Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Wat brengt ons Donald Trump Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 286, 287, 288 ... 296, 297, 298  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Zucht...

Biden is geen president. Daar gaat je verhaal al de mist in.

Vind het trouwens wel dolkomisch dat je het voor hem opneemt, good luck with that. Laughing

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 15:58 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

carlos schreef:
Zucht...

Biden is geen president. Daar gaat je verhaal al de mist in.

Nee hoor, mijn argument is dat het gebruik van een teleprompter al sinds de jaren 50 aan de gang is en dat er niet echt iets opmerkelijks aan is. Maar wellicht was ik iets te subtiel, dat je dat niet had begrepen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 16:05 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Je hebt zelf niets begrepen van het punt dat ik maakte, maar wel meteen weer een grote bek. Tja..

Nergens heb ik beweerd dat presidenten nooit een teleprompter gebruiken, nergens heb ik beweerd dat een president nooit een teleprompter mag gebruiken. Je komt dus weer met totaal onzinnige argumenten aan die kant noch wal raken, zoals gewoonlijk in jouw geval.

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 16:12 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

carlos schreef:
Je hebt zelf niets begrepen van het punt dat ik maakte, maar wel meteen weer een grote bek. Tja..

Mwoah dat zal komen omdat je 'punt' nogal onzinnig is, iemand die een speech houdt is 'betrapt' met een apparaat dat al 70 jaar wordt gebruikt bij het houden van speeches. Nou poeh dat is wel heel opmerkelijk hoor Laughing
BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 16:25 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Mis.

Mijn punt is dat Biden tekenen vertoont van cognitief verval en amper drie zinnen aan elkaar kan knopen zonder hulp van ofwel iemand die hem influistert, of wel een scherm waarop de letterlijke tekst staat die hij moet oplezen. En dat is een vrij trieste constatering. Zo'n campagnetoespraak voor eigen parochie zou eigenlijk appeltje eitje moeten zijn voor iemand met de ambitie om president te worden, maar dat is voor Biden al te veel gevraagd. Bewijzen daarvoor zijn er in overvloed.

Een campagnetoespraak zou je eigenlijk altijd uit het hoofd moeten doen, en uit het hart. En niet als een robot wat voorgekookte teksten opdreunen van een schermpje zoals Biden doet.

Je legt zelf de parallel met Obama, nou ik kan je verzekeren dat die speeches van Obama in de aanloop naar zijn verkiezing als president heel wat anders waren dan dat gemompel van Biden nu.

Ik vind dit vrij triest hoor, maar da's mijn mening.

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 16:35 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Oh je had nog nooit gehoord van het gegeven dat speeches doorgaans van tevoren zijn opgeschreven Laughing Leuk Carlos, maar je hebt er duidelijk geen verstand van en papegaait weer eens blindelings republikeinse/pro-trump propaganda na.

Biden is volgens jou zowel niet in staat om een speech uit het hoofd te leren als tijdens een town hall juist wel het allemaal uit zijn hoofd te leren. Dat jij zo makkelijk en eenzijdig in dat soort onzin trapt is waarom je claim van 'neutraliteit' zo lachwekkend is Wink
BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

En wanneer je dan toch gebruik maakt van een teleprompter, zorg dan in ieder geval nog dat je de boodschap goed brengt. Maar zelfs dat lukt Biden totaal niet. Zal wel te moeilijk voor je zijn he, toegeven dat Biden een erbarmelijk slechte spreker is. Dat is voor iedereen duidelijk, behalve voor jou.

Dannie schreef:
Oh je had nog nooit gehoord van het gegeven dat speeches doorgaans van tevoren zijn opgeschreven Laughing Leuk Carlos, maar je hebt er duidelijk geen verstand van en papegaait weer eens blindelings republikeinse/pro-trump propaganda na.

Nou doorgaans niet hoor, ligt er natuurlijk aan wat voor speech.

Als een politicus bij mij in de buurt een toespraak houdt en een scherm nodig heeft om uit zijn woorden te komen, dan haak ik vrij snel af denk ik.

