Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » De geschiedenis moet herschreven worden: Nieuwe beeldenstorm Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 07, 2020 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tenzij de pont ook door getinten is gebouwd. Dan blijf ik liever maar gewoon thuis. Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Aug 07, 2020 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Dat scheelt, krijg je ook geen Coronavirus.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Aug 07, 2020 13:25 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Elisabeth schreef:
Er staat zelfs chinese taal op diepvries producten.

Schande!@!!@#!!@ Laughing

Kom je nog wel eens in Nederland Elisabeth? Moet je eens naar de Action gaan.

Nee, de laatste keer in 2017 maar wat is Action en wat verkopen ze daar?
Artikelen uit China met Chineese teksten?
Dit is in Zambia waar op de lokale producten, Chinese taal staat omdat het land is overspoeld met Chinezen.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 07, 2020 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Lampje schreef:
Aan mijn huis wapperen fier twee vlaggen: eentje van de Provincie Flevoland en de andere van Amsterdam.
Sinds ik die vlaggen heb hangen stromen de positieve reacties binnen, ook van mensen uit andere oorden, zoals Zeeland.

Ik heb de Portugese vlag en de Rhodesische vlag.
De Portugese vlag gaat uit als Portugal de EK of WK speelt.
Dat zie je hier overal.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 07, 2020 14:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Nee, de laatste keer in 2017 maar wat is Action en wat verkopen ze daar?

Er zijn in Nederland inmiddels tal van bedrijven actief die niets anders doen dan spullen uit China importeren en verkopen in Nederland. Action, VidaXL zijn zo'n beetje de grootsten. Verder zijn er tal van 'dropshipping' bedrijven actief, die maken een Nederlandse website met artikelen en als je daar iets besteld zetten ze je bestelling gewoon door naar China. De levering is rechtstreeks vanuit China en duurt zo'n 30 dagen.

De prijs is echter 5 keer zo hoog in Nederland Laughing

Quote:
Artikelen uit China met Chineese teksten? Dit is in Zambia waar op de lokale producten, Chinese taal staat omdat het land is overspoeld met Chinezen.

Je ziet hier tal van Chinese teksten. Ik denk niet dat Zambia verschilt van Nederland op dit punt.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 1:32 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Je ziet hier tal van Chinese teksten. Ik denk niet dat Zambia verschilt van Nederland op dit punt.

Heb anders nog nooit 'n product van Nl-herkomst gezien dat hier in de winkels ligt met Chinese tekst erop.

Denk dat er toch wel iets aan de hand is in Afrika wat dat betreft.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Heb anders nog nooit 'n product van Nl-herkomst gezien dat hier in de winkels ligt met Chinese tekst erop.

Zelfs in de reform-huizen Natubico Laughing

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 23:23 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:

Maar die staan niet in Albert Hein op zakken met diepvries groentes uit Nederland.
In Zambia staat dat er op omdat het land wordt overspoeld met Chinezen. Het is een lokaal product.
Toen ik in Lusaka uitstapte, moest ik beneden aan de trap mijn boarding pass laten zien?
Die grond stewardess zei omdat Chinezen niets kunnen lezen, stappen ze uit maar het vliegtuig gaat door naar Harare.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 23:34 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het is inderdaad waar dat China in Afrika een veel groter aandeel heeft dan in Europa. En dat geldt ook voor Zuid-Amerika. China doet daar meer dan uitstekende zaken. In Europa en Amerika op zich ook wel, maar daar stuiten ze ook op veel meer weerstand van de gevestigde orde, die wel zaken wil doen met China, maar niet dat ze teveel invloed krijgen.

En nu met Trump is dat helemaal doorgeslagen in een complete handelsoorlog. Huawei wordt geboycot, nu ook andere Chinese platforms die toevallig (of niet) erg succesvol zijn. Veelal op dubieuze gronden ook nog.

Misschien wordt het eens tijd dat we met z'n allen gaan beseffen dat Amerika en China feitelijk in oorlog zijn nu, en dat dit grote repercussies heeft en zal hebben voor de hele wereld.

Europa zal daar ook een standpunt in moeten innemen binnen afzienbare tijd. Of wordt het ieder voor zich?

Gaan we er alles aan doen om China buiten de deur te houden? In dat geval wordt het dus handelsoorlogen, tarieven, spionage en contraspionage, sabotage, en uiteindelijk, wellicht, oorlog. Amerika is er al vrij dicht bij naar mijn idee.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 2:07 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Tenzij de pont ook door getinten is gebouwd. Dan blijf ik liever maar gewoon thuis. Very Happy

Men kan altijd nog naar de overkant zwemmen toch?
('n Vlot kan ook nog wel, maar daar moeten dan weer bomen voor omgehakt worden.)
-
BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 2:17 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Gaan we er alles aan doen om China buiten de deur te houden? In dat geval wordt het dus handelsoorlogen, tarieven, spionage en contraspionage, sabotage, en uiteindelijk, wellicht, oorlog. Amerika is er al vrij dicht bij naar mijn idee.

Hoeft niet perse.
Ook in China kan men tot het inzicht komen dat 't veel verstandiger is om naar 'n nationale economie en heerschappij te streven dan naar een zo ongelimiteerd mogelijke expansie in beide opzichten.
De voorbeelden van wijduitgedijde imperia die na verloop van tijd aan hun veel te grote omvang ten onder gingen liggen immers voor het oprapen.
-
BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 2:21 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Zelfs in de reform-huizen Natubico Laughing

Kom er vrijwel nooit.
Wel in bio-winkels.
BerichtGeplaatst: Zo Aug 09, 2020 10:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kom je wel eens bij de Lidl? Ook een zeer uitgebreid biologisch assortiment...

BerichtGeplaatst: Wo Sep 30, 2020 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik kocht een CO2 meetapparaat bij de Blokker? 22 euro, wat de helft goedkoper was als bij de rest van de winkels waar ik keek.
Bleek later bij de Action 15 euro te kosten voor precies hetzelfde apparaat. Als ik weer iets dergelijks koop ga in naar de Action.
Blijkt dus dat die 50 euro zaken in ieder geval 35 euro winst maken op een apparaat van 15 euro.
Zolang we dergelijke spullen niet voor dezelfde prijs kunnen maken als de Chinezen, zal men de 15 euro apparaten kopen. Ook ik van onze AOW.
Misschien ook hier weer naar de 40 uurige werkweek.
Als men formulieren over een bureau of in een computer rondschuift kan men de werkweek halveren of thuiswerken. Met het inbouwen van een scheepsmachine of een ketelhuis werkt dat niet. Dat kun je nauwelijks onderweg overnemen. Dan is het eindresultaat een rotzooi.

Weerwoord forum index » Actualiteiten