Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 444, 445, 446 ... 541, 542, 543  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 7:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
Zal best. Blijft recht overeind dat iedereen gewoon zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Niet omdat de overheid dat vraagt, maar omdat de bestrijding van dat virus dat vereist.
Kun je algebraïsch gaan zitten goochelen om zo de regels naar je hand te zetten, maar je doet er verstandiger aan te bedenken wat jij kunt doen om het virus te bestrijden.
En dan helpt het niet om naar de overheid te wijzen en wat die allemaal verkeerd zou doen.

Exact. Jaren geleden werd de leus bedacht: "Een beter milieu begint bij jezelf!"

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 7:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Royy schreef:
Vergis je niet: er zit in een deel van de samenleving ontzettend veel woede, en een deel van de samenleving voelt zich compleet in de steek gelaten door de Overheid.

He, he eindelijk iemand die het benoemt.

Er wordt niet anders gedaan dan benoemen wat de overheid verkeerd doet.
Ik mis de kritiek op mensen die dringende adviezen in de wind slaan en daarmee onverantwoord gedrag vertonen.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 7:06 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Corwin schreef:

Maar dat is dan weer totaal niet relevant voor de vraag of de overheid op vele andere punten beter kan en moet.

Waarom moeten wij een slecht mondkapje dragen? De overheid heeft als taak ons te beschermen, sta dan toe dat mensen een veilig mondkapje mogen en kunnen gebruiken. Kom niet met het excuus dat er te weinig zijn, want iedereen kan ze zo bestellen, gewoon in eigen land voor een normale prijs:

https://www.deboerdental.nl/medische-mondkapjes-type-iir-3-laags-blauw-50-stuk.html

Op het eerste oog zijn het dezelfde mondkapjes die we nu in het straatbeeld zien, maar deze zijn wel goedgekeurd (type IIR) en worden door chirurgen en tandartsen gebruikt.

Kenmerken

TYPE IIR mondkapje
Voldoen aan EN14683
Verpakt in sealbag per 50 stuks in handige dispenserdoos
hypoallergeen, glasvezel- en latexvrij
BFE > 98%
CE
Non sterile
comfortabel en veilig
3-laags
elastische oorbandjes
met neusstrip
Maskers: Hypoallergeen & glasvezelvrij

Wat is een medisch mondkapje?

Medische mondkapjes moeten voldoen aan de juiste Europese richtlijnen omtrent persoonlijke beschermingsmiddelen. Zo moeten de chirurgische maskers voldoen aan de EN 14683 en moeten zijn voorzien van een CE certificering. De medische mondkapjes die aan al deze voorwaarden voldoen noemen we medische mondmaskers. De mondkapjes zijn daarom geschikt voor medewerkers in de zorg. Tevens zal er van elk maskers een testrapport voorhanden moeten zijn die aangeeft dat het betreffende merk en type iir masker voldoet aan alle gestelde normen.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 7:09 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

Ik mis de kritiek op mensen die dringende adviezen in de wind slaan en daarmee onverantwoord gedrag vertonen.

Geef dan kritiek op mensen als Rutte, Grapperhaus en de Koning.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 8:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Maak van je mondkapje geen zwerfkapje.

https://www.nu.nl/coronavirus/6085018/mondkapjes-slingeren-steeds-meer-rond-tussen-zwerfafval-op-straat.html

Wat een ongelofelijk k*tvolk zijn wij toch! Nog te lamlendig om de eigen troep op te ruimen! Bah! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 8:33 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Real schreef:
Cliox schreef:

Rutte, Grapperhaus en de koning moeten ook hun verantwoordelijkheid nemen, wat is nu vervolgens jouw excuus?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:

Real schreef:

Ik denk dat dit wel de kern is hoor Real. Niemand praat de fouten van de overheid goed, niemand ontkent ze. Maar het punt blijft staan: je hebt ook een hele duidelijke eigen verantwoordelijkheid. Jij en ook Royy hebben het liever over de overheid, wij liever over de eigen verantwoordelijkheid.

Cliox zei het al: niet de overheid verspreidt het virus, mensen verspreiden het virus.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Wat een ongelofelijk k*tvolk zijn wij toch! Nog te lamlendig om de eigen troep op te ruimen! Bah! Evil or Very Mad

Eens. Ik zag ze bij de supermarkt en op de parkeerplaats bij de gamma ook al liggen. Ze flikkeren ze gewoon op straat, zal wel weer zo'n vorm van 'protest' zijn tegen een 'muilkorf'.

Om te janken.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Toch curieus dat je mensen die geen mondkapje willen dragen nu er van beschuldigt overal mondkapjes te laten slingeren..

Inderdaad, om te janken.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wat is er in Engeland aan de hand? De regering in London wil een lockdown opdringen aan het hele land maar het stadsbestuur van Manchester stribbelt tegen en wil alles open houden. De bezwaren zullen wel voornamelijk politiek van aard zijn en niet zozeer principieeel, maar toch. De burgemeester van Manchester beschuldigt de regering ervan de cijfers te verdraaien om het beeld ernstiger te laten lijken dan ie daadwerkelijk is, en daarnaast vinden ze dat London met meer geld over de brug moet komen ter compensatie voor ondernemers die de deur moeten sluiten.

https://www.rt.com/uk/503963-manchester-covid-negotiations-deadline/

Quote:
It’s disgraceful that Gov still hasn’t set out any detail of what their “offer” is. They’re contemptuous of GM with their spin, threats & demands when all we want are workable measures and proper protections for our businesses and residents after 3 months of failed local lockdown

Ze vinden blijkbaar dat de eerste lockdown niet gewerkt heeft en dat er ook niet voldoende grond is om een nieuwe lockdown in te stellen, omdat de gevolgen daarvan veel te groot zijn.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 9:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Toch curieus dat je mensen die geen mondkapje willen dragen nu er van beschuldigt overal mondkapjes te laten slingeren...

't Zijn beiden mensen die geen verantwoordelijkheid willen nemen voor anderen en hun omgeving. Kans is dus vrij groot dat het dezelfde types zijn.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 9:47 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Kans is nog groter dat je dit gewoon ter plekke verzint om je gal te spuwen op mensen met een andere mening dan jij, zoals je tegenwoordig bijna iedere dag doet. 'Wij' zijn nu blijkbaar de gebeten hond bij jou. Als er vandaag een trein ontspoort dan zal het ook wel de schuld zijn van de mondkapjesweigeraars op een of andere manier.

Gaat nergens meer over.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

@Carlos, nog even terug naar dit filmpje wat je eerder postte: https://youtu.be/IRlPPzydSyM?t=108

Ook dit lijkt dus niet te kloppen. Men stelt daar dat eerst de Rhino-virussen, dan de influenza-virussen en pas later de Coronavirussen in de 'wintergriepgolf' verschijnen.

Volgens dat filmpje zou Corona pas in maart 2021 op de radar moeten komen...

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Als er vandaag een trein ontspoort dan zal het ook wel de schuld zijn van de mondkapjesweigeraars op een of andere manier.

Ik leg het toch vrij duidelijk uit. Mensen die geen verantwoordelijkheid willen nemen voor anderen en hun omgeving.

Hoe het ontsporen van een trein daarin past zie ik even niet.

Wat ik wel zie is mensen die schijt hebben aan anderen en doen wat ze zelf willen. Een mondkapje opzetten doe je voor een ander en je omgeving, niet voor jezelf. Aangezien ik geen duidelijke redenen krijg waarom mensen geen afstand willen houden, geen handen willen wassen en geen mondkapje op willen zetten... kan ik alleen mijn eigen conclusies trekken. En die luidt: egoïsme.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Volgens dat filmpje zou Corona pas in maart 2021 op de radar moeten komen...

Ligt er natuurlijk aan waar ze precies op testen. Het zal inderdaad de vraag zijn of we tegen het einde van de griepcyclus, in maart/april van volgend jaar dus, wederom een duidelijke uptick krijgen in zieken- en sterfgevallen, dat valt zeker niet uit te sluiten.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De onafhankelijke corona-experts van RedTeam slaan alarm en pleiten voor een onmiddellijke sluiting van de scholen. Scholieren vormen een groeiende groep die het virus oploopt. Sinds de zomer neemt het aandeel middelbare scholieren onder de mensen die besmet zijn met het coronavirus toe.

Bijna een op de tien van alle in de tweede week van oktober positief geteste personen, heeft de middelbare schoolleeftijd, blijkt uit een analyse van de RIVM-cijfers. In de week van 5 tot 11 oktober viel 8 procent van de positieve tests in de leeftijdsgroep 12 tot en met 17 jaar. Met de 18-jarigen erbij komt het besmettingspercentage op ruim 10.

https://www.ad.nl/binnenland/live-experts-redteam-sluit-scholen-nu-direct-italiaanse-regio-lombardije-voert-avondklok-in~aba0f09a/

Zei ik het niet? Het onderwijs/jongeren spelen een enorme rol in de tweede golf.

Zijn wij nu zo slim of zijn zij nu zo dom?

Ik riep hier in juli-augustus al dat er een tweede golf zou komen in september-oktober en ik riep ook al dat het onderwijs er een flinke rol in ging spelen.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Is dat nodig dan Royy? Ben je ziek, blijf thuis. Laat je testen wanneer het kan. Wacht in quarantaine de uitslag af.

Ja is nodig, zorgt dat je kort op de bal zit en mensen niet onnodig zelf afwegingen hoeft te laten maken. T beste wat je kunt doen nu is mensen duidelijkheid geven: heb je corona, thuisblijven. Heb je een snotterneus? Tja, zou t dan corona zijn of is t gewoon verkoudheidje? Moet ik dan thuisblijven? Accepteert mijn baas dat? Etc, allemaal afwegingen die mensen nu zelf moeten maken.

Kunnen besmette mensen zonder symptomen het virus overigens niet verspreiden Cliff?

Quote:
Het antwoord staat er trouwens boven: als de ander zijn verantwoordelijkheid niet neemt, ontslaat dat jou niet van verantwoordelijkheid. En datzelfde geldt voor eventuele fouten die de overheid maakt: het ontslaat jouw niet van je eigen verantwoordelijkheid.

Punt is al lang weg Cliff. Ik hou me aan alle maatregelen. Wanneer gaat de overheid zich aan haar deel van de afspraken houden?

Quote:

En dan log jij ook nog in met je DigiD alleen om te kijken hoe lang het duurt om een afspraak te kunnen maken? Heb je niets beters te doen?

Tuurlijk, makkelijk toch. altijd goed om zelf ff te checken hoe iets werkt. En ik heb zeeen van tijd over Cliff.

Quote:

Doet er wel degelijk toe. Daarbij faal je om aan te tonen dat je in België niet 3 dagen hoeft te wachten. (en in die drie dagen tel jij het weekend gewoon mee)

Denk je dat de teststraten gesloten zijn in t weekend? Laughing Ook als je gister keek, kon je donderdag voor t eerst testen in Rotterdam (en Vlissingen).

Of je in Belgie 3 dagen moet wachten boeit niet. T gaat er om dat de Belgen 3-4x zoveel capaciteit hebben om te testen als wij en dat je bij de huidige Nederlandse capaciteit dus een wachtrij van 3 dagen ontstaat. Als we dezelfde capaciteit hadden als de Belgen, zou die wachtrij (bij gelijkblijvende testbereidheid) niet zijn.

Quote:

Je kunt er ook gewoon voor zorgen dat je als samenleving een beetje volwassen reageert: dan ontstaat er geen chaos. Het is echt volkomen duidelijk hoe het zit Royy. Alle landen doen min of meer exact hetzelfde: afstand houden, mondkapjes, handen wassen. Geen enkele reden dus om daar discussie over te hebben met onze lokale overheid.

En in veel landen stijgt het aantal besmettingen weer tot boven de eerste golf (behalve Zweden).

Quote:

't Is echt weer hetzelfde liedje: en maar klagen over niet gekregen rechten, en maar niets willen weten van de plichten.

Ach hou toch op joh. In de onderzoeken na deze crisis zal blijken dat de overheid er een potje van heeft gemaakt en dat VWS wordt bevolkt door luie, nutteloze beleidsambtenaren (da's bijna een pleonasme overigens) met weinig kennis van zaken.

Quote:
Zei ik het niet? Het onderwijs/jongeren spelen een enorme rol in de tweede golf.

Misschien moet je VWS ff bellen...

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Wat kun jij doen om te voorkomen dat je getest moet worden?

Dat doe ik al Cliox.

Wanneer gaat de overheid zich aan haar afspraken houden? Kom op, geef een termijn. Kunnen we dat volgende week verwachten? Zo niet, wanneer dan wel? Boter bij de vis.

Quote:

De mensen verspreiden het virus, niet de overheid. De enige legitieme vraag die je moet stellen als het gierend uit de hand loopt is waarom het volk nog steeds niet luistert en verantwoordelijkheid neemt.

Ik denk dat het grootste deel zn verantwoordelijkheid neemt of wil nemen, Cliox. Maar dat zou beter gaan als a) de overheid betere communicatie-adviseurs in dienst zou hebben (verzamel met niet meer dan 3 personen uit een ander huishouden, los van de locatie.... hoe moeilijk is t nu om dat te communiceren?) en b) de overheid zich aan de afspraken houdt, de afspraak na maart/april was: testen, testen, testen.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Als ik BOA zou zijn dan had ik vanmorgen in de teststraat maar liefst 14 boete´s kunnen uitdelen, 2 aan verkeersregelaars en 12 aan medisch personeel. Aan elk sowieso wegens het overtreden van de 1.5 meter regel en nog eentje zonder mondkapje.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 11:47 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

https://www.ad.nl/binnenland/live-experts-redteam-sluit-scholen-nu-direct-italiaanse-regio-lombardije-voert-avondklok-in~aba0f09a/

Ik riep hier in juli-augustus al dat er een tweede golf zou komen in september-oktober en ik riep ook al dat het onderwijs er een flinke rol in ging spelen.

Dan heb jij je best niet gedaan Cliff. Hoe vaak is hier door meerderen voor gewaarschuwd en wat was het advies: ventileren, ventileren en nog eens ventileren.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Corwin schreef:

Maar dat is dan weer totaal niet relevant voor de vraag of de overheid op vele andere punten beter kan en moet.

Waarom moeten wij een slecht mondkapje dragen? De overheid heeft als taak ons te beschermen, sta dan toe dat mensen een veilig mondkapje mogen en kunnen gebruiken. Kom niet met het excuus dat er te weinig zijn, want iedereen kan ze zo bestellen, gewoon in eigen land voor een normale prijs:

https://www.deboerdental.nl/medische-mondkapjes-type-iir-3-laags-blauw-50-stuk.html

Op het eerste oog zijn het dezelfde mondkapjes die we nu in het straatbeeld zien, maar deze zijn wel goedgekeurd (type IIR) en worden door chirurgen en tandartsen gebruikt.

Kenmerken

TYPE IIR mondkapje
Voldoen aan EN14683
Verpakt in sealbag per 50 stuks in handige dispenserdoos
hypoallergeen, glasvezel- en latexvrij
BFE > 98%
CE
Non sterile
comfortabel en veilig
3-laags
elastische oorbandjes
met neusstrip
Maskers: Hypoallergeen & glasvezelvrij

Wat is een medisch mondkapje?

Medische mondkapjes moeten voldoen aan de juiste Europese richtlijnen omtrent persoonlijke beschermingsmiddelen. Zo moeten de chirurgische maskers voldoen aan de EN 14683 en moeten zijn voorzien van een CE certificering. De medische mondkapjes die aan al deze voorwaarden voldoen noemen we medische mondmaskers. De mondkapjes zijn daarom geschikt voor medewerkers in de zorg. Tevens zal er van elk maskers een testrapport voorhanden moeten zijn die aangeeft dat het betreffende merk en type iir masker voldoet aan alle gestelde normen.

Dan draag je die toch? Probleem opgelost.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:

Doe ik. Zie dit topic. Nu jij! Ik mis de kritiek op mensen die dringende adviezen in de wind slaan en daarmee onverantwoord gedrag vertonen.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 12:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Maak van je mondkapje geen zwerfkapje.

https://www.nu.nl/coronavirus/6085018/mondkapjes-slingeren-steeds-meer-rond-tussen-zwerfafval-op-straat.html

Inherent aan de mens. De oceanen liggen niet voor niets vol met plasticafval.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Dat doe ik al Cliox.

Herinner ik mij abuis dat jij geen mondmasker draagt totdat het verplicht wordt?

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 13:21 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Cliox zei het al: niet de overheid verspreidt het virus, mensen verspreiden het virus.

De overheid hoort ons te beschermen, maar kan dat helemaal niet.

De overheid heeft 10 weken te laat ingegrepen. Daar is maar 1 woord voor: wanbeleid!

Weerwoord forum index » Buitenland