Misschien verklaart dat ook waarom er nog steeds geen hond op zijn toespraken af komt.. Laughing

Bij Trump is het doorgaans heel duidelijk welke toespraken scripted zijn, en welke niet. En juist de speeches die jij het meest verafschuwt die hebben hem gebracht waar hij nu is, in het Witte Huis. Maar dat zal jij ook vast wel weer niet snappen.

Dannie schreef:
Biden is volgens jou zowel niet in staat om een speech uit het hoofd te leren als tijdens een town hall juist wel het allemaal uit zijn hoofd te leren.

Wederom, heb ik nergens beweerd dus --> non-argument.

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 17:13 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

carlos schreef:
Als een politicus bij mij in de buurt een toespraak houdt en een scherm nodig heeft om uit zijn woorden te komen, dan haak ik vrij snel af denk ik.

Dat toont vooral een desinteresse in inhoud aan

carlos schreef:
Misschien verklaart dat ook waarom er nog steeds geen hond op zijn toespraken af komt.. Laughing

*gaap* ja dat is een verschil tussen een kandidaat die een pandemie wel serieus neemt en een kandidaat die dat niet doet. Biden denkt nu eenmaal wel aan de gezondheid van zijn kiezers, Trump denkt dan weer alleen aan zijn ego Wink

Dannie schreef:
Biden is volgens jou zowel niet in staat om een speech uit het hoofd te leren als tijdens een town hall juist wel het allemaal uit zijn hoofd te leren.

carlos schreef:
Wederom, heb ik nergens beweerd dus --> non-argument.

Dat is de logische implicatie van je eerdere bewering dat de vragen aan Biden voorgeselecteerd zijn. Als Biden daadwerkelijk mentaal afgetakeld is, dan zou het niet uitmaken welke vragen hij wel of niet krijgt. Jouw suggestie impliceert dat Biden antwoorden uit zijn hoofd heeft geleerd, wat in tegenstelling is met je bewering over speeches.

Ik zou je aan te raden niet meer zo blindelings propaganda uit het Trump kamp na te papegaaien, dan val je wat minder door de mand dat je argumenten zo slecht doordacht zijn Laughing

Overigens heeft Biden deze week weer een town hall gehad, en een uur lang vragen beantwoord. Gewoon een coherent verhaal: https://youtu.be/9ZZzfrapNvo?t=3704 Kijkerswaarschuwing! bevat vooral substantiële inhoud Very Happy
BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 17:21 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dit is een trademark Trump speech, uit de losse pols.

Iemand merkte gisteren op dat Trump tegen zijn achterban spreekt alsof het zijn vrienden uit de kroeg zijn. Een heel goede observatie. Het verklaart waarschijnlijk deels waarom hij een cult-like aanhang heeft die hem door dik en dun blijft steunen, ze voelen een persoonlijke connectie met hem.

Biden heeft hier dus totaal geen talent voor.

Dannie schreef:
Ik zou je aan te raden niet meer zo blindelings propaganda uit het Trump kamp na te papegaaien.

Ik laat slechts stukjes uit de speeches van Biden zien, en die spreken voor zichzelf.

Als je denkt dat er andere toespraken zijn van Biden waar hij beter uit de verf komt, prima, laat maar zien dan. Succes. Wink

Dannie schreef:
Overigens heeft Biden deze week weer een town hall gehad, en een uur lang vragen beantwoord.

Precies, voorgekookte vragen met dito antwoorden. Iedere mongool kan dertig seconden durende soundbites uit zijn hoofd leren, als presidentskandidaat moet je denk ik iets meer in je mars hebben dan dat. Bedankt dat je bij deze even mijn punt bevestigd hebt. Wink

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 17:30 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

carlos schreef:
Precies, voorgekookte vragen met dito antwoorden. Iedere mongool kan dertig seconden durende soundbites uit zijn hoofd leren,

Dus volgens jou kan een 'cognitief tanende' Biden een veelheid aan soundbites uit zijn hoofd leren om ongeveer een uur te vullen, je hebt weer eens niet goed nagedacht Laughing

Overigens zijn het geen soundbites, Biden geeft in die townhall volgens mij geen enkel antwoord dat minder dan 4 minuten duurt, maar goed het is een inhoudelijk programma dus dat zal je niet gezien hebben Very Happy
BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 18:17 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik mag hopen voor hem dat hij dat kan ja, hij zit tenslotte al bijna een halve eeuw in de politiek.

