Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 464, 465, 466 ... 527, 528, 529  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 6:56 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:
Maar dat neemt niet weg dat veel IC-medewerkers nog steeds aan het bijkomen zijn van die eerste golf.

Kom op nou Corwin. Ze zijn na een half jaar nog aan het bijkomen? Niemand die dat gelooft.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 8:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Cliff schreef:

Met het doel om mensen te overtuigen? Want één ding weten we zeker: er is geen meerderheid die dit scenario wil.

Zou kunnen, leg t gewoon op tafel, leg t uit. Zeker als je ziet dat het aan intrinsieke motivatie bij mensen ontbreekt. Marketing he. Jij doet steeds de vergelijking met alcohol in t verkeer, moet je eens gaan tellen hoeveel marketing-budget daar aan opgaat en hoeveel marketeers daar meedenken (Bob jij of bob ik?).

Ik roep de hele tijd al om transparantie over de scenario's waar de overheid mee werkt, maar dat hoefde allemaal niet volgens jullie. Misschien toch maar eens doen.

Nou ja 'het hoeft niet', het is voor mij klip en klaar en dus niet nodig. Mensen hebben al de grootste moeite om de basis te begrijpen laat staan als je meer details ingaat. Dat brengt niks Royy.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 8:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:
Real schreef:
Cliox schreef:
Het leven van je dierbare kan daar zomaar bij zitten.

De zielige kaart uitspelen werkt niet meer Cliox.

Wat is dit nu Real? Je gaat een deel van een zin quoten uit een tekst en daar een waardeoordeel over vellen? Dat raakt kant noch wal.

Dit argument maakt geen indruk meer Cliox.

Prima joh. Gewoon doorgaan met drie woorden uit een tekst quoten en daar iets over roepen. Mij heb je er niet mee.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 8:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:
Real schreef:
Cliff schreef:
Royy schreef:
Hoeveel bedden is 10k verpleegkundigen? Moeten toch wel 2000 bedden zijn? Waar zijn die bedden dan?

Dat is een vraag voor Real neem ik aan? Jullie zijn het blijkbaar oneens, ik constateer dat alleen maar.

Nee. Ik noemde wel het aantal van 10k, maar niet dat dit verpleegkundigen zouden zijn, maar zorgpersoneel wat ooit is uitgetreden en na een oproep wilde bijspringen. Dit speelde in april meen ik.

Het personeel was niet gekwalificeerd genoeg. Er was hoofdzakelijk een tekort aan IC-verpleegkundigen. Dat is de bottleneck van de zorg geweest.

Dat niet gekwaliceerde personeel had ook een spoed bijscholingscursus kunnen krijgen in die 7 maanden en dan specifiek voor Covid, dat hoeft echt geen 2 jaar te duren.

Je weet niet waar je over praat Real. Vind ik echt een handicap bij jou. Ik ga het je niet in geuren en kleuren uitleggen maar mensen die bijvoorbeeld verpleegkundige IG zijn en niet in de zorg werken, kun je niet binnen 7 maanden opleiding tot IC-verpleegkundige. Je kunt niet 6 jaar opleiding in 7 maanden gaan persen.

Stoppen met discussiëren en dringende adviezen opvolgen brengt meer. Wederom houd ik je de spiegel voor en wijs ik je op je eigen verantwoordelijkheid.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 9:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Met emoties maak je geen beleid Cliox.

Daarom benoem ik feitelijke potentiële gevolgen. Het leven van 10.000 mensen niet willen sparen om de economie denken te redden is een experiment waarbij je iemands vader, moeder, zoon, dochter, partner, broer en / of zus doodt. Tienduizend vaders, moeders, zonen, dochters, partners, broers en zussen. Jij denkt dat dit een ver-van-mijn-bed-show is voor je en roept dit soort dingen vanuit je veilige bubbel. Door de vertaalslag naar de praktijk te maken toets ik of je achter het experiment staat. Als je achter het experiment of het gedachtegoed zou staan, zou je dit met een volmondig 'ja' beantwoorden. De consequenties gelden voor iedereen dus ook voor Royy.

Maar dat doe je niet. Wat je eigenlijk zegt is dat je niet wil investeren. Het staat ver bij je vandaan, mogelijk geen vuiltje bij jou aan de lucht, vanuit die veilige modus roep je dat je geen 10.000 mensenlevens wil sparen. Dat moet de maatschappij maar investeren dan. Niet Royy. Royy investeert niets. Ik vind het een behoorlijke individualistische gedachte neigend naar het narcisme. Ik hoopte het tegendeel te vinden in mijn vraagstelling.

Quote:
De ziekenhuizen hebben binnen hun kunnen het nodig gedaan. Wat heeft de overheid ze als extra middelen aangereikt?

De overheid heeft het volk alle middelen aangereikt om verspreiding van het virus niet gierend uit de hand te laten lopen. Het volk heeft een set afspraken meegekregen, adviezen meegekregen en zijn met regelmaat toegesproken door de overheid. Als het volk dit vervolgens in de wind slaat en claimt het beter te weten moet je het volk aanspreken nu de gevolgen aan de oppervlakte verschijnen.

Wat jij doet staat gelijk aan de overheid aanspreken als iemand stomdronken door rood rijd en een ongeluk maakt. Ieder weldenkend mens zou de daad afkeuren, Royy zegt 'en wat heeft de overheid gedaan om te voorkomen dat de persoon stomdronken in zijn auto stapt' en daar komt Real dan bovenop met 'de overheid had moeten handhaven.' Beetje gek, vind je niet?

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 9:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Corwin schreef:
Maar dat neemt niet weg dat veel IC-medewerkers nog steeds aan het bijkomen zijn van die eerste golf.

Nou toen ik die Gommers onlangs beluisterde leek me dat wel mee te vallen. Opschalen is ook nergens voor nodig want dan hebben ze niks meer te doen.

Zijn woorden, niet de mijne..

Snap je dit niet? De bezettingsgraad en eenheden hardware stem je af op de zorgvraag. Je gaat niet de IC-capaciteit verdubbelen als je doorgaans tussen de 50% en 70% van je IC-capaciteit benut. De verbeteringsruimte zit in je noodscenario. Zorg dat je meer IC-verpleegkundigen opleidt, een goed roulatiesysteem en dat je kunt opschalen bij nood.

Je gaat geen ziekenhuis neerzetten, de IC-capaciteit met 1.00 bedden vergroten en vervolgens geen werk hebben voor de IC-verpleegkundigen. Als poli's sluiten op reguliere tijden ben jij al over het plasje en spreek je over afdelingen die niet benut worden, laat staan als 2.000 verpleegkundigen achterover leunen. Ik haal de AED er alvast bij. Smile

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Heb je het nu over een beleidsmaker of een legerleider?

Ik snap best dat mensenlevens voor een legerleider niet zo interessant zijn. Voor een beleidsmaker echter wel.

Dit is een crisis toch?

Quote:

Dat is niet nodig hè Royy. De incubatietijd is max 2 weken. Na 2 weken volledige isolatie kun je iedereen weer 'vrij laten' op de zieken na. En als iedereen daarna zijn verantwoordelijkheid een beetje neemt (en niet zoals de afgelopen tijd) kun je het misschien wel tot de zomer uitzingen.

Maar je weet dat niet iedereen zn verantwoordelijkheid neemt, dat hebben we gezien en zien we wereldwijd. Dus je strategie werkt niet.

Dus nogmaals: hoever wil je gaan om het het aantal besmettingen "zo laag" mogelijk te houden?

Quote:

Je kunt Baudet in ieder geval niet verantwoordelijk houden voor alles wat jij de overheid verwijt. Maar ik begrijp het wel hoor, het ligt wat gevoelig. Jarenlang de VVD verdedigen, roepen dat de zorg efficiënter moet, decennialange bezuinigingen op de zorg, etc. en nu laat de VVD je hopeloos in de steek en krijg je een enorme rekening gepresenteerd.

