Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Hoe moet iemand beschuldigd via leugens zich verdedigen.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Hoe moet iemand beschuldigd via leugens zich verdedigen.
BerichtGeplaatst: Di Nov 03, 2020 14:07 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Hoe moet iemand die via media of laster wordt beschuldigd van bv pedofilie, zich in vredesnaam verdedigen, al is het uit de lucht gegrepen laster.
Als men ergens van beschuldigd wordt waar men part nog deel aan heeft, hoe moet men zich dan verdedigen.
Ik keek laatst naar een programma waar iemand van het FVD werd beschuldigd van foute praktijken waarvan een jaar terug al was bekend dat het onzin was, Leugens die toch weer door vijanden van zijn club weden opgedregd.
Als die man daar tegenin zou gaan zou die niet bewezen misdaad zeker in onze "onpartijdige" media weer worden opgeklopt. Als hij er verder over zweeg, hetzelfde laken een pak.
Altijd zal er een smet aan die persoon blijven kleven.
Helpen alleen beduidend strengere straffen tegen dit soort laster en hun verspreiders

BerichtGeplaatst: Di Nov 03, 2020 18:59 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Helaas kun je je niet verdedigen tegen laster. Het enige is dat je mag verwachten dat mensen die je ergens van beschuldigen, de beschuldiging met bewijs hard maken. Als ze dat niet kunnen, kun je ze aanklagen wegens laster.
Maar dan is eigenlijk het kwaad al geschied. Want het blijft altijd aan je hangen, zoals u terecht opmerkt.
Dit is ook het kwalijke van nepnieuws.
Ik kan alleen zeggen: eerlijkheid duurt het langst.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 04, 2020 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Helaas kun je je niet verdedigen tegen laster. Het enige is dat je mag verwachten dat mensen die je ergens van beschuldigen, de beschuldiging met bewijs hard maken. Als ze dat niet kunnen, kun je ze aanklagen wegens laster.
Maar dan is eigenlijk het kwaad al geschied. Want het blijft altijd aan je hangen, zoals u terecht opmerkt.
Dit is ook het kwalijke van nepnieuws.
Ik kan alleen zeggen: eerlijkheid duurt het langst.

In mijn geboorte plaats pleegde eens een meisje zelfmoord door verdrinking. Een middelbare man werd opgepakt voor moord op haar. Later werd een brief van haar gevonden waarin ze zelfmoord bekende. Toch bleef de middelbare man verdacht door sommigen tot zijn dood. Zoiets is niet uit te wissen door de waarheid.
Ik schrijf dit omdat een medewerker van Baudet door Slinks(jinek) werd beschuldigd van zaken die hij nooit had begaan = Achterklap.
Moet die pseudo-Nieuws juffrouw worden aangeklaagd of rakelt een aanklacht dat soort zaken weer onnodig op en krijgt een vergelijkbare Jinekclub daardoor alsnog haar zin.
Dit komt steeds vaker voor vanuit Slinkse kringen. Ik herinner bv aan de brievenbuspisser, en die negroide man voor Wilders die in Hongarije werkte.
Vanuit de moslimhoek is een niet te controleren tegenbeschuldiging, Takiyya, blijkbaar zelfs regel, als ik de boeken van Hirsi Ayaan mag geloven.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 04, 2020 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

O, het is de bedoeling om weer eens af te geven op links.
Jammer, u had namelijk best een punt, maar ik had het kunnen weten: het gaat u er uitsluitend om om links weer eens af te zeiken.
Veel plezier ermee, ik haak af.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 04, 2020 21:50 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

De hel dat zijn de anderen. Die zin van bekende Franse filosoof, begin ik helaas beter te begrijpen. De anderen willen bewust, of werken er aan mee, dictatuur, slavernij. De anderen zijn gevaarlijk gestoord. Dit kun je als mens met gezond verstand en menselijke gevoelens in je hart niet accepteren. Vrijheid of dood, dat is het moedige antwoord op onderdrukking mensheid. #NWO #GreatReset #GreatSlavery

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie