Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Worden vrouwen met veel kinderen gezonder en ouder. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 15:47 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Oh oh Poendert, volgens de Bijbel, schiep God eerst de man en daarna de vrouw.
Verder stierven er vroeger veel jongens in oorlogen.
Het heeft te maken met hormonen dat vrouwen langer leven.
Verder trouwen de meeste vrouwen met mannen die ouder zijn.
Eigenlijk zouden ze moeten trouwen met jongere mannen als ze samen in een bejaarden tehuis willen wonen.

1 Ik maak er geen religieus onderwerp van.
2 Juist vroeger stierven veel jongens tijdens de jacht en in oorlogen. (De homo erectus= oermenssoort, was een meer dan uitstekend jager. Dat is na te gaan via studie van de beenderen. Hij/zij at bijna uitsluitend de interne smakelijke organen van de enorm grote veel sterkere en gevaarlijker fauna, dat dieet zorgde ervoor dat zijn/haar hersens via zijn ruime eiwit consumptiepatroon extra konden groeien, hij/zij werd slimmer dan de rest. Hij vrat alles wat hun smaakte, inclusief zijn plantenetende neven van de Paradonthus richting.
3 juist via die vrouwelijke hormonen kwamen de vouwen aan hun noodzakelijke langere levensduur, zodat de Sapiens-soort in de race tegenover (bv de Neandethaler= slimmer, geharder en sterker), zodat de veel zwakkere Homo Sapiens, wel overleefde met 1400 cc aan hersens, terwijl de Neanderthaler met 1700 cc hersens uitstierf.
4 de vrouwen trouwen met oudere mannen omdat die vaak rijker zijn en wiens vakmanschap en jachtgeluk al is na te gaan. Dat geeft meer zekerheid, zeker als de hormonen van die oudere man al op een laag pitje staan. Voor het voortbestaan van de soort loopt er nog altijd wel een tuinman of glazenwasser rond.
5 Als jonge mensen trouwen denken ze nog niet aan een bejaarden huis.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 16:06 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb een stuk of drie familieleden die over de 100 jaar werden. 1 nicht werd recentelijk100, een tante 101, en een andere tante is een paar weken geleden overleden toen ze ik meen 102+ was.
Ik werkte vaak in ouden van dagen tehuizen in de CV/loodgieters /elektro hoek en toen viel me al op dat daar meest alleenstaande dames woonden.
Dus volgens mijn overtuiging worden dames zo.n 5 jaar ouder dan mannen.
Dan las ik laatst dat de dames voor 1/3 overlijden via Altheimer. Maar waarom worden daar alleen dames bij genoemd. Volgens mij worden mannen met ongeveer hetzelfde aantal door dezelfde ziekte getroffen.
Ook worden vaak vrouwen met borstkanker benoemd via advertenties, terwijl een vergelijkbaar aantal mannen overlijd aan prostaatkanker.
Dan vraag ik me af is dit een bewuste verdraaiing van de feiten, of probeert men het mensdom te splitsen net als door de BLM hysterie. De ZwartePiet hysterie, heeft er nl voor gezorgd dat de neger hier nu scheef wordt bekeken
Brengt dit soort berichtgeving geld op? Slikken dames eerder pillen, zodat het meer opbrengt?
Dan vraag ik me nogmaals af, komt het door de langere levensduur van onze vrouwen, dat we de slimmere, sterkere Neanderthaler overleefden.

BerichtGeplaatst: Za Okt 31, 2020 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

We moeten met pijn in het hart toegeven dat de schepping via de vrouwelijke lijn moet zijn begonnen. Pas toen door gebrek aan variatie meer diversiteit nodig bleek, werd de mannelijke variant erbij geschapen.
In veel gevallen werd aan de mannelijke variant, naast 1 wel noodzakelijk exemplaar voor het klutsen van de genen, daarnaast de bewaking van het vrouwvolk tegen derden, en het verrichten van gevaarlijker klusjes toegedacht (aangezien hij door het grote aantal mannelijke individuen vaak overbodig was omdat er in een populatie(zie de KI stallen) eigenlijk maar 1 exemplaar echt onmisbaar was voor de variatie)
Er bestaan verscheidene organismen(bv vissen maar ook andere dieren) waarbij een exemplaar als vrouwtje begint (of andersom) en daarna op zekere leeftijd verandert van geslacht. Zodat de soort toch blijft voortbestaan inclusief noodzakelijke variatie.

BerichtGeplaatst: Za Okt 31, 2020 11:10 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Kinderen zijn onze toekomst, zonder kinderen hebben wij geen toekomst.

https://donnersender.ru/v/11077

BerichtGeplaatst: Do Nov 05, 2020 12:28 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Icesurfer schreef:
Kinderen zijn onze toekomst, zonder kinderen hebben wij geen toekomst.

https://donnersender.ru/v/11077

Maar via teveel kinderen wacht op aarde voor het mensdom, net als bij lemmingen zeker einde. Dat einde kunnen we alleen uitstellen als we op een redelijke manier naar de sterren kunnen reizen, zodat we ons weer kunnen vermeerderen zonder angst voor overbevolking.
Het hebben en verzorgen van eigen kroost geeft veel persoonlijke voldoening voor een mensdom. Dat zit in onze genen.
Voor de aarde en de natuur maakt het verder niks uit.

Wikipedia---Mannen overlijden gemiddeld op jongere leeftijd dan vrouwen. Tot ongeveer veertig jaar is er een licht ‘mannenoverschot’, daarna is de verhouding tussen het aantal mannen en vrouwen vrijwel gelijk, om tegen zestig jaar om te slaan naar een ‘vrouwenoverschot’.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 08, 2020 10:25 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Uiteindelijk is er het gegeven dat Onze lieveHeer eerst de vrouw heeft geschapen, en daarna de man om bij die vrouw meer variatie te scheppen, en die vrouw te beschermen.
Dus dat rib verhaal uit heilige boeken wordt door de natuur en eigen waarnemingen tegengesproken. De vrouw is onmisbaar, de man is voor de fun en bescherming.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 08, 2020 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Uiteindelijk is er het gegeven dat Onze lieveHeer eerst de vrouw heeft geschapen, en daarna de man om bij die vrouw meer variatie te scheppen, en die vrouw te beschermen.
Dus dat rib verhaal uit heilige boeken wordt door de natuur en eigen waarnemingen tegengesproken. De vrouw is onmisbaar, de man is voor de fun en bescherming.

Daarnaast heeft de natuur de mogelijkheden van het mensdom via de mannelijke lijn uitgebreid.
Bij de mannelijke lijn komen namelijk veel meer afwijkingen voor dan bij de vrouwelijke variant.
Bij mannen ontwikkelen zich meer volslagen psychische idioten, (zie Hitler, Napoleon, Djengis Khan, of Caesar, maar ook meer psychopathische moordenaars) naast grote geesten aan de andere kant (zoals Flemming, Anthonie van Leeuwenhoek, Lorenz, en Albert Einstein)
Dus beide geslachten zijn onmisbaar voor het voortbestaan van het mensdom.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 08, 2020 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Volgens de Bijbel werd eerst de man geschapen en daarna de vrouw.
Maar ik begrijp dat u uw eigen waarneming heeft over het ontstaan van man en vrouw. Wat heeft u precies waargenomen ?

BerichtGeplaatst: Zo Nov 08, 2020 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Volgens de Bijbel werd eerst de man geschapen en daarna de vrouw.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2020 10:23 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Er zijn uiteraard verschillen tussen mannen en vrouwen.
Vrouwen worden jaren ouder dan mannen.
Fysiek waren de meeste mannen altijd sterker dan vrouwen, hoewel wat uithoudingsvermogen betreft de vrouw het stokje overneemt. Toch zal het nooit gebeuren dat de gemiddelde vrouw steeds de gemengde marathon zal winnen.
Een vrouwelijke stratenmaker die duizend stenen weglegt zal net zoveel verdienen als en mannelijke duizendpoot.
Dus het fabeltje dat een vrouw in hetzelfde beroep, met dezelfde prestaties minder verdiend dan een man, is een fabel die breed door feministen wordt uitgediept zonder enig echt bewijs.
Wel is er het gegeven dat tegenwoordig baantjes die wat gebrek aan lichaamskracht betreft vroeger door de dames werd verricht, nu ook door mannen worden gedaan. Mogelijk dat in dergelijke sectoren verschil in salaris tussen de seksen wel op kan treden.
Ik meen dat in Nederland het stemrecht voor alle mannen in 1917 inging, het algemene stemrecht voor vrouwen volgde volgens mij in de volgende lente. Dus het verschil in rechten tussen de seksen, steeds door feministen breed uitgemeten is miniem en werd veroorzaakt door technische zaken.
Maar er is tussen de seksen op geestelijke gronden wel, tot ons grote genoegen, wel degelijk een hoop verschil.
Daarnaast zal in de praktijk een der belangrijkste taken in het menselijke leven, de opvoeding van kinderen, hoofdzakelijk bij het vrouwvolk(dat daar ook lichamelijk beter op is gebouwd,) belanden.(bij het gros van de dieren van hetzelfde laken een pak)
Ik woon tussen de zwarte kousen. (dus ook daar kan ik over meepraten) en hier zijn meestal echt de dames in het gezin en huishouden de baas.

BerichtGeplaatst: Di Nov 10, 2020 0:35 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Poendert
Ik woon tussen de zwarte kousen. (dus ook daar kan ik over meepraten) en hier zijn meestal echt de dames in het gezin en huishouden de baas.

U woont gewoon tussen crypto (verborgen) islamieten – met als schuilnaam zwarte kousen - waar vrouwen degraderen als goedkoop baarmoedervee voor kinderrijke huishoudens .
U kan negens anders over meepraten dan over getrapte ideologie partner moslims.

Zijn Christelijke SGP fokbonussen een bijdrage aan schoner milieu en natuur ?

Wil er niet meer over zeggen dan, bah, bah, wat een hypocriet zwarte kousen clan-gezwam.

SGP wil 1000 euro ‘babybonus’ bij geboorte vierde kind

Gezinnen die een vierde baby verwelkomen, moeten volgens de SGP een bonus van 1000 euro krijgen. Daarmee kunnen zij bijvoorbeeld ‘de aanschaf van een grotere gezinsauto’ betalen, zo staat in het vandaag gepresenteerde verkiezingsprogramma. Vier jaar geleden stelde de orthodox-christelijke partij nog zo’n ‘babybonus’ voor bij de geboorte van het eerste kind.

https://www.ad.nl/politiek/sgp-wil-1000-euro-babybonus-bij-geboorte-vierde-kind~a23569d2/
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Nov 10, 2020 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

10 miljoenste schreef:
Quote:
Poendert

U woont gewoon tussen crypto (verborgen) islamieten – met als schuilnaam zwarte kousen - waar vrouwen degraderen als goedkoop baarmoedervee voor kinderrijke huishoudens .
U kan negens anders over meepraten dan over getrapte ideologie partner moslims.

Zijn Christelijke SGP fokbonussen een bijdrage aan schoner milieu en natuur ?

Wil er niet meer over zeggen dan, bah, bah, wat een hypocriet zwarte kousen clan-gezwam.

Gezinnen die een vierde baby verwelkomen, moeten volgens de SGP een bonus van 1000 euro krijgen. Daarmee kunnen zij bijvoorbeeld ‘de aanschaf van een grotere gezinsauto’ betalen, zo staat in het vandaag gepresenteerde verkiezingsprogramma. Vier jaar geleden stelde de orthodox-christelijke partij nog zo’n ‘babybonus’ voor bij de geboorte van het eerste kind.

https://www.ad.nl/politiek/sgp-wil-1000-euro-babybonus-bij-geboorte-vierde-kind~a23569d2/

Als ik als onpartijdig waarnemer het welzijn van baby,s bekijk, is een jongste baby uit een gezin met 4 kinderen beter af als de ouders meer geld hebben te besteden, dan de vierde baby van de gemiddelde ongehuwde moeder.
Kijk naar het woord onpartijdig. Ik maak dus geen reclame voor grotere gezinnen.

BerichtGeplaatst: Di Nov 10, 2020 14:56 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Poendert- Kijk naar het woord onpartijdig.

Onpartijdig = onpartijdig, betekent scheiding van kerk en staat , waar 1000 € SGP fokpremie geen sprake van mag zijn .
Ongehuwde moeders uitsluiten is discrimineren op aantal boterboekjes - ieder jong draagt bij aan ons eeuwig economische groeimodel, wat ieder gehersenspoeld burger ook in gelooft, vraag maar aan forumbeheer.
BerichtGeplaatst: Di Nov 10, 2020 15:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:

Een bonus? Alsof de mensheid nog niet genoeg gefokt heeft! We flikkeren GVD bijna van deze voetbal af, zó vol is het!
Ze moeten een boete opleggen vanaf 2 kinderen.
En religieuzen moeten eindelijk eens belasting gaan betalen vanwege het steeds maar weer opnieuw veroorzaken van overlast en maatschappelijke problemen en vanwege het onnodig overbelasten van het geduld van de weldenkende mens.
Ik stel € 25,- per gelovige per week voor.

Iemand anders nog een voorstel?

BerichtGeplaatst: Wo Nov 11, 2020 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Quote:

Een bonus? Alsof de mensheid nog niet genoeg gefokt heeft! We flikkeren GVD bijna van deze voetbal af, zó vol is het!
Ze moeten een boete opleggen vanaf 2 kinderen.
En religieuzen moeten eindelijk eens belasting gaan betalen vanwege het steeds maar weer opnieuw veroorzaken van overlast en maatschappelijke problemen en vanwege het onnodig overbelasten van het geduld van de weldenkende mens.
Ik stel € 25,- per gelovige per week voor.

Iemand anders nog een voorstel?

Maar moeten kinderen als ze toch geboren zijn zo goed mogelijk worden verzorgd en opgeleid? Ik hoop niet dat u pleit voor abortus na de geboorte.
Nog een leuk weetje. In het oosten en noorden van het land komt nauwelijks of geen werkloosheid voor via corona. Werkloosheid door Corona beperkt zich hoofdzakelijk in de Randstad.
Dit terwijl in de provincie de meeste religieuzen wonen.
Dus de christelijke religie veroorzaakt zeker geen extra druk op de sociale voorzieningen in dit land.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 11, 2020 15:09 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Poendert
Dus de christelijke religie veroorzaakt zeker geen extra druk op de sociale voorzieningen in dit land.

Daarom zijn 1000 € fokpremie bonussen in religieuze gebieden weggegooid geld - de tijden van veel kinderen in plaggenhutten is verleden tijd, sinds geloofsvrije mensen nagaan wat god zelf schept zonder volgelingen, alles kommer en kwel blijft - maar met god in de WW - mensen zelf bepalen of uitkeringen voor kerkenpersoneel nodig blijft .

En nu terug naar Uw stelling dat vrouwen met veel kinderen langer en gezonder leven zonder fokpremies .

Of U zonder schaamte durft te zeggen hoeveel nazaten U zelf heeft bijgezet !
BerichtGeplaatst: Do Nov 12, 2020 0:51 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Als ik als onpartijdig waarnemer het welzijn van baby,s bekijk, is een jongste baby uit een gezin met 4 kinderen beter af als de ouders meer geld hebben te besteden, dan de vierde baby van de gemiddelde ongehuwde moeder.
Kijk naar het woord onpartijdig. Ik maak dus geen reclame voor grotere gezinnen.

Oh dus een ongehuwde moeder met een vierde baby heeft minder geld nodig?
Ik ken geen enkele ongehuwde moeder met 4 kinderen......
Verder waarom moeten andere mensen betalen voor een vierde baby, niemand betaalt mij voor het opnemen van een 6ste kitten die weggegooid is.
Waarschijnlijk door het gezin met een 4de baby.

BerichtGeplaatst: Do Nov 12, 2020 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Poendert schreef:

Oh dus een ongehuwde moeder met een vierde baby heeft minder geld nodig?
Ik ken geen enkele ongehuwde moeder met 4 kinderen......
Verder waarom moeten andere mensen betalen voor een vierde baby, niemand betaalt mij voor het opnemen van een 6ste kitten die weggegooid is.
Waarschijnlijk door het gezin met een 4de baby.

Ik schrijf nergens dat het vierde kind van een ongehuwde moeder minder geld nodig heeft. Ik bedoel dat een ongehuwde moeder met 4 kinderen meestal minder geld beurt. Daarom(om die kinderen beter te kunnen onderhouden) trouwde in het verleden een ongehuwde vrouw graag met een rijke man
U verzorgt uw kittens omdat u als mogelijke moeder, net als de meeste vrouwen, een verzorgend gen hebt geërfd van de natuur.
Andere mensen moeten meebetalen aan de opvoeding van het gezamenlijke kroost, zodat je via die wel goede opvoeding later geen mes in je rug krijgt. En er via samenwerking een sterke gemeenschap kan worden opgebouwd.
Na de oorlog hadden we daarvoor een uitstekende regeling. De dames regelden het huishouden en de contacten van de familie en met de beviende buitenwereld, en meneer buffelde buiten dat beschermde wereldje, een salaris bij elkaar. Samen werden de kinderen opgevoed. Sporadisch ontspoorde het grut.
Dreigde er wel ontsporing dan kon men het mogelijke ongeluk naar Indie sturen, naar zee of soldaat laten worden. Daar leerden ze zichzelf beheersen via dwang of ze verloren hun hoofd. Eigenlijk net zoals het nog altijd in de vrije natuur gebeurt. De jonge mannetjesdieren trekken vaker weg, de meeste meisjes bouwen aan hun nest.
In mijn woonplaatse werd pas na mijn 6de verjaardag eens een horloge gestolen. Het complete dorp sprak er nog maanden schande van.
Het goede voor de gemeenschap doen of een pak op je mieter. Dat heet opvoeding.
In triBiale menselijke gemeenschappen werkt het nog steeds zo. Daarom passen hier die tribiale figuren zich nooit aan. Het pak op hun mieter, in de thuislanden normaal, ontbreekt hier. Bij de meisjes werkt aanpassing vaker wel.(ik denk dat in sommige tribiale regio de dames een hoger IQ hebben als bij het normale mensdom. Daarom worden ze daar door de sterkere tegenpolen zelfs wettelijk(koran) een stuk lager ingeschaald.
Ik moest vroeger helpen met het "tThaus" maken van paardjes. er was er een bij die steeds dwars bleef en het tuig aan splinters sloeg. Goed voor de slager sprak de eigenaar.
Dat zullen we nog wel eens zien, zei mijn maat. Hij spande het paardje voor een wagen, lade een bos stro in, en toen in het bos het paard weer begon te bokken, ontstak hij de bos stro onder de buik van het dier. Het paard had daarna zijn les geleerd en de slager kon naar het vlees fluiten. Dat heet opvoeding of de dood.

BerichtGeplaatst: Do Nov 12, 2020 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:
Maar moeten kinderen als ze toch geboren zijn zo goed mogelijk worden verzorgd en opgeleid? Ik hoop niet dat u pleit voor abortus na de geboorte.

Goed lezen a.u.b. Ik schrijf dat er een belasting (boete) op moet komen te staan.

Quote:

Niet de religie maar de overbevolking van de Randstad zorgt daar voor de grote toename in besmettingen.
En niet de religie maar het geringere aantal inwoners in de provincies zorgt daar voor minder besmettingen.

BerichtGeplaatst: Do Nov 12, 2020 12:49 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Andere mensen moeten meebetalen aan de opvoeding van het gezamenlijke kroost, zodat je via die wel goede opvoeding later geen mes in je rug krijgt. En er via samenwerking een sterke gemeenschap kan worden opgebouwd.

Nou nou, als ik een vervelend kind er op aan spreek dan krijg ik een hele boze moeder op mijn nek.
Waarom moet ik meebetalen aan de opvoeding terwijl ik geen zeggingschap heb?

BerichtGeplaatst: Do Nov 12, 2020 13:13 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Poendert schreef:

Goed lezen a.u.b. Ik schrijf dat er een belasting (boete) op moet komen te staan.

Quote:

Niet de religie maar de overbevolking van de Randstad zorgt daar voor de grote toename in besmettingen.
En niet de religie maar het geringere aantal inwoners in de provincies zorgt daar voor minder besmettingen.

Ik zal u nog wat vertellen. Ik woon tussen de Zwarte Kousen, en ik ken niemand van hen die een uitkering trekt.
Uitkeringen zijn blijkbaar hoofdzakelijk voorbehouden aan de Randstad en grotere steden.
Zwarte kousen redden meestal zichzelf bij trammelant, of hun club helpt hen weer op het rechte pad.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoeveel % in Amstedam(of een vergelijkbare stad) van een uitkering leeft (en dan bedoel ik niet AOW)

BerichtGeplaatst: Do Nov 12, 2020 13:17 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Poendert schreef:

Nou nou, als ik een vervelend kind er op aan spreek dan krijg ik een hele boze moeder op mijn nek.
Waarom moet ik meebetalen aan de opvoeding terwijl ik geen zeggingschap heb?

U moet meebetalen omdat u. Als u, "oud en der dagen zat bent", door dat schreeuwende dan volwassen kind, de billen worden gewassen.
Dat is tenminste de bedoeling van het huidige systeem.

BerichtGeplaatst: Do Nov 12, 2020 13:41 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Poendert
Ik zal u nog wat vertellen. Ik woon tussen de Zwarte Kousen, en ik ken niemand van hen die een uitkering trekt.
Uitkeringen zijn blijkbaar hoofdzakelijk voorbehouden aan de Randstad en grotere steden.

Uit medelijden met een groot aantal jong werden veel vaders arbeidsongeschikt verklaard door hun corrupte kerken clan , dominee , kraam, en kapitaal .

Zwarte kousen redden meestal zichzelf door naast hun WAO ook nog zwart bij te beunen.
Waarschijnlijk verklaart dit ook Uw grote aantal beroepen, waar u naast Uw 35 jaar ambtenarenstatus ook bijbeunde ?
Zwarte kous grootste aantal beroeps WAO - miljonairs .
BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Oorzaak verschil in seksen volgens het NVSH.NL/POPINIE/Seks.
De basisprincipes van de seksuele selectie zoals Charles Darwin die reeds 150 jaar geleden herkend heeft: mannelijke competitie (om toegang tot de vrouwelijke individuen) en vrouwelijke keuze van de beste mannen. Seksuele selectie heeft in principe vrijwel alle man-vrouw verschillen doen ontstaan zowel in bouw en functie als in denken en gedrag.
Een ander spectaculair gevolg van anisogamie is dat mannelijke individuen niet bepaald selectief en discriminerend met hun geslachtscellen om hoeven te gaan. Zij kunnen zich in veel gevallen een lukraak-strategie veroorloven en miljoenen zaadcellen loslaten op alles wat maar vagelijk op een vrouwelijk individu lijkt. Ze hebben tevens een zeer lage geilheidsdrempel waardoor de evolutie ervoor zorgt dat er geen enkele kans om te copuleren en te insemineren wordt gemist.
Ik ben het op veel punten hiermee eens, speciaal het verschil in denken en gedrag tussen de seksen. Als verweer tegen de geilheidsfactor hebben mannen hopelijk hun hersens om op het rechte pad te blijven

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Oorzaak verschil in seksen volgens het NVSH.NL/POPINIE/Seks.
De basisprincipes van de seksuele selectie zoals Charles Darwin die reeds 150 jaar geleden herkend heeft: mannelijke competitie (om toegang tot de vrouwelijke individuen) en vrouwelijke keuze van de beste mannen. Seksuele selectie heeft in principe vrijwel alle man-vrouw verschillen doen ontstaan zowel in bouw en functie als in denken en gedrag.
Een ander spectaculair gevolg van anisogamie is dat mannelijke individuen niet bepaald selectief en discriminerend met hun geslachtscellen om hoeven te gaan. Zij kunnen zich in veel gevallen een lukraak-strategie veroorloven en miljoenen zaadcellen loslaten op alles wat maar vagelijk op een vrouwelijk individu lijkt. Ze hebben tevens een zeer lage geilheidsdrempel waardoor de evolutie ervoor zorgt dat er geen enkele kans om te copuleren en te insemineren wordt gemist.
Ik ben het op veel punten hiermee eens, speciaal het verschil in denken en gedrag tussen de seksen. Als verweer tegen de geilheidsfactor hebben mannen hopelijk hun hersens om op het rechte pad te blijven.

Ik was in mijn jagende jaren trouwens doodsbang om een Soa op te lopen. Dat had mogelijk een wat remmende werking op eventuele losbandigheid. (het ergste was in die tijd syfilis, een cadeautje van de indianen via Columbus. Ik vraag me af of wij blanken daarvoor een vergoeding kunnen krijgen van de veroorzakers(indianen)

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg