Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 469, 470, 471 ... 542, 543, 544  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 20:37 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
De "vaccin-strategie" is zeer onzeker, wordt nu eindelijk bevestigd door een OMT-lid. Is wat ik al de hele tijd roep: zet je hoop niet op een vaccin, zeer onzeker, zeer realistisch dat het onvoldoende iets uithaalt.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/27/een-effectief-vaccin-bestaat-alleen-bij-geluk-zonder-weerga-a4017586

De enige hoop van de overheid is een vaccin. Geen enkel ander spoor willen ze bewandelen. Voorzichtig heeft Rutte 2 weken geleden een tweede optie genoemd: medicatie. Lijkt er een beetje op dat de overheid ook wel begrijpt dat ze niet alleen en uitsluitend moeten gokken op een vaccin.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 20:42 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Maar beantwoord je ook mijn vraag daarover? Waar is de tekst van de crisisexpert hoe het wel moet?

Gaat om de inhoud van het stuk Cliff. En voor vragen moet je bij de persoon zelf zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 20:43 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Dannie schreef:

Maar vertel maar eens wat jouw mening is over het neerzetten van slachtoffers van Corona als 'oplichters', wellicht levert dat nog een enorm gezellige discussie op

Ben je alweer aan het zuigen joh? Ik heb totaal geen behoefte om met jou in discussie te gaan, zeker gezien jou gedrag en valse beschuldigingen aan mij en een ander. Ciao!

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 20:53 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Dannie schreef:
Real schreef:
Joh ik ben echt helemaal klaar met het respectloze, opruiende gedrag van Dannie.

Iemand die nog steeds een lijdensweg ondergaat als gevolg van het coronavirus afdoen als een 'oplichter' is dan natuurlijk wel het toppunt van respect. Dergelijke complotdenkerij is nu eenmaal gewoon onzin.

Je reageert op mijn bericht en loopt mij te betichten dat ik een corona patient een oplichter zou noemen. Dat is een pertinente grove leugen, waarvoor ik van jou kant excuus verlang.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 21:05 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Zeker. Vertel me maar wie de eigenaren van ziekenhuizen zijn dan. Ik wil dan graag aandelen kopen, valt de komende jaren veel geld te verdienen in de zorg.

Zou 't misschien ook nog altijd niet geweten hebben wanneer niet 'n aantal jaren geleden het nieuwsbericht verschenen zou zijn volgens welk alle drie de zoons van de toenmalige koningin hun centjes hadden gestoken in elk een ziekenhuis.

(Vond dat toen meteen al 'n bedenkelijke aangelegenheid, want het impliceert dan toch maar dat zeer nauw aan het staatshoofd verwanten en dus in zekere zin ook het staatshoofd zelf er 'n aanzienlijk materieel belang bij kregen dat in elk geval deze ziekenhuizen continu zo veel mogelijk werk zouden hebben.
Oftewel dat de preventieve gezondheidszorg niet dermate effectief zou worden dat de bedoelde investeringen in ziekenhuizen niet het gewenste resultaat zouden gaan opleveren).
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 21:06 Plaats reactie Reageer met quote
Real

FC Krasnodar vs Spartak (1-3) | 24-10-2020

Ondertussen vandaag in Verona:

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 21:17 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Dannie schreef:
Iemand die nog steeds een lijdensweg ondergaat als gevolg van het coronavirus afdoen als een 'oplichter' is dan natuurlijk wel het toppunt van respect. Dergelijke complotdenkerij is nu eenmaal gewoon onzin.

Denk niet dat iemand die aan stoflongen, astma of bronchitis leidt, dan wel herstellende is van 'n flinke longontsteking al dan niet in combinatie met 'n forse griep, dan wel hartklachten heeft ten gevolge van proppen vet in de bloedvaten, er veel anders bij zal lopen.
-
BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 21:21 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Natubico schreef:

Zou 't misschien ook nog altijd niet geweten hebben wanneer niet 'n aantal jaren geleden het nieuwsbericht verschenen zou zijn volgens welk alle drie de zoons van de toenmalige koningin hun centjes hadden gestoken in elk een ziekenhuis.

Mooi, welk ziekenhuis? Ik zou namelijk graag investeren.

Er zijn een paar private ziekenhuizen en vaak zijn die dan ook nog in stichting-vorm, geen echte onderneming dus, maar meer een uitvoeringsorgaan wat volkomen op overheidsfinanciering draait.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 21:23 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Real schreef:
Brrr no thanks, dat gaat mij ook even te ver. Eet gewoon zoveel mogelijk gezond en/of vul het aan met een pilletje elke dag. Dat moet genoeg zijn lijkt mij.

Maar wat is gezond?
Degenen die zich volledig voeden met rauwe plantaardige middelen hebben in geen enkel geval te kampen met overgewicht (behalve dan de gevallen dat men dit voedingspatroon gekozen heeft om van het overgewicht verlost te raken ).
Dat ligt wel even anders bij alles-eters.
Dit zijn aantoonbare feiten.
-

Laatst aangepast door Natubico op Wo Okt 28, 2020 22:02, in totaal 2 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 21:33 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Mooi, welk ziekenhuis? Ik zou namelijk graag investeren.

Stond er niet bij; heb zo'n vermoeden dat een ervan het Haagse Brnovo zal zijn geweest, waar patienten uit die kringen meestal in opgenomen werden.
Maar dat hospitaal is inmiddels ter ziele.

Royy schreef:
Er zijn een paar private ziekenhuizen en vaak zijn die dan ook nog in stichting-vorm, geen echte onderneming dus, maar meer een uitvoeringsorgaan wat volkomen op overheidsfinanciering draait.

Er zijn zo veel particuliere en puur op winst beluste ondernemingen die voor de stichting-vorm kiezen.
Zelfs ook zonder dat ze op die manier makkelijk ook nog grote bedragen aan subsidie kunnen opstrijken.
-
BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 21:44 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliox schreef:
Ik wil jou adviseren om te stoppen met adviseren want je hebt de ballen verstand van mondmaskers.

Toch benieuwd wat echt deskundigen hiervan zullen vinden:

https://www.ad.nl/video/kanalen/nederlands-nieuws~c400/series/korte-reportage~s908/met-deze-coronahelm-kun-je-veilig-op-bezoek~p173820

Lijkt best wel wat te kunnen worden voor medisch personeel en wie weet andere uitoefenaars van onmisbare beroepen.
-
BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 6:25 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Real schreef:
Dannie schreef:

Maar vertel maar eens wat jouw mening is over het neerzetten van slachtoffers van Corona als 'oplichters', wellicht levert dat nog een enorm gezellige discussie op

Ben je alweer aan het zuigen joh? Ik heb totaal geen behoefte om met jou in discussie te gaan, zeker gezien jou gedrag en valse beschuldigingen aan mij en een ander. Ciao!

Nou, nou geen reden om zo op de persoon te spelen Real. Ik stel gewoon een zeer inhoudelijke en redelijk vraag: Er worden slachtoffers van Corona hier neergezet als 'oplichter', wat is jouw mening over dat dit gebeurt?

Ik denk persoonlijk dat het vrij onbeschoft is om mensen die te lijden hebben onder Corona neer te zetten als 'oplichter'.

De motivatie om dat te doen lijkt mij uiterst vreemd, jou niet?

Real schreef:
Dannie schreef:
Real schreef:
Joh ik ben echt helemaal klaar met het respectloze, opruiende gedrag van Dannie.

Je reageert op mijn bericht en loopt mij te betichten dat ik een corona patient een oplichter zou noemen. Dat is een pertinente grove leugen, waarvoor ik van jou kant excuus verlang.

Ik kan er natuurlijk weinig aan doen als jij je persoonlijk aangesproken voelt, terwijl ik overduidelijk in algemeenheid schrijf.
BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 8:41 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Dannie schreef:

Nou, nou geen reden om zo op de persoon te spelen Real. Ik stel gewoon een zeer inhoudelijke en redelijk vraag: Er worden slachtoffers van Corona hier neergezet als 'oplichter', wat is jouw mening over dat dit gebeurt?

Ik denk persoonlijk dat het vrij onbeschoft is om mensen die te lijden hebben onder Corona neer te zetten als 'oplichter'.

Ga jij eerst je excuses aan mij maar eens aanbieden, omdat jij mij valselijk hebt beschuldigd van het feit dat ik het woord ┬┤oplichter┬┤ heb gebruikt en al helemaal niet in deze context. Je bent bezig om anderen woorden in de mond te leggen die ze helemaal niet hebben gezegd. Dat heet: opruien. Schaam je diep. Je bent nog veel erger dan anti-corona wappies en complot gekkies.

En ik speel niet op de persoon, ik spreek jou aan op je opruiende gedrag en dat is mijn goed recht!

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 8:43 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Terwijl alle focus op covid is gericht, gaat de rest van het land kopje onder, kanker patienten, psychische problemen, zelfmoorden en faillisementen:

Huisarts Felix van der Wissel over het coronabeleid van de overheid.

Het kabinet moet ook oog houden voor de gezondheidsproblemen van andere groepen mensen. 'Iemand met corona mag niet meer aandacht krijgen dan iemand met kanker'

De regering moet ook het gevaar van het coronavirus relativeren. ÔÇťToen de hele epidemie begon, wisten we nog nergens van. Toen verwachtte men dat van alle mensen die corona zouden krijgen, 3 procent zou sterven.ÔÇŁ Inmiddels is het sterftepercentage volgens van der Wissel bijgesteld tot ongeveer 0,25 procent. ÔÇťDat wil zeggen dat het op het niveau ligt van een ernstige griep.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Real schreef:
Dannie schreef:

Ga jij eerst je excuses aan mij maar eens aanbieden, omdat jij mij valselijk hebt beschuldigd van het feit dat ik het woord ┬┤oplichter┬┤ heb gebruikt en al helemaal niet in deze context. Je bent bezig om anderen woorden in de mond te leggen die ze helemaal niet hebben gezegd. Dat heet: opruien. Schaam je diep. Je bent nog veel erger dan anti-corona wappies en complot gekkies.

En ik speel niet op de persoon, ik spreek jou aan op je opruiende gedrag en dat is mijn goed recht!

Foei toch, weer op de persoon. Nogmaals ik kan er natuurlijk weinig aan doen als jij je gekwetst voelt doordat ik in algemene zin stel dat iemand die mensen die te lijden hebben aan de gevolgen van een ziekte, ervan beticht oplichters te zijn, onbeschoft/respectloos is.

Mij lijkt me dat niet bepaald een opmerkelijke stelling dus ik heb geen idee waarom jij je zo aangesproken voelt en waarom jij je daar niet over wilt uitspreken.

Maar leg eens uit wat jouw mening is over mensen die corona patienten met langdurige klachten ervan betichten sat het oplichters zijn? Wellicht dat het de zaak opheldert en we daar gezellig een discussie over kunnen voeren.
BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 9:47 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Je draait weer sneaky om de vraag heen Dannie: ik verwacht van jou een excuus jegens mijn persoon.

Ik voel me zeker aangesproken, niet omdat de inhoud klopt, maar domweg omdat jij een verkeerde quote plaatst, waardoor het lijkt dat ik het woordje ┬┤oplichters┬┤ heb gebruikt over corona patienten.

Het is en blijft een grove belediging jegens iemand die niets verkeerds heeft gezegd.

Moeilijk om je blunder toe te geven?

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 10:14 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Real schreef:
Je draait weer sneaky om de vraag heen Dannie: ik verwacht van jou een excuus jegens mijn persoon.

och met verwachtingen kan ik niet zoveel en er is weinig 'sneaky' aan hoor. Ik stel klip en klaar dat ik er niks aan kan doen dat jij je gekwetst voelt vanwege een algemeenheid.

Real schreef:

Ik voel me zeker aangesproken, niet omdat de inhoud klopt, maar domweg omdat jij een verkeerde quote plaatst, waardoor het lijkt dat ik het woordje ┬┤oplichters┬┤ heb gebruikt over corona patienten.

Nee hoor, ik heb niks toegevoegd aan jouw tekst in het citaat waardoor het daarop zou lijken.

Real schreef:

Het is en blijft een grove belediging jegens iemand die niets verkeerds heeft gezegd.

Moeilijk om je blunder toe te geven?

Geen blunder, dus er valt weinig toe te geven. Maar mag ik hieruit opmaken dat jij het ook schandalig vond dat George een man die te lijden heeft onder Corona een oplichter noemt?
BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 10:23 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Geen excuus? Prima joh! Ik heb niets met personen met een ┬┤grote bek┬┤. Daar sta ik ver boven. Vanaf nu negeren wij elkaar.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 10:42 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Blijft raar hoor, het is volgens mij heel makkelijk en voor de hand liggend om te stellen dat het onbeschoft is om mensen die revalideren van corono te betichten van oplichterij.
BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ok, maar je weet dat de de huidige maatregelen leiden tot besmettingen en dus doden.

Dat is onzin. Niet de maatregelen leiden tot besmettingen en doden, maar juist het niet volgen van de maatregelen.

Wat jij hier stelt is dat verkeersregels leiden tot verkeersdoden. Dat is toch een verkeerde conclusie?

Quote:
Die accepteer je dus blijkbaar. Ook jij hebt blijkbaar een grens. Ook voor jou geldt dus: dat opgeheven morele vingertje kan wel weg, het enige wat je doet is de grens ergens anders leggen.

Niet dus. Je conclusie klopt niet, zie boven.

Quote:
Ja joh, deel van t vak. En artsen hebben de taken die ze zelf niet per se hoeven te doen succesvol overgedragen aan andere, slechter betaalde medewerkers. Da's de reden waarom ze zoveel kunnen verdienen. Succesvol voorbeeld van arbeidsverdeling dus. Dank voor t voorbeeld, bevestigt mijn stelling alleen maar.

Nou niet dus, tenzij jij denkt dat artsen het leuk vinden om met de vinger in de reet van hun pati├źnten te zitten.

Echt, jij ziet effici├źntie daar waar het niet is, en je ziet ineffici├źntie niet daar waar het wel is. Je dogma is dat overheid altijd ineffici├źnter is dan het bedrijfsleven en dat dogma probeer je hier bevestigd te zien. En zo heeft iedereen zijn dogma: Natubico ziet bevestigd dat je geen vlees moet eten. Carlos en Real zien de bevestiging dat de overheid onbetrouwbaar is. Jij ziet de bevestiging dat de overheid ineffici├źnt is. En er zijn nog mensen die in Corona de bevestiging zien dat de Rockenfellers en Bill Gates naar werelddominatie zoeken. Of dat 5G een schadelijke techniek is.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Thuiszorgmedewerkers hebben een MBO-opleiding. Die wassen ook konten.
Waarom moeten in t ziekenhuis konten gewassen worden door HBO'ers?

Dit is van een dermate kortzichtigheid dat ik bijna niet kan geloven dat het van jou komt.

1) Je deelt de wereld in in hokjes naar opleidingsniveau
2) Het kan wel degelijk effici├źnter zijn als de HBO-er, die al ter plaatse is, deze activiteit uitvoert. Daarin spelen allerlei zaken een rol zoals verschil in salaris, mobiliteit, tijdstip, etc.
3) Waar haal je eigenlijk vandaan dat het zo is dat HBO-ers de patient wassen en moeten ze de kont overslaan en dat aan een MBO-er laten?

Echt... dit is te onzinnig voor woorden.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Maar beantwoord je ook mijn vraag daarover? Waar is de tekst van de crisisexpert hoe het wel moet?

Real schreef:
Gaat om de inhoud van het stuk Cliff. En voor vragen moet je bij de persoon zelf zijn.

Het gaat mij zeker om de inhoud van het stuk, vandaar dat ik ook vraag naar de mening van de crisisexpert: wat moeten we w├ęl doen?

Gokje: dat weet de crisisexpert ook niet. Of hij durft zich er niet aan te branden... kritiek vanaf de zijlijn valt veel beter namelijk. Zie ook jouw en Royy's reactie.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Zeker. Vertel me maar wie de eigenaren van ziekenhuizen zijn dan. Ik wil dan graag aandelen kopen, valt de komende jaren veel geld te verdienen in de zorg.

Ook weer zo'n typische gedachte... alsof van alle priv├ę-bezit aandelen te kopen zijn. Raar.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Dannie schreef:
Blijft raar hoor, het is volgens mij heel makkelijk en voor de hand liggend om te stellen dat het onbeschoft is om mensen die revalideren van corono te betichten van oplichterij.

Je plaat slaat over Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kan dat gehakketak stoppen en kunnen we terug naar de inhoud? Dank u.

Weerwoord forum index » Buitenland