Dannie schreef:
'cognitief tanende'

Het is overduidelijk hoor, maar blijf vooral ontkennen en doen alsof hij zijn beste jaren nog voor zich heeft liggen. Nogmaals, het is dolkomisch dat je niet in staat bent gewoon de feiten te zien zoals ze zijn en blijkbaar het gevoel hebt dat je Biden ten koste van alles moet verdedigen. Ik zie het trouwens ook in de comments van de Biden aanhang, die zijn ziende blind en horende doof wat dat aangaat net als jij.

Ik heb daar gelukkig geen last van, jouw kritiek dat Trump enorme zwetsverhalen afsteekt zonder veel inhoud dat kan ik alleen maar beamen.

Maar doe nou niet alsof Biden een beter alternatief is, een man die amper weet welke dag van de week het is of in welke staat hij campagne voert.

Als je er wat neutraler in staat kun je dingen wat meer van een afstandje bekijken. Wink

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 20:00 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik moet Carlos wel gelijk geven. Het lijkt erop dat Biden een lichte stoornis heeft in zijn cognitieve vermogens, wellicht is de man wel een beetje aan het dementeren.
Dat hij zijn tekst opleest is heel gewoon, zoals Dannie al constateerde, maar bij Biden vraag ik me oprecht af of hij het wel goed zonder kan....
Als Biden iets mankeert in zijn hersenpan als gevolg van voortschrijdende ouderdom, is dat op zich een tamelijk normaal verschijnsel. Maar niet voor iemand die president van de VS wil worden.
Ik denk dat door zijn eerdere vice-presidentschap de Democraten hebben gedacht dat hij het succesvol tegen Trump kan opnemen...niet goed nagedacht over het feit dat hij inmiddels wel weer 4 jaar ouder is en over nog eens 4 jaar ver in de tachtig is. Dat moet je gewoon niet willen in zo'n functie.
Ik denk dat Kamala Harris rijp gemaakt wordt voor zijn opvolging, lijkt me ook een veel beter alternatief. Waarschijnlijk vond men haar nog te onbekend en teveel een lichtgewicht om het nu al succesvol tegen Trump op te kunnen nemen en is Biden als tussenpaus maar even naar voren geschoven.
Wat mij betreft een miskleun van de eerste orde.

Misschien een vreemde vergelijking, maar ik zie wel wat overeenkomsten tussen de aftakelende geestvermogens van Biden en onze oud-minister Opstelten. Opstelten had eerder naam gemaakt als redelijk kordate no nonsense burgemeester van Rotterdam. Toen hij echter op latere leeftijd minister werd zag je van die kordaatheid weinig meer terug: de man was duidelijk aan het aftakelen, kwam niet meer uit zijn woorden en raakte hopelijk verstrikt in zaken die hem boven het hoofd groeiden, zoals de bonnetjes affaire. Opstelten werd niet voor niets door Rutte subtiel via de zijdeur afgeserveerd.

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 20:11 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

carlos schreef:
Maar doe nou niet alsof Biden een beter alternatief is,

Ja hoor, Biden heeft bewezen een serieuze politicus te zijn met verstand van zaken. Zo simpel is het, bij Biden weet je dat hij zich inleest, zich serieus voorbereid op het werk en verantwoordelijk bestuur voorstaat. Hetzelfde als met Hillary, dus is Biden inderdaad een beter alternatief voor iemand die vooral tv kijkt, golft, twittert en uit de losse pols maar wat aanprutst zonder verstand en adviseurs die er wel verstand van hebben negeert.

Kijk als er nou mensen zijn die überhaupt geen verstand hebben wat landsbestuur inhoudt... ja dan kan ik me voorstellen dat men niet snapt dat Biden een beter alternatief is

carlos schreef:
een man die amper weet welke dag van de week het is of in welke staat hij campagne voert.

