Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 448, 449, 450 ... 531, 532, 533  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 13:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
De meeste besmettingen vinden plaats achter de voordeur Cliff, wil je achter de voordeur gaan handhaven?

Moppersmurf schreef:
Stel, je hebt een gezin van zes personen. Eén persoon raakt besmet in de horeca, en besmet vervolgens het hele gezin thuis. De redenatie van de horeca is dan: bij ons maar één besmetting, en thuis zes, dus aan ons ligt het niet. Domme praat.

Lees je mee Royy?

Quote:
Als die ene besmetting in de horeca niet had plaatsgevonden, zou de cluster van 6 ook niet hebben plaatsgevonden. Als je thuisblijft in je kringetje van 6 personen kun je niet besmet raken, besmetting vindt vooral plaats waar grote groepen mensen bij elkaar komen. Als je een avondje op stap gaat, kom je misschien wel in de buurt van honderd mensen zonder dat je je dat realiseert.

Exact.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 13:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Eigenlijk wil ik het niet meer over mondkapjes hebben.... die moet je gewoon opdoen en verder je bek dicht houden. Dat vind ik inmiddels.

Maar goed, de zeikerds die toch willen mekkeren over medische/niet medische mondkapjes en de effectiviteit ervan: uit tal van onderzoeken blijkt ook nog eens dat de dosering van het virus een rol speelt. Hoe meer virusdeeltjes je binnen krijgt, hoe zieker je wordt.

Dus als het zelf gefabriceerde mondkapje van de oude onderbroek van oma ook maar één virusdeeltje tegenhoudt... dan is het al effectief.

Zie het zo: als jij een rooster hebt waar tennisballen gemakkelijk doorheen kunnen, en je gaat van een afstandje tennisballen gooien op dat rooster... dan gaan er ballen doorheen. Ongetwijfeld. Maar als jij 10 keer gooit komt er zeker ook wel één bal precies op het rooster en gaat er niet doorheen.

Voila.

En nou ophouden over mondkapjes en gewoon dat ding opzetten.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 14:12 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

En nou ophouden over mondkapjes en gewoon dat ding opzetten.

Nee dank je Cliff, met niet-medische mondkapjes speel je met je eigen gezondheid.

Sinds het mondkapjes advies en het voortdurende gedram daarover loopt het aantal besmettingen, ziekenhuis opname´s, IC-opname´s en sterftes harder op dan voor het mondkapjes advies.

Ik had al de voorspelling van 10k besmettingen gedaan en die gaan we van het weekend waarschijnlijk al halen.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 14:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Real schreef:
Nee dank je Cliff, met niet-medische mondkapjes speel je met je eigen gezondheid.

Wat een flauwekul.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 14:59 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Tedje van Es schreef:
Real schreef:

Wat een flauwekul.

De literatuur* is niet eenduidig over het effect van het dragen van niet-medische mondkapjes in openbare ruimten. Waarschijnlijk helpen mondkapjes maar beperkt bij het voorkomen van besmetting van anderen. Als iedereen zich houdt aan de basisregels, is het niet nodig om een mondkapje te dragen.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes

En als je dan een mondkapje gebruikt, neem dan een medisch mondkapje. Kost geen drol: omgerekend 45 cent per stuk. Linkje naar de groothandel in Friesland staat een paar pagina´s terug.

Maar Nederlanders zijn krenterig en gaan liever voor goedkope flutkapjes Very Happy

Maar ik doe moeite om een goed mondkapje te vinden en deel zelfs alle info, maar als dat al niet eens wordt gewaardeerd, schrijf mij dan maar uit van dit forum. Kansloze missie hier.

Laatst aangepast door Real op Do Okt 22, 2020 15:20, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 15:19 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

NEE! Als je praat over economische schade, dan is er geen enkel bewijs dat dit bijdraagt aan extra schade. Hoe langer het duurt, hoe meer schade. Als thuisblijven bij klachten bijdraagt aan het terugdringen van pandemie/besmettingen, dan is het onzin om nu over economische schade te beginnen.

Economische, sociale, psychische, allemaal schades die je af moet wegen Cliff.

Quote:

Weet je dat deze discussie eigenlijk heel bijzonder is? Jij, als liberaal, blijft maar wachten op kaders, richtlijnen en ondersteuning van de overheid. Ik doe echter voortdurend een beroep op de eigen verantwoordelijkheid. Je kan naar de overheid blijven wijzen, maar wij - WIJ - moeten deze pandemie oplossen. De overheid kán ons tools, richtlijnen en ondersteuning geven, maar wij -WIJ- zijn in de lead en hebben de verantwoordelijkheid.

Ik blijf daar niet op wachten, ik maak juist mijn eigen afweging constant. Soms is die losser dan de richtlijnen, soms strikter.

Bij de WWB vinden we het allemaal doodnormaal dat we van allerlei prikkels inbouwen om die WWB'er zn eigen verantwoordelijkheid te laten nemen. En we vinden het ook volkomen logisch dat als we dat niet doen er massaal misbruik van zou worden gemaakt, hoezeer moreel ook afkeurenswaardig.

Jij blijft nu met het morele vingertje zwaaien, zonder dat je in wilt zien dat prikkels inbouwen misschien wel veel effectiever is. Dat heeft niets met liberaal te maken, dat heeft met effectiviteit van beleid te maken.

Vergelijk het met een werkloze in de WWB die continu mekkert dat de overheid hem onvoldoende re-integratie mogelijkheden biedt: hij krijgt te weinig vacatures toegestuurd, hij krijgt geen sollicitatietraining, hij krijgt geen omscholing van de overheid... allemaal de schuld van de overheid.

Quote:
Jij moet het doen. Wij moeten het doen. Niet de overheid.

We moeten t allemaal doen. Maar ik doneer 10000-en euro's per jaar aan de overheid om met een structurele beheersmaatregel te komen en niet van lockdown naar lockdown te kabbelen.

Quote:

En toch grijpt de overheid op alle fronten in, zeker daar waar ze gaan bijdragen aan de sterftes van anderen. Als iedereen alleen zijn eigen risico op Corona zou beheren dan zou het vergelijkbaar zijn met roken. Dat is echter niet zo.

Voila, da's ook exact de reden waarom je die 25% die willens en wetens nog rookt, misschien best zn gang kunt laten gaan en verder ook niet heel erg hoeft te verleiden tot... Bij een virus werkt dat anders, daar heb je ook die 25% nodig.

Je kunt t anders zien, maar jouw visie werkt niet, dat zie je nu. Je staat met het opgeheven vingertje te zwaaien, t enige wat je terugkrijgt van die 25% is een dikke middelvinger. Succes daarmee.

Quote:

Neem een lolly Royy.

Wanneer is de testcapaciteit op orde, Cliff?

Quote:

Ik heb geen paniekverhaal. Ik pak zaken aan bij de oorzaak, niet bij het gevolg. Jij wilt je richten op het gevolg maar je hebt geen idee hoe. Je wilt aan 'knopjes' draaien, maar je weet niet welke knopjes en wat het effect is.

'gedoseerd over ons heen laten komen'... Laughing ik hoor je er even niet meer over nu. Is de dosering je te hoog? En dat mét de maatregelen Royy, waar je zo tegen was.

Nee hoor. Je komt zo langzaamaan op een soort evenwichtspunt: vandaag hebben bijna 200 patienten het ziekenhuis verlaten en zijn er 238 bijgekomen, netto dus 38. We kabbelen naar stabilisatie van de druk op de zorg toe. Dat punt moeten we vinden, daar bij afwegen hoe lang we dat aankunnen in de zorg of wat er voor nodig is om dat aan te kunnen en welk besmettingsniveau daar bijhoort.

Zweden zit op 900 besmettingen per dag. Omgerekend naar NL zo'n 1500. Dus ja, je kunt eigenlijk wel concluderen dat t in Zweden prima gaat.

Quote:

In China geen enkel probleem.

We zijn geen dictatuur, Cliff. Slowakije heeft wel de ambitie om het hele land te laten testen in 2 weekenden, op basis van vrijwilligheid. Uitstekend idee. Wanneer regelt de Overheid daar de capaciteit voor?

Quote:

Prima, die uitgebreid testen. De rest blijft thuis.

Aha en die zorgmedewerkers wonen nergens?

Quote:

't Is een prima exit-strategie en kan het virus een enorme klap geven, waardoor we ons leven grotendeels weer normaal kunnen oppakken.

Nope, want je ziet hoe snel het weer de verkeerde kant op kan gaan. Dit is een virus wat zich heel makkelijk verspreid Cliff en ook nog eens vrij onopgemerkt.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:

Vrij naar Tedje: Wat een flauwekul.

Quote:
Sinds het mondkapjes advies en het voortdurende gedram daarover loopt het aantal besmettingen, ziekenhuis opname´s, IC-opname´s en sterftes harder op dan voor het mondkapjes advies.

Dringt het nu echt niet door dat je geen vergelijk hebt? Sinds de invoer van gordels en airbags in het aantal verkeersdoden ook toegenomen.

Quote:
Ik had al de voorspelling van 10k besmettingen gedaan en die gaan we van het weekend waarschijnlijk al halen.

En zonder mondkapjes zou dan zomaar 15k besmettingen per dag kunnen zijn, je weet het niet...

Maar goed, dit heeft echt geen zin meer.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 16:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Maar niet altijd op het moment dat het huis nog in brand staat.

Quote:
Ik blijf daar niet op wachten, ik maak juist mijn eigen afweging constant. Soms is die losser dan de richtlijnen, soms strikter.

En waarom losser?

Ik vind overigens helemaal niet dat jij je eigen afwegingen maakt. Je staat continu naar de overheid te kijken en te wijzen.

Quote:
Bij de WWB vinden we het allemaal doodnormaal dat we van allerlei prikkels inbouwen om die WWB'er zn eigen verantwoordelijkheid te laten nemen. En we vinden het ook volkomen logisch dat als we dat niet doen er massaal misbruik van zou worden gemaakt, hoezeer moreel ook afkeurenswaardig.

Exact. Dus bouwen we prikkels in: richtlijnen, adviezen, regels... om ieder zn eigen verantwoordelijkheid te laten nemen.

Degenen die ze niet volgen zijn 'moreel ook afkeurenswaardig'. Echter, ik heb na 450 pagina's discussie nog nergens bij jou enige afkeuring kunnen bespeuren. Hoe kan dat? Dat terwijl je er minstens 100 pagina's aan hebt gewijd om je afkeuring richting overheid uit te schrijven.

Quote:
Jij blijft nu met het morele vingertje zwaaien, zonder dat je in wilt zien dat prikkels inbouwen misschien wel veel effectiever is. Dat heeft niets met liberaal te maken, dat heeft met effectiviteit van beleid te maken.

Die prikkels zijn er al lang. Sterker nog, er werden boetes uitgeschreven. En wie was daarop tegen? Jij. Jij kwam met rare voorbeelden van mensen die op straat taart aten oid om vooral de afkeuring over het handhaven uit te kunnen spreken...

Quote:
We moeten t allemaal doen. Maar

Niets maar! 'Maar' is een continu excuus wat mensen als jij en Real gebruiken om maar geen verantwoordelijkheid te nemen.

Quote:
ik doneer 10000-en euro's per jaar aan de overheid

Jij doneert niets, en je hebt over belastinggeld geen zeggenschap anders dan democratie. Knoop dat nou eens in je zeurende oren.

Quote:
om met een structurele beheersmaatregel te komen

Die krijg je, jij bent er op tegen.

Quote:
Voila, da's ook exact de reden waarom je die 25% die willens en wetens nog rookt, misschien best zn gang kunt laten gaan en verder ook niet heel erg hoeft te verleiden tot... Bij een virus werkt dat anders, daar heb je ook die 25% nodig.

Je vergelijk loopt spaak, zie je dat niet? Die 25% rokers schaden zichzelf. 25% mensen die de maatregelen niet naleven, schaden iedereen.

Quote:
Je kunt t anders zien, maar jouw visie werkt niet, dat zie je nu. Je staat met het opgeheven vingertje te zwaaien, t enige wat je terugkrijgt van die 25% is een dikke middelvinger. Succes daarmee.

Harder aanpakken dan maar. Jouw ideeën met knopjes en dosering werken sowieso niet.

Quote:
Wanneer is de testcapaciteit op orde, Cliff?

Die is naar mijn mening op orde, heb ik al uitgelegd. Je vraagstelling is dus verkeerd.

Quote:
Nee hoor. Je komt zo langzaamaan op een soort evenwichtspunt: vandaag hebben bijna 200 patienten het ziekenhuis verlaten en zijn er 238 bijgekomen, netto dus 38. We kabbelen naar stabilisatie van de druk op de zorg toe. Dat punt moeten we vinden, daar bij afwegen hoe lang we dat aankunnen in de zorg of wat er voor nodig is om dat aan te kunnen en welk besmettingsniveau daar bijhoort.

Dat is dus inclusief alle maatregelen waar jij zo tegen bent hè. Als je alle maatregelen los laat, zoals jij voorstelde, is er een enorme overdosering. Dat zie je best wel in maar wil je nu natuurlijk niet toegeven omdat je een paar maanden geleden nog hard riep 'gedoseerd over je heen laten komen'. Dat zou 100% zeker dus problemen veroorzaken in de zorg.

Quote:
Zweden zit op 900 besmettingen per dag. Omgerekend naar NL zo'n 1500. Dus ja, je kunt eigenlijk wel concluderen dat t in Zweden prima gaat.

Zweden is enorm aan het stijgen en zit nu op 1200 besmettingen per dag, 6 keer zoveel als een paar weken geleden, het moment waarop jij riep dat er in Zweden immuniteit was en alles onder controle was.

't Wordt wel eens tijd dat je een aantal fouten gaat toegeven Royy.

Cliff schreef:
Prima, die [zorgmedewerkers] uitgebreid testen. De rest blijft thuis.

Royy schreef:
Aha en die zorgmedewerkers wonen nergens?

Wie zegt dat?

Quote:
Nope, want je ziet hoe snel het weer de verkeerde kant op kan gaan. Dit is een virus wat zich heel makkelijk verspreid Cliff en ook nog eens vrij onopgemerkt.

Jij hebt geen alternatief Royy. Als we het er over eens zijn dat het virus onder ons blijft, is het dan niet slim om het in ieder geval zo ver mogelijk terug te dringen zodat de kans dat we met overbelaste zorg te maken hebben het kleinst is?

Lijkt mij wel namelijk. En als jij steeds aanstuurt om maximale belasting van de zorg kan ik je ook wel voorspellen wat er gaat gebeuren.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 17:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Maar niet altijd op het moment dat het huis nog in brand staat.

Je moet t denk ik met een appartementencomplex vergelijken. 100 appartementen, 2 staan er in de fik. Hoeveel schade ga je toebrengen (economisch, sociaal, psychologisch) aan de overige 98 om die twee appartementen te blussen.... of laat je die 2 flats gecontroleerd uitbranden (met alle schade van dien voor de bewoners van die 2 flats)

Quote:

En waarom losser?

Ik vind overigens helemaal niet dat jij je eigen afwegingen maakt. Je staat continu naar de overheid te kijken en te wijzen.

Oh in juni/juli was mijn inschatting dat het aantal besmettelijke mensen zo laag was dat het risico zeer, zeer gering was geworden. Vanaf half augustus ben ik strikter geworden dan de maatregelen, ondanks een beperkt aantal besmettingen nog steeds, omdat ik veelvuldig in omgevingen kwam met kwetsbare mensen. Ik maak mijn eigen afweging wel Cliff, heb ik de overheid niet voor nodig.

Ik heb de overheid wel nodig voor testcapaciteit, betaal ik ook genoeg voor. Ik wil me binnen 24 uur kunnen testen. Ook preventief en zonder klachten. Regelen dus. En wel NU!

Quote:
Exact. Dus bouwen we prikkels in: richtlijnen, adviezen, regels... om ieder zn eigen verantwoordelijkheid te laten nemen.

Juist. En dat zijn pull- en push-prikkels. Die wel degelijk ook psychologisch door zijn gedacht: je krijgt niet iedereen met repressie geactiveerd.

Quote:
Degenen die ze niet volgen zijn 'moreel ook afkeurenswaardig'. Echter, ik heb na 450 pagina's discussie nog nergens bij jou enige afkeuring kunnen bespeuren. Hoe kan dat? Dat terwijl je er minstens 100 pagina's aan hebt gewijd om je afkeuring richting overheid uit te schrijven.

Diegenen die ze niet volgen zijn lui tuig die ze hun uitkering af moeten pakken. De vergelijking gaat niet op Cliff. Er bestaat geen onaantastbaar recht op een uitkering. Er bestaat wel onaantastbaar recht van vrijheid van bewegen, organiseren en bijeenkomen.

Quote:

Die prikkels zijn er al lang. Sterker nog, er werden boetes uitgeschreven. En wie was daarop tegen? Jij. Jij kwam met rare voorbeelden van mensen die op straat taart aten oid om vooral de afkeuring over het handhaven uit te kunnen spreken...

Ja we beboeten verkeerd daar denk ik. Mensen die met zn 4-en op straat een taartje eten doen niets verkeerd, veroorzaken geen groot risico, terwijl we BLM lekker door laten gaan.

Met repressie alleen kom je er niet Cliff. Want die mensen die een boete krijgen, doen thuis achter de voordeur gewoon hetzelfde. Je zult die mensen op een andere manier moeten overtuigen.

Quote:

Die krijg je, jij bent er op tegen.

Een lockdown is geen structurele beheersmaatregel, maar paniekvoetbal.

Quote:

Je vergelijk loopt spaak, zie je dat niet? Die 25% rokers schaden zichzelf. 25% mensen die de maatregelen niet naleven, schaden iedereen.

Klopt, maar beide 25% zijn net zo hardnekkig. Rokers stop je niet met verboden, alleen met intrinsieke motivatie. Zelfde bij de 25% rondom corona.

Vergelijk t met marketing: als je zegt tegen mensen: je MOET dit kopen, anders... ongetwijfeld luistert een deel, maar een heel groot deel ook niet.

Quote:

Harder aanpakken dan maar. Jouw ideeën met knopjes en dosering werken sowieso niet.

Harder aanpakken werkt ook niet Cliff, zie Belgie. Belgie heeft een keiharde lockdown gehad. Je zult t hier echt moeten hebben van intrinsieke motivatie Cliff.

Quote:

Die is naar mijn mening op orde, heb ik al uitgelegd. Je vraagstelling is dus verkeerd.

Ok, wanneer kunnen we dan het hele land in 1 week testen?

Quote:

Dat is dus inclusief alle maatregelen waar jij zo tegen bent hè. Als je alle maatregelen los laat, zoals jij voorstelde, is er een enorme overdosering. Dat zie je best wel in maar wil je nu natuurlijk niet toegeven omdat je een paar maanden geleden nog hard riep 'gedoseerd over je heen laten komen'. Dat zou 100% zeker dus problemen veroorzaken in de zorg.

Alle maatregelen loslaten gaat inderdaad waarschijnlijk te hard. Of niet, weten we niet exact. Ik denk dat je lossere regels prima kunt combineren met een testbeleid wat kort op de bal zit. We moeten bepalen hoeveel k besmettingen per dag we aankunnen. Zeg nu dat we voorlopig 10% van de zorgcapaciteit reserveren voor corona, hoeveel besmettingen kunnen we dan aan?

Quote:

Zweden is enorm aan het stijgen en zit nu op 1200 besmettingen per dag, 6 keer zoveel als een paar weken geleden, het moment waarop jij riep dat er in Zweden immuniteit was en alles onder controle was.

1500 stuks omgerekend Cliff.

Quote:

Jij hebt geen alternatief Royy. Als we het er over eens zijn dat het virus onder ons blijft, is het dan niet slim om het in ieder geval zo ver mogelijk terug te dringen zodat de kans dat we met overbelaste zorg te maken hebben het kleinst is?

Lijkt mij wel namelijk. En als jij steeds aanstuurt om maximale belasting van de zorg kan ik je ook wel voorspellen wat er gaat gebeuren.

Neu t is slim om de grens van het aantal besmettingen op te zoeken wat de zorg aankan. Totdat we zekerheid hebben over een vaccin of iets anders.

Laatst aangepast door Royy op Do Okt 22, 2020 17:41, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Royy schreef:

Afwegen tegen wat? Of bedoel je meewegen?

Kijk we zullen best allemaal verschillende ideeën hebben over wat de beste maatregelen zouden zijn. En we kunnen vast allemaal wel verwijten tegen de regering bedenken. Ik toch zeker wel. Daar kunnen we op zich best discussie over voeren.

