Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Wat heet Koningin? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Sep 25, 2020 6:11 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Willem schreef:
Degene die de inheemse cultuur en identiteit eerbieedigt en zelfs deels overneemt behoort ingesloten te worden als medevaderlander ook al ware hij of zij gitzwart en kroesharig.
De rest is onzin vermengen doet iedereen.

Diegene zou dat nochtans met kwalijke bedoelingen kunnen doen.

Bijvoorbeeld om als infiltrant zo veel invloed te verwerven dat hij uiteindelijk in staat zal zijn om die inheemse cultuur en identiteit te laten vernietigen door 'n vijandig gezind volk waar hij echt en van nature mee verbonden is en zich ook voelt.
Men denke in dat verband bijvoorbeeld aan de voor zo iemand heilige drang of plicht om alle landen ter wereld aan een bepaald geloof van te onderwerpen.

Ook zou de diepere bedoeling van het huichelachtig 'meedoen' met de autochtonen kunnen zijn dat 't op die manier makkelijk(er) is om erop los te roven, te plunderen, te onderdrukken en te misbruiken.

Allemaal mogelijkheden die echt niet irreeel zijn en waar dus heel goed rekening mee gehouden dient te worden wanneer er vreemdelingen aan de poort staan of al binnen zijn.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Sep 25, 2020 8:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Ach, toeval of niet. Feit is dat het onderdeel van Nederland zijn . Dus wees maar blij dat Limburg onderdeel is van dit prachtige land!

Het toeval bepaalde dat het vele Limburgse levens heeft gescheeld. Daar had die Hollandse koning verder niks mee te maken.

Royy schreef:
Ja hoor es, we hebben Limburg eerlijk gekregen.

Eerlijk gekregen? Net als Indonesië zeker. Dat Hollandse koningshuis heeft nog nooit iets eerlijk gekregen. Zelfs hun naam hebben ze gejat.

En ik weet zeker dat, als wij Limbo's zo zwart zouden zijn als Zwarte Piet, de regering allang excuses zou hebben aangeboden.
LLM! Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2020 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Volgens de antimonarchisten heeft Willem-Alexander als staatshoofd en voorzitter van de Raad van State te veel invloed op de uitvoerende en wetgevende macht in Nederland. Ze vinden dat zijn positie afbreuk doet aan de onafhankelijkheid van de rechtspraak en dat de trias politica, de scheiding der machten, daarmee in het geding komt. Dat gaat in tegen het Europees recht van een eerlijk en onafhankelijk juridisch proces, zeggen ze.

"Advocaten zweren trouw aan de vorst, rechters worden door hem benoemd, zijn portret hangt in de rechtszaal", somt het Republikeins Genootschap op. "En de wetten, op basis waarvan rechtgesproken wordt, worden door hem ondertekend en gelden anders niet."

https://nos.nl/artikel/2350272-republikeins-genootschap-genoeg-geld-om-macht-koning-aan-te-vechten.html

Helemaal mee eens. Alleen vrees ik dat rechters te corrupt zijn om hieraan mee te werken.

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2020 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik ben het wel met je eens, dit kan niet. Ik hoop dat ze een rechtszaak aanspannen.

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2020 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb niks tegen dit koningshuis. Het heeft niks te vertellen en zorgt er wel voor dat landgoederen worden onderhouden.
Zonder koningshuis waren prachtige natuurgebieden als de Kroondomeinen nu volgebouwd met woningen of landingsbanen voor vliegtuigen en campings.
Adelijke landgoederen hetzelfde laken een pak. Dankzij hen bestaat b v de Hoge Veluwe nog. Zonder die figuren wordt onze laatste natuur behoed voor Oost-vadersplassen, of andere ambtenarij.

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2020 12:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Alles wat jij noemt heeft niets te maken met waar het hier over gaat. Het koningshuis is geen democratisch instituut en vanwege geboorterecht staatshoofd worden is niet meer van deze tijd.
En als de koning geen macht en alleen nog maar een ceremoniële functie heeft, waarom moet je er dan een eed op zweren? ,

Alles wat jij noemt kan ook prima in een republiek. In en republiek hoef je de paleizen en landgoederen niet af te breken.[/b]

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2020 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, zweer gewoon op de democratie!

BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2020 2:25 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Zonder die figuren wordt onze laatste natuur behoed voor Oost-vadersplassen, of andere ambtenarij.

En Poendert kan 't weten.
BerichtGeplaatst: Ma Okt 05, 2020 5:41 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Adelijke landgoederen hetzelfde laken een pak. Dankzij hen bestaat b v de Hoge Veluwe nog. Zonder die figuren wordt onze laatste natuur behoed voor Oost-vadersplassen, of andere ambtenarij.

Die Oost-vadersplassen.....liggen die naast de Oost-moedersplassen ?
Laughing

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 13:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Vliegvakantie toont grote afstand koning tot samenleving.

https://nos.nl/artikel/2352663-vliegvakantie-toont-grote-afstand-koning-tot-samenleving.html

Werkelijk! Wat een arrogantie!
En ja, daar neem ik grote afstand van.

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 16:12 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Afschaffen dat Koningshuis. Ik heb dat hier al veel vaker betoogd.
Nog geen twee dagen geleden wordt iedereen opgeroepen thuis te blijven, gaat meneer de Koning op zijn dooie akkertje naar Griekenland.
Naar "geel gebied" vergoelijkt de RVD dan ook nog hijgerig om te redden wat er te redden valt. Geel gebied, so what ? We hebben net gehoord dat we de regels beter kunnen naleven en niet de grenzen van die regels moeten opzoeken.
Echt stuitend dit. Totaal gebrek aan sociale voelsprieten.
Wat moeten we toch met dat ouderwetse, geldverslindende en ondemocratisch tot stand gekomen en in stand gehouden instituut dat Koningshuis heet ?
Geef ons een republiek met gekozen president, zoals in Frankrijk !

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 10:54 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Helemaal mee eens!

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 8:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dienstplicht nu ook voor meisjes, prinses Amalia krijgt ook een uitnodiging

Quote:
Wat prinses Amalia met de dienstplichtbrief gaat doen, is nog niet bekend. In een schriftelijk reactie schrijft de Rijksvoorlichtingsdienst: "Het is inderdaad juist dat prinses Amalia net als alle Nederlandse jongeren die in 2020 zeventien jaar worden deze brief ontvangt. Wij kunnen op dit moment echter niet vooruitlopen op de wijze waarop prinses Amalia te zijner tijd met het oog op haar toekomst wil kennismaken met Defensie".

Hahahaaaa! Die wil ik wel eens over de stormbaan zien crossen. En dat is ook nog goed voor haar lijn. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik lees net dat Amalia en Alexia nog op het vakantieadres verblijven en vandaag pas terugkomen. Ook geen beste pr voor deze hele kwestie: het land stond al op zijn kop omdat het gezin op vakantie ging terwijl het dringende advies aan het volk was om niet op vakantie te gaan.
Helemaal gortig wordt het als je de reden hoort die de RVD opgeeft voor het langer blijven van deze meiden: er was niet genoeg plek meer in het vliegtuig !!!!
Wat proberen ze ons nou wijs te maken: dat de economy class al was volgeboekt met klootjesvolk en dat de koning en zijn gezin konden kiezen: de meiden langer blijven of plaatsnemen in het laadruim ?
Ik geloof hier dus geen reet van !!! Die meiden wilden gewoon een paar dagen vakantie vieren. Daar vind ik al wat van, maar kom al helemaal niet met zo'n kutsmoes aanzetten. Wees dan gewoon eerlijk.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2020 1:25 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Dacht toch dat in deze gereisd werd met het regeringsvliegtuig.

Dus als daar genoeg plaats in was voor iedereen bij de heenreis dan zal dat toch ook wel zo geweest zijn bij de terugtocht.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5190768/griekenland-koning-willem-alexander-maxima-vakantie
BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2020 8:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

-x- fout

Laatst aangepast door Tedje van Es op Wo Okt 21, 2020 9:05, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2020 9:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Ik geloof hier dus geen reet van !!! Die meiden wilden gewoon een paar dagen vakantie vieren. Daar vind ik al wat van, maar kom al helemaal niet met zo'n kutsmoes aanzetten. Wees dan gewoon eerlijk.

Juist! Het charmeoffensief van gisteren (militaire dienstplicht voor Nederlandse meisjes en Amalia) is hiermee weer teniet gedaan.

Oranje gooit steeds vaker de eigen ruiten in.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2020 9:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

En nu we het toch over verkwisten hebben, ik heb even de zakjapanner gepakt en ben aan het rekenen geslagen:

Het regeringsvliegtuig (Boeing 737 BBJ) stoot op de enkele reis naar Griekenland ca. 25 ton CO2 uit. Dat is dus om de 5 koninklijke passagiers te vervoeren.
Het toestel ging zonder de passagiers terug. Dat is nog eens ca. 25 ton.
De bedoeling was om de koninklijke familie na de vakantie op te gaan halen. Dat zou dan een totaal van ca. 100 ton CO2 zijn geweest.
De 5 koninklijke passagiers zouden op 2 lijnvluchten (heen en terug) voor ca. 4 ton CO2 uitstoot goed zijn geweest.

Tel uit je winst en predik vanaf je koninklijke zetel tegen het volk dat het zuinig en duurzaam moet zijn....

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2020 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Landgoederen en landerijen moeten worden onderhouden, Dat kost een hoop geld. Daarnaast hebben wij een koningshuis waar Prive en Storiy personen naar kunnen zwaaien en feesten vieren op hun verjaardag. Heel veel mensen zijn erg tevreden over het koningshuis ondanks ononderbroken negatieve berichten in onze "önpartijdige" media.
Frankrijk moet ook voor zijn voormalige staatslieden betalen. Dus dat geld zijn ook wij toch al kwijt.
Zoiets heet democratie, en we hebben met een meerderheid voor dat koningshuis gekozen, dat komt omdat een zeer groot deel van onze bevolking pro koningshuis is.
Leg je daar maar bij neer.
Maar een paar % van de Nederlanders is bv echt voor Rutte. Toch zit dat figuur er al 10 jaar de zaak te verzieken.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2020 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
En nu we het toch over verkwisten hebben, ik heb even de zakjapanner gepakt en ben aan het rekenen geslagen

Sinds wanneer geef jij om het milieu?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2020 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Is dat de discussie? Nee toch?
Ik zeg gewoon eerlijk dat het milieu mij gestolen kan worden. Ik ben niet zo'n hypocriet die vanaf de kansel predikt dat het milieu heel belangrijk is maar ondertussen zelf 25x meer CO2 uitstoot dan gemiddeld.

Maar onze foute voorleeskoning heeft inmiddels zijn excuus aangeboden. Het klootjesvolk zal hem nu wel weer in het hart sluiten.

https://nos.nl/artikel/2353179-koning-over-vakantie-doet-pijn-uw-vertrouwen-in-ons-beschaamd-te-hebben.html

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2020 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Is dat de discussie? Nee toch?

't Is enigszins relevant als je het als gelegenheidsargument gebruikt, dan wordt het al snel een stok zoeken om de hond te slaan.

Frank Zappa reisde ook de hele wereld over voor concerten, denk niet echt dat je dat een CO2 probleem vond Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2020 14:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Tjonge, wat een druktemakerij! Wie zoekt hier eigenlijk een stok? Jij of ik?
Frank Zappa reisde met een gewoon vliegtuig en zat met 200 andere mensen in een toestel, net als jij dat doet als je op vakantie gaat.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2020 15:57 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
we hebben met een meerderheid voor dat koningshuis gekozen, dat komt omdat een zeer groot deel van onze bevolking pro koningshuis is.
Leg je daar maar bij neer.
Maar een paar % van de Nederlanders is bv echt voor Rutte. Toch zit dat figuur er al 10 jaar de zaak te verzieken.

We hebben niet voor het koningshuis gekozen, of een meerderheid nou wel of niet dat koningshuis wil.
We hebben daarentegen wel voor Rutte gekozen en volgens alle peilingen stevent hij af op een enorme verkiezingsoverwinning.
Dus waar u die paar % vandaan haalt, is mij een raadsel.
U draait de zaak volledig om.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2020 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Prins Bernhard is niet te spreken over een plan in het verkiezingsprogramma van de PvdA. Het programma rept van een 'Prins Bernhard'-belasting, bedoeld om pandjesbazen aan te pakken, en zo de woningmarkt toegankelijker te maken voor onder meer starters. Dat het plan zijn naam draagt, is tegen het zere been van de prins, meldt De Telegraaf.

"Ik vind het vreemd dat een politieke partij mijn naam gebruikt in haar programma", laat Bernhard weten aan De Telegraaf. Zijn zakenpartner Menno de Jong trok in een e-mail fel van leer tegen de partij, schrijft de krant. Volgens De Jong is er sprake van "populistisch opportunisme" en wordt Bernhards naam slechts gebruikt omdat hij lid is van de koninklijke familie.

https://nos.nl/artikel/2358688-pvda-ergert-prins-bernhard-met-belastingplan-dat-zijn-naam-draagt.html

Kijk aan de volgende koninklijke hoogheid laat van zich horen. Meneer de prins vindt het niet leuk dat er kritiek is op zijn asociale huizenbezit.

Weg met dat koningshuis! Evil or Very Mad

Weerwoord forum index » Actualiteiten