Kijk daar hebben de propaganda uit het Trump kamp weer Laughing

carlos schreef:
Als je er wat neutraler in staat

Deze is weer van toepassing:

Het blijft grappig dat je met een constante stroom onzin propaganda komt uit het Trump kampt en claimt 'neutraal' te zijn Very Happy
BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Dannie

Lampje schreef:
bij Biden vraag ik me oprecht af of hij het wel goed zonder kan....

Ok uitdaging voor Lampje: kijk deze video van afgelopen week en beantwoord je eigen vraag
BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 23:01 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dannie schreef:
Ja hoor, Biden heeft bewezen een serieuze politicus te zijn met verstand van zaken.

Pfff...

Bijna vijftig jaar in de politiek en nooit iets bereikt. Denk dat Amerika wel beter verdient dan dit. Alhoewel, ieder volk verdient de leiders die het krijgt, zegt men wel.

Verstand van zaken? Joh, lul toch niet zo dom man.

BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 23:22 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Dannie schreef:
Ja hoor, mijn fundering is dat als zo iemand roept dat homoseksualiteit voor natuurrampen kan zorgen dat die persoon dan niet goed bij haar hoofd is.

Ozo, tja dan begrijpen we nu waarom zo'n Dannie maar blijft herhalen dat de Dems-kandidaat volgens hem 'n bekwaam politicus zou zijn.

"In het land der blinden is eenoog koning" luidt het aloude gezegde.

Dannie schreef:
Ssssst, Elisabeth probeerde nu net het front op te houden dat de republikeinse partij niks te maken had met dit soort raciale denkbeelden.

Dacht dat 't daar over racistische denkbeelden ging.
Raciale denkbeelden is iets heel anders.
-
BerichtGeplaatst: Za Okt 17, 2020 23:38 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Dannie schreef:
Ja hoor, mijn fundering is dat als zo iemand roept dat homoseksualiteit voor natuurrampen kan zorgen dat die persoon dan niet goed bij haar hoofd is.

Cliff schreef:
Valt nog mee voor iemand die ook denkt dat grasmaaien de kans op het oplopen van Corona verhoogt hoor...

Dus 't valt Cliff nog mee?
Nou ja, wie beter dan hijzelf kan 't weten nietwaar.

Maar zal hier voor alle zekerheid toch maar erop wijzen dat men door het maaien van het gras in de tuin wel de kans vergroot om hooikoorts op te lopen en dat de symptomen daarvan enigszins lijken op die van Corona, maar dat 't toch echt geen Corona is. Wink
-
BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 3:22 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Dannie schreef:

Toch hoeft 't geen eens zo moeilijk te zijn om 'n redenatie te vinden via welke aannemelijk gemaakt zou kunnen worden wat daar gesteld wordt over natuurrampen.
Men kan er bijvoorbeeld van uit gaan dat homoseksualiteit de weerstand van de betrokkenen aanzienlijk vermindert.
Men stelt zich tevreden met 'n soort surrogaatmiddel dat tot hele andere innerlijke effecten leidt dan het natuurlijke alternatief.
Zo lijkt gesteld te kunnen worden dat men veel eerder geneigd is tot 'n soort gelatenheid ten opzichte van zaken die van groot belang zijn.
Bijvoorbeeld de vervuiling van het milieu.
Homo's realiseren zich ook wel dat die eigenlijk afgestopt dient te worden, maar missen in veel gevallen de spirit om dat probleem op de meest natuurlijke manier op te lossen.
Daardoor draait 't al gauw uit op 'n soort pappen en nathouden dat bij lange na niet voldoende is om te voorkomen dat het klimaat alsmaar verder ontwricht raakt.
Nou, daardoor is er nu al op vele plaatsen sprake van 'n zodanig ernstige droogte dat deze menigmaal leidt tot bosbranden van niet eerder gekende proporties.
Ook het aantal orkanen dat zich her en der voordoet is inmiddels veel groter dan voorheen, toen het klimaat nog niet zo ernstig was ontwricht.
-
BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Biden op campagne in Michigan;

Let maar es op hoe vaak hij "look" zegt ergens halverwege een zin. Of, "look, here's the deal."

Dat zijn z'n 'terugval-zinnetjes' op de momenten dat hij de draad van zijn verhaal kwijtraakt of de teleprompter niet kan volgen.

En soms zegt ie ook "come on, man" wanneer een vraag hem niet bevalt tijdens een interview, dat betekent zoveel als 'hoe durf jij deze vraag te stellen.' Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:

Let maar es op hoe vaak hij "look" zegt ergens halverwege een zin. Of, "look, here's the deal."

Dat zijn z'n 'terugval-zinnetjes' op de momenten dat hij de draad van zijn verhaal kwijtraakt of de teleprompter niet kan volgen.

En soms zegt ie ook "come on, man" wanneer een vraag hem niet bevalt tijdens een interview, dat betekent zoveel als 'hoe durf jij deze vraag te stellen.' Laughing

Gaan we nu tot aan de verkiezingen, of de komende 4 jaar als hij gekozen wordt, iedere dag een update krijgen van stopwoordjes, gehakkel, mimiek en gezichtsuitdrukkingen ?
Ik ben het wel met u eens dat Biden niet de gedroomde presidentskandidaat is, maar ik vind u tamelijk geobsedeerd door steeds met dit soort zaken aan te komen zetten.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Iedere dag weet ik niet maar het is verkiezingstijd en ja ik volg deze campagnes wel een beetje. Mag dat?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 12:03 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ja.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 14:03 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Interessante website om de verkiezingen een beetje te volgen;

https://targetearly.targetsmart.com/index.html

Deze website houdt de stemmen bij en maakt projecties aan de hand van bepaalde data, zoals partij registratie.

Daaruit komt het volgende beeld naar voren;

- er zijn 22 miljoen stemmen uitgebracht voor de presidentsverkiezing
- democraten zouden een ruime voorsprong hebben 52% - 37% op het totaal aantal uitgebrachte stemmen

Dat is overigens geen verassing, de democraten hebben hun achterban opgeroepen per post te stemmen en dat vooral ook zo vroeg mogelijk te doen. Dat de democraten sowieso een vroege voorsprong zullen nemen ligt dus wel voor de hand, maar het gaat hierbij dan met name om de marges.

Kijken we naar een paar belangrijke swing states;

- Michigan: 1,4 miljoen stemmen --> democraten 43/37 aan de leiding
- Florida: 2,2 miljoen stemmen --> democraten 53/39 aan de leiding
- Pennsylvania: 669k stemmen --> democraten 70/23 aan de leiding
- Arizona: 519k stemmen --> democraten 51/42 aan de leiding
- N. Carolina 1,2 miljoen stemmen --> democraten 56/37 aan de leiding

Ziet er best goed uit voor de democraten zou je denken, maar meer waarschijnlijk betekent het dat er simpelweg veel meer democraten dan republikeinen vroeg zijn gaan stemmen.

In Texas zijn ook al veel mensen gaan stemmen, maar daar wel een voorsprong voor de republikeinen.

- Texas; 2,2 miljoen stemmen --> republikeinen 49/42 aan de leiding
- Georgia: 1,1 miljoen stemmen --> democraten 48/45 aan de leiding

Nogmaals, dit zijn geen getelde stemmen maar projecties aan de hand van kiezersregistratie. Officiële resultaten mogen bij wet pas op 3 november bekend worden gemaakt. En het is sowieso nog te vroeg om hier allerlei conclusies aan te verbinden, maar voorlopig ziet het er niet slecht uit voor de democraten.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 22:13 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Trump op campagne in Californië..

Lijkt wel een popster ontvangst.

Wel interessant dat hij ook daar campagne voert, je zou zeggen dat Californië bij voorbaat een gelopen race is. Misschien is hij om een andere reden daar, zou ook kunnen. Hij zal in ieder geval een flink aantal staten afreizen de komende dagen.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 22:38 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Inderdaad, als hij maar niet in een radicaal linkse county komt, is hij populair.
Biden is onzichtbaar.
In 2015, heb ik alleen youtubes zitten kijken.
Campagnes en debatten en geen televisie.
Ik wist dat Trump toen ging winnen maar alle experts zeiden iets anders?

Weerwoord forum index » Buitenland