Zeker is dat een lage besmettingsgraad veel beter voor de economie en voor de psychische en sociale toestand van de Nederlanders zal zijn.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Maar goed, dit heeft echt geen zin meer.

Mondkapjes gaan niet meer zoveel toevoegen Cliff.

Laten we maar eens een paar conclusies trekken:

- de overheid had begin augustus moeten ingrijpen
- doordat ze 10 weken te laat waren is het gierend uit de hand gelopen
- de inconsequentie in de maatregelen moet er echt uit
- ze moeten nu hard gaan ingrijpen met een harde lockdown

Naar mijn idee per direkt (en niet wachten tot dinsdag, ook die flauwekul moet maar eens afgelopen zijn):

- alle winkels dicht, op supermarkten en apotheken na
- sauna´s, casino´s, de kerk, de moskee, sportscholen, bioscopen, theaters, alle sporten dicht
- alle scholen en kinderdagverblijven dicht
- alle bedrijven dicht op toeleveranciers van supermarkten na
- mondjes verplicht, maar laat mensen kiezen niet/wel medisch
- vliegverkeer voor passagiers stopt
- de hoogst noodzakelijke zorg blijft open
- grenzen dicht voor personenvervoer

Het samenstellen van een crisisteam die gaat bepalen wat er gaat gebeuren.

Het moet maar eens afgelopen zijn met het zwakke gepolder, waar we dus werkelijk niets mee hebben bereikt.

Als alternatief: laat het virus maar waaien en we nemen ons verlies.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:

Kijk we zullen best allemaal verschillende ideeën hebben over wat de beste maatregelen zouden zijn. En we kunnen vast allemaal wel verwijten tegen de regering bedenken. Ik toch zeker wel. Daar kunnen we op zich best discussie over voeren.

Zeker is dat een lage besmettingsgraad veel beter voor de economie en voor de psychische en sociale toestand van de Nederlanders zal zijn.

Helemaal eens!

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Naar mijn idee per direkt (en niet wachten tot dinsdag, ook die flauwekul moet maar eens afgelopen zijn):

Jij wisselt ook per periode van standpunt he?

Ben jij ff gek geworden met je harde lockdown. Wegwezen.

Laatst aangepast door Royy op Do Okt 22, 2020 17:39, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Corwin schreef:

Nope, is niet zeker.

Als dit virus onderdeel wordt van onze jaarlijkse terugkerende virusgolf, kun je t maar beter over je heen laten komen.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Royy schreef:
Corwin schreef:

Nope, is niet zeker.

Als dit virus onderdeel wordt van onze jaarlijkse terugkerende virusgolf, kun je t maar beter over je heen laten komen.

Nu al vinden er drama's plaats van mensen die niet geopereerd kunnen worden. Voor de psychische en sociale toestand van Nederland is jouw idee echt gruwelijk slecht.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 19:01 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Real schreef:

Jij wisselt ook per periode van standpunt he?

Ben jij ff gek geworden met je harde lockdown. Wegwezen.

Ik pas me op een flexibele manier aan aan de gewijzigde omstandigheden.

De overheid heeft totaal gefaald, dus dan zal het roer toch om moeten Royy.

Lockdown of uit laten waaien. Hadden we gelijk het laatste maar gedaan, dan waren we er nu vanaf geweest.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:
Voor de psychische en sociale toestand van Nederland is jouw idee echt gruwelijk slecht.

Die psychische en sociale schade is al enorm Corwin. Maar een ambtenaar boeit het totaal niets.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Je moet t denk ik met een appartementencomplex vergelijken. 100 appartementen, 2 staan er in de fik. Hoeveel schade ga je toebrengen (economisch, sociaal, psychologisch) aan de overige 98 om die twee appartementen te blussen.... of laat je die 2 flats gecontroleerd uitbranden (met alle schade van dien voor de bewoners van die 2 flats)

Je kunt er allerlei vergelijken op los laten, maar we weten nog steeds niet of de economische schade met of zonder maatregelen groter is. Dus die economen voegen niets toe.

Quote:
Oh in juni/juli was mijn inschatting dat het aantal besmettelijke mensen zo laag was dat het risico zeer, zeer gering was geworden.

Maar dat is dan weer in tegenspraak met wat je hierboven zegt: je ziet hoe snel het weer de verkeerde kant op kan gaan. Dit is een virus wat zich heel makkelijk verspreid Cliff en ook nog eens vrij onopgemerkt.

Quote:
Ik heb de overheid wel nodig voor testcapaciteit, betaal ik ook genoeg voor. Ik wil me binnen 24 uur kunnen testen. Ook preventief en zonder klachten. Regelen dus. En wel NU!

't Zou mooi zijn als het sneller kan, maar het voegt niet iets essentieels toe. Jij wilt ongeduldige en ongedisciplineerde mensen sneller bedienen, maar voor je het weet ligt er een tweede eis op tafel: ik wil me binnen een uur testen en binnen een uur uitslag hebben. En zo blijven we bezig.

Verder vind ik dat jij op basis van je belastingafdracht dit soort zaken niet kunt eisen.

Quote:
Diegenen die ze niet volgen zijn lui tuig die ze hun uitkering af moeten pakken. De vergelijking gaat niet op Cliff. Er bestaat geen onaantastbaar recht op een uitkering. Er bestaat wel onaantastbaar recht van vrijheid van bewegen, organiseren en bijeenkomen.

??? In wat voor bochten ben je je nu aan het wringen joh? Ik vraag alleen waarom jij als 100 pagina's lang afgeeft op de overheid maar ik nog geen enkel woord van afkeuring heb kunnen lezen richting mensen die de regels aan hun laars lappen...

Bovendien klopt er juridisch niets van wat je hierboven zegt. Er is wel degelijk een recht op een uitkering en er is geen onaantastbaar recht op vrijheid van bewegen, organiseren en bijeenkomen. De overheid kan je staande houden, vasthouden en detineren als ze een (nog onbewezen) verdenking hebben van een strafbaar feit. Ook het recht op organiseren en bijeenkomen kent allerlei beperkingen op het gebied van veiligheid.

Juridisch maak je er een potje van, maar zelfs los daarvan...

Quote:
Ja we beboeten verkeerd daar denk ik. Mensen die met zn 4-en op straat een taartje eten doen niets verkeerd, veroorzaken geen groot risico, terwijl we BLM lekker door laten gaan.

Goh, handhavers maken foutjes. Vertel eens wat nieuws Royy? Houdt dat in dat de regels daardoor slecht zijn? Nee.

Quote:
Met repressie alleen kom je er niet Cliff. Want die mensen die een boete krijgen, doen thuis achter de voordeur gewoon hetzelfde. Je zult die mensen op een andere manier moeten overtuigen.

Nee, ik ben klaar met overtuigen. Ik eis repressie, betaal ik ook een hoop voor (meer dan jij - dus meer recht Laughing)

We zijn nu maanden aan het discussiëren en het is een vertragingstactiek geworden. Continu zand in de radars pleuren en dan zeggen dat de machine niet lekker loopt. Ik ben er klaar mee. Sluit iedereen gewoon keihard twee weken op en mensen die zich er niet aan houden keihard straffen.

Over drie weken zijn we dan ineens terug naar een handjevol besmettingen per dag, lopen de ziekenhuizen weer leeg, kan de horeca weer open, hebben we weer voldoende testcapaciteit en kunnen we ook weer verder met bron- en contactonderzoek.

Dus ik zeg: repressie en aanpakken. Harde maatregelen, nu. Er is genoeg gepolderd de afgelopen 6 maanden en we zijn geen stap verder.

Quote:
Een lockdown is geen structurele beheersmaatregel, maar paniekvoetbal.

In China lijkt het nogal goed te werken Royy.

Quote:
Klopt, maar beide 25% zijn net zo hardnekkig. Rokers stop je niet met verboden, alleen met intrinsieke motivatie. Zelfde bij de 25% rondom corona.

Roken is een psychische en fysieke verslaving joh. Ga mij niet vertellen dat die 25% die de regels niet naleeft gemotiveerd wordt door een nicotine-achtige stof die ze vanuit een verslavingsdrang oplegt geen mondkapje te dragen.

Echt, je zult met betere vergelijken moeten komen.

Quote:
Vergelijk t met marketing: als je zegt tegen mensen: je MOET dit kopen, anders... ongetwijfeld luistert een deel, maar een heel groot deel ook niet.

Ik luister helemaal niet naar marketing. Naar geen enkele marketing.

Quote:
Harder aanpakken werkt ook niet Cliff, zie Belgie. Belgie heeft een keiharde lockdown gehad. Je zult t hier echt moeten hebben van intrinsieke motivatie Cliff.

Intrinsieke motivatie werkt ook niet Royy, zie Nederland. Een deel heeft er gewoon geen zin in en die ga jij niet verleiden met wat marketing. Wie niet horen wil moet voelen.

Quote:
Ok, wanneer kunnen we dan het hele land in 1 week testen?

Wanneer hebben we een werkend vaccin? Wanneer dooft het virus uit? Wanneer kunnen we weer knuffelen Royy? Vertel het eens! En ik wil dat de overheid het regelt, want ik betaal ervoor.

Quote:
Alle maatregelen loslaten gaat inderdaad waarschijnlijk te hard. Of niet, weten we niet exact.

Dat weten we prima. Zelfs in Zweden weten ze dat prima, ook daar hebben ze een hele rits maatregelen en adviezen.

Quote:
Ik denk dat je lossere regels prima kunt combineren met een testbeleid wat kort op de bal zit. We moeten bepalen hoeveel k besmettingen per dag we aankunnen. Zeg nu dat we voorlopig 10% van de zorgcapaciteit reserveren voor corona, hoeveel besmettingen kunnen we dan aan?

Geen idee, Max 100 per dag? Daar zitten we nu in ieder geval boven.

Quote:
1500 stuks omgerekend Cliff.

Kan zijn, maar het is 6 keer zoveel als het moment waarop jij hard riep dat Zweden groepsimmuniteit had.

Quote:
Neu t is slim om de grens van het aantal besmettingen op te zoeken wat de zorg aankan. Totdat we zekerheid hebben over een vaccin of iets anders.

Wat is de toegevoegde waarde van 'de grens opzoeken'?

1. Je belast de zorg extra
2. Je zorgt voor meer verspreidingsrisico (immers meer mensen ziek = meer besmettingskans)
3. Wanneer je de limiet nadert, of dat nou 1%, 10% of 100% zorgcapaciteit is... je maakt gebruik van exact dezelfde rem: de maatregelen.

Ik zie de toegevoegde waarde niet van 'op het maximaal aantal toegestane besmettingen' blijven zitten.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 19:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:

Royy schreef:
Jij wisselt ook per periode van standpunt he? Ben jij ff gek geworden met je harde lockdown. Wegwezen.

't Is de typische kritiek van de zijlijn en het gelijk van achteraf. Ik kan er niets mee.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 19:23 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Real schreef:

Royy schreef:
Jij wisselt ook per periode van standpunt he? Ben jij ff gek geworden met je harde lockdown. Wegwezen.

't Is de typische kritiek van de zijlijn en het gelijk van achteraf.

De cijfers spreken voor zich dat de overheid aan alle kanten heeft gefaald.

Ik kwam nog wat leuks voor jou tegen Cliff:

https://nos.nl/artikel/2352779-kritiek-op-coronabeleid-wordt-steeds-vaker-huis-aan-huis-verspreid.html

Lijkt pro-Russisch te zijn Cool

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Corwin schreef:

Royy schreef:
Nope, is niet zeker. Als dit virus onderdeel wordt van onze jaarlijkse terugkerende virusgolf, kun je t maar beter over je heen laten komen.

Nee, Corwin heeft mijns inziens gelijk: https://www.lekkerkerkerenkeijzer.nl/ondernemers-gemiddeld-241-euro-per-dag-kwijt-aan-griep-epidemie/

De griepgolf van 2016 had 1,3 miljard euro economische schade. Als we dus kunnen kiezen tussen voortkabbelen met een hoog aantal besmettingen of voortkabbelen met een laag aantal besmettingen, dan moet je voor dat lage aantal kiezen.

En dat is alleen de economische schade. Zieke mensen zijn ook niet de meest gelukkige mensen: ze hebben pijn, voelen zich slecht en het brengt mantelzorg met zich mee (en dus extra inzet en stress bij de naasten).

Een gezonde bevolking is een gelukkige bevolking, een zieke bevolking zal een stuk minder gelukkig zijn.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 19:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Ik kwam nog wat leuks voor jou tegen Cliff:

https://nos.nl/artikel/2352779-kritiek-op-coronabeleid-wordt-steeds-vaker-huis-aan-huis-verspreid.html

Lijkt pro-Russisch te zijn Cool

Al zijn ze pro-nazisme: die Corona-wappies gooien vroeg of laat allemaal hun eigen glazen in. Kijk naar Tinus Koops, Famke Louise, Lange Frans, Willem Engel, etc.

Met zulke vrienden heb je echt geen vijanden nodig.

Zelfs als je enigszins kritisch zou zijn in dit verhaal en je laat je stem horen... voor je het weet staat er iemand naast je die roept 'Hij heeft gelijk!!! En 5G moet stoppen! En Bill Gates moet dood!' en dan sta je daar met je redelijke argumenten, compleet overstemd door rare anti-corona wappies.

Willem Engel hoorde ik hardop roepen om agenten te arresteren via burger-arrest Laughing Laughing Laughing

Heel veel succes daarmee beste Willem!

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 20:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Je kunt er allerlei vergelijken op los laten, maar we weten nog steeds niet of de economische schade met of zonder maatregelen groter is. Dus die economen voegen niets toe.

Gaat ook om psychisch en sociologisch, Cliff. Je kunt t er gewoon niet me oneens zijn dat dit net zo goed sociologische en psychische gevolgen heeft als medische.

Quote:

Maar dat is dan weer in tegenspraak met wat je hierboven zegt: je ziet hoe snel het weer de verkeerde kant op kan gaan. Dit is een virus wat zich heel makkelijk verspreid Cliff en ook nog eens vrij onopgemerkt.

Nee hoor, de onderliggende trend van de besmettingen zegt wel wat natuurlijk. Als er 100 besmettingen per dag zijn, betekent t dat t virus niet weg is, en dus blijkbaar met gemak op termijn de kop weer op kan duiken. Op dat moment echter is de kans dat je besmet wordt gering.

Dat is exact ook het uitzichtloze aan het huidige beleid: het terugbrengen naar 100 besmettingen per dag, de stand van juni/juli (dat lijkt me toch een forse hamerslag, niet waar?) is blijkbaar niet genoeg.

Quote:

't Zou mooi zijn als het sneller kan, maar het voegt niet iets essentieels toe. Jij wilt ongeduldige en ongedisciplineerde mensen sneller bedienen, maar voor je het weet ligt er een tweede eis op tafel: ik wil me binnen een uur testen en binnen een uur uitslag hebben. En zo blijven we bezig.

Oh t liefst zou ik ook naar een uur willen: je denkt dat je getest moet worden, springt in de auto en hoppa testen, kwartiertje wachten, uitslag. Klaar. Kun je verder of niet. Make it happen!

Quote:
Verder vind ik dat jij op basis van je belastingafdracht dit soort zaken niet kunt eisen.

Ik wel. Ik betaal ver&#% niet voor jan lul belasting.

Quote:

??? In wat voor bochten ben je je nu aan het wringen joh? Ik vraag alleen waarom jij als 100 pagina's lang afgeeft op de overheid maar ik nog geen enkel woord van afkeuring heb kunnen lezen richting mensen die de regels aan hun laars lappen...

Je vergelijking gaat niet op Cliff, simple as that.

Quote:
Goh, handhavers maken foutjes. Vertel eens wat nieuws Royy? Houdt dat in dat de regels daardoor slecht zijn? Nee.

Is geen foutje, is een grove inschattingsfout. Wel onschuldige mensen die een taartje eten beboeten, maar wel BLM demonstraties toestaan. Is geen foutje, is beleid.

Quote:
Nee, ik ben klaar met overtuigen. Ik eis repressie, betaal ik ook een hoop voor (meer dan jij - dus meer recht Laughing)

Ik denk to be honest niet dat jij als IT'er bij de overheid meer belasting afdraagt dan ik, Cliff. Je bent wat ouder, maar vermogensbelasting zet niet zo snel heel veel zoden aan de dijk.

Quote:
Sluit iedereen gewoon keihard twee weken op en mensen die zich er niet aan houden keihard straffen.

Je doet maar. Dan zien we daarna wel wat de gevolgen zijn. Ik laat me niet zonder gevolgen opsluiten door de overheid. Ik zal me die twee weken er keurig aan houden. Daarna is het klaar en zal ik er alles aan doen om de grip van de overheid op mijn leven onmogelijk te maken.

Quote:
Over drie weken zijn we dan ineens terug naar een handjevol besmettingen per dag, lopen de ziekenhuizen weer leeg, kan de horeca weer open, hebben we weer voldoende testcapaciteit en kunnen we ook weer verder met bron- en contactonderzoek.

Je schets hier de situatie van juni en juli, Cliff. De overheid zou toen ook voldoende testcapaciteit regelen. Maar ja, de ambtenaren op VWS zaten te tukken.

Quote:
In China lijkt het nogal goed te werken Royy.

Hou toch eens op met het verheerlijken van een dictatuur.

Quote:
Roken is een psychische en fysieke verslaving joh.

Wat denk je dat fysiek en sociaal contact is, Cliff? Iets overbodigs? Iets wat mensen wel kunnen missen? Ken jij mensen zo slecht of heb je zo weinig liefde in je leven?

Quote:
Ik luister helemaal niet naar marketing. Naar geen enkele marketing.

Blijf dat vooral denken, Cliff.

Quote:

Intrinsieke motivatie werkt ook niet Royy, zie Nederland.

Zweden...

Quote:

Wanneer hebben we een werkend vaccin? Wanneer dooft het virus uit? Wanneer kunnen we weer knuffelen Royy? Vertel het eens! En ik wil dat de overheid het regelt, want ik betaal ervoor.

Wanneer dooft het virus uit kan niemand beinvloeden, vaccin ook niet. Je moet je focussen op dingen die je direct kunt beinvloeden, Testcapaciteit is te beinvloeden, zie Belgie, zie Slowakije.

Quote:

Geen idee, Max 100 per dag? Daar zitten we nu in ieder geval boven.

Neu, ik denk dat we wel 5-10k geregistreerde besmettingen per dag aan kunnen obv huidig testbeleid. In werkelijkheid zal dat dus iets van 20-50k besmettingen per dag zijn.

Quote:

Kan zijn, maar het is 6 keer zoveel als het moment waarop jij hard riep dat Zweden groepsimmuniteit had.

1500 omgerekend Laughing Komt Nederland aan met zn 10k... Of Belgie met zn omgerekend 16k (maar ja die testen ook meer). Nee joh, gaat echt slecht in Zweden Rolling Eyes

Quote:
Ik zie de toegevoegde waarde niet van 'op het maximaal aantal toegestane besmettingen' blijven zitten.

Simpel: dit virus gaat niet weg, het is volkomen onzeker of we hier een werkend vaccin voor gaan vinden, het virus is voor het overgrote deel van de mensen niet schadelijk. Ik kies er dus voor om de 2 appartementen gecontroleerd uit te laten branden, jij kiest er voor om t hele complex te ontruimen en preventief onder water te zetten.

Laatst aangepast door Royy op Do Okt 22, 2020 20:41, in totaal 5 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 20:29 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

De griepgolf van 2016 had 1,3 miljard euro economische schade. Als we dus kunnen kiezen tussen voortkabbelen met een hoog aantal besmettingen of voortkabbelen met een laag aantal besmettingen, dan moet je voor dat lage aantal kiezen.

Om 1.3mrd? Waar heb jij leren rekenen?

Quote:
Een gezonde bevolking is een gelukkige bevolking, een zieke bevolking zal een stuk minder gelukkig zijn.

Op de een of andere manier vergeet je steeds het effect van de maatregelen op mensen. Weet niet wat t is, ik denk nog steeds dat je dat spiegelt aan je eigen leven voor corona.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 20:57 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

President Bundesärztekammer Dr. #Reinhardt zegt dat het dragen van mondvodden, grof gezegt onzin is , wie wil weten wat hij precies gezegd heeft, verwijs ik naar de vele berichten op -> Twitter

Weerwoord forum index » Buitenland