Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Uitbraak coronavirus Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 440, 441, 442 ... 464, 465, 466  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Mijn oom en tante waren extreem voorzichtig met corona, altijd de anderhalve meter strikt gehandhaafd, ze hadden zelfs hun hele huis corona proof gemaakt sinds maart.

En wat dacht je? Allebei positief getest vorige week.

Zo zie je maar weer, al dat belachelijke gedoe met de coronaregeltjes naleven zet weinig zoden aan de dijk. Je kunt inderdaad de kans op besmetting zo klein mogelijk maken, doe ik ook, maar je kunt er ook in overdrijven.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Mijn vader en moeder waren altijd extreem voorzichtig in het verkeer. Hielden zich keurig aan de regels en namen geen enkel risico. En wat dacht je: allebei een auto-ongeluk gehad.
Zo zie je maar : het heeft totaal geen zin om je aan die belachelijke verkeersregeltjes te houden, je kunt evengied een ongeluk krijgen.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 10:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

carlos schreef:
Mijn oom en tante waren extreem voorzichtig met corona, altijd de anderhalve meter strikt gehandhaafd, ze hadden zelfs hun hele huis corona proof gemaakt sinds maart.

Zo zie je maar weer, al dat belachelijke gedoe met de coronaregeltjes naleven zet weinig zoden aan de dijk. Je kunt inderdaad de kans op besmetting zo klein mogelijk maken, doe ik ook, maar je kunt er ook in overdrijven.

Je denkt nog steeds verkeerd: De maatregelen beschermen de ander, niet jouzelf.

Ik houd 1.5 meter afstand zodat ik jou niet kan besmetten.
Ik was mijn handen stuk zodat ik jou niet kan besmetten.
Ik beperk contacten, zodat ik jou niet kan besmetten.
Ik draag een mondmasker, zodat ik jou niet kan besmetten.
Ik werk thuis als ik dat kan, zodat ik jou niet kan besmetten.

Indien mensen zelf besmet raken, betekent dat, dat een ander zich daar niet aan heeft gehouden.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Protest lied tegen corona-dictatuur gezongen zonder masker door Perin Dinekli in een Berliner S-Bahn

Op bitchute !

https://www.bitchute.com/video/WXjWnbJnxRKn/

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 10:51 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:

Ik kreeg gisteren de uitslag van de serologische test en die was tot mijn verrassing positief. Mijn vriendin gaat zich voor de zekerheid binnenkort ook laten testen.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 10:54 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

Je doet je ding niet want weigert nog steeds het dringend advies op te volgen en draagt geen mondmasker.

Het is geen verplichting, dus wie ben jij om Royy aan te vallen op zijn keuze Question

Verder: als jij afstand houdt, is een maskertje onnodig. Die werken hooguit enigszins op drukke plaatsen.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:

Je doet je ding niet want weigert nog steeds het dringend advies op te volgen en draagt geen mondmasker.

Het is geen verplichting, dus wie ben jij om Royy aan te vallen op zijn keuze Question

Lees mijn bericht nog eens en matig je toon. Met je 'wie ben jij', we zitten niet bij de boer op het veld.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Verder: als jij afstand houdt, is een maskertje onnodig. Die werken hooguit enigszins op drukke plaatsen.

Binnen de kaders van het dringend advies behoor je een mondmasker de dragen. Dat mag je weigeren, dat vind ik oké, maar dan neem je niet je verantwoordelijkheid. In het beste geval doe je wat je opgelegd wordt.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 13:15 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:
behoor

Nogmaals: het is niet verplicht.

Je blijft maar door gaan in je pogingen om je wil aan anderen op te leggen.

Snap je nou niet dat dit volledig averechts werkt?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 16:12 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

O laten we allemaal ophouden met onze voor Real ongevallige mening geven, want dat werkt averechts.
Gelukkig kunnen Royy en Carlos en Real dan wel hun mening geven want dat is vrijheid van meningsuiting. Twisted Evil
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 20:22 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Je doet je ding niet want weigert nog steeds het dringend advies op te volgen en draagt geen mondmasker. Voordat je anderen de maat neemt en wijst op hun verantwoordelijkheden, kijk dan eerst even in de spiegel.

Nope, als ik nog in publieke binnenruimtes kom, draag ik een mondkapje, Cliox. Dat is echter het complete minimum, alleen doet de AH bezorgdienst nu wat moeilijk.

Nu jij. Wanneer gaat de Overheid haar ding doen?

Nederland test nu nog minder dat Belgie eind juli al deed, de Belgen kunnen het dus wel. Evenals de Luxemburgers. En de teststraten zitten vol, ik kan me pas woensdag (!) laten testen in Rotterdam (als dat nodig zou zijn).

Quote:
Ben ik nou zo slim of zij zo dom, je moet gewoon niet met veel mensen in één kamer gaan zitten. Dat is de onderliggende boodschap en het beoogde doel!

Wat let de overheid om dat gewoon te zeggen Cliox? Kom niet samen met meer dan 3 mensen uit een ander huishouden. Dan sluit je alles uit.

Hebben ze allemaal communicatie-adviseurs in dienst die eigenlijk een lichte communicatie-stoornis hebben en in t bedrijfsleven uitgerangeerd zijn ofzo? Je ziet t ook weer bij die "routekaart", hadden ze zo'n mooi voorbeeld uit Ierland, maken ze er weer een of andere onbegrijpelijk ambtelijke zooi van. Man man man.

Breid dat OMT uit met sociologen, psychologen, economen, zet er voor mijn part een paar marketeers uit het bedrijfsleven bij. Dit is hopeloos zo, de overheid heeft gewoon overduidelijk niet de juiste capaciteiten in dienst om dit te managen.

Laatst aangepast door Royy op Zo Okt 18, 2020 20:45, in totaal 8 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 20:23 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Ik kreeg gisteren de uitslag van de serologische test en die was tot mijn verrassing positief. Mijn vriendin gaat zich voor de zekerheid binnenkort ook laten testen.

Interessant, heb je klachten gehad?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 20:30 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Indien mensen zelf besmet raken, betekent dat, dat een ander zich daar niet aan heeft gehouden.

Beetje vage redenering Cliox. 1.5m gaat immers beide kanten op. Handen? Handen geven gaat ook beide kanten op. Contact beperken (waar thuiswerken onder valt) ook. Dus nee, t werkt niet een kant op.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 20:44 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Real schreef:
Mondkapjes in publieke binnenruimtes

Moet ik met een schriftelijk bewijs aantonen dat ik niet in staat ben een mondkapje te dragen in verband met mijn chronische longziekte?

Nee, dat is niet nodig. Mocht je gevraagd worden een mondkapje te dragen dan is een mondelinge toelichting voldoende. Je kunt er voor kiezen om een kaartje met een toelichting mee te nemen. Voorbeelden daarvan komen binnenkort beschikbaar op de website van de Rijksoverheid.

Vind dit vragen om problemen.
Als er geen bewijs nodig is hoeft iedereen die geen zin heeft om zo'n ding te dragen bij controle maar te vertellen dat ie longpatient is.
Wat zullen er dan veel longpatienten bij gaan komen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 22:06 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

En opnieuw een communicatiefoutje.

Stelletje amateurs.

https://www.nu.nl/binnenland/6084779/koning-zonder-mondkapje-in-auto-volgens-rvd-alleen-bij-thuiskomst.html

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 6:54 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliox schreef:

Zijn mondkapjes nu wel of niet veilig? Kassa en de TU Delft hebben onderzoek gedaan.

Een aanrader om te bekijken!

Conclusie: 6 van de 6 niet-medische mondkapjes zijn totaal onveilig, een getest medisch mondkapje (KN95) was beter.

Apart detail: bij het door de RIVM aanbevolen huisvlijt maskertje kwam de stoom zo ongeveer uit de oren Very Happy

Laatst aangepast door Real op Ma Okt 19, 2020 8:43, in totaal 3 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 7:03 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Real schreef:

Interessant, heb je klachten gehad?

Niet anders dan anders Royy. Sowieso niet de klachten die ze aan covid toeschrijven. Iedereen loopt wel eens te snotteren of heeft een verstopte neus. Dus covid klachten: absoluut niet! Ik heb het dus gehad, maar totaal geen idee wanneer of in wat voor soort situatie.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 7:07 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

De Koning is onschendbaar, dus die mag het Royy.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 7:43 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Moet niet gekker worden: mijn vriendin heeft last van haar rug en wil ze mee naar de huisarts. Moet ze eerst een test doen en die moet negatief zijn en dan mag ze pas bij de huisarts naar binnen Shock

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 8:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:

De koning is laaggeschoold. Hij zal de maatregelen daarom niet helemaal begrijpen Een van zijn lakeien had hem hierop moeten wijzen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 9:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Cliox schreef:

Beetje vage redenering Cliox. 1.5m gaat immers beide kanten op. Handen? Handen geven gaat ook beide kanten op. Contact beperken (waar thuiswerken onder valt) ook. Dus nee, t werkt niet een kant op.

Niettemin zijn maatregelen bedoeld om anderen niet te besmetten. Vandaar ook de keuze voor een niet-medisch mondmasker in plaats van mondmasker die de drager beschermt.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 9:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:

Zijn mondkapjes nu wel of niet veilig? Kassa en de TU Delft hebben onderzoek gedaan.

Een aanrader om te bekijken!

Conclusie: 6 van de 6 niet-medische mondkapjes zijn totaal onveilig, een getest medisch mondkapje (KN95) was beter.

Apart detail: bij het door de RIVM aanbevolen huisvlijt maskertje kwam de stoom zo ongeveer uit de oren Very Happy

Tsja:

"Uit tests blijkt: mondkapjes van drogist helpen tegen verspreiding corona"

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5126041/mondkapjes-coronavirus-covid-19-openbaar-vervoer-verspreiding

Het is een keuze om door te blijven zeuren over het mondmasker...of gewoon het mondmasker gewoon opzetten. Baat het niet dan schaadt het niet.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Cliox schreef:
behoor

Nogmaals: het is niet verplicht.

Je blijft maar door gaan in je pogingen om je wil aan anderen op te leggen.

Snap je nou niet dat dit volledig averechts werkt?

Snap jij niet waartoe dringende adviezen dienen? Onbegrijpelijk dat mensen blijkbaar een mondmaskerplicht nodig hebben om rekening te houden met een ander. Dat is nu precies de reden dat Zweden het afkunnen met een advies en in Nederland een strikter beleid moet worden ingevoerd. We zijn gewoon een ongedisciplineerd verwend en asociaal boerenvolk.

En waar hebben we het over, een mondmasker dragen in publieke ruimtes. Zelfs zo een kleine investering kunnen we als samenleving niet opbrengen en moeten we een half jaar over discussiëren.

Als ik de lijn doortrek, als je zelf weigert om rekening te houden met anderen, waarom zouden anderen (migranten) dan rekening moeten houden met ons (tradities, normen en waarden). Kennelijk is niet rekening houden met een ander de norm.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Interessant draadje voor Royy:

https://time.com/5899432/sweden-coronovirus-disaster/

En:

https://innovationorigins.com/nl/corona-in-europa-zo-sneuvelde-het-zweedse-sprookje/

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Moet niet gekker worden: mijn vriendin heeft last van haar rug en wil ze mee naar de huisarts. Moet ze eerst een test doen en die moet negatief zijn en dan mag ze pas bij de huisarts naar binnen Shock

Wat is dat voor een flauwekul? Zonder klachten ga je toch zeker niet testen. Als ik geen klachten heb kan ik geen eens een test aanvragen.

Weerwoord forum index » Buitenland