Geplaatst: Wo Okt 28, 2020 17:48 |
|
|
|
Ik kan er natuurlijk weinig aan doen als jij je aangesproken voelt door iets waarbij ik jou niet noem. Jij sprak mij aan dat ik geen respect zou hebben voor George die stelt dat een slachtoffer van corona een oplichter zou zijn, mijn reactie was: "Iemand die nog steeds een lijdensweg ondergaat als gevolg van het coronavirus afdoen als een 'oplichter' is dan natuurlijk wel het toppunt van respect. Dergelijke complotdenkerij is nu eenmaal gewoon onzin."
Maar vertel maar eens wat jouw mening is over het neerzetten van slachtoffers van Corona als 'oplichters', wellicht levert dat nog een enorm gezellige discussie op |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Okt 28, 2020 17:59 |
|
|
|
|
_________________ Houdt koers! |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Wo Okt 28, 2020 18:03 |
|
|
|
carlos schreef: | Toch vreemd dan dat ik hier al maanden lees dat Nederlanders recalcitrant zouden zijn en mensen in andere landen de voorschriften veel beter opvolger. |
Is ook zo.
Quote: | Ik denk persoonlijk dat er overal veel weerstand is tegen de corona doctrines, meer dan jullie (jij, Cliff, Corwin) wellicht willen erkennen. En dat zijn echt niet alleen maar 'wappies', verre van zelfs. |
Grotendeels wel. Merk ik zowel op mijn werk als in mijn vrienden- kennissenkring. De weerstand komt hoofdzakelijk uit de onderste laag van de maatschappij en het verloop van de gesprekken is nagenoeg gelijk.
Quote: | Quote: | As of Sept. 21, only 49% of people in the U.S. reported wearing masks, according to the paper. "If people are not wearing masks, then maybe we should be mandating it," Dr. Anthony Fauci, director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases told CNN on Friday. |
49% zegt een masker te dragen, dat zal wel de Biden aanhang zijn dan.
Hangt er natuurlijk ook vanaf of het verplicht is of niet. Dat verschilt van staat tot staat. Ik denk dat veel mensen een masker dragen omdat het moet, niet omdat ze heilig overtuigd zijn van het nut ervan. |
Of wel. Je doet een aanname die je het beste past en bombardeert deze al feit. Dat zie je voortdurend gebeuren.
Mensen kunnen tientallen onderzoeken plaatsen die het effect van mondmaskers bewijzen, tegenstanders komen aan met dat ene onderzoek dat iets anders zegt. Vaak weten ze niet eens wat precies gezegd wordt maar hebben ze het klakkeloos overgenomen. Cliff moest recent ook al de nuance aanbrengen van het kassa-onderzoeken.
Het zij zo Carlos. Het is maar waar jij je energie in wil steken. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Okt 28, 2020 18:09 |
|
|
|
Real schreef: |
Je bedoelt die blauwe van de Action
Dan zou ik Royy toch echt willen adviseren om voor KN95 mondkapjes te gaan.
Ergo: ik zie ze steeds meer in het straatbeeld. |
Ik wil jou adviseren om te stoppen met adviseren want je hebt de ballen verstand van mondmaskers. En van vliegas.
Want je hebt ook nog steeds niet aangetoond dat vliegas op de CRM-lijst staat dan wel je ongelijk toegegeven. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Okt 28, 2020 18:45 |
|
|
|
Stond op de vorige pagina, dus maar een keertje dan:[/quote]
Dat is niet nodig, een link was genoeg. Maar beantwoord je ook mijn vraag daarover? Waar is de tekst van de crisisexpert hoe het wel moet? |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Wo Okt 28, 2020 18:51 |
|
|
|
Royy schreef: | Vrij ongepaste opmerking Cliff. |
OK, excuses. Was als humor bedoeld, maar zeker niet als belediging.
Quote: | T gaatje is dat je alles doet om het aantal besmettingen te beperken. Je bent bv bereid de huidige maatregelen net zo lang door te zetten tot er een andere oplossing is. Je bent bereid het leger in te zetten als mensen alsnog niet luisteren. Etc. |
Zelfde vraag eigenlijk: wat is ALLES doen? Ik hou het bij de huidige maatregelen en steun de oproep van Real tot strikte handhaving en strenge lockdown.
Quote: | Yep en dat pakket aan maatregelen (incl de reactie daarop) heeft geleid tot 10k doden en tot 100,000-en besmettingen. Is dat acceptabel? Is dat "zo min mogelijk besmettingen"? Waarom wil je niet verder gaan in het reduceren van besmettingen? Da's je ultieme doel toch? |
AH, maar hier verschillen we van mening. De maatregelen zijn namelijk niet het probleem, de mensen die ze niet naleven zijn het probleem.
Quote: | Dat werk mag goed beloond worden Cliff, konten wassen echter niet. De sector moet zich echt anders organiseren. |
Het is niet aan jou om daar kritiek op te hebben Royy. Jij hebt er geen onderzoek naar gedaan, het is geroep van de zijlijn. En dat mag maar ik neem het echt niet serieus.
Quote: | Bedenk overigens dat artsen zeer goed betaald worden. Die zijn namelijk wel zo slim om alle werkzaamheden waar ze geen zin in hebben door anderen op te laten knappen (arbeidsverdeling). |
Terecht dat artsen ook goed betaald worden. Mijn vriend is huisarts, 10 jaar studeren en dan als resultaat dagelijks zieke mensen op je spreekuur. Per dag zit hij een aantal keer met zijn vinger in iemands anus (ik zal dit keer de ongepaste opmerkingen achterwege laten). Verder was hij zeker op het begin continu ziek. Tijdens zijn stage kreeg hij al te maken met zijn eerste overlijdensgeval: een neergestoken medewerker van een tankstation werd halfdood op zijn EHBO gebracht.
Hij slaapt 's nachts in zijn praktijk op een matrasje als hij dienst heeft en moet binnen 10 minuten ter plaatse zijn bij noodgevallen, etc.
't Zou mijn baan niet zijn. Dat hij een goed salaris heeft is meer dan terecht. Zouden de verplegers ook moeten hebben. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Wo Okt 28, 2020 19:09 |
|
|
|
Cliox schreef: | Het leven van 10.000 mensen niet willen sparen om de economie denken te redden is een experiment waarbij je iemands vader, moeder, zoon, dochter, partner, broer en / of zus doodt. Tienduizend vaders, moeders, zonen, dochters, partners, broers en zussen. |
Degenen die besluiten om de maatregelen niet al te draconisch te maken (en daarmee ook de economie niet al te zeer te ontwrichten) doden geen 10.000 mensen wanneer het aantal doden aantoonbaar ten gevolge van de beperktheid der maatregelen zo veel hoger zou uitvalen dan bij echt draconische maatregelen het geval zou zijn geweest.
Het is 't virus dat doodt. En dat virus is 'n volkomen natuurlijk iets, waarvan aangenomen kan worden dat 't niet zonder reden tevoorschijn is gekomen.
Derhalve zou zelfs gesteld zou kunnen worden dat het afzien van draconische maatregelen te kwalificeren valt als het afzien van een in al te verregaande mate frustreren van de wil der natuur.
Cliox schreef: | Jij denkt dat dit een ver-van-mijn-bed-show is voor je en roept dit soort dingen vanuit je veilige bubbel. Door de vertaalslag naar de praktijk te maken toets ik of je achter het experiment staat. Als je achter het experiment of het gedachtegoed zou staan, zou je dit met een volmondig 'ja' beantwoorden. De consequenties gelden voor iedereen dus ook voor Royy. |
Vind dat degenen die pleiten voor het afzien van draconische maatregelen zoals 'n totale lockdown hierbij per definitie accepteren dat wanneer een en ander het risico op overlijdens daadwerkelijk groter zou maken, dat risico ook voor henzelf en hun naasten geldt.
Men moet hen alleen niet vragen om dat uit te spreken, want dat ligt nou eenmaal erg gevoelig.
Cliox schreef: | Jij denkt dat dit een ver-van-mijn-bed-show is voor je en roept dit soort dingen vanuit je veilige bubbel. |
Geen idee wat hier met "veilige bubbel" bedoeld kan zijn.
Denk dat de meeste actieven ongeveer evenveel risico lopen (mits ze ook ongeveer even gezond of ongezond leven).
- |
|
Laatst aangepast door Natubico op Wo Okt 28, 2020 20:52, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Geplaatst: Wo Okt 28, 2020 20:34 |
|
|
|
Cliox schreef: | Real schreef: |
Je bedoelt die blauwe van de Action
Dan zou ik Royy toch echt willen adviseren om voor KN95 mondkapjes te gaan.
Ergo: ik zie ze steeds meer in het straatbeeld. |
Ik wil jou adviseren om te stoppen met adviseren want je hebt de ballen verstand van mondmaskers. En van vliegas.
Want je hebt ook nog steeds niet aangetoond dat vliegas op de CRM-lijst staat dan wel je ongelijk toegegeven. |
En wat is er volgens meneer Cliox mis met een KN95 mondkapje?
Ook aan jou even het vriendelijke verzoek om respect te tonen voor anderen.
Begint namelijk storend te worden dat corona gelovigen hier openlijk een grote bek gaan opzetten, anderen valselijk gaan beschuldigen en lopen te schelden.
Waarvan akte! |
|
_________________ Popcorn Time is Coming  |
|
|
|
Weerwoord forum index » Buitenland