Das niet leuk, dus ik hou er wel over op.

Overigens pleitte Royy in 2017 voor 1.6 miljard bezuiniging op de zorg en ook in 2010 voor bezuinigingen in de zorg.

Cliff, we geven 50% meer uit aan zorg dan in 2007. Waar the fuck is dat geld gebleven?

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:
Maar dat doe je niet. Wat je eigenlijk zegt is dat je niet wil investeren. Het staat ver bij je vandaan, mogelijk geen vuiltje bij jou aan de lucht, vanuit die veilige modus roep je dat je geen 10.000 mensenlevens wil sparen. Dat moet de maatschappij maar investeren dan. Niet Royy. Royy investeert niets. Ik vind het een behoorlijke individualistische gedachte neigend naar het narcisme. Ik hoopte het tegendeel te vinden in mijn vraagstelling.

Haha weer t vingertje he.

Geef nou eens antwoord op die 100 doden Cliox. Hoever ben je bereid te gaan om 100 doden te voorkomen?

Quote:

Wat jij doet staat gelijk aan de overheid aanspreken als iemand stomdronken door rood rijd en een ongeluk maakt. Ieder weldenkend mens zou de daad afkeuren, Royy zegt 'en wat heeft de overheid gedaan om te voorkomen dat de persoon stomdronken in zijn auto stapt' en daar komt Real dan bovenop met 'de overheid had moeten handhaven.' Beetje gek, vind je niet?

Vergelijking gaat niet op. Vergelijking zou opgaan als de overheid zegt: we hebben niet meer voldoende capaciteit om alle verkeersslachtoffers in de zorg op te vangen, we gaan dus de maximum snelheid overal buiten de bebouwde kom verlagen naar 50 km/u en binnen de bebouwde kom naar 20 km/u.

Vervolgens gebeuren er nog steeds ongelukken, w.o. dronkaards die zich niet aan de regels houden. Zeg jij: komt door de dronkaards, zeg ik: misschien moeten we eens naar de zorgcapaciteit kijken.

En met jouw vingertje over doden: waarom ben je eigenlijk niet ubderhaupt voor die beperking van de maximumsnelheid. Scheelt een hoop slachtoffers.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nee joh. T'is Royy's paradepaardje om overal inefficiëntie te zien, vaak als hoofdprobleem voor alles. De zorg is niet inefficiënter dan Prodent of Shell: ook daar vind je bedrijfsprocessen die niet handig lopen, overgekwalificeerde mensen voor de taken die ze uitvoeren, mensen die er de kantjes vanaf lopen, etc.

Als je als FTE-gedreven organisatie niet structureel op kunt schalen met 10-20% in 7 maanden, is er iets niet goed in je organisatie.

Over Prodent of Shell gesproken: kijk eens hoe snel private bedrijven hun productiecapaciteit hebben opgeschaald (mondkapjes, desinfectiemiddel, test-middel).

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Er wordt door velen vanuit gegaan dat het oplopen van de besmettingen veroorzaakt wordt door het niet naleven van de regels.
Maar of ze dat ook hard kunnen maken is 'n grote vraag.

21% die positief getest is en drager van het virus gaat gewoon de straat op Natubico. Ruim 60% van de mensen met een huisgenoot die positief getest is gaat ook de straat op.

Tal van mensen met klachten laten zich niet testen en gaan ook gewoon naar werk of elders.

Nee, het is volkomen duidelijk waar de besmettingen vandaan komen hoor.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Ik heb overigens nergens gezegd dat er in de VS geen maatregelen zijn geweest, dus je discussie met carlos was zinloos.

Ik vroeg naar geciviliseerde landen die jouw idee van 'gewoon over je heen laten komen' in de praktijk brengen. Toen kwam je met Brazilië, daarna de VS. Nu geef je zelf aan dat de VS wel maatregelen had, dus je maakt er weer een potje van.

Quote:
Ik ben benieuwd naar je berekening.

Welke berekening?

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 10:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Daarom benoem ik feitelijke potentiële gevolgen. Het leven van 10.000 mensen niet willen sparen om de economie denken te redden is een experiment waarbij je iemands vader, moeder, zoon, dochter, partner, broer en / of zus doodt. Tienduizend vaders, moeders, zonen, dochters, partners, broers en zussen. Jij denkt dat dit een ver-van-mijn-bed-show is voor je en roept dit soort dingen vanuit je veilige bubbel. Door de vertaalslag naar de praktijk te maken toets ik of je achter het experiment staat. Als je achter het experiment of het gedachtegoed zou staan, zou je dit met een volmondig 'ja' beantwoorden. De consequenties gelden voor iedereen dus ook voor Royy.

Spijker op de kop. En zoals ik al zei: zelfs als Royy volmondig 'JA' zegt op het opofferen van 10.000 levens, dan weet hij in zijn achterhoofd wel dat hij in de positie zit om, als het dichtbij komt, dit via privé-klinieken of uitzonderingen te kunnen ontlopen.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Dit is een crisis toch?

Ja, best wel, maar dat is geen pleidooi om het militair op te lossen. Kan ook menselijk.

Quote:
Maar je weet dat niet iedereen zn verantwoordelijkheid neemt, dat hebben we gezien en zien we wereldwijd. Dus je strategie werkt niet.

1 jaar gevangenisstraf als je op straat komt. Deal?

Quote:
Dus nogmaals: hoever wil je gaan om het het aantal besmettingen "zo laag" mogelijk te houden?

Hebben mensen echt zelf in de hand Royy. R<1 dan minder maatregelen en R meer dan 1 dan meer maatregelen. Mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen, ook hier verwijs ik graag naar Cliox die het hierboven perfect verwoord:

Touché.

Mensen hebben het zelf in de hand en zijn primair zelf verantwoordelijk.

Quote:
Cliff, we geven 50% meer uit aan zorg dan in 2007. Waar the fuck is dat geld gebleven?

Dar zit inflatie en vergrijzing bij Royy. Ga nou niet doen of die bezuinigingen niet hebben plaatsgevonden. En we hadden het kunnen weten. Bill Gates 5 jaar geleden:

Maar nee, wij moesten miljarden investeren in wapens... want daar kwam de 'echte' dreiging vandaan. Saddam Hoessein zou raketten hebben die ons hier konden raken etc... dus geld naar de wapenindustrie en het leger... en niet naar de zorg.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

Je gaat geen ziekenhuis neerzetten, de IC-capaciteit met 1.00 bedden vergroten en vervolgens geen werk hebben voor de IC-verpleegkundigen.

Wie heeft het over vast personeel?

Nooit van reservisten of vrijwilligers gehoord?

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 10:31 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Real schreef:
Ik heb overigens nergens gezegd dat er in de VS geen maatregelen zijn geweest, dus je discussie met carlos was zinloos.

Ik vroeg naar geciviliseerde landen die jouw idee van 'gewoon over je heen laten komen' in de praktijk brengen. Toen kwam je met Brazilië, daarna de VS. Nu geef je zelf aan dat de VS wel maatregelen had, dus je maakt er weer een potje van.

Quote:
Ik ben benieuwd naar je berekening.

Welke berekening?

Doe niet alsof je dom bent Cliff.

Maak nou eens een vergelijk tussen Nederland of de VS of pak India. Daar waait het virus flink rond. Zijn daar de ziekenhuizen bomvol?

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

De overheid heeft het volk alle middelen aangereikt om verspreiding van het virus niet gierend uit de hand te laten lopen.

Je liegt joh! Mogen wij medische mondkapjes dragen?

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 10:44 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ja, best wel, maar dat is geen pleidooi om het militair op te lossen. Kan ook menselijk.

Crises moet je strak leiden i.m.o.

Quote:

1 jaar gevangenisstraf als je op straat komt. Deal?

Geen idee Cliff, jij wilt naar een zo laag mogelijk aantal besmettingen. Dus zeg t maar: heb jij dat er voor over en waarom dan niet?

Quote:

Hebben mensen echt zelf in de hand Royy. R<1 dan minder maatregelen en R meer dan 1 dan meer maatregelen. Mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen, ook hier verwijs ik graag naar Cliox die het hierboven perfect verwoord:

Ok je wilt dus niet alles doen om een zo laag mogelijk aantal besmettingen te krijgen? Je vindt de huidige maatregelen voldoende, ondanks dat je ziet dat mensen zich er niet aan houden. En je accepteert dus het hogere aantal besmettingen en doden wat daar bij hoort?

Quote:

Touché.

Niks touche.

Vergelijking gaat niet op. Vergelijking zou opgaan als de overheid zegt: we hebben niet meer voldoende capaciteit om alle verkeersslachtoffers in de zorg op te vangen, we gaan dus de maximum snelheid overal buiten de bebouwde kom verlagen naar 50 km/u en binnen de bebouwde kom naar 20 km/u.

Vervolgens gebeuren er nog steeds ongelukken, w.o. dronkaards die zich niet aan de regels houden. Zeg jij: komt door de dronkaards, zeg ik: misschien moeten we eens naar de zorgcapaciteit kijken.

Niks touche.

Quote:

Dar zit inflatie en vergrijzing bij Royy.

50%! Er is weinig inflatie geweest

Quote:
Ga nou niet doen of die bezuinigingen niet hebben plaatsgevonden. En we hadden het kunnen weten.

Er is minder extra uitgegeven. Ambtenaren noemen dat bezuinigen.

Quote:
Bill Gates 5 jaar geleden:

Maar nee, wij moesten miljarden investeren in wapens... want daar kwam de 'echte' dreiging vandaan. Saddam Hoessein zou raketten hebben die ons hier konden raken etc... dus geld naar de wapenindustrie en het leger... en niet naar de zorg.

Ik denk dat Real een mooi voorbeeld heeft met die reservisten, misschien moet je ook zoiets bouwen rondom acute pieken in zorgvraag.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 11:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Doe niet alsof je dom bent Cliff.

Ik denk niet dat ik de intelligentie heb om jouw gezwaai te bevatten hoor.

Quote:
Maak nou eens een vergelijk tussen Nederland of de VS of pak India. Daar waait het virus flink rond. Zijn daar de ziekenhuizen bomvol?

Ik heb hier toch op gereageerd. Wat vond je daarvan? Je reageerde er totaal niet op.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Mogen wij medische mondkapjes dragen?

Ja, volgens mij wel. Is er een verbod op medische mondkapjes? Dan zie ik graag een bron.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Ik denk dat Real een mooi voorbeeld heeft met die reservisten, misschien moet je ook zoiets bouwen rondom acute pieken in zorgvraag.

Ik ben zelf vrijwilliger bij het Rode Kruis, maar niet alleen daar kan het. Denk maar aan de vrijwillige brandweer, reservisten in het leger, flexwerkers, multifunctionelen in het bedrijfsleven.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Geen idee Cliff, jij wilt naar een zo laag mogelijk aantal besmettingen. Dus zeg t maar: heb jij dat er voor over en waarom dan niet?

Ik wil naar zo min mogelijk economische schade. Volgens mij krijg je die situatie met zo min mogelijk besmettingen.

Als jij graag veel besmettingen wil, hoor ik graag waarom je dat wilt. Volgens mij heb ik dat al een aantal keren gevraagd. Is het dat je de extra economische schade op je wilt nemen en gokken op immuniteit?

Zullen we dat Russische roulette aan andere landen overlaten?

Quote:
Ok je wilt dus niet alles doen om een zo laag mogelijk aantal besmettingen te krijgen? Je vindt de huidige maatregelen voldoende, ondanks dat je ziet dat mensen zich er niet aan houden. En je accepteert dus het hogere aantal besmettingen en doden wat daar bij hoort?

