Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Formule 1 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Aug 11, 2020 13:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Hamilton had wederom mazzel. Hij kon Bottas op racecraft niet bijbenen maar kreeg een betere strategie van Mercedes. Mercedes heeft Bottas ingezet als lokaas om de strategie van Max Verstappen te beïnvloeden. Sja, kampioen worden is zo wel heel eenvoudig. Lewis heeft dominant materiaal en de persoon die over hetzelfde materiaal beschikt krijgt de mindere engineers en is onderweg met een strategie ten faveure van het raceresultaat van Lewis.

Exact. Lewis krijgt het beste materiaal, de beste engineers, de beste strategie, het hoogste salaris (en wil ondanks de bugetcap nog meer), etc. Tegelijkertijd hard huilie huilie dat donkere mensen gediscrimineerd worden in de F1. Ik vraag me dan een beetje af: hoe dan? Hij krijgt bij alles de voorkeurbehandeling. Zelfs als hij de gehele motorsport in het teken wil zetten van BLM en alle coureurs ertoe wil dwingen om een statement te maken krijgt bij de volledige medewerking.

Alsof ook maar één andere coureur de kans krijgt een politiek statement te maken in de F1... ik dacht het niet.

En die opmerking over bandenspanning van Max door Hamilton was ook niet echt sportief. Hij heeft dat later proberen te corrigeren, maar zodra hij een keer niet voorop rijdt begint hij anderen van vals spelen te beschuldigen.

En ik vergeet ook niet dat hij 3 keer van de baan ging in de GP van Hockenheim vorig jaar, uiteindelijk P10 lag en op boordradio ging roepen 'retire the car'. Voor de bühne roept hij dan ook nog hard 'never give up!'... wat we zien is dat er in de auto altijd een klagende Hamilton zit (I've got no tires Bono') en als hij wint, dan in de media altijd slijmen ('this is the best audience').

Ik ben echt helemaal klaar met Hamilton. Heel jammer dat het met Mercedes zo goed gaat. Ik ben Mercedes fan, altijd geweest, veel Mercedes gereden en zou het ook zo weer doen - maar Hamilton... bah. En die gaat straks ook nog de boeken is als beste F1 coureur aller tijden. Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Di Aug 11, 2020 13:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Jammer voor Max dat er geen tweede rijder naast zit die aansluit en daardoor buffert. Dat heeft Max wel nodig zodra hij kan strijden om het wereldkampioenschap.

Zeker, vorig jaar verloor hij daardoor een race (Hongarije volgens mij).

Doordat Red Bull geen tweede rijder heeft die meedoet voor het podium kan Mercedes bijna altijd gratis pitstops maken. Daarmee maken ze het Max nog moeilijker.

Quote:
Last but not least, ik ga niet mee met de euforie en in het verlengde de hoop dat Max een rol kan spelen in de strijd om het wereldkampioenschap. No way dat Max kanshebber is. Dan moet het wel heel gek verlopen en Red Bull een seconde vinden. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Mij ook. We kunnen alleen hopen op heel warm weer en heel zacht rubber Smile

Maar wat Max dit seizoen neerzet is wel bijzonder. Mercedes is, zoals je zegt, gewoon een seconde per ronde sneller dan de rest van het veld. De rest ontloopt elkaar volgens mij helemaal niet zoveel. Zie Albon die gewoon met de McLaren, Renault, Racing Point, etc. aan het vechten is voor plaatsen. Ik geloof helemaal niet dat Honda op een tweede plek staat op enige afstand van de rest. Ik denk dat dat echt de verdienste van Max is.

Volgens mij is er verder ook niemand in het gehele veld die zijn teamgenoot op zo'n groot verschil rijdt. Dat zegt dus iets over hoe goed iemand is, zeker t.o.v. zijn teamgenoot. En Albon is volgens mij helemaal zo slecht niet, niet minder dan Sainz, Norris, Hulkenberg (leuk voor hem die comeback), Leclerc, Gasly, etc.

En wat is er toch met Vettel? Nu ik wat ouder races heb teruggekeken zie ik toch dat hij best vaak fouten maakt, ook in zijn tijd dat hij gewoon om het WK meedeed (en zelfs won). Het lijkt erop dat hij echt klaar is met Ferrari en misschien wel met F1. Is Leclerc echt zoveel beter dan Vettel?

BerichtGeplaatst: Di Aug 18, 2020 7:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

BerichtGeplaatst: Di Aug 18, 2020 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Geweldig, dit. Very Happy Hypocriete multimiljonair/celebrities moeten hun bek houden over politieke zaken. Ze hebben geen idee wat er leeft onder de gewone mensen.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 23, 2020 23:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

BerichtGeplaatst: Ma Aug 24, 2020 10:31 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Za Sep 12, 2020 15:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat geluk van Hamilton lijkt ook echt geen einde te hebben hè... ongelooflijk. Vandaag ook weer... Bottas had gewoon op Pole moeten staan maar zat achter een ronddraaiende Ocon.

Ik hoop dat ze morgen tegen elkaar opknallen. F1 zonder Mercedes zou op dit moment een stuk leuker zijn.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 14, 2020 15:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Schors Hamilton maar eens voor 5 wedstrijden ofzo, naar aanleiding van zijn politiek statement afgelopen zondag:

https://racingnews365.nl/fia-onderzoekt-politiek-statement-hamilton-tijdens-grand-prix-van-toscane

Je zal als sponsor maar een hoop geld betaald hebben om je naam op het shirt van Hamilton te krijgen... .trekt hij een shirt aan met een oproep om agenten in de VS te gaan arresteren.

Het onderzoek naar de dood van deze verdachte loopt nog, maar let op mijn woorden: het zal wederom met verzet tegen een arrestatie te maken hebben.

BerichtGeplaatst: Za Okt 03, 2020 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Mensen als Hamilton hebben niet door dat zij racisme voeden en in stand houden. Racisme stoppen begint bij het stoppen om mensen te categoriseren op huidskleur. Het categoriseren van mensen op huidskleur bevestig de differentiatie die er is en dat wil je juist niet, je wil één zijn.

Verder ondermijnt Hamilton de campagne #WeRaceAsOne van de Formule 1. De Formule 1 en maar liefst 19 rijders vragen voorafgaande de race aandacht voor racisme. Alleen Lewis weigert dit pertinent en propagandeert een gewelddadige organisatie die het plunderen van blanken vergoelijkt door het herstelbetaling te noemen en geweld jegens blanken en het politie niet schuwen.

Hamilton zou zich moeten schamen!

BerichtGeplaatst: Za Okt 03, 2020 9:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Verder trekt Honda de stekker uit he project 'maak Max kampioen' en verlaten zij de autosport. Honda gaat zich inzetten op elektrificatie van straatauto's. Het gelijk in een eerdere discussie in dit topic komt langzaam naar mij toe. Het begin van het einde wordt ingeluid met het vertrek van Honda. Ik verwacht niet dat dit gat wordt opgevuld.

Voor Red Bull en Renault betekent dit dat zij tot elkaar zijn veroordeeld. Red Bull kan nergens terecht, Renault heeft een leverplicht. Komt goed uit nu McLaren overstapt naar Mercedes-motoren.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 04, 2020 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Intussen likt Cliff zijn wonden en blijft het stil hier. Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Okt 04, 2020 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je bedoelt je gelijk dat motorfabrikanten zich terugtrekken? Prima, dat gelijk geef ik je.

Geef jij mij mijn gelijk dat het aantal kijkers naar F1 behoorlijk gestegen is de laatste jaren, want jij hield vol dat dat dalende was. Very Happy

Ik vind het persoonlijk eigenlijk niet zo erg dat Honda zich terugtrekt. Hun project is gefaald naar mijn mening. Ze geven het op, Mercedes is oppermachtig. Ook Renault en Ferrari komen niet in de buurt. McLaren stapt niet voor niets over. En de rose Mercedes van vorig jaar doet het ook prima. Honda komt nu natuurlijk met het milieu-verhaal, net als eerder bij BMW. Maar ik geloof daar niet in.

Misschien zou het wel goed zijn voor F1 als er alleen nog maar Mercedesmotoren zouden zijn. Dat maakt weer een variabele minder (in het verleden hadden we bv. ook diverse bandenfabrikanten).

Waarom minder variabelen ook leuk kunnen zijn? Nou, het gaat meer van de rijder afhangen. Nu blijft immers de eeuwige discussie of Hamilton echt wel zo goed is als bv. Schumacher en anderen die bij meerdere fabrikanten geracet hebben. Hamilton heeft gewoon altijd de beste auto onder zijn reet gehad sinds het turbo-hybride tijdperk. En dat is eigenlijk doodzonde, want een echte strijd tussen twee fabrikanten hebben we al jaren niet meer gezien.

Dus misschien moet je die meerdere fabrikanten sowieso weghalen. Kunnen we weer een echte strijd gaan zien.

BerichtGeplaatst: Di Okt 13, 2020 19:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Intussen likt Cliox zijn wonden en blijft het stil hier. Very Happy

Het ziet er namelijk naar uit dat Honda exit is, maar Red Bull zelf als nieuwe motorleverancier zijn introductie gaat maken. Laughing

https://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/381598/marko-red-bull-wil-zelf-met-honda-project-door-vanaf-2022/

Dus het aantal motorenleveranciers in de F1 blijft gelijk. Het aantal 'merken-teams' wordt volgend jaar wel uitgebreid: Aston Martin met sterrijder Sebastian Vettel doet zijn intrede.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/sebastian-vettel-koopt-zich-in-bij-aston-martin/

BerichtGeplaatst: Do Okt 15, 2020 7:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

De merknaam Aston Martin zit al jaren in de F1. Aston Martin Red Bull. Het naambordje en samenwerking wordt nu overgeheveld naar het Racing Point van Lawrence Stroll.

Alleen als het lukt om de intellectuele eigendommen van Honda over te nemen. Verder maakt Red Bull van een nood een deugt, er zijn geen leveranciers meer. Ze hebben Porsche en Volkswagen gekieteld maar beiden voelen niets voor de Formule 1.

BerichtGeplaatst: Do Okt 15, 2020 8:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Toch verdwijnt er defacto geen motorleverancier uit de F1: Honda exit, RB Motors entree.

Dit zou wel eens een hele slimme move kunnen zijn van RB. Tenslotte zie je alle fabrieksteams boven drijven: Mercedes, Renault, Honda. Dus als RB zijn eigen motoren gaat maken hebben ze ook het hele pakket in eigen beheer.

BerichtGeplaatst: Do Okt 15, 2020 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Toch verdwijnt er defacto geen motorleverancier uit de F1: Honda exit, RB Motors entree.

Je loopt op de muziek vooruit. Feit is dat Honda vertrekt. De rest is speculatie. Dus het gelijk kantelt mijn kant uit. Het feit dat geen autofabrikant staat te trappelen om het gat dat Honda achterlaat in te springen spreekt ook voor mijn gelijk.

Red Bull heeft gewoon een verschrikkelijk groot probleem, of uitdaging, zoals je wil. Honda verlaat de Formule 1, Mercedes en Ferrari leveren geen motoren aan Red Bull, de verstandsverhoudingen met Renault zijn zodanig verslechterd dat een samenwerking alleen mogelijk is indien de situatie hen daartoe dwingt. Dat wil je niet. Een leverplicht is geen inspanningsplicht.

Quote:
Dit zou wel eens een hele slimme move kunnen zijn van RB. Tenslotte zie je alle fabrieksteams boven drijven: Mercedes, Renault, Honda. Dus als RB zijn eigen motoren gaat maken hebben ze ook het hele pakket in eigen beheer.

Red Bull geeft ook al aan de financiële middelen niet te hebben om motoren door te ontwikkelen en zetten in op de geplande ontwikkelstop die voor 2025 gepland staat.

Ik kan me slecht voorstellen dat teams hun doodvonnis tekenen omdat Red Bull een probleem is. Ik zie het eerder als een strategie om bijvoorbeeld een exit te forceren. Zij grijpen de situatie aan om de boel zo gunstig mogelijk in te richten, ik betwijfel of teams daar in meegaan.

BerichtGeplaatst: Do Okt 15, 2020 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Je bedoelt je gelijk dat motorfabrikanten zich terugtrekken? Prima, dat gelijk geef ik je.

Geef jij mij mijn gelijk dat het aantal kijkers naar F1 behoorlijk gestegen is de laatste jaren, want jij hield vol dat dat dalende was. Very Happy

Geen idee wat je bron is, ik lees dat er wereldwijd een lichte daling waarneembaar is van 3,9%. In Nederland is de belangstelling exponentieel gestegen met maar liefst 31%. Waarschijnlijk dat lokale cijfers verwart met globale statistieken. Bron.

Quote:
Ik vind het persoonlijk eigenlijk niet zo erg dat Honda zich terugtrekt. Hun project is gefaald naar mijn mening. Ze geven het op, Mercedes is oppermachtig. Ook Renault en Ferrari komen niet in de buurt. McLaren stapt niet voor niets over. En de rose Mercedes van vorig jaar doet het ook prima. Honda komt nu natuurlijk met het milieu-verhaal, net als eerder bij BMW. Maar ik geloof daar niet in.

Misschien zou het wel goed zijn voor F1 als er alleen nog maar Mercedesmotoren zouden zijn. Dat maakt weer een variabele minder (in het verleden hadden we bv. ook diverse bandenfabrikanten).

Waarom minder variabelen ook leuk kunnen zijn? Nou, het gaat meer van de rijder afhangen. Nu blijft immers de eeuwige discussie of Hamilton echt wel zo goed is als bv. Schumacher en anderen die bij meerdere fabrikanten geracet hebben. Hamilton heeft gewoon altijd de beste auto onder zijn reet gehad sinds het turbo-hybride tijdperk. En dat is eigenlijk doodzonde, want een echte strijd tussen twee fabrikanten hebben we al jaren niet meer gezien.

Dus misschien moet je die meerdere fabrikanten sowieso weghalen. Kunnen we weer een echte strijd gaan zien.

Afgelopen jaar reed het snelste en langzaamste team met een Mercedes-motor. Dus ook dat zegt niets. Ik zie meer heil in een toename van mechanische grip en minder inzetten op aerodynamica.

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 13:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ferrari stribbelt tegen, het lijkt erop dat ook dit gelijk mijn kant uit komt -al hoop ik van niet:

Quote:
‘Ferrari tegen bevriezing doorontwikkeling, ultimatum Red Bull’
Red Bull wil vanaf het Formule 1-seizoen 2022 graag in eigen beheer verder met de motoren van Honda. Harde voorwaarde daarvoor is dat de motorische doorontwikkeling vanaf dat seizoen volledig wordt bevroren. De geplande invoering van dat plan gaat echter niet zonder slag of stoot.

Zo moeten de FIA en een meerderheid van de overige teams akkoord gaan met het voorstel van Helmut Marko. Daar lijkt de schoen te wringen. Volgens het Duitse Auto, Motor und Sport is Ferrari tegen een stop op de doorontwikkeling van motoren. Verrassend is dat gezien de motorische achterstand van het merk uit Maranello niet. Het bevriezen van de doorontwikkeling zou betekenen dat Ferrari tot en met 2025 met een inferieure motor moet rondrijden.

Bron: https://www.gpupdate.net/nl/live-verslag/1406/f1-op-vrijdag-16-oktober-2020/

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Geen idee wat je bron is

For the third year in a row, Formula 1 has seen its audience figures grow across both TV and digital platforms compared to the previous season.

https://www.formula1.com/en/latest/article.f1-broadcast-to-1-9-billion-fans-in-2019.4IeYkWSoexxSIeJyuTrk22.html

Quote:
Afgelopen jaar reed het snelste en langzaamste team met een Mercedes-motor. Dus ook dat zegt niets. Ik zie meer heil in een toename van mechanische grip en minder inzetten op aerodynamica.

Dat vind ik geen vergelijk, om het langzaamste team te worden hoef je niets te doen. Zelfs als je de huidige motor van Hamilton pakt is het niet moeilijk om daar een langzame auto van te bouwen.

Quote:
Ferrari stribbelt tegen, het lijkt erop dat ook dit gelijk mijn kant uit komt -al hoop ik van niet

Het gelijk gaat jouw kant niet op kantelen, de FIA heeft echt wel door dat als Red Bull de F1 gaat verlaten, de hele sport zo dood is als een pier. Bedenk even hoe het seizoen eruit zou hebben gezien zonder Max Verstappen en Red Bull... Zelfs nu al is de dominantie van Mercedes niet goed voor de sport, maar er is tenminste nog één team wat een beetje in de buurt komt. De rest ligt gewoon zover achter dat Mercedes na 10 ronden al een gratis pitstop kan maken.

Ferrari is nergens meer na hun valsspeelactie vorig seizoen (toen de auto's belachelijk hard gingen op het rechte stuk en Mercedes er zelfs met DRS niet langs kwam).

En Renault? Ze maken stappen dit jaar... maar verliezen tegelijkertijd klanten. McLaren gaat weer terug naar Mercedes.

Mark my words: de FIA gaat het mogelijk maken dat Red Bull zijn eigen Honda motor kan doorontwikkelen. Het gaat ook nog eens om twee teams in dit geval (en Max, misschien wel dé publiekstrekker), dus het risico voor de FIA is veel te groot.

BerichtGeplaatst: Za Okt 31, 2020 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
https://www.formula1.com/en/latest/article.f1-broadcast-to-1-9-billion-fans-in-2019.4IeYkWSoexxSIeJyuTrk22.html

Ik lees op meerdere sites 3,9% minder en heb meer op objectieve en neutrale bronnen.

Quote:
Dat vind ik geen vergelijk, om het langzaamste team te worden hoef je niets te doen. Zelfs als je de huidige motor van Hamilton pakt is het niet moeilijk om daar een langzame auto van te bouwen.

Je hebt het over het nivelleren van verschillen als iedereen rijdt met Mercedes-motoren terwijl de eerste en laatste plaats met Mercedes-motoren rijden. Verder kun je niet zomaar een Mercedes-motor erin hangen en ben je snel en kan Mercedes geen motoreigenschappen aanpassen aan 10 teams. Daarom hebben motorfabrikanten de focus op één team. Die vlieger gaat dus niet op.

Quote:
Het gelijk gaat jouw kant niet op kantelen, de FIA heeft echt wel door dat als Red Bull de F1 gaat verlaten, de hele sport zo dood is als een pier. Bedenk even hoe het seizoen eruit zou hebben gezien zonder Max Verstappen en Red Bull... Zelfs nu al is de dominantie van Mercedes niet goed voor de sport, maar er is tenminste nog één team wat een beetje in de buurt komt. De rest ligt gewoon zover achter dat Mercedes na 10 ronden al een gratis pitstop kan maken.

Ferrari is nergens meer na hun valsspeelactie vorig seizoen (toen de auto's belachelijk hard gingen op het rechte stuk en Mercedes er zelfs met DRS niet langs kwam).

En Renault? Ze maken stappen dit jaar... maar verliezen tegelijkertijd klanten. McLaren gaat weer terug naar Mercedes.

Mark my words: de FIA gaat het mogelijk maken dat Red Bull zijn eigen Honda motor kan doorontwikkelen. Het gaat ook nog eens om twee teams in dit geval (en Max, misschien wel dé publiekstrekker), dus het risico voor de FIA is veel te groot.

Tot op heden geeft de FIA nog geen kick. Renault heeft zich inmiddels achter Ferrari geschaard.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 02, 2020 3:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zo jammer weer van Max Verstappen.

De vraag rijst een beetje: is Max zo goed of Albon/Gasly zo slecht?

Mercedes is ongeveer een seconde per rondje sneller dan de rest van het veld, zowel in de kwalificatie als in de race. Als Verstappen er niet zou zijn was het doodsaai, hij is de enige die nog een klein beetje Mercedes kan aanvallen.

En op één of andere manier heeft Bottas altijd pech en Hamilton altijd geluk.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 17:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Max is gewoon zo goed. De middenmoot maar ook subtoppers verbleken naast Max. Danny Ric kon Max redelijk bijbenen in zijn tienerjaren maar hij wordt ook schromelijk onderschat. Niet vergeten dat hij een viervoudig wereldkampioen versloeg in zijn habitat en mannen als Hülkenberg en Ocon met twee vingers in de neus zoek rijdt. Vooral de laatstgenoemde werd in talent en potentie vergeleken met Max.

Verder staat er geen maat op Mercedes. Deze aanhoudende dominantie is een kwelling voor de doorgewinterde F1 fan. Zonder Max was ik al afgehaakt denk ik. En dat terwijl de F1 ooit 'mijn lust en leven' was, zeker in mijn jeugdjaren. Ik had als jonge knaap mijn slaapkamer vol met F1. Posters, boeken, modelauto's, als tiener heb ik een site en forum gehad, het was F1 voor en F1 na.

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 19:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Vandaag, op full wets, reed Verstappen iedereen helemaal zoek. Tot 4,5 seconden per rondje. Ik zat te kijken en dacht: als dat morgen ook eens zo mocht zijn, dat hij Hamilton een paar keer op een rondje zet.... wat zou dat mooi zijn.

Max had pole verdiend vandaag. Jammer dat hij op het eind, op een opdrogende baan, achter Kimi zat en notabene Stroll er met de prijs vandoor ging.

Maar hier zie je even de regen als 'the big equalizer'. Mercedes werd gewoon zoekgereden. Zodra ze hun PK's niet kwijt kunnen door wielspin op een gladde baan, zijn ze weg.

Dat het nog maar veel mag regenen de komende tijd.

Ik vraag me steeds meer af wat Hamilton nou werkelijk kan als je hem in een Renault of Ferrari zou zetten. Naast heel veel zeuren uiteraard.

Helaas heeft hij weer bijgetekend bij Mercedes. Voor één jaar. En 50 miljoen. Tja, wat is de arme jongen toch achtergesteld vanwege zijn huidskleur.

BerichtGeplaatst: Za Nov 28, 2020 12:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Volgens mij nog niet definitief hoor.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 29, 2020 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
Cliff schreef:

#huiliehuilie #welevenineendictatuur

Wat heeft dat er nou weer mee te maken?

Ik zeg alleen maar: #NietKnielenVoorDebielen.

Ik kniel voor niemand, zeker niet voor wat jankende negers.

Interessante collumn: Wij knielen niet

Weerwoord forum index » Sport