Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Terreursstaten Saoedie Arabie, Qatar, Turkije... en wij. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 8:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Nogmaals: Wat zou jij doen als je een pasgeboren baby op de plee vindt?
Ja, de vrouwen ondervragen.

Ja, dat zei ik toch al? Wat is eigenlijk jouw probleem? Waarom ben je zo wild om je heen aan het slaan? Vind jij de handelwijze van Qatar goed? Nou, dan verschillen we hierover van mening.

Quote:
Die baby moet ergens vandaan komen. Ondervragen levert niks op. Laat jij die vrouwen dan gaan?

De vrouwen zijn na inwendig onderzoek allemaal vertrokken. Het onderzoek heeft dus kennelijk niets opgeleverd, behalve dat een groot aantal vrouwen vernederd werden.

Quote:
En wat doe je dan met die baby? Ook maar door de versnipperraar net als die eekhoorntjes destijds?

Rustig aan, Jip. Haal even diep adem en daarna rustig doorademen.

Jip schreef:
En waar toon jij respect voor? Respect voor wat dan ook, blijkt nergens uit je gemakzuchtige antwoord.

Ik toon in ieder geval geen enkel respect voor zo'n apenland. En terecht! Dat zouden meer mensen moeten doen!

Quote:
Waarom heb jij trouwens respect voor de vrouw?

Wat is dit weer voor een misselijke vraag? Wat mankeert je toch? Confused

Cliff schreef:
Tedje van Es schreef:
Was het een pasgeboren baby? Waar staat dat?

Kom op Tedje... Personeel van Hamad International Airport vond toen een pasgeboren kind in een toiletruimte.

Klopt, mijn fout. Ik zag het woordje pasgeboren over het hoofd. In de andere media was daar gistweren geen sprake van. Daar had men het over een baby.
Maar dan nog, wat is een pasgeboren baby? Geloof jij dat er een vrouw in de vertrekhal rondliep die een half uur eerder op de plee een baby had gekregen? Ik niet.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 10:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Maar dan nog, wat is een pasgeboren baby? Geloof jij dat er een vrouw in de vertrekhal rondliep die een half uur eerder op de plee een baby had gekregen? Ik niet.

Dat gebeurt wel degelijk. Er zijn vrouwen die zijn zwanger zonder dat ze het weten. Mijn tante, die het wel wist trouwens, kreeg haar baby veel te vroeg en op de WC. Ze dacht gewoon flinke buikkramp te hebben.

Maar er klopt denk ik wel meer niet aan dit bericht. Ik vermoed dat er met heel veel vrouwen een gesprek is geweest omdat er onderzoek gedaan is op 13 vrouwen. Er zijn natuurlijk veel meer vrouwen in zo'n vertrekhal. Daarbij lijkt het erop dat ze niet verteld hebben waarom zo'n onderzoek nodig was. Dat maakt het voor die vrouwen helemaal raar, niet dat ze akkoord gaan als de reden bekend is maar als je totaal niet weet waarom je dit overkomt is het nog traumatischer.

Verder geeft het officiële bericht van Qatar aan dat ze zich zorgen maakten om de moeder, zowel fysiek als psychisch. En daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het scenario kan namelijk ook zijn dat het gaat om een verkrachte minderjarige die geen idee had wat haar overkwam of juist het kind op een moderne manier 'ter vondeling' legde in de hoop dat een rijke toerist zich erover zou ontfermen.

Samenvattend: we weten te weinig. En de situatie is niet gemakkelijk, vandaar mijn vraag hoe jij het zou oplossen. Verder dan gesprekken kom jij dus ook niet (ik ook niet) en als die geen uitsluitsel geven... wat doe je dan. 't Is niet een zo makkelijke situatie, dus een bot oordeel zoals jij velt (op halve informatie) laat ik dan in ieder geval even achterwege.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Zo is het maar net, Cliff. Wink

En Tedje, ik kan beter vragen wat jouw probleem is. Jarenlang loop je hier te foeteren over het laffe gepolder in Nederland, dan wordt er in Qatar daadkrachtig opgetreden om er achter te komen wie die baby daar achtergelaten heeft, en dan kom je opeens aan met 'achterlijk apenland'.
Dit voorval is in de eerste plaats natuurlijk diep tragisch, maar dat wil dus niet zeggen dat je die vrouwen na een oppervlakkige ondervraging laat gaan.
Respect voor vrouwen uit je niet door nalatig te handelen in zo'n geval. Waarom zou je? Omdat het vrouwen zijn? Onzin.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 14:25 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Zo zo...Yip en Cliff....

Cliff ''weet natuurlijk nog te weinig'' en Yip verward in haar onnavolgbare relaas
harde straffen jegens misdadigers (waar ik voor ben) met barbaarse schendigen
van mensenrechten.

In Qatar waar buitenslandse vrouwen als slaven worden verkracht en misbruikt ziet Jip
het grote voorbeeld van hoe het zou moeten zijn...

Werkdagen van 20 uur per dag en slapen op koude vloer in de keuken... paspoort door werkgever ingenomen.
Cliff heeft er nog nooit van gehoord en verschuilt zich achter onwetendheid ...

Jaren terug kreeg ISIS zo jarenlang het voordeel van de SSLinksche twijfel en Qatar was huisbankier van
deze Nazi-achtige beulen.

Buitenlands ingehuurde dienstmeisjes uit 3e wereldlanden die (na zo'n verkrachting door een of andere zoon of zo)
zwanger worden, worden in Qatar hardhandig opgepakt en minimaal een jaar rechteloos door een stel psychopaten
opgesloten in een kale cel voor ze (zonder betaling achterstallig loon) het land uitgezet worden.

De daders (bazen, zonen en overige mishandelende families) blijven ongestraft.

Dat is reden waarom ze doodsbang hun zwangerschap proberen te verbergen en er wanhopig
vanaf willen komen... Jip weet het niet en Cliff wil het niet weten.

Zie hier hoe Slinksch Nederland onder valse voorwenselen (weet er weinig van, hard optreden jegens misdaad)
haar valse moraal aan de Islam aanpast en als een kameleon van kleur verwisseld.

Doodsgevaarlijke ideologieen hebben elkaar gevonden, Politiek Correcte Nonsense en de Politieke totalitaire Islam.

Vrouwenrechten als eerste begraven, mensenrechten (vrijheid van woord) volgen...

ZIE NEDERLAND waar LAF SSLinskch zich in alle bochten wringt om de Islamisten ter dienste te zijn,
gelijk de NSB een rol zag in de vreedzame machtsoverdracht aan de Nazi's.

Erdogan lacht in zijn vuistje.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 15:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kan jij eigenlijk ook normaal discussiëren?

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 15:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Dat gebeurt wel degelijk. Er zijn vrouwen die zijn zwanger zonder dat ze het weten. Mijn tante, die het wel wist trouwens, kreeg haar baby veel te vroeg en op de WC. Ze dacht gewoon flinke buikkramp te hebben.

Maar die liep een half uur later niet vrolijk weer door het huis (of door de vertrekhal van het vliegveld) alsof er niets gebeurd was.

Quote:
Verder geeft het officiële bericht van Qatar aan dat ze zich zorgen maakten om de moeder, zowel fysiek als psychisch. En daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Het scenario kan namelijk ook zijn dat het gaat om een verkrachte minderjarige die geen idee had wat haar overkwam of juist het kind op een moderne manier 'ter vondeling' legde in de hoop dat een rijke toerist zich erover zou ontfermen.

En dat geloof je zelf?

Quote:
Samenvattend: we weten te weinig. En de situatie is niet gemakkelijk, vandaar mijn vraag hoe jij het zou oplossen.
Verder dan gesprekken kom jij dus ook niet (ik ook niet) en als die geen uitsluitsel geven... wat doe je dan. 't Is niet een zo makkelijke situatie, dus een bot oordeel zoals jij velt (op halve informatie) laat ik dan in ieder geval even achterwege.

Qatar is een islamitische dictatuur waar vrouwen structureel onderdrukt en gediscrimineerd worden, en waar buitenlandse werkers als slaaf misbruikt worden. Daar kun je niet fel genoeg tegen ageren.
Dat mag jij bot vinden, ik vind wat die perverse achterlijke halve apen daar allemaal uitvreten veel erger dan mijn vermeende botheid.

Als ze geen olie zouden hebben, die wij voor hun uit de grond moeten halen, dan zaten ze nu nog zandkorrels te tellen, want zelf zijn ze nog te stom om een spijker in de zijwand van hun bedoeïenentent te slaan om daar een schilderijtje van de Grote Heilige Geit aan op te hangen.
Maar nu ze geld hebben denken ze dat ze iets voorstellen. Maar helaas, want ook hier gaat het spreekwoord op dat een aap een lelijk ding blijft, ondanks het dragen van een (of meerdere) gouden ring(en).

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Maar die liep een half uur later niet vrolijk weer door het huis (of door de vertrekhal van het vliegveld) alsof er niets gebeurd was.

Er zijn echt wel verhalen van Tedje dat dit gebeurt. Meisjes die niet eens weten dat ze zwanger zijn en bevallen. Dat kan door slechte voorlichting, maar dat kan ook vanwege andere redenen. Ik heb een vrouw gekend met twee baarmoeders, die bleef gewoon menstrueren. Na een maand of 3-4 begon ze zelf ook wel te vermoeden dat er iets mis was...

Quote:
En dat geloof je zelf?

Het lijkt mij dat jij hier het één en ander gelooft op een half bericht... en je reageerde ook als door een wesp gestoken toen ik alleen maar vroeg: hoe zou jij het aanpakken? Ik kreeg gelijk te horen dat ik de handelswijze in Qatar goedkeurde...

Quote:
Qatar is een islamitische dictatuur waar vrouwen structureel onderdrukt en gediscrimineerd worden, en waar buitenlandse werkers als slaaf misbruikt worden. Daar kun je niet fel genoeg tegen ageren.

Prima, maar dat staat los van dit bericht natuurlijk.

Quote:
Dat mag jij bot vinden, ik vind wat die perverse achterlijke halve apen daar allemaal uitvreten veel erger dan mijn vermeende botheid. Als ze geen olie zouden hebben, die wij voor hun uit de grond moeten halen, dan zaten ze nu nog zandkorrels te tellen, want zelf zijn ze nog te stom om een spijker in de zijwand van hun bedoeïenentent te slaan om daar een schilderijtje van de Grote Heilige Geit aan op te hangen. Maar nu ze geld hebben denken ze dat ze iets voorstellen. Maar helaas, want ook hier gaat het spreekwoord op dat een aap een lelijk ding blijft, ondanks het dragen van een (of meerdere) gouden ring(en).

Je weet best dat ik niets moet hebben van die religie... maar het is wel een beetje het oude liedje bij je: snoeiharde kritiek, maar als ik vraag naar een oplossing geef je nauwelijks thuis.

Ik heb je gevraagd hoe jij zo'n situatie zou aanpakken. Je komt dus niet verder dan een gesprek met alle dames. Toen Jip en ik doorvroegen haakte je af, en vervolgens ga je weer met een tirade over de islam beginnen.

Stak je maar eens net zoveel energie in het denken in oplossingen als het veroordelen en bekritiseren van anderen.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 8:40 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
En Tedje, ik kan beter vragen wat jouw probleem is. Jarenlang loop je hier te foeteren over het laffe gepolder in Nederland, dan wordt er in Qatar daadkrachtig opgetreden om er achter te komen wie die baby daar achtergelaten heeft, en dan kom je opeens aan met 'achterlijk apenland'.

Dan snap jij er al jaren helemaal niks van. Daadkrachtig optreden is iets anders dan wat Qatar hier heeft gedaan. Dat ik dat nog uit moet leggen!

Quote:
Dit voorval is in de eerste plaats natuurlijk diep tragisch, maar dat wil dus niet zeggen dat je die vrouwen na een oppervlakkige ondervraging laat gaan.
Respect voor vrouwen uit je niet door nalatig te handelen in zo'n geval. Waarom zou je? Omdat het vrouwen zijn? Onzin.

Oké, jij weet het zo goed, vertel dan eens wat de juiste handelwijze is.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 8:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Er zijn echt wel verhalen van Tedje dat dit gebeurt. Meisjes die niet eens weten dat ze zwanger zijn en bevallen.

Kom nou toch, Cliff! Dat is toch helemaal niet de essentie van deze discussie?

Quote:
Het lijkt mij dat jij hier het één en ander gelooft op een half bericht... en je reageerde ook als door een wesp gestoken toen ik alleen maar vroeg: hoe zou jij het aanpakken? Ik kreeg gelijk te horen dat ik de handelswijze in Qatar goedkeurde...

Het HELE bericht is dat Qatar deze vrouwen geschoffeerd heeft. En mijn kwade reactie komt voort uit mijn opvatting dat een beschaafd land zoiets niet doet. Daarbij komt dat het ALWEER Qatar is die naast de pot piest. Het deugt daar gewoon niet.

Quote:
Prima, maar dat staat los van dit bericht natuurlijk.

Nee, dat staat er niet los van. Juist omdat Qatar een islamitische dictatuur is doen ze dergelijk dingen. In een beschaafd land doen men dat niet.

Quote:
Je weet best dat ik niets moet hebben van die religie... maar het is wel een beetje het oude liedje bij je: snoeiharde kritiek, maar als ik vraag naar een oplossing geef je nauwelijks thuis.

Ik heb je een oplossing genoemd. Een ondervraging brengt je een heel eind.

Quote:
Ik heb je gevraagd hoe jij zo'n situatie zou aanpakken. Je komt dus niet verder dan een gesprek met alle dames. Toen Jip en ik doorvroegen haakte je af, en vervolgens ga je weer met een tirade over de islam beginnen.

Ik haakte helemaal niet af, ik verzet me tegen de wijze waarop jullie de handelwijze van Qatar verdedigen.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Qatar het land dat terroristische organisaties in Syrie en Lybie ondersteunt.

Qatar het land dat warme banden onderhoudt met ons Koningshuis.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Qatar, het land dat moderne slavernij bedrijft.
Qatar, het land waar al meer dan 1.000 bouwvakkers verongelukt zijn tijdens de bouw van de voetbalstadions voor het WK 2022.
Qatar, het land waar het strafbaar is om seks te hebben buiten het huwelijk en waar het hebben van een buitenechtelijk kind strafbaar is.
Qatar, het land waar vrouwen structureel onderdrukt en gediscrimineerd worden.
Qatar, het land waar op homofilie de doodstraf staat.

Kortom, wat een fantastisch land! Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Wat Qatar gedaan heeft kan echt niet. Vrouwen inwendig onderzoeken, zonder informatie, om te kijken of iemand van hen wellicht de moeder van een gevonden baby is.
Een zeer ernstige schending van bet recht op integriteit van het eigen lichaam, zoals ook is vastgelegd in het Handvest voor de Rechten van de Mens van de VN, wat ook door Qatar is ondertekend.
Ik snap dt ze op zoek willen naar de moeder....maar dat doe je niet op deze manier.
Qatar is net als Saoedi Arabie een middeleeuwse feodale dictatuur met vreselijke methoden. Dat daar de WK georganiseerd wordt, vind ik al erg genoeg. Geld, geld, geld.
Boycotten dat WK en dikke middelvinger naar dat land.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 10:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hear, hear!

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 10:56 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Lampje schreef:
Dat daar de WK georganiseerd wordt, vind ik al erg genoeg.
Boycotten dat WK en dikke middelvinger naar dat land.

En dan te bedenken dat Qatar een paar jaar geleden enorm veel Afrikaanse vertegenwoordigers bij de FIFA heeft omgekocht om het WK maar in Qatar te krijgen. Was toen nog een enorme rel over. Corruptie ten top!

https://www.globalwitness.org/en/campaigns/corruption-and-money-laundering/banks/tip-iceberg-role-banks-fifa-story/?gclid=Cj0KCQjwreT8BRDTARIsAJLI0KLork4R41QbL68H2WBMko3GwqV8sc5J_IHJ0XioaBBn4DGxt9dg6wIaAtlcEALw_wcB

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 11:24 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Tedje van Es schreef:
Qatar, het land dat moderne slavernij bedrijft.
Qatar, het land waar al meer dan 1.000 bouwvakkers verongelukt zijn tijdens de bouw van de voetbalstadions voor het WK 2022.
Qatar, het land waar het strafbaar is om seks te hebben buiten het huwelijk en waar het hebben van een buitenechtelijk kind strafbaar is.
Qatar, het land waar vrouwen structureel onderdrukt en gediscrimineerd worden.
Qatar, het land waar op homofilie de doodstraf staat.

Kortom, wat een fantastisch land! Rolling Eyes

De uit de linksche hoek opererende Cliff verschuilt zich achter ´´ik weet er weinig van...´´ en
Jip staat volledig achter Qatar.

De Politiek Correcte Ideologie is niets meer dan opgeklopte gedachten constructie
waarin politici in de steden' zich heimelijk laten gijzelen door het
grote ISlamistische stemvolk aldaar.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 16:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik heb je een oplossing genoemd. Een ondervraging brengt je een heel eind.

Wie zegt dat dat niet gebeurd is dan? Zoals ik al zei: er zijn 13 vrouwen onderzocht. Hoe kwamen ze tot die 13, volkomen willekeur? Ik denk dat er wel ondervragingen geweest zijn.

Quote:
Ik haakte helemaal niet af, ik verzet me tegen de wijze waarop jullie de handelwijze van Qatar verdedigen.

Dat geeft aan hoezeer je op de kast zit. Nergens, maar dan ook nergens lees je van mij iets van verdediging over de handelswijze van Qatar. Dat zit echt vanaf de eerste reactie in jouw hoofd. Toen ik aan je vroeg 'hoe zou jij dit aanpakken' kreeg ik direct bot de reactie 'Dus jij bent het met de handelwijze van Qatar eens?'

Je moet toch zelf ook wel zien dat je hier doordraaft. Ik vraag naar wat jij zou doen. Ik praat niets goed.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 16:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
De uit de linksche hoek opererende Cliff verschuilt zich achter ´´ik weet er weinig van...´´ en Jip staat volledig achter Qatar.

Hop, weer op de persoon. Het is echt wachten op wat inhoud van je.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Jip schreef:

Dan snap jij er al jaren helemaal niks van. Daadkrachtig optreden is iets anders dan wat Qatar hier heeft gedaan. Dat ik dat nog uit moet leggen!

Quote:

Oké, jij weet het zo goed, vertel dan eens wat de juiste handelwijze is.

Een baby achterlaten is een misdaad. Dan moet je de verdachten ondervragen en onderzoeken.
En jij moet niet zo schijnheilig doen met je zgn. respect voor vrouwen. Als er spijtoptanten hier terug willen komen met hun kinderen, vervloek je deze vrouwen net zo meedogenloos als die achterlijke apenlanden.
Niet dat daar zoveel mis mee is, maar wees dan gewoon eerlijk en ga niet zo glibberig doen met je 'in beschaafde landen doen we dat niet.'

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Wie zegt dat dat niet gebeurd is dan? Zoals ik al zei: er zijn 13 vrouwen onderzocht. Hoe kwamen ze tot die 13, volkomen willekeur? Ik denk dat er wel ondervragingen geweest zijn.

Deze 13 vrouwen hebben geklaagd. De rest heeft de mond gehouden (uit angst, onderdrukking, discriminatie). Wat dacht je daarvan?

Quote:
Dat geeft aan hoezeer je op de kast zit. Nergens, maar dan ook nergens lees je van mij iets van verdediging over de handelswijze van Qatar.

De teneur van jouw antwoorden zegt genoeg.
En ik zit helemaal niet op de kast. ik scheld achterlijke apen de huid vol vanwege hun achterlijke gedrag.

Jij bent allerlei bochten aan het maken om gelijk te krijgen. Eerst komt jouw tante op de proppen die op de wc een kind heeft gekregen en hierboven ben je een hypothese op aan het zetten, terwijl de essentie van de discussie is dat ze in Qatar met hun tengels van de genitaliën van buitenlandse vrouwen af moeten blijven. En als dat ze dat niet doen, omdat ze vinden dat ze vanwege hun achterlijke religie en dito cultuur boven alles verheven te zijn, dan zal ik daar mijn ongezouten mening over geven.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 20:08 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Jip schreef:

Een baby achterlaten is een misdaad. Dan moet je de verdachten ondervragen en onderzoeken.
En jij moet niet zo schijnheilig doen met je zgn. respect voor vrouwen. Als er spijtoptanten hier terug willen komen met hun kinderen, vervloek je deze vrouwen net zo meedogenloos als die achterlijke apenlanden.
Niet dat daar zoveel mis mee is, maar wees dan gewoon eerlijk en ga niet zo glibberig doen met je 'in beschaafde landen doen we dat niet.'

U mist het punt.
Je mag niet zomaar iemand visiteren, zoals dat heet. In dit geval: vrouwen zonder opgaaf van redenen inwendig onderzoeken. Zoals ik al eerder opmerkte: dat is een schending van het recht op lichamelijke integriteit, zoals vastgelegd in het Handvest voor de Mensenrechten van de VN. Ze hadden dit gewoon niet zo mogen doen, punt !!!!!
Een baby achterlaten is zeker een misdaad. Maar om dan min of meer willekeurig vrouwen daar zonder enige toelichting op deze wijze op te controleren, is buitenproportioneel. Je had op zijn minst de vrouwen om toestemming moeten vragen voor inwendig onderzoek, dan was het wat anders geweest. Dat ze dat daar in Qatar niet deden, zegt iets over hun smerige mentaliteit.

Stel dat u op Schiphol terugkeert na een fijne zonvakantie. U wordt door norse marechaussee uit de rij gevist en zonder dat er iets gezegd wordt afgevoerd naar een kamer waar u gesommeerd wordt u uit te kleden. Vervolgens gaat een vrouwelijke marechaussee u vaginaal onderzoeken zonder enige toelichting.
Als u later verbouwereerd thuis zit verneemt u pas dat er aanwijzingen waren dat vrouwelijke passagiers drugs smokkelden via hun vagina, en dat ze dat op deze manier wilden controleren.
Hoe zou uw reactie zijn ?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 21:46 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Jij mist het punt. Ik gaf mijn mening en vervolgens word ik door twee schuimbekkende idioten er van beschuldigd dat ik het met dit soort beleid eens ben.
Tegen zoveel onzin ga ik me niet eens meer verdedigen, ik weet wie het zeiden tenslotte. Niet eens de moeite waard om op te reageren.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 28, 2020 21:55 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik voel mij niet aangesproken, volgens mij geef ik u een fatsoenlijk inhoudelijk antwoord.
Als u daar niet op wenst te reageren, prima, maar ik heb u geenszins geschoffeerd. Wat anderen gezegd zouden hebben, daar laat ik mij niet over uit. Ik ga alleen over mijn eigen opmerkingen.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 9:00 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Lampje schreef:

Stel dat u op Schiphol terugkeert na een fijne zonvakantie. U wordt door norse marechaussee uit de rij gevist en zonder dat er iets gezegd wordt afgevoerd naar een kamer waar u gesommeerd wordt u uit te kleden. Vervolgens gaat een vrouwelijke marechaussee u vaginaal onderzoeken zonder enige toelichting.
Als u later verbouwereerd thuis zit verneemt u pas dat er aanwijzingen waren dat vrouwelijke passagiers drugs smokkelden via hun vagina, en dat ze dat op deze manier wilden controleren.
Hoe zou uw reactie zijn ?

Joh dat gebeurt hier dagelijks op Schiphol met vluchten uit bepaalde landen, eerst even een rontgen maken en als ze wat zien dan keren ze je binnenste buiten.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Deze 13 vrouwen hebben geklaagd. De rest heeft de mond gehouden (uit angst, onderdrukking, discriminatie). Wat dacht je daarvan?

Zo las ik het niet. Ik las dat 13 vrouwen onderzocht zijn. Nergens las ik dat er een 'rest' is die zijn mond gehouden heeft. Is dit jouw theorie?

Quote:
De teneur van jouw antwoorden zegt genoeg.

Spiegeltje...

Quote:
En ik zit helemaal niet op de kast. ik scheld achterlijke apen de huid vol vanwege hun achterlijke gedrag.

Dat weet ik, dat is waar dit voornamelijk over gaat. Even leeglopen. En van mij mag het hoor, klagende en zeurende mensen zijn vaak gelukkig.

Maar... je wil niet nadenken over 'Hoe dan?'. Zoveel is helder. Je wilt alleen veroordelen.

Quote:
Jij bent allerlei bochten aan het maken om gelijk te krijgen.

Gelijk waarin? Ik neem geen enkele stelling Tedje. Ik vraag je alleen wat jij zou doen, en daarop wil je niet verder gaan dan 'gesprek aangaan'.

Quote:
terwijl de essentie van de discussie is dat ze in Qatar met hun tengels van de genitaliën van buitenlandse vrouwen af moeten blijven. En als dat ze dat niet doen, omdat ze vinden dat ze vanwege hun achterlijke religie en dito cultuur boven alles verheven te zijn, dan zal ik daar mijn ongezouten mening over geven.

De essentie van de discussie is dat jij je veroordeling wilt uitspreken, zoals in heel veel discussies. Maar oplossingsgericht nadenken over problematiek mis ik vaak bij je, en dat vind ik jammer. Ik zou gewoon graag wat meer slimme ideeën willen lezen op Weerwoord ipv galspuwende bijdragen.

Maar goed, ik laat het hier maar bij.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
U mist het punt.Je mag niet zomaar iemand visiteren, zoals dat heet. In dit geval: vrouwen zonder opgaaf van redenen inwendig onderzoeken...

Juist! Helemaal goed!

Jip schreef:
Jij mist het punt. Ik gaf mijn mening en vervolgens word ik door twee schuimbekkende idioten er van beschuldigd dat ik het met dit soort beleid eens ben.
Tegen zoveel onzin ga ik me niet eens meer verdedigen, ik weet wie het zeiden tenslotte. Niet eens de moeite waard om op te reageren.

Twee schuimbekkende idioten? Toe maar. De toon wordt weer eens door jou gezet. Jammer.

Cliff schreef:
Zo las ik het niet. Ik las dat 13 vrouwen onderzocht zijn. Nergens las ik dat er een 'rest' is die zijn mond gehouden heeft. Is dit jouw theorie?

Dat is een theorie, net als te theorieën die jij hier neer hebt gezet.

Quote:
Dat weet ik, dat is waar dit voornamelijk over gaat. Even leeglopen. En van mij mag het hoor, klagende en zeurende mensen zijn vaak gelukkig.
Maar... je wil niet nadenken over 'Hoe dan?'. Zoveel is helder. Je wilt alleen veroordelen.

Uhhh.... ik veroordeel wat daar gebeurd is. Ik geef daar mijn oordeel over.
Het vraagstuk is niet hoe Qatar het dan het moeten oplossing, het vraagstuk is of wat Qatar gedaan heeft door de beugel van de beschaving kan.
Het antwoord daarop is: NEE.

Quote:
Gelijk waarin? Ik neem geen enkele stelling Tedje. Ik vraag je alleen wat jij zou doen, en daarop wil je niet verder gaan dan 'gesprek aangaan'.

Jij probeert de hele tijd om mijn oordeel over wat daar gebeurd is te diskwalificeren met argumenten die niets met de essentie van de discussie te maken hebben.

Quote:
De essentie van de discussie is dat jij je veroordeling wilt uitspreken, zoals in heel veel discussies. Maar oplossingsgericht nadenken over problematiek mis ik vaak bij je, en dat vind ik jammer. Ik zou gewoon graag wat meer slimme ideeën willen lezen op Weerwoord ipv galspuwende bijdragen.

O, een wandaad waarbij de integriteit van het eigen lichaam op een schandelijke wijze geschonden wordt veroordelen is gal spuwen? De teneur van jouw antwoorden aan mij lijkt me wel erg duidelijk...

Weerwoord forum index » Buitenland