Nee, gevolgtrekking van jouw conclusie 'dat mensen zich er niet aan houden' is strenger handhaven, met hogere straffen. Het zijn immers die mensen die de pandemie laten voortduren en de economische schade laten oplopen. We zullen de rekening dan moeten neerleggen bij de mensen die de schade veroorzaken.

Quote:

Nee, het vergelijk van Cliox is beter. De overheid maakt immers regels en adviezen. Mensen houden zich er niet aan. Jij verdedigt die mensen en valt de overheid aan.

Quote:

Ja, belachelijk toch? Iemand in beschonken rijdt iemand aan en jij begint erover dat het de schuld is van de overheid. En vervolgens begin je nog even over de zorg. Maar over de dader van het ongeval zeg je helemaal niets, wil je niet eens veroordelen. Want mensen zijn nou immers zo, en de overheid doet slechte marketing en is dus schuldig aan het gedrag van dat soort mensen.

Quote:

Als je niet 20 jaar lang bezuinigd had op zorg had je die reservisten misschien niet nodig.

Ik ben niet tegen die reservisten overigens, maar ik weet wel zeker dat jij 20 jaar tegen bent geweest en nu binnen 7 maanden gediplomeerde reserve zorgmedewerkers wilt.... tja. Had je eerder moeten bedenken.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 12:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Testbeleid en -beschikbaarheid NOG STEEDS niet op orde.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/laten-testen-op-corona-maar-geen-auto-ik-moest-een-uur-op-de-fiets/

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Cliff schreef:
Real schreef:

Ja, volgens mij wel. Is er een verbod op medische mondkapjes? Dan zie ik graag een bron.

Heeft Rutte meerdere keren nadrukkelijk gezegd. Ik weet niet of het in de officiële regelgeving staat.

Verder laat je je voor de zoveelste keer in een onzin discussie trekken. Er bestaan helemaal geen mondkapjes die als je ze op zet de drager plotsklaps totaal beschermd tegen het virus. Online oplichters die je wonderen beloven bestaan echter wel.

De allerzwaarste kwaliteit mondkapjes die op de IC soms gebruikt wordt zijn helemaal niet bedoeld voor een gebruik zoals Real dat beschrijft. We weten allemaal dat het hele verhaal van hergebruik verzonnen is. We weten hier geen van allen of en hoe ze bij hergebruik zouden werken. Ik weet niet eens of je er na een paar keer zelfs maar door heen kan ademen.
Ik meen te weten dat je er zelfs bij correct (en dus eenmalig) gebruik moeilijker door heen kan ademen. Dat maakt ze juist voor de meest kwetsbare medeburgers niet te gebruiken.

Laatst aangepast door Corwin op Di Okt 27, 2020 12:51, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 12:50 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Real schreef:

Er is een verplichting tot het dragen van niet-medische mondkapjes, waaruit automatisch volgt dat er een verbod is op het dragen van een medisch mondkapje. Uitzondering zijn die plaatsen waar ze het alleen over ´mondkapje´ hebben. Verder is er een gedoog beleid in het OV:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200520_00161160

Bij Transavia wordt er op gecontroleerd en dien je een niet-medisch mondkapje te dragen.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Er is een verplichting tot het dragen van niet-medische mondkapjes, waaruit automatisch volgt dat er een verbod is op het dragen van een medisch mondkapje.

Bullshit Real. Dit is onzin en dat weet je best. Je bent nu echt weer aan het zoeken. (bovendien is je bericht maanden oud en spreekt je standpunt alsnog tegen)

De hele tijd zoek je de gaatjes op in de regelgeving, en nu probeer je het zo breed mogelijk te interpreteren als een verbod op medische mondkapjes.

Er is geen verbod om medische mondkapjes.

En verder heeft Corwin gelijk, ik laat me verleiden tot een onzinnige discussie. Het gaat al pagina's lang over mondkapjes en het enige wat je moet doen is gewoon zo'n ding opzetten. Baat het niet dan schaadt het niet. Punt.

Weerwoord forum index » Buitenland