Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Worden vrouwen met veel kinderen gezonder en ouder. Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Worden vrouwen met veel kinderen gezonder en ouder.
BerichtGeplaatst: Do Okt 15, 2020 8:27 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Bij honden wordt vaak beweerd dat het goed voor een teefje is als ze een nest puppy's groot brengt.
Is dat bij mensen ook het geval. worden vrouwen gezonder oud als ze kinderen hebben voort gebracht?
Mijn vrouw had een opoe die 14 kinderen voortbracht, ze werd erg gezond oud. De laatste tijd zie ik vaak alternatievelingen van het vrouwelijk geslacht, met een hele rits kinderen, die er voor hun leeftijd buitengewoon fris uitzien. Zij, en hun daden, hebben duidelijk niet geleden onder het uitgebreide moederschap.
Dus is het gezond voor een vrouw om kinderen te baren? Worden de dames daarom gemiddeld ouder dan mannen?

BerichtGeplaatst: Do Okt 15, 2020 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Niet alles geloven wat men beweert, zonder puppy's worden teven 12 jaar - honden met veel nesten zijn meestal na 7 jaar dood-gefokt .

Mijn kinderloze schoonmoeder werd 99 jaar oud .
Voor hun leeftijd gezond uitziend vrouwengeslacht met ritsen kinderen zijn meestal opgedirkte ongehuwde schooljuffen zonder nestvent .

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Do Okt 15, 2020 13:25, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 15, 2020 13:22 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Die moet je toch even uitleggen, 10 miljoentje. Laughing
Hoe kan jouw schoonmoeder kinderloos zijn?
Met wie ben jij dan getrouwd?

Very Happy Razz

BerichtGeplaatst: Do Okt 15, 2020 13:26 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Was een slippertje van schoonvader .
BerichtGeplaatst: Do Okt 15, 2020 13:32 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Owh. Shock
Hoe oud is je schoonvader trouwens geworden? Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Okt 15, 2020 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Toch nog 12 jaar ouder dan Poendert _ nu..
Re: Worden vrouwen met veel kinderen gezonder en ouder.
BerichtGeplaatst: Do Okt 15, 2020 15:09 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Bij honden wordt vaak beweerd dat het goed voor een teefje is als ze een nest puppy's groot brengt.
Is dat bij mensen ook het geval. worden vrouwen gezonder oud als ze kinderen hebben voort gebracht?
Mijn vrouw had een opoe die 14 kinderen voortbracht, ze werd erg gezond oud. De laatste tijd zie ik vaak alternatievelingen van het vrouwelijk geslacht, met een hele rits kinderen, die er voor hun leeftijd buitengewoon fris uitzien. Zij, en hun daden, hebben duidelijk niet geleden onder het uitgebreide moederschap.
Dus is het gezond voor een vrouw om kinderen te baren? Worden de dames daarom gemiddeld ouder dan mannen?

https://www.mamamagazine.nl/moeders-veel-kinderen-zouden-langer-leven/

Is dit je bron?

Quote:
Een kanttekening: hier gaat het wel om moeders die veel hulp krijgen bij het verzorgen van kinderen. Dus als er oppas is, een partner die veel doet, geld om dagopvang te betalen, dan zijn meer kinderen een beter plan. Is er weinig sociale support, dan zijn meer kinderen juist een factor van stress.

BerichtGeplaatst: Do Okt 15, 2020 16:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
Toch nog 12 jaar ouder dan Poendert _ nu..

Dat moet een record zijn dan Laughing

BerichtGeplaatst: Do Okt 15, 2020 16:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Even serieus: vrouwen die (veel) kinderen krijgen worden niet ouder. Een kind krijgen is een behoorlijk aanslag op je lichaam. Vroeger zei men al 'voor ieder kind verlies je één tand'. Maar goed, toen was de voeding veel slechter natuurlijk dan nu.

Het is vrij simpel: wanneer je zwanger bent gaat een heel groot deel van de voedingsstoffen die je eet naar het kind. Hierdoor krijgen vrouwen vaak een tekort aan bepaalde zaken (vroeger was dat dus vaak calciumtekort). Ik weet nog dat mijn oma altijd spijkers in glas water liet roesten en dat water opdronk wanneer ze zwanger was. Ze was ervan overtuigd dat ze anders bloedarmoede kreeg (ijzer tekort).

Verder is zwangerschap een behoorlelijke aanslag op baarmoeder, vagina, borsten, buik, etc. Veel vrouwen kampen ook met overgewicht na een aantal zwangerschappen.

BerichtGeplaatst: Do Okt 15, 2020 19:50 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Vrouwen worden ouder omdat het baren van kinderen zware arbeid vergt. En zware arbeid is bewezen gezond voor je gestel. Bij mannen zie je dat ook: kantoorambtenaren vallen snel om. Maar werkers met echte beroepen, zoals boeren, houtvesters, ossendrijvers en bouwvakkers leven langer.
Een neef van mij heeft zijn hele leven pekpalen staan poeren: nog nooit een dag ziek geweest. Hij is nu ver in de zeventig en nog zo gezond als een vis.

BerichtGeplaatst: Do Okt 15, 2020 19:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Over palen poeren gesproken:

Misschien moet de man wel zo hard werken voor het produceren van nageslacht dat hij eerder de pijp uit gaat. Daardoor lijkt het alleen maar dat de vrouw langer leeft.

BerichtGeplaatst: Do Okt 15, 2020 20:51 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik had het niet over het poeren van palen, maar over het poeren van pekpalen. Kent u het verschil niet ?
Schaam u !

BerichtGeplaatst: Vr Okt 16, 2020 9:22 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Poendert schreef:

Is dit je bron?

Quote:
Een kanttekening: hier gaat het wel om moeders die veel hulp krijgen bij het verzorgen van kinderen. Dus als er oppas is, een partner die veel doet, geld om dagopvang te betalen, dan zijn meer kinderen een beter plan. Is er weinig sociale support, dan zijn meer kinderen juist een factor van stress.

Ik heb het meer over persoonlijke waarneming. Dan zie ik dat personen uit grote gezinnen vaker hun ouders en de kleinere kinderen (moeten) helpen in het huishouden en met het opvoeden van het kleinere grut. Maar ook als de kinderen ouder zijn, dan wordt ma vaak nog uitstekend verzorgd.
Dus met de hulp bij het verzorgen van de kinderen en in het huishouden gaat het bij grotere gezinnen vaak uitstekend.
Ik zag oa laatst op TV een moeder met 7 kinderen(de achtste in de maak) die met goed gevolg haar motorrijbewijs haalde en nog als een jonge meid oogde, enz.
Als men een rits kinderen produceert blijft men in ieder geval vaker midden in het leven staan.
Ik sprak in een ver verleden persoonlijk een jongeman uit Brabant uit een gezin met 21 kinderen, ma maakte het toen nog steeds uitstekend.
Een onlangs op 102 jaar overleden tante produceerde 5 kinderen, haar moeder 14.
Dus ik denk dat wij als Homo-Sapiens zijn geschapen om veel nageslacht te produceren. (mogelijk als antwoord op de barre omstandigheden uit ons verre verleden?)

BerichtGeplaatst: Vr Okt 16, 2020 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Gezinnen met 14 kinderen in woningen met 3 slaapkamers waar 5 nazaten in 1 slaapkamer delen, is de kans op incest (doktertje spelen ) 99.9 %
Gezinnen van 2 kinderen kregen op hun 16e een bromfiets om naar school te gaan .
In grote gezinnen natuurlijk onbetaalbaar met gevolg dat elke 16e jarige puber van armoede zijn bromfiets moest jatten, en bij ontdekking met 16e al opgesloten - omdat zij niks tekort kwamen?
In grote gezinnen zijn kinderen domweg het slachtoffer van elkaar, die zowel zichzelf als hun ouders moeten financieren door zo vroeg mogelijk te werken in lagere /zware arbeid zonder toekomst perspectief .
Kinderen met goed verstand uit grote gezinnen werden daarom stelselmatig onderdrukt door hen stom te lullen door hun eigen ouders, die alleen veel loonzakjes van hun werkende eigen jonkies nodig hadden .
Meiden uit grote mensenteelt industrie werden extreem stom gehouden door middel van gescheiden katholiek nonnenonderwijs .
Geschieden/rekenen/aardrijkskunde werd niet nodig geacht-immers een goede moeder hoefde alleen aardappel en 1 ei leren baken- om later een goed echtgenoot te strikken – werkgevers werden geadviseerd gehuwde meisjes ontslag te geven om thuis nieuw vers goedkoop gebroed bij te kweken.
Philips belang.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Vr Okt 16, 2020 10:47, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Okt 16, 2020 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Jip schreef:
Poendert schreef:

Is dit je bron?

Quote:

Ik heb het meer over persoonlijke waarneming. Dan zie ik dat personen uit grote gezinnen vaker hun ouders en de kleinere kinderen (moeten) helpen in het huishouden en met het opvoeden van het kleinere grut. Maar ook als de kinderen ouder zijn, dan wordt ma vaak nog uitstekend verzorgd.
Dus met de hulp bij het verzorgen van de kinderen en in het huishouden gaat het bij grotere gezinnen vaak uitstekend.
Ik zag oa laatst op TV een moeder met 7 kinderen(de achtste in de maak) die met goed gevolg haar motorrijbewijs haalde en nog als een jonge meid oogde, enz.
Als men een rits kinderen produceert blijft men in ieder geval vaker midden in het leven staan.
Ik sprak in een ver verleden persoonlijk een jongeman uit Brabant uit een gezin met 21 kinderen, ma maakte het toen nog steeds uitstekend.
Dus ik denk dat wij als Homo-Sapiens zijn geschapen om veel nageslacht te produceren. (mogelijk als antwoord op de barre omstandigheden uit ons verre verleden?)

Grappig dat u dit vindt. In menige draad loopt u namelijk van leer te trekken tegen de grote gezinnen die mensen in Afrika er op na houden, en pleit u als ik me niet vergis daar nogal eens voor gedwongen sterilisatie, bang als u bent dat ze ons land komen overspoelen.
Begrijp ik nu goed dat u een draai van 180 graden in uw denken heeft gemaakt ?

BerichtGeplaatst: Vr Okt 16, 2020 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ach, alles wat Poedert niet bevalt laat ie links liggen !
BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 9:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Poendert schreef:
Jip schreef:
Poendert schreef:

Is dit je bron?

Quote:

Grappig dat u dit vindt. In menige draad loopt u namelijk van leer te trekken tegen de grote gezinnen die mensen in Afrika er op na houden, en pleit u als ik me niet vergis daar nogal eens voor gedwongen sterilisatie, bang als u bent dat ze ons land komen overspoelen.
Begrijp ik nu goed dat u een draai van 180 graden in uw denken heeft gemaakt ?

Nee hoor. Ik ben nog steeds bang dat de komende overbevolking een grootste gevaar voor het mensdom is.
Ik heb nog nooit gepleit voor gedwongen sterilisatie, hoewel dat, als we zo als we zoals nu doorgaan, zeker in de toekomst eens een verplichting zal worden. Goedschiks of kwaadschiks.
Maar de vraag was of vrouwen met meer kinderen gezonder oud worden als kinderloze dames.
Ik ben van mening dat de natuur vrouwen ouder laat worden dan mannen, omdat de vouw langer voor haar kinderen moet kunnen zorgen. En dat daardoor vouwen met meer kinderen lichamelijk een grotere weerstand opbouwen.

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

U heeft het voortdurend over gezinnen die uitstekend functioneren dankzij hun grote omvang. Als je tegelijk vindt dat overbevolking een reeel probleem is (en dat is het inderdaad) dan moet je natuurlijk zelf geen groot gezin willen stichten.
Juist in streng gelovige gezinnen - waar de pil blijkbaar taboe is - worden relatief veel kinderen verwekt. En onderschat ook niet de invloed van de paus in Derde wereld landen.
Commentaar hebben op de grote gezinnen daar is prima, maar geef hier dan zelf ook het goede voorbeeld.
Persoonlijk vond ik de 1 kind politiek die China jarenlang hanteerde een goed middel om overbevolking een halt toe te roepen. Helaas waren de neveneffecten ook ernstig: een enorme scheefgroei in de bevolkingssamenstelling (teveel ouderen in verhouding tot het aantal jongeren ) en het om het leven brengen van pasgeboren meisjes omdat men een jongen wilde, wat economisch interessanter was. Vooral op het platteland kwam dat voor.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 9:31 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
U heeft het voortdurend over gezinnen die uitstekend functioneren dankzij hun grote omvang. Als je tegelijk vindt dat overbevolking een reeel probleem is (en dat is het inderdaad) dan moet je natuurlijk zelf geen groot gezin willen stichten.
Juist in streng gelovige gezinnen - waar de pil blijkbaar taboe is - worden relatief veel kinderen verwekt. En onderschat ook niet de invloed van de paus in Derde wereld landen.
Commentaar hebben op de grote gezinnen daar is prima, maar geef hier dan zelf ook het goede voorbeeld.
Persoonlijk vond ik de 1 kind politiek die China jarenlang hanteerde een goed middel om overbevolking een halt toe te roepen. Helaas waren de neveneffecten ook ernstig: een enorme scheefgroei in de bevolkingssamenstelling (teveel ouderen in verhouding tot het aantal jongeren ) en het om het leven brengen van pasgeboren meisjes omdat men een jongen wilde, wat economisch interessanter was. Vooral op het platteland kwam dat voor.

Het gaat hier helemaal niet over de dreigende overbevolking. Het gaat over de gezondheid van vouwen die veel kinderen hebben gebaard. Volgens mijn mening worden die vrouwen vaker en gezonder oud dan kinderloze vrouwen. Het lijkt dat de natuur deze vrouwen gezonder oud laat worden om hun kinderen later steviger in het leven te laten staan.
Hier is een eenvoudige uitleg voor. In het verleden kregen de kinderen van vrouwen die langer leefden door de langere verzorging van hun moeder, een betere en gezondere levenskans. Zeker als ze in hun vroege jeugd ook nog eens werden verzorgd en beschermd door hun ook langer levende grootmoeder.
Dit is een eenvoudige rekensom. Kinderen van vrouwen die langer leefden dan de gemiddelde mens, hebben blijkbaar een grotere levenskans, dus daar blijven er aan het eind meer van over, zodat er steeds meer vrouwen worden geboren in die lijn van een langere levensduur.
Voor mannen gold dat in het verleden niet. Die werden in het vervlogen tijden ontijdig gedood tijdens de jacht of verzopen tijdens het vissen of in gevechten met rivaliserende stammen. Mannen hadden geen tijd van leven om te concurreren op leeftijd, die gingen zelden dood van ouderdom of gezondheid perikelen(buiten verwondingen tijdens het dagelijkse vangen van vlees). Mannen gingen dood door onhandigheid of omstandigheden buiten hun eigen lichamelijke gezondheid om.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Totale onzin die u hier uitkraamt.
Vrouwen die veel kinderen kregen, begonnen dus heel jong.
Als je na je veertigste nog kinderen krijgt (om die 12 - 14 kinderen te halen) is er een grote kans op een geestelijk gehandicapt kind.
Dus dat betekent dat deze vrouwen voor 20 jaar lang zwanger zijn, tussen de geboortes in.
Niet erg gezond en hoeveel vrouwen stierven niet in het kraambed?
Die moeder van 7 kinderen, haalt haar motor rijbewijs?
Hoe kan ze een motor betalen met 7 kinderen? En de tijd om te gaan rijden?
Of een rijke vent aan de haak geslagen dus nannies voor de kinderen en een kok en dienstmeid.

Verder is het een fabeltje dat het gezond is voor een teefje om een nestje krijgt.
Wat gebeurd er met de puppy's in een wereld waar er te veel ongewenste honden zijn?
Asiel of verdrinken? Mijn hond is gesteriliseerd toen ze 1 jaar was, nu is ze 15 jaar.
Doof en slecht ziend maar heel gezond. Fok teven leven maar tot een jaar of 7.

Quote:
Het lijkt dat de natuur deze vrouwen gezonder oud laat worden om hun kinderen later steviger in het leven te laten staan. Hier is een eenvoudige uitleg voor. In het verleden kregen de kinderen van vrouwen die langer leefden door de langere verzorging van hun moeder, een betere en gezondere levenskans.

Sorry maar hoelang heeft een kind verzorging nodig? En hoe oud zijn ze als ze vertrekken uit huis?
Het is te hopen voor een 18 jarige dat zijn/haar moeder nog leeft maar die zal dan een jaar of 40 zijn.
Welke verzorging? Zodra een klein kind kan eten dan valt de flessenvoeding (borstvoeding) weg.
Dus maaltijden koken, kleren wassen, huis schoonmaken, wouw dat is spannend werk.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 12:47 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Poendert maakt indirect op probleem, dat autochtone mensen te weinig kinderen krijgen,
die Nederlands volk en cultuur beschermen, handhaven kunnen opmerkzaam.

Het probleem, de verantwoordelijkheid ligt m.i. niet alleen bij de vrouw.
In onze tijd kunnen kinderen ook, buiten huwelijk, buiten partnerschap,
buiten heterosexualiteit, buiten natuurlijke- potentie en
natuurlijke- vruchtbaarheid op kunst-matige wijze
met wetenschappelijk- technisch- vernuft door de mens zelf gecreeerd worden.

Er leven veel patriotische- mannen en vrouwen in Europa.
Je kunt het als een patriotische plicht, als dienst aan het
vaderland ervaren, kinderen in de wereld te zetten.
Betekent, voor patriotische mannen, wordt sperma donor,
voor (patriotische) vrouw/vrouwen.
Voor patriotische vrouwen, doneer eicellen.
Ook zullen de rechten en gevoelens,
van de kinderen die op kunstmatige wijze
het licht van de wereld aanschouwen
ons als rechtschapene mensen
aan het hart liggen.

Laatst aangepast door Icesurfer op Zo Okt 18, 2020 13:45, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 18:33 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Moet je er ook eerlijk bijvertellen, dat 'patriottische sperma mannen, die aftreksel donoren aan (ebony) patriottische vrouwen' nagenoeg bijna allemaal Antilliaanse en Surinaamse alleenstaande meiden met kinderenwensen zijn - die op kunstmatige wijze het licht in ,n bruine wereld willen aanschouwen en - ons- als rechtschapene mensen paspoorten moeten*** voor meer kinderbijslag. en return aan kinderoppas fraudes .
Icesurfer - steek jij de kop als ie past maar in een vrieskast .
BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 19:24 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Icesurfer schreef:

Er leven veel patriotische- mannen en vrouwen in Europa.
Je kunt het als een patriotische plicht, als dienst aan het
vaderland ervaren, kinderen in de wereld te zetten.

Niet te veel als het kan. Dan hebben we teveel Lonsdale truien te wassen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 11:54 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De oorzaak van grote oververtegenwoordiging vrouwen in ouden van dagen tehuizen ligt in de scheefgroei van de seksen via de schepping.
De natuur/God (speciaal voor de atheïsten) plande in eerste instantie een organisme dat via deling van haar eigen cellen voor nageslacht moest zorgen zodat haar genen doormarcheerden naar de eeuwigheid. Dit bleek bij nader aanzien niet het geschikte model. Door de voortdurende verandering in het natuurlijke habitat op aarde, was er niet altijd een geschikte nieuw gekloonde telg voor het voortbestaan van de soort voorhanden. Steeds weer stierven de nakomelingen uit bij gebrek aan aangepaste veranderingen in de nawas van het oorspronkelijke ontwerp.
Daarom schiep de natuur/God naast het oorspronkelijke model nog een variant die hij de "man "noemde. Deze variant kon weliswaar zelf geen rechtstreekse nakomelingen voortbrengen, maar was prima in staat om via ingewikkelde seksuele handelingen, de verschillen tussen de de nakomelingen minstens te verdubbelen.
Omdat de "mannen" eigenlijk alleen maar noodzakelijk waren voor het het steeds opnieuw acrobatisch schudden van de kaarten, leerde de natuur het manvolk daarnaast aan om de oorspronkelijke ontwerp inclusief de nakomelingen te beschermen, en van voedsel te voorzien. (Dan hadden ze toch nog nut)
Omdat bij het schudden van de kaarten en de voedselvoorziening niet noodzakelijk een lang leven werd verrijst, terwijl dat voor de verzorging van de jongen door de oorspronkelijk ontwerp wel een voordeel was, Werd het leven van het manvolk niet extra verlengd, terwijl dat langerleven voordeel voor het damesvolk en hun nakomelingen wel degelijk gold.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 13:43 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Oh oh Poendert, volgens de Bijbel, schiep God eerst de man en daarna de vrouw.
Verder stierven er vroeger veel jongens in oorlogen.
Het heeft te maken met hormonen dat vrouwen langer leven.
Verder trouwen de meeste vrouwen met mannen die ouder zijn.
Eigenlijk zouden ze moeten trouwen met jongere mannen als ze samen in een bejaarden tehuis willen wonen.

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg