europese steden goed kunt spiegelen aan de Amerikaanse: forse segregatie, duur en populair centrum, met daaromheen een schaakbord van stadswijken die het slechter/beter doen en relatief welvarende buitenwijken. Rotterdam werkt eigenlijk al zo, waarbij ik Capelle en Barendrecht als buitenwijken van Rotterdam beschouw.

Ik ken Amerikaanse steden goed. In het centrum is geen winkel meer te vinden. Wel heel veel zwervers. En bedenk ook even dat de Amerikaanse steden totaal geen moslimproblematiek kennen.

Nee, je schetst een veel te rooskleurig beeld. Mark my words: zodra jij financieel kunt, vlucht je weg. Het gedrag vertoon je nu al enigszins door in het oosten van het land een vakantiehuisje te kopen. En nu met Covid en thuiswerken realiseert men zich nog meer: ik hoef helemaal niet in deze stedelijke teringzooi te wonen... het kan ook ruimtelijk en rustig.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 16, 2020 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:

Goed dat je alvast een vakantiehuisje hebt gekocht Royy... je gaat vanzelf je zo geliefde Rotterdam wel ontvluchten. Wedden?
Royy schreef:

Is dat voor of na de burgeroorlog denk je?

Je kan beter dat moment voor zijn. En dan lijken mij voor jou de Zuidhollandse of Zeeuwse eilanden aan de kuststreek een goede optie.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 16, 2020 10:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2356672-ntr-over-kruisigem-in-sinterklaasjournaal-het-mag-schuren.html

Kijk aan! Het zoveelste bewijs van wat ik al jaren zeg; christenen mogen te pas en te onpas afgebrand worden, maar die lafaards van de NPO durven dat niet met de islam te doen.
Ik zou tegen de NPO willen zeggen: Ga eens met de Sint naar de fictieve plaats Bommelanden en ga daar voor de moskee staan. Dat gaat gegarandeerd de 2e Kamer halen en kunnen jullie daarna samen onder gaan duiken.
Daar komt nog bij dat het Sinterklaasfeest helemaal geen relatie met Christus heeft, dus waarom ze daar staan is mij een raadsel.
Laf omroepvolk!

En voor alle duidelijkheid: van mij mag het allemaal afgebrand worden, maar dan wel ook allemaal.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Di Nov 17, 2020 8:28, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Nov 16, 2020 17:50 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

't Is naar mijn mening nog steeds zo he. Maar Amsterdam is er inderdaad nog erger aan toe dan Rotterdam.

Maar wat is er dan nu anders?

Quote:

Ik ken Amerikaanse steden goed. In het centrum is geen winkel meer te vinden. Wel heel veel zwervers.

Welke steden bedoel je? Amerikaanse grote steden hebben juist een relatief bruisend centrum, veel winkels, en in veel grote steden keurig aangeharkt. Daarbuiten begint de zooi pas.

Quote:
Nee, je schetst een veel te rooskleurig beeld. Mark my words: zodra jij financieel kunt, vlucht je weg. Het gedrag vertoon je nu al enigszins door in het oosten van het land een vakantiehuisje te kopen. En nu met Covid en thuiswerken realiseert men zich nog meer: ik hoef helemaal niet in deze stedelijke teringzooi te wonen... het kan ook ruimtelijk en rustig.

Ik kan t nu financieel al, kan mn appartement met flinke overwaarde verkopen, baan zoeken bij ergens anders en een ruim huis buiten de Randstad kopen, misschien wel in jouw buurt Laughing Waarom zou ik t doen?

Laatst aangepast door Royy op Ma Nov 16, 2020 17:55, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Nov 16, 2020 17:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:

Je kan beter dat moment voor zijn. En dan lijken mij voor jou de Zuidhollandse of Zeeuwse eilanden aan de kuststreek een goede optie.

Zou kunnen, Brielle of Rockanje is best leuk. Ik denk zelf meer aan Delft of anders de oostelijke rand van Utrecht/westelijke rand van Gelderland. Zeeland vind ik te ver weg.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 16, 2020 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:

Royy schreef:
Maar wat is er dan nu anders?

Niets: ik zeg toch dat het naar mijn mening nog steeds zo is.

Quote:
Welke steden bedoel je? Amerikaanse grote steden hebben juist een relatief bruisend centrum, veel winkels, en in veel grote steden keurig aangeharkt. Daarbuiten begint de zooi pas.

Ligt er maar aan waar je kijkt. Amerikanen hebben meer met een 'Mall', een groot winkelcentrum buiten de stad - vergelijkbaar met een outlet centrum hier.

Quote:
Ik kan t nu financieel al, kan mn appartement met flinke overwaarde verkopen, baan zoeken bij ergens anders en een ruim huis buiten de Randstad kopen, misschien wel in jouw buurt Laughing Waarom zou ik t doen?

Daar kom je vanzelf achter, je bent nu nog te jong denk ik. Wat jou in de stad houdt gaat vanzelf steeds minder belangrijk voor je worden, en je gaat vanzelf ontdekken dat wat je wel belangrijk vindt meer in de provincie ligt: rust, veiligheid, ruimte, groen.

Maar ja, iemand die nu nog over 'hippe feesten' en 'hippe steden' spreekt - die zal er nog niet aan toe zijn. Zolang je dat belangrijk vindt is je leeftijd in ieder geval <50 en wegen de voordelen van lawaai en drukte waarschijnlijk nog op tegen de nadelen van rommel, onveiligheid, gebrek aan ruimte, stress en criminaliteit.

En ik weet echt wel waarover ik praat hè... ik heb ook jarenlang in een groot appartement gewoond op de bovenste etage met aan beide zijden een balkon. Prima vond ik het. Wat moest ik met een tuin. En de deur uit stappen en direct in de drukte staan vond ik ook prima. Mijn huiskamer was een café waar ik vier avonden in de week verbleef.

Verandert vanzelf joh...

BerichtGeplaatst: Ma Nov 16, 2020 20:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ligt er maar aan waar je kijkt. Amerikanen hebben meer met een 'Mall', een groot winkelcentrum buiten de stad - vergelijkbaar met een outlet centrum hier.

Die hebben ze ook ja, maar in de grote steden zijn zeer grote en uitgebreide winkelstraten te vinden.

Quote:

Verandert vanzelf joh...

Haha, opa spreekt. Je lijkt mn vader wel, die zei dat ook altijd.

En so what? Wat is het probleem precies dat als ik 50 ben ofzo zou besluiten om uit de stad te vertrekken? Zie t punt niet zo Cliff.

Staat er nog wat leuks te koop bij je in de buurt Cliff? Laughing

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2020 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Haha, opa spreekt. Je lijkt mn vader wel, die zei dat ook altijd.

Jammer dat je het intellect van je opa en vader niet geërfd heb Razz

Quote:
En so what? Wat is het probleem precies dat als ik 50 ben ofzo zou besluiten om uit de stad te vertrekken? Zie t punt niet zo Cliff.

't Is geen probleem Royy, 't is zelfs heel normaal. Ik zal het 'told you so' ditmaal achterwege laten ok Smile

Quote:
Staat er nog wat leuks te koop bij je in de buurt Cliff? Laughing

Ik weet niet wat je budget is Royy. De Steenhove staat al een tijdje te koop: https://www.funda.nl/koop/middelburg/huis-41031772-koudekerkseweg-173/

Daar valt best veel op af te dingen. Prima locatie, maar wel wat ver van het strand vind ik.

Deze is helaas net verkocht: https://www.funda.nl/koop/middelburg/huis-49109033-brigdamseweg-36/

Maar deze is ook alleraardigst: https://www.funda.nl/koop/s-heer-arendskerke/huis-87138651-wissekerkseweg-21/

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2020 10:33 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dit ging over aanslagen door islamieten begaan, en er wordt ook in de politiek nu gewezen op Christelijke scholen, niet of nauwelijks op het islamitische onderwijs, waar wel degelijk misstanden op onderwijs gebied aan de orde van de dag zijn.
Christelijke scholen bieden aan onze jeugd zonder twijfel en aantoonbaar het beste basisschool onderwijs. Als iemand een christelijke school heeft doorlopen kan men daarna zeker rekenen, taal, en schrijven.
Waarom pakt men als politiek niet de oorzaak van het kwaad aan, maar maakt men doodsbang bokkesprongen richting christenen. Is dat veiliger?
Ikzelf stem trouwens op Wilders of Baudet, omdat ik denk dat zij de enige partijen zijn die voor alle Nederlandse burgers opkomen.
Voor Nederlanders van het gros van de oer Nederlandse richtingen voldoet het huidige onderwijs uitstekend.
Het is helemaal niet nodig om ons onderwijs op basisscholen te veranderen omdat inkomers er niet tevreden over zijn.
Deze mensen kwamen met duizenden over onze grenzen omdat onze leefwijze en onze vrijheid hen aansprak, en nu willen PVDA en SP-achtigen samen, die leefwijze ten behoeve van die nieuwkomers veranderen.
Moet het dan ook hier net zo,n puinhoop worden als in de landen die de islam nu massaal ontvlucht?
Ik zou zeggen lees de boeken van Hirsi Ayaan eens na. Die weet waarover ze schrijft.
Ook hoeven we het voor ons uitstekende onderwijssysteem niet te veranderen omdat inkomers er een rotzooi van maken.

Alles en iedereen hoeft niet gelijk te worden behandeld. Wij hebben wetten die redelijk voldoen voor ons soort mensen.
Als ik dagelijks recht in de zon ga zitten krijg ik huidkanker, een neger heeft daar dan geen last van, maar hij krijg zonder vitamine D uit zonlicht wel last van gebreksziekten. Dat is allemaal niet eerlijk van de natuur.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2020 21:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Jammer dat je het intellect van je opa en vader niet geërfd heb Razz

Dat heb ik zeker wel. Inclusief de koppigheid.

Quote:

't Is geen probleem Royy, 't is zelfs heel normaal. Ik zal het 'told you so' ditmaal achterwege laten ok Smile

Ik heb t nooit uitgesloten, dus ik zie de told you so niet zo.

Quote:

Ik weet niet wat je budget is Royy. De Steenhove staat al een tijdje te koop: https://www.funda.nl/koop/middelburg/huis-41031772-koudekerkseweg-173/

Daar valt best veel op af te dingen. Prima locatie, maar wel wat ver van het strand vind ik.

Deze is helaas net verkocht: https://www.funda.nl/koop/middelburg/huis-49109033-brigdamseweg-36/

Maar deze is ook alleraardigst: https://www.funda.nl/koop/s-heer-arendskerke/huis-87138651-wissekerkseweg-21/

Hmm nee dan moet de beurs nog ff een paar keer doen wat ik wil Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De spijker op z'n kop geslagen.

Haal de kop uit het woestijnzand!

Margreet Fogteloo beeld Milo

18 november 2020 – verschenen in nr. 47

Journalist Philippe Lançon doet in Le lambeau (2020) indringend verslag van zijn moeizame revalidatie na de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo, januari 2015. Je leest over operaties om zijn afgeschoten kaak – ‘de flard’ – en opengereten armen te herstellen. Over nachtmerries waarin de benen van de schutter en de loop van de kalasjnikov weer naast hem verschijnen als hij op de grond ligt of de uiteengespatte hersenen van zijn collega Bernard Maris veranderen in een inktzwarte octopus. Over hoe zijn broer en vrienden, Bach, Mann en Proust hem er mentaal doorheen slepen. Aan politiek of religie wijdt hij in zijn boek geen woord, op een kwellende gedachte na: zijn eigen progressieve kring kijkt weg van het gevaar van de radicale islam of beschuldigt degenen die daarop wijzen van racisme, discriminatie of islamofobie. De lafheid van links voelt als een fatwa.

Voor Lançon is het te belastend om als getuige aanwezig te zijn bij het proces tegen veertien verdachten die betrokken zouden zijn bij de aanslagen in Parijs. Alles komt in detail terug, zoals blijkt uit het verhaal van Angela Dekker in De Groene. Deze zaak laat andermaal zien hoe moeilijk het is om islamisme via de rechter aan te pakken. Het is altijd achteraf, zelden preventief. Aanslagplegers komen meestal tijdens hun heilige strijd om en handlangers ontkennen of lijden aan geheugenverlies.

Ondertussen woekert het onheil in de samenleving onverminderd voort. Tijdens de maanden die de zittingen in beslag namen tikte de teller door: een docent in Parijs, christenen in Nice, willekeurige burgers in Wenen. Een ondergedoken leraar in Rotterdam. Overal worden al jarenlang mensen bedreigd: joden, homo’s, vrijgevochten moslims, hervormingsgezinde imams – mensen die inhoudelijk kritisch zijn op het islamisme, of gewoon op de islam – zijn net zo goed object van haat als cartoonisten. Het hele spectrum van vrije meningsuiting ligt onder vuur.

Hoe je het islamisme binnen de rechtsstaat terugdringt zonder grondwettelijke vrijheden aan te tasten, daarmee worstelt iedereen. Waar Frankrijk de laïcité – scheiding van kerk en staat – probeert aan te scherpen, kiepert Nederland het probleem over het schoolhek: meer lessen burgerschap. Maar dat stuit weer op artikel 23 in de grondwet, de vrijheid van onderwijs. Macron wil stevige maatregelen nemen tegen de geldstromen uit de Golfstaten en tegen haatprekers die via internet of moskeeën zwakke broeders, veelal uit het criminele milieu, ronselen en ophitsen. Hij krijgt de kous op de kop van dictator Erdogan.

Quote:
Altijd weer die slachtofferrol, terwijl het niet gaat om dé islam

In Nederland verscheen vlak na de bedreiging van de Rotterdamse docent een petitie van moslims die belediging van de profeet strafbaar wil stellen. Onbegrip over de selectieve verontwaardiging én de timing ervan liet Azarkan van Denk tijdens een Kamerdebat als de vermoorde onschuld van zich afglijden – hij begreep niks van de woede die hij opwekte. Altijd weer die slachtofferrol, terwijl het niet gaat om dé islam maar om een conservatieve tak die zich in naam van de profeet intimiderend opdringt tot in het klaslokaal. De échte slachtoffers vallen daar, op straat, in redactielokalen.

Het is toch overduidelijk dat het probleem met de radicale islam steeds meer in de greep raakt van onmacht, ongemak en angst? En dat we dit samen moeten doorbreken om de liberale vrijheden die voor iedereen gelden te verdedigen? Te beginnen door de kop niet langer in het woestijnzand te steken. Controverses en pijnlijke onderwerpen niet vermijden, de zere schenen, lange tenen, korte lontjes en blinde vlekken ten spijt. En links moet in de eigen spiegel kijken, anders blijft het rechts-populisme voeden.

De Groene Amsterdammer

https://www.groene.nl/2020/47

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 12:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Hoe je het islamisme binnen de rechtsstaat terugdringt zonder grondwettelijke vrijheden aan te tasten, daarmee worstelt iedereen.

En dat terwijl het toch niet zo moeilijk is. De oplossing is constitutionele toetsing; religies die niet aan de grondwet voldoen worden verboden. Klaar.
En hiermee sla je twee vliegen in één klap want naast de islam ga je dan ook de eigen religie toetsen en kun je daar bepaalde zaken ook verbieden. Denk bijvoorbeeld aan de homohaat die op scholen gepraktiseerd wordt en die recentelijk nog aan bod kwam.

Ons land zou zoveel beter zijn zonder allemaal die achterlijke religies.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 13:09 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Ja, gedachte politie; dat zou ons land zoveel beter maken! Evil or Very Mad
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 13:55 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

We zitten in de fuik van devrijheid van meningsuiting.
Daaruit kunnen we pas ontsnappen als we die vrijheid niet meer laten gelden voor ideologieën die die vrijheid zelf niet erkennen. en die vrijheid ook niet willen bij anderen.
Om nu zich uit angst ons op de christenen of Boeddhisten of anderszins te werpen is een fout en angstig uitgangspunt.(zie Hirsi Ayaan)
We hebben ons vanaf de oorlog prima gered met onze eigen waarden en normen. Daar moeten we weer naar toe.
Niks wild om je heen bijten richting clubs waarmee we zeker van af na de oorlog uitstekend konden samenleven.
Het kwaad van het meehuilen met de wolven in het bos, is niet onze volksaard, maar komt nu wel naar buiten. Gooi dat kwaad weer terug naar de plek waar het vandaan komt.
Persoonlijk ben ik voor het verbannen van figuren die onze waarden verafschuwen. Niks dubbele paspoorten of tweedehands recht van vrouwen.
Van mij mag men Zwarte kous, katholiek, boeddhist of Louw de palingboer aanhangen, zolang een ander daar geen last van heeft
Ik weet waarover ik het heb, want ik woon met plezier midden tussen de zwarte kousen en mede daardoor in 1 van de mooiste regio,s van Nederland.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 14:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Corwin schreef:

Wat bedoel je?

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 14:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:
Daaruit kunnen we pas ontsnappen als we die vrijheid niet meer laten gelden voor ideologieën die die vrijheid zelf niet erkennen. en die vrijheid ook niet willen bij anderen.

We moeten intolerant zijn tegen intolerantie, ongeacht of dat uit de hoek van religie komt.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 14:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:

Zozo, en dat voor de Groene, da's bijna een revolutie.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2020 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Die bijna revolutie eindigt in de burgeroorlog waar ik het wel eens over gehad heb,

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2020 11:13 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Poendert schreef:

We moeten intolerant zijn tegen intolerantie, ongeacht of dat uit de hoek van religie komt.

Ja zeker. Als een religie homohaat predikt of vrouwen maar de helft van een erfenis toebedeelt en verklaart dat een vrouw of ongelovige minder rechten heeft dan een recht in de leer persoon, dan moet zo,n leer in dit land worden verboden.
Als er imans maar ook dominee,s rondlopen die voorbeelden in de islamitische leer van de heilige islamitische denker Sadr ad-Deen aanhangen, moeten die het land worden uitgezet, met hun volgelingen.
Hieronder wat overtuigingen van die heilige man, die vrouwen als dieren classificeert vanwege hun gebrek aan intelligentie. Hij beweerd bijvoorbeeld het volgende over vrouwen.
Ze hebben de natuur van beesten, maar zijn gegeven de vermomming als menselijke wezens. zodat mannen niet ongenegen zijn met hen te praten en met hen seksuele omgang te hebben. Dat is waarom onze onbevlekte kiest voor mannen.
Ik raad zeker de dames aan de heilige geschriften door te lezen. Speciaal Soera 2.228, en Soera 4.43 zijn interessant.
Dit soort overtuigingen horen vanouds al niet in ons land thuis.
Daar kun je toch niet mee samenwerken, zeker niet als vrouw zonder het Stockholmsyndroom.
Het is me een raadsel als tot de islam bekeerde vrouwen naar ISIS vertrokken en daar de beest uithingen. Waren dat al sadisten?

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2020 11:51 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
Loetje schreef:

Zozo, en dat voor de Groene, da's bijna een revolutie.

Als ze niet oppassen worden ze nog eens als afvalligen geëxcommunuceerd uit de linkse sekte. De beweging Vrij Links is ook nagenoeg hetzelfde ten deel gevallen. De linkse sekte is totaal gedegenereerd tot regressief en repressief en daar passen de Verlichtingswaarden van weleer niet meer bij. En dat noemt zichzelf dan progressief...

BerichtGeplaatst: Ma Nov 23, 2020 10:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Corwin schreef:

Tedje van Es schreef:
Wat bedoel je?

Religie zit in de hoofden van de mensen Tedje. Het verbieden daarvan is onmogelijk.

Wat je naar mijn mening moet doen: zoveel mogelijk wetgeving introduceren waar een religie last van heeft. Begin eens met een verbod op religieuze-besnijdenis bv. Het verbod om gebedshuizen te openen. Het verbieden van onderwijs gebaseerd op religie, ofwel alleen openbare scholen (zie discussie aldaar).

Gewoon zorgen dat het klimaat minder aantrekkelijk wordt.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 23, 2020 11:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wat ik hier over constitutionele toetsing gezegd heb heeft niets te maken met het gegeven dat geloof in de mens zelf zit en met een gedachtenpolitie.
Ik heb het over religieuze zaken en regels die tegen Artikel 1 verstoten. Die zouden bij een dergelijke toetsing verboden kunnen worden, net als dat nu civiele aangelegenheden, die daartegen verstoten, verboden zijn/worden.
Om even jouw voorbeeld erbij te nemen: waarom is het wettelijk toegestaan om een kind te laten besnijden, maar is het wettelijk verboden om datzelfde kind een tatoeage te laten zetten?

En wat ik in de andere topic al gezegd heb: als religie in de mens zelf zit dan mag de mens het lekker thuis doen. Daar heeft er niemand last van en op die manier kunnen kerken en scholen weg. Die zijn dan nergens meer voor nodig.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 23, 2020 11:29 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Tedje van Es schreef:
Poendert schreef:

Dat is dus heel wel mogelijk zonder algemeenheden als "religie" aan te pakken. Gewoon de wet handhaven en optreden bij allerlei vormen van discriminatie. Het is echt niet nodig om de vrijheid van mensen om te geloven in te perken, gewoon optreden als iemand de wet overtreed.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Nov 23, 2020 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Om even jouw voorbeeld erbij te nemen: waarom is het wettelijk toegestaan om een kind te laten besnijden, maar is het wettelijk verboden om datzelfde kind een tatoeage te laten zetten?

Waarom is het wettelijk verboden dat ik een grote klok aan mijn gevel hang en deze ieder uur ga luiden, een kilometer verder nog hoorbaar?

Wat ik al eerder zei: religie heeft allerlei privileges in de wetgeving. Onmiddellijk schrappen.

Quote:
En wat ik in de andere topic al gezegd heb: als religie in de mens zelf zit dan mag de mens het lekker thuis doen. Daar heeft er niemand last van en op die manier kunnen kerken en scholen weg. Die zijn dan nergens meer voor nodig.

Exact.

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie