Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 470, 471, 472 ... 542, 543, 544  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 11:39 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Real schreef:
Dannie schreef:
Real schreef:
Joh ik ben echt helemaal klaar met het respectloze, opruiende gedrag van Dannie.

Iemand die nog steeds een lijdensweg ondergaat als gevolg van het coronavirus afdoen als een 'oplichter' is dan natuurlijk wel het toppunt van respect. Dergelijke complotdenkerij is nu eenmaal gewoon onzin.

Je reageert op mijn bericht en loopt mij te betichten dat ik een corona patient een oplichter zou noemen. Dat is een pertinente grove leugen, waarvoor ik van jou kant excuus verlang.

Als je nou gewoon even één bericht terug leest van het door jou bedoelde bericht, dan begrijp je het misschien beter. Als je dan later ook nog leest dat Dannie zegt dat het juist niet aan jou gericht was, maar nog steeds ging over dat bericht "één bericht eerder", zou je misschien kunnen accepteren dat je er in dit geval naast zit.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:

Als je nou gewoon even één bericht terug leest van het door jou bedoelde bericht, dan begrijp je het misschien beter. Als je dan later ook nog leest dat Dannie zegt dat het juist niet aan jou gericht was, maar nog steeds ging over dat bericht "één bericht eerder", zou je misschien kunnen accepteren dat je er in dit geval naast zit.

Zijn quote was verkeerd en dan komt het over dat het aan mij was gericht. En nu houden we erover op. Punt.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Als je perse weigert om één post terug te lezen, en je wil perse alleen die ene post op zich zelf bekijken, ja dan ziet er er inderdaad naar uit dat jij beschuldigd werd.
BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:
Als je perse weigert om één post terug te lezen, en je wil perse alleen die ene post op zich zelf bekijken, ja dan ziet er er inderdaad naar uit dat jij beschuldigd werd.

Precies, dus mijn vraag voor een excuus is dan ook terecht Corwin.

Verder: de eerste rij mensen voor een vaccin is gespot in China:

Wel even eerst een formuliertje ondertekenen waarin je eventuele risico´s accepteert.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Dat is onzin. Niet de maatregelen leiden tot besmettingen en doden, maar juist het niet volgen van de maatregelen.

Wat jij hier stelt is dat verkeersregels leiden tot verkeersdoden. Dat is toch een verkeerde conclusie?

Nope, wat ik stel is dat menselijk gedrag in het verkeer leidt tot doden en dat we dat proberen te beperken met regels. Echter niet iedereen houdt zich altijd aan die regels en mensen maken soms gewoon fouten. Dus zijn er alsnog doden. Hoever wil je gaan om die overtreders en het aantal fouten verder in te perken?
De mobiele telefoon en audio-installaties zijn volgens Cliox de grootste veroorzaker van verkeersdoden, wat weerhoud je/ons er van om mobiele telefoons en audio-installaties in te verbieden? Wil je dan het aantal doden niet tot het minimum beperken?

Bij dit virus exact hetzelfde.

Quote:

Nou niet dus, tenzij jij denkt dat artsen het leuk vinden om met de vinger in de reet van hun patiënten te zitten.

Ach, elk vak heeft minder leuke kanten. Maar ga eens in op mijn punt dat artsen wel aan arbeidsverdeling doen? Elke taak die net zo goed door een arts-assistent, de verpleging of door de praktijkassistent gedaan kan worden, delegeren ze daarheen.

Quote:
Dit is van een dermate kortzichtigheid dat ik bijna niet kan geloven dat het van jou komt.

1) Je deelt de wereld in in hokjes naar opleidingsniveau
2) Het kan wel degelijk efficiënter zijn als de HBO-er, die al ter plaatse is, deze activiteit uitvoert. Daarin spelen allerlei zaken een rol zoals verschil in salaris, mobiliteit, tijdstip, etc.
3) Waar haal je eigenlijk vandaan dat het zo is dat HBO-ers de patient wassen en moeten ze de kont overslaan en dat aan een MBO-er laten?

1) Ik deel de wereld niet in naar opleidingsniveau, t is een proxy (in dit voorbeeld, in de praktijk lang niet altijd waar, voordat je daar weer over begint) voor de waarde van de productie die iemand levert. Een HBO'er kost meer dan een MBO'er, dus het is efficient om zoveel mogelijk MBO-taken die bij de HBO'er liggen te delegeren naar de MBO'er.
2) Zou kunnen, maar in een ziekenhuis is er niet echt sprake van "ter plaatse", de volgende patient ligt in de volgende kamer. T enige wat je nog serieus in zou kunnen brengen is iets rondom observatie van de patient. Konten wassen is weliswaar geen taak voor iemand met een HBO-opleiding, maar leidt wel tot observatie van de patient.
3) Uberhaupt wassen zou niet door een HBO'er moeten gebeuren, kont of niet maakt me niet uit.

Quote:
Ook weer zo'n typische gedachte... alsof van alle privé-bezit aandelen te kopen zijn. Raar.

Hoezo? Denk je dat ziekenhuizen Eenmanszaken of VOF's zijn? Nee. Dus zijn er aandelen van te kopen. Tenzij t een stichting is, maar dan is t weer niet echt privaat.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Al 200 dagen geen interne besmetting in Taiwan

Taiwan staat vandaag stil bij een coronamijlpaal. Het Aziatische land heeft al 200 dagen geen mens-op-menstransmissie van het coronavirus gemeld. Wel zijn er enkele gevallen bekend waarbij iemand het virus uit het buitenland heeft meegenomen. In totaal zijn er in het land, waar 23 miljoen mensen wonen, slechts 553 coronabesmettingen en zeven gerelateerde doden bekend.

De gezondheidsautoriteiten stellen dat de lage cijfers aan de succesvolle aanpak, die bestaat uit grootschalig en vroegtijdig testen en het streng monitoren van besmette Taiwanezen. Ook sloot het eiland zeer vroeg de grenzen voor reizigers uit Wuhan, de Chinese stad waar het virus voor het eerst officieel werd vastgesteld.

https://nos.nl/liveblog/2354285-merkel-waarschuwt-voor-zware-winter-helft-coronatests-amsterdam-onbenut.html

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 12:57 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Royy schreef:
Een HBO'er kost meer dan een MBO'er, dus het is efficient om zoveel mogelijk MBO-taken die bij de HBO'er liggen te delegeren naar de MBO'er.
2) Zou kunnen, maar in een ziekenhuis is er niet echt sprake van "ter plaatse", de volgende patient ligt in de volgende kamer. T enige wat je nog serieus in zou kunnen brengen is iets rondom observatie van de patient. Konten wassen is weliswaar geen taak voor iemand met een HBO-opleiding, maar leidt wel tot observatie van de patient.
3) Uberhaupt wassen zou niet door een HBO'er moeten gebeuren, kont of niet maakt me niet uit.

Ach gossie, HBO-ers kunnen niet eens wassen en ze kunnen ook niet observeren. Te druk met computer lijsten in te vullen. Waarom is konten wassen minderwaardig? HBO moet afgeschaft worden want ze zijn gevaarlijk. Ze kunnen ook geen bloedprikken, infuus inbrengen of een katheter. Ze kunnen alleen maar denken binnen de aan geleerde protocollen en niet daarbuiten. Als je konten wast, zie je of iemand een decubitus ontwikkelt en dat is een verpleegkundige fout. Je kunt alleen maar een huid controleren tijdens het wassen.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Real schreef:
Corwin schreef:

Sorry maar dit wordt echt te gek. je zegt : "precies" en dan blijf je gewoon je eigen bewering vol houden. Houd nou eens op met dit gezeur!
BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 13:09 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:
Real schreef:
Corwin schreef:

Sorry maar dit wordt echt te gek. je zegt : "precies" en dan blijf je gewoon je eigen bewering vol houden. Houd nou eens op met dit gezeur!

Joh jij begon er weer over, ik had het allang afgesloten.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 14:36 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

T aantal besmettingen is rap aan t dalen.

We testen meer, het gemiddelde positieve testen over 2 dagen is nu 9.2k per dag. En zelfs als de IT-systemen van het RIVM het wel doen, telt het RIVM erg laat (veel positieve testen van dagen geleden). We zijn dus rap aan het dalen.

Half november de boel weer open?

PS. de reden van de IT-storing was dat er teveel medewerkers tegelijk waren ingelogd. Opnieuw dus een onjuiste capaciteits-inschatting, verwijtbaar en slordig.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 15:15 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Real schreef:
Corwin schreef:
Real schreef:
Corwin schreef:

Joh jij begon er weer over, ik had het allang afgesloten.

Wat bedoelde je dan met
Quote:
En nu houden we erover op. Punt.

Wil je gewoon niet worden tegen gesproken? Bedoel je dat ik er mee moet ophouden? Houd lekker zelf op!
BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Verder: de eerste rij mensen voor een vaccin is gespot in China

Kijken jullie even mee Royy, Carlos en Real?

We hebben hier de luxepositie om miljoenen mensen voor ons te laten testen. Als blijkt dat het werkt, reken er maar op dat dezelfde rijen hier komen te staan

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 16:19 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Als blijkt dat het werkt, reken er maar op dat dezelfde rijen hier komen te staan

Succes met in de rij staan, Cliff!

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 16:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Nope, wat ik stel is dat menselijk gedrag in het verkeer leidt tot doden en dat we dat proberen te beperken met regels. Echter niet iedereen houdt zich altijd aan die regels en mensen maken soms gewoon fouten. Dus zijn er alsnog doden.

Je schreef toch echt iets anders: Ok, maar je weet dat de de huidige maatregelen leiden tot besmettingen en dus doden.

Dus bij verkeersregels is het wél het gedrag, bij de Covid maatregelen is het niet het gedrag, maar de regels. Raar.

Quote:
Hoever wil je gaan om die overtreders en het aantal fouten verder in te perken?

Verkeersregels en covidregels kun je redelijk gelijk behandelen: controle op zetten, bekeuringen en boetes uitdelen, eventueel rijbewijs afpakken bij mensen die het echt te bont maken of zelfs vastzetten.

Quote:
De mobiele telefoon en audio-installaties zijn volgens Cliox de grootste veroorzaker van verkeersdoden, wat weerhoud je/ons er van om mobiele telefoons en audio-installaties in te verbieden? Wil je dan het aantal doden niet tot het minimum beperken?

Bij dit virus exact hetzelfde.

Ja, we maken een afweging, ik heb dat ook nergens ontkend. En ik geef ook aan welke afweging: R<1 is minder maatregelen, R groter dan 1 is meer maatregelen. Ik denk dat ik het al 10 keer herhaald heb.

In het verkeer werkt het overigens niet anders... ook daar zie je maatregelen strenger worden en versoepelen a.d.h. het gedrag van de mensen. Voorbeeldje (ook leuk voor Real die altijd de gaatjes zoekt): op een rotonde mag je legaal met 50 km/uur rondjes rijden. Spreek af met een vriend, doe het met twee of drie auto's en je legt legaal het hele verkeer plat. Legaal hè, dat mag gewoon... er is geen max. aantal rondjes wat je mag rijden op een rotonde en de max. snelheid is 50 km per uur.

Maar wat als mensen dat daadwerkelijk gaan doen... wat denk je dat er gebeurt? Dan komen er strengere regels om dat gedrag aan banden te leggen. Goh... lijkt wel op Covid. Als mensen massaal naar de horeca gaan, feestjes houden, etc. en we zien daar dus ontsmettingshaarden ontstaan... dan komen er strengere regels om dat aan banden te leggen.

't is allemaal geen rocket-science.

Quote:
Ach, elk vak heeft minder leuke kanten. Maar ga eens in op mijn punt dat artsen wel aan arbeidsverdeling doen? Elke taak die net zo goed door een arts-assistent, de verpleging of door de praktijkassistent gedaan kan worden, delegeren ze daarheen.

Dat is helemaal niet zo, dat leg ik net uit. Weet je wat efficiënt is: iedere patient vooraf een formuliertje in laten vullen, een arts naar laten kijken en die arts geeft een assistent de opdracht. Heb jij moeite met plassen? Waarschijnlijk prostaat. Assistent steekt vinger in de reet en voelt aan de prostaat. Is deze vergroot, dan rapporteert terug aan arts. Arts geeft aan welke vervolgbehandeling.

Gebeurt dit in de praktijk? Nee. Huisartsen krijgen voortdurend mensen op het spreekuur met een pijnlijke enkel, knie of een verkoudheid. 90% van de gevallen is het wat voelen, wat kloppen en vervolgens rust en een paracetamol voorschrijven. Heb je daar 10 jaar studie voor nodig? Nee.

Royy, het is mogelijk om alles compleet kapot te maken met ultra-efficiëntie. En als je goed kijkt is er in elke organisatie, commercieel of overheid, vanalles efficiënter te maken. Van koffie tot kopieerapparaat tot vergaderen.

Het is een dogmatisch universeel gelegenheidsstandpunt wat je op elk proces kunt loslaten: het kan beter.

En jij roept dat altijd richting zorg en onderwijs als verantwoording voor bezuiniging.

't Is te makkelijk, echt waar. Want zoals ik al eerder zei zit er heel veel winst in inefficiëntie. Slow food is lekkerder dat fastfood. Meer persoonlijke aandacht is beter dan minder persoonlijke aandacht. Een rustig loopje naar de koffie- en kopieermachine is beter dan rennen.

Je bent een efficiëntiefundamentalist Smile

Quote:
het is efficient om zoveel mogelijk MBO-taken die bij de HBO'er liggen te delegeren naar de MBO'er.

Aanname.

Quote:
Konten wassen is weliswaar geen taak voor iemand met een HBO-opleiding, maar leidt wel tot observatie van de patient.

Fijn dat je je eigen argument ontrkacht.

Quote:

Aanname. Daarbij ook maar geredeneerd vanuit één punt: geld.

Quote:
Hoezo? Denk je dat ziekenhuizen Eenmanszaken of VOF's zijn? Nee. Dus zijn er aandelen van te kopen. Tenzij t een stichting is, maar dan is t weer niet echt privaat.

Huh? Wil je zeggen dat er geen private stichtingen zijn? En nee, niet alle privébezit is om te zetten in aandelen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stichting

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 16:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
T aantal besmettingen is rap aan t dalen.

Half november de boel weer open?

Wederom het bewijs dat maatregelen prima werken. Jammer dat zo weinig mensen zich eraan houden, dan zou het allemaal nog veel rapper gaan met de dalingen en zou het ook niet zo verschrikkelijk uit de hand gelopen zijn.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Real schreef:
Verder: de eerste rij mensen voor een vaccin is gespot in China

Kijken jullie even mee Royy, Carlos en Real?

We hebben hier de luxepositie om miljoenen mensen voor ons te laten testen. Als blijkt dat het werkt, reken er maar op dat dezelfde rijen hier komen te staan

Als er 1 schaap over de Dam is volgen er meer.

Zie de mondkapjes, zie straks de vaccins.

Schapen zijn dom, net als de meeste mensen Very Happy

Laatst aangepast door Real op Do Okt 29, 2020 16:44, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 16:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:

Ligt er maar aan wat je referentie is. Is Lange Frans slimmer dan een schaap?

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 16:45 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Real schreef:

Ligt er maar aan wat je referentie is. Is Lange Frans slimmer dan een schaap?

Zeker. Kan je nagaan wat de intelligentie van schaapjes is Cool

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

PS. de reden van de IT-storing was dat er teveel medewerkers tegelijk waren ingelogd. Opnieuw dus een onjuiste capaciteits-inschatting, verwijtbaar en slordig.

Weerwoord lag vorige week ook een paar uur plat door een Ddos aanval op de nameservers van de provider. Ook een kwestie van capaciteits-inschatting.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 17:48 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Taiwan .... geen woorden, maar daden Wink

Geen lockdown, geen maatregelen, totaal 553 besmettingen, 0 sterftes en inmiddels 200 dagen volledig vrij van Covid:

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Geen lockdown, geen maatregelen, totaal 553 besmettingen, 0 sterftes en inmiddels 200 dagen volledig vrij van Covid:

Yep, in Taiwan weten ze wel hoe ze om moeten gaan met de manipulatieve leugens uit Beijing, daar hebben ze immers elke dag mee te maken Exclamation

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Real schreef:
Taiwan .... [...] geen maatregelen

Grappig gezien praktisch het eerste wat die beste man zegt over de aanpak is dat iedereen verplicht een masker moet dragen binnen en hij zelf (en veel mensen in het filmpje) een masker dragen buiten, wat een schaap.
BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Real schreef:

Yep, in Taiwan weten ze wel hoe ze om moeten gaan met de manipulatieve leugens uit Beijing, daar hebben ze immers elke dag mee te maken Exclamation

Het verhaal achter hun succes is vrij eenvoudig, Taiwan kwam in aktie voordat het virus kwam, wij kwamen in aktie nadat het virus het land was binnen gekomen. Toen het eerste nieuws vanuit China naar buiten kwam zijn er twee Taiwanese virologen naar Wuhan gevlogen om de aard en ernst van het virus in kaart te brengen. Vervolgens hebben ze een ´early warning system´ in werking gezet, wat ze hadden ontwikkeld na de eerste SARS uitbraak in 2003. Zo ongeveer gelijktijdig de grenzen volledig gesloten en wat er nog binnenkwam 100 % testen en bij een positieve test in strikte quarantaine plaatsen. Zij waren te vroeg en wij te laat.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 21:09 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Real schreef:

Het verhaal achter hun succes is vrij eenvoudig, Taiwan kwam in aktie voordat het virus kwam, wij kwamen in aktie nadat het virus het land was binnen gekomen. Toen het eerste nieuws vanuit China naar buiten kwam zijn er twee Taiwanese virologen naar Wuhan gevlogen om de aard en ernst van het virus in kaart te brengen. Vervolgens hebben ze een ´early warning system´ in werking gezet, wat ze hadden ontwikkeld na de eerste SARS uitbraak in 2003. Zo ongeveer gelijktijdig de grenzen volledig gesloten en wat er nog binnenkwam 100 % testen en bij een positieve test in strikte quarantaine plaatsen. Zij waren te vroeg en wij te laat.

En Taiwan is een eiland. Ook niet helemaal onbelangrijk.

Dat gezegd hebbende was de besmettingsgraad van de zomer in Nederland toch heel erg laag. Maar mensen konden toch gemakkelijk met goedkope vluchten naar oranje gebieden. En niemand dwong hen in quarantaine te gaan.
BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 21:53 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:

En Taiwan is een eiland. Ook niet helemaal onbelangrijk.

Hadden andere eilanden ook kunnen doen Corwin. Zelfs wij hadden de grenzen kunnen sluiten. Volgens mij heeft Taiwan zelfs een hogere bevolkingsdichtheid dan Nederland.

Weerwoord forum index